Виховний захід на тему "Моя маленька батьківщина"

Про матеріал

з'ясувати поняття рідна земля, отчий дім, держава; виховувати почуття любові до рідного селища, інтерес до вивчення історії селища, визначних місць, повагу до односельців, почуття національної гордості.

Перегляд файлу

Виховний захід на тему

«Моя маленька батьківщина»

Ведучий 1.           

 Рідний  край …Він  починається  від  батьківського  порога, стежини, стрункої  тополі, твоїх воріт, з  барвінку, який  ніжно  стелиться по садочку.

Ведучий 2.           

Найсвятішими для  нас  є  слова : Україна, Батьківщина. Адже Батьківщина - це  не  тільки  Україна, а й рідна  домівка і  те місце, де  ти  народився і  виріс  де  минули найкращі  роки  твого  життя.

Ведучий 3.           

       Мені  над  усе  більш  нічого не  треба:

       Домівка  матусі, волошки  в житах,

Вишневий  світанок, поливяне  небо,

І  сиза  роса  на  траві  при  шляхах.

Ведучий 1.             

Таке  все  тут  миле, доступне і  гідне –

Високі  тополі  і  тихе  село …

Таке  сокровенне, насущне і  рідне,

Воно  в  мою  душу  навіки  вросло .

    Ведучий 2.           

 Коралі  калини  і  мамині очі ,

 І доля  -  з  лелечого наче  крила .

 Я більшого  щастя  на  світі  не  хочу,

 Щоб  лиш  Україна  міцніла й цвіла.

Учень   

      … Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, -

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе як є – дорога, явори,

Усе моє, все зветься Україна.

Така краса, висока і нетлінна,

Що хоч спинись і з Богом говори…

Пісня

 

 

Ведучий 1. А що таке Батьківщина?

Ведучий 2. Батьківщина — це рідна земля, рід­ний край, де ми народилися. ЇЇ багатства — це хліб, цукор, сталь і вугілля, літаки й комп'ютери.  А ще тихі озера, калинові гаї, народ­ні пісні, які співали наші діди, наша рідна мова,безкрайні лани пшениці, вишневі садки, квітучі поля льону, білі хати. Це гори Карпати і шахти Донбасу,це земля, де ми жи­вемо, де жили наші предки.

Учень .

Моя Батьківщина — це вишеньки цвіт

і верби над ставом, й калина.

Моя Батьківщина — це мрії політ,

Це рідна моя Україна!

          Моя Батьківщина це наша сім'я,

          Затишний куточок і хата.

          Це мама, татусь, бабця, дід мій і я,

           Всі рідні і друзів багато.

           Моя Батьківщина це злагода й мир,

           Та небо бездонне й чудове.

            Це пісня чарівна, що лине до зір,

            Й дитинство моє світанкове.

Ведучий 3. Чому землю, на якій народились, люди люблять більше за все на світі і назива­ють Батьківщиною?

Учень . 

Є багато країн на землі,

В них озера, річки і долини...

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди — Батьківщина!

Учень . 

Є багато квіток запашних,

Кожна квітка красу свою має,

Та найкращі завжди поміж них

Ті, що квітнуть у рідному краї.

Учень . 

Є багато пташок голосних,

Любі, милі нам співи пташині.

Та завжди наймилішими з них

Будуть ті, що у рідній країні.

Учень . 

І тому найдорожчою нам

Є і буде завжди щохвилини

Серед інших країн лиш одна,

Дорога нам усім Україна!

Презентація

Ведучий 1.

Моя Батьківщина – це рідне село
         Красиве і тихе у цвіті воно.
         І навіть як дощик нудний накрапа, 

         Милішого краю для мене нема!

Ведучий 2.

Нова Борова – селище міського типу ,

Хорошівського району

Житомирської області.

Розташоване в центрі Житомирської області,

Ведучий 3.

Площа населеного пункту – 29  км².

Ведучий 1.

Кількість населення – 5102особи.

Ведучий 2.

Кількість дворів – 2225 шт.

