Виховний захід "Наші права - щасливе дитинство".

Про матеріал

Даний матеріал підготовлений для використання в практичній роботі класними керівниками під час роботи з правового виховання.

Перегляд файлу

Тема. Наші права – щасливе дитинство.

Мета: розповісти учням про їх права й свободи, визначені Конституцією про права дитини;навчити правильно реалізувати свої права; вчити аналізувати, міркувати, робити висновки, розширювати кругозір, збагачувати словниковий запас;  виховувати відповідальність перед законом за свої дії, свідоме ставлення до обов`язків людини і громадянина.

Обладнання: ілюстрації до казок, великі картки, на яких написані основні права дитини, чарівний сундучок,

І Організація класу

1.Емоційне налаштування. Вправа «Посмішка».

ІІ Повідомлення теми і мети заходу.

Ми зібрались сьогодні для того, щоб поговорити про права дітей, тобто про ваші права.

Як ви гадаєте, коли і як наші пращури дійшли до розуміння того, що права людини слід захищати?

(Учні висловлюють власні думки, щодо запитання).

ІІІ Робота  над темою заходу.

1.Розповідь вчителя про історію права.

Давним-давно, ще у стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людини не мала прав, якщо в неї не було сильного покровителя, що бажав би допомогти їй у вирішенні спорів.

Тривалий час діяв неписаний закон «Хто сильніший, той і правий». Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для всіх громадян, у людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава стала на захист сильного і слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.

Права людина набуває з моменту народження. Їх не можна втратити. Вони однакові для всіх людей і не обмежені в часі.

2.Вправа «Чарівний сундучок».

- Діти, у мене в руках чарівний сундучок, давайте подивимось, що в ньому знаходиться?

Свідоцтво про народження.

  • Що це за документ? (відповіді дітей).

Правильно, це перший документ кожної людини. Видається після народження. Він нагадує про право на ім`я, прізвище, по батькові.

  • Що означає мати право на ім`я?

Так, ім`я дається кожній людині при народженні.

  • Як ви повинні звертатися до дорослих?

По імені, по батькові, на «ви», з повагою, пошаною.

  • Що в нас ще є в чарівному сундучку?(дістаю сердечко).
  • Яке право може позначати серце? (відповіді дітей).

Право на любов і турботою,на ввічливе ставлення до себе.

- Що значить турбота? (Правильно: увага, піклування, занепокоєння, догляд).

- Хто піклується про вас?(батьки, бабусі, дідусі)

У статті 51 Конституції говориться про те, що батьки зобов`язані виховувати дитину до повноліття, дбати про її здоров`я, матеріальне забезпечення та навчання, готувати до самостійного життя. Батько й мати мають однакові обов`язки та права щодо дітей.

3.Інформаційна хвилинка.

Ви знаєте, що були часи, коли дітей взагалі не сприймали як щось особливе, до них ставилися як до дорослих. Пройшло не одне тисячоліття, поки людство зрозуміло, що до дітей треба ставитися не так, як до дорослих, що вони потребують особливої уваги. Раніше діти не мали ні дитячого одягу, ні дитячих іграшок чи книжок.

У середньовічній Німеччині слово «дитина» взагалі було синонімом до слова «дурень». Дітям було нелегко,не було законів, які оберігали б їх життя.

Нарешті у 1924році в місті Женеві прийняли перший документ  про потреби дітей - Декларація прав дитини.

Загальна декларація прав людини – важливий і корисний документ. У ній держави беруть зобов`язання дотримуватись прав кожної дитини. І наша держава підписалася під цим документом, а значить – пообіцяла світові піклування про своїх маленьких громадян.

- Що таке декларація, ознайомтесь у словничках (Робота в групах).

Робота з малюнками

- Розгляньте малюнки, які мають права діти? (відповіді дітей).

4. Розгляд ситуації

Уривок з «Казки про 3-х поросят», демонстрація ілюстрацій.

-З чого будували свої хатки поросята? Чий дім був надійнішим? Як назвав свій дім Наф - Наф? (Фортеця) 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\4757453_tri-porosyonka-kartochkiwww.puzkarapuz.ru-2.jpg

_Що таке фортеця, ознайомтесь у словничках, що у вас на партах.

У англійців є навіть прислів`я «Мій дім – моя фортеця». Давайте дізнаємось, яке житло було у різних народів. (Українська хата, Юрта, Бунгало, Хижа, Шале) Показ малюнків.

Висновок : Кожен має право на житло.

5. Фізкультхвилинка.

6. Пошта казкових героїв.

На адресу нашого класу прийшли якісь незвичні листи. З вашого дозволу я відкрию один і ми разом дізнаємось від кого він. 

«Я зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та й прийшла коза рогата, і нема у мене хати. Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви підкажіть».

1.З якої казки цей лист?(«Коза-дереза».)

2.Чиї права були порушені? (Право на житло).

Листів так багато, спробуйте розібратися з ними в групах, а потім повідомте нам свої висновки. (Кожна група отримує листи, обговорює та робить висновки. Листи взято із сюжетів казок).

G:\права 2\6а.jpg G:\права 2\4а.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

G:\права 2\4326f7d3381b9c0b21c3fabb79e664d0.jpg G:\права 2\4206faf490af7308953228dcb4bd8068.jpg

 

Отже, ми переконалися, що знати свої права дуже важливо. Цьому нас навчає вірш І. Жиленко.

Дитя моє, права дитини

ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

напевне знати в наші дні:

коли з тобою справедливо

вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам`ять

Порадь і друзям прочитать.

Хай прочитають тато й  мама

Закони всім потрібно знать!

Будь добрим сином чи дочкою,

поганим вчинком не зганьби

ти роду власного ніколи.

Люби свою сім`ю  і школу,

Свою Україну люби!

Наша ж держава прагне, щоб у її юних громадян було щасливе дитинство. У 1991 році Україна підписала Конвенцію ООН про права датини та зобов`язалася її виконувати.

Наша держава дбає про дітей, але і в нашій країні є випадки, коли порушуються права дитини. Є ще багато проблем і можливо частину їх зможете вирішити ви, коли станете дорослими. Ви ще дуже юні, але повинні знати й розуміти проголошені в Конвенції права, брати активну участь у їх втіленні в життя