Ведучий 3.

Відстань від обласного центру залізницею становить  69  км,автошляхом – 57  км.

 

Ведучий 1.

Відстань до райцентру – 18 км.

Ведучий 2.

Через селище протікає річка Ірша.

Ведучий 3.

На території селища розташовані дві діючі церкви та католицький костьол. Ведучий 3.

«Райським куточком в обіймах Ірші» називають древню Горошківську землю – Хорошівський район. За його мальовничу поліську природу, щедрі лани і сади, чудодійний космічний метал титан, багаті родовища гранітів і лабрадоритів, унікальні поклади коштовних каменів-самоцвітів, які вражають своєю первозданною красою і неповторністю веселкових кольорів. З любов’ю до рідного краю написані ліричні рядки:

Вирує річечка і плаче верболіз

І буслик десь замріяно клекоче.

Співає жабка., де замріявся ірис,

І саме тут скупатись сонце хоче.

Ведучий 2.

Саме у цьому мальовничому куточку і народилася я. Нова Борова – це селище з великою та цікавою історією. Я хочу і вас познайомити з моїм рідним містечком.

Ведучий 1.

  • Селище міського типу Нова Борова розташоване на правому березі річки Ірша, тобто на водорозділі річок Ірша і Тростяниця. Ірша найдовша ліва притока Тетерева (басейн Дніпра). Наша річка Ірша у літописах відома як Рза (ржа, іржа, що означає  оксид заліза). Всі рівчачки, які впадають в Іршу витікають з болот, дуже багатих на болотну руду. Тільки в нашому районі плавили руду у багатьох місцях. Про це свідчать назви урочищ і поселень: Рудня Шляхова, Рудня Гацківська, Рудня Фасова,  а в недалекому минулому були і Рудня Борівська, Рудня Горошківська.

 

 

 

Ведучий 2.

По берегах Ірші та її притоках росли праліси, а води досить повноводних рік були багаті рибою та водоплаваючою птицею. Грунти були, здебільшого, досить родючі і тут проживали працелюбні і талановиті люди - наші предки древляни. Тут займалися охотою на звіра (вепр, зубр, тур, бобер, лис, куниця, олень, лось, ведмідь, рись і т.д.). Про це підтверджують і назви ближніх сіл - с. Турчинка, с.Зубринка, села Старий і Новий Бобрик і т.д. Адже наші предки древляни шкури лисиць і куниць вважали як предмет обміну на товари, які не культувались на нашій місцевості, здебільшого це зерно, посуд, сіль тощо. Недаром наші предки шкіру куниць рахували еквівалентом обміну і торгівлі поняття „куна" немов грошову одиницю.

Селища по берегах річки були обнесені частоколом і валами. Так виникли назви сіл Валки, Дворище. Місцеві жителі займалися мисливством, рибальством, землеробством та бортнічеством. З наших земель вивозилось багато меду та воску, адже це був ходовий товар на ринках.

Ведучий 3.

В стародавніх літописах говориться, що понад Іршею були досить великі поселення, такі як Грежени (нині Рижани - від корня рожевий, тобто червоний від крові після однієї з битв). Біля Рижан ми спостерігаємо велике похоронне поле у вигляді курганів, походження яких не встановлене. На території нинішнього Володарськ-Волинська колись було кілька поселень ще кам'яного віку; потім тут було поселення під назвою Олександропіль. На території цього селища ще донедавна було також велике курганне поле - нині залишився лише один курган і той поза увагою держави.

Ведучий 1.

Село Турчинка теж досить старовинне. По деяких версіях тут знаходилось місце з поселенням людей, які забезпечували охоту Іскоростенських князів за турами. У 80-і роки при розробці кар'єру за селом Турчинка екскаваторники знайшли майже повний скелет (кістяк) мамонта (його останки розійшлися по школах Володарська, Нової Борової та Іршанська. У Новоборівському краєзнавчому музеї знаходиться частина лопатки,  бивня, зуби та голінь ноги від цієї знахідки. У цьому ж музеї знаходяться і кам'яні знаряддя як палеоліту так і неолітичні із стоянок, які були по берегам Ірші та її приток. Кам'яні знаряддя, такі як бойові сокири та зернотерки, зроблені з місцевого матеріалу, так і з матеріалу інших місцевостей, а це свідчить про те, що в давнину тут проходили міграції.

Ведучий 2.

  • Окремий період у історії селища  - це будівництво   чугунки  (залізниці). Було фактично два варіанти її проведення. Залізниця від Коростеня до Житомира мала проходити через містечко Ушомир, через с.Кропивня, на містечко Кутузове і на Черняхів та Житомир. В силу певних причин, і в тому числі по тій причині, що поміщик Муравйов запропонував Проектному товариству по побудові залізниці безкоштовно передати смугу своєї землі для проведення колії. Довжина цієї смуги становила біля 25 верст. Поміщиком була висунута тільки одна умова - побудувати приміщення станції на території , що належала Муравйову і назвати цю станцію Турчинка (по назві головного села пана Муравйова).

 

 

Ведучий 1.

  • Формування селища Нова Борова розпочалося у післявоєнні роки ХХ століття. На залізничну станцію «Турчинка» перебазувалась одна із геологічних партій Західно-Української геологорозвідувальної експедиції №16. на її базі заснували Житомирську комплексну геологічну експедицію, яка фактично стала основним містоутворюючим підприємством  Нової Борової.

Ведучий 3.

  • В 1957 році населений пункт отримує статус селища міського типу. В ті роки побудований овочесушильний, ремонтно-механічний завод та завод залізобетонних виробів , швейне те автотранспортне підприємства, автобаза, ряд будівельних організацій, склади та бази міжрайонного і районного значення, заклади соціальної сфери, житлові масиви.
  • В 1955 році побудований другий навчальний заклад – Новоборівська загальноосвітня школа №2, а з 2009 року – Новоборівська гімназія

На території селища діють два дитячих садки: Дитсадок „Сонечко“ та „Центр розвитку дитини“, музична школа., Центр дитячої та юнацької творчості.

Ведучий 1.

Велике значення у відродженні духовності відіграють українська православна церква Святого Пантелеймона, римо-католицька парафія Матері Божої Скорботної, та Українська православна церква Андрія Первозваного.

Ведучий 2. Багато цікавого про Нову Борову, її історію ви можете дізнатись відвідавши наш місцевий музей, який є одним з найкращих на Житомирщині. Розташований він в приміщенні Новоборівського ліцею (старий корпус). Завідував музеєм донедавна справжній ентузіаст краєзнавства Анатолій Васильович Юхименко.

Ведучий 1.

 А зараз ми проведемо Вікторину «Чи знаєте ви Україну?»

Ведучий 2.

1. У якій півкулі знаходиться на карті наша Батьківщина? (У східній).

Ведучий 3.

2. На якому материку ми живемо? (Євразія).

Ведучий 1.

3. Які країни межують з Україною на півночі? (Білорусь).

Ведучий 2.

4. З якою державою Україна межує на сході? (Росія).

 

Ведучий 3.

5. Коли Україна проголосила свою незалежність? (24 серпня 1991 року).

Ведучий 1.

6. Як називається найвища вершина Карпат? (Гора Говерла, 2061 м).

Ведучий 2.

7. Яка найбільша річка в Україні? (Дніпро).

Ведучий 3.

8. Як називається столиця України? (м. Київ).

Ведучий 1.

9. Яке найбільше озеро в Україні? (озеро Сасик).

Учень . 

Що таке Україна?-

 Я спитав журавля.

 - Працьовита країна,

 Там багата земля!

Учень . 

 Я спитав у лелеки?

 - Де найкращі поля?

 - Облітав я далеко,

 Краще наших нема!

Учень . 

 Я спитав у синиці?

 - Де смачніша вода?

 - В Українських криницях,-

 Відповіла вона.

Учень . 

 - Хто найкраще співає?-

 Я спитав солов"я.

 - Та хіба ж ти не знаєш?!-

 УКРАЇНА МОЯ!!!!!

 

 

 

 

Ведучий 3. Послухайте легенду.

  Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу таланта­ми. Французи вибрали елегантність і красу, угорці — любов до господарювання, німці - дисципліну і порядок. Діти Росії - владність, Польщі - здатність до торгівлі, італійці одержали хист до музики...

   Ведучий 2.

 Обдарувавши всіх, підвівся Господь бог зі святого трону і раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишивану сорочку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові багрянів вінок з червоної калини.

  Ведучий 3.  

 - Хто ти? Чого плачеш? - запитав Господь.

 -    Я — Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові і пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги зну­щаються з вдів та сиріт, у своїй хаті нема правди й волі.

- Чого ж ти не підійшла до ллєш скоріш? Я всі таланти вже  пороздавав. Як же  зарадити твоєму горю?

  Ведучий 1.  

Дівчина хотіла вже йти, та Господь бог, піднявши прави­цю, зупинив її:

- Є у мне найцінніший дар, який уславить тебе на цілий світ. Це - пісня.

    Узяла дівчина Україна дарунок і  міцно притиснула його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому із ясним облич­чям і вірою понесла пісню в народ.

Пісня

Ведучий 2.

«Мова кожного народу неповторна і своя» - це рядки з вірша. Ми також любимо свою українську мову і називаємо її калиновою, солов'їною, барвінковою. Вона є державною мовою України.

«Кухлик»

Ведучий 1. А зараз ми з вами проведемо Конкурс «Мовознавство для допитливих»:

Завдання: Здійсніть подорож містами України і скажіть, хто вас зустріне:

у Києві – (киянин);

Ведучий 2.

у Кіровограді – (кіровоградець);

Ведучий 3.

у Харкові –(харків’янин);

Ведучий 1.

у Львові – (львів’янин);

Ведучий 2.

у Сумах – (сумчанин);

Ведучий 3.

у Донбасі – (донбасівець);

Ведучий 1.

в Одесі – (одесит);

Ведучий 2.

у Чернівцях – (чернівчанин);

Ведучий 3.

у Чернігові – (чернігівець);

Ведучий 1.

у Полтаві – (полтавчанин).

Учень 1.

Любіть Україну, як сонце любіть,

Як вітер, і трави, і води,

В годину щасливу і в радості мить,

Любіть у годину негоди!

Учень 2.

Любіть Україну у сні й наяву,

Вишневу свою Україну,

Красу її вічно живу і нову

І мову її солов’їну.

Учень 3.

Між братніх народів.

Мов садом рясним,

Сіяє вона над віками.

Любіть Україну всім серцем своїм

І всіми своїми ділами.

 

Учень 4.  Любіть у коханні, в труді і в бою,

Як пісню, що лине зорею,

Всім серцем любіть Україну свою, —

І вічні ми будемо з нею.

Пісня

Ведучий 2. Кожен із нас у своїх серцях несе маленький вогник гордості за те, що ми – українці, що ми народились на цій прекрасній землі, єдиній і неповторній.

Ведучий 1. Дай же нам, Боже, наснаги і здоров’я зберегти цей вогник на все життя.

Учень.

Я – українець.

 Вірою і кров’ю.

 Моє коріння тут, у цій землі.

 Вона моєю живиться любов’ю,

 А я страждаю болями її.

 Я – українець.

 Син народу того,

 Що відвикає нині від ярма.

 Я не корюся –

 Я молюся Богу,

 І вірю в те, що все це не дарма.

 Я – українець.

 Смутком оповите,

 Моє кохання, як гірке вино.

 Моя рідня розкидана по світу,

 Як буйним вітром золоте зерно.

 Я – українець!

 Цього не відняти.

 В моїй душі співають солов’ї

 Були такими мої мама й тато,

 Й такими будуть

 Правнуки мої.         Пісня  

1

 

Завантаження...
doc
Додано
24 вересня 2018
Переглядів
1156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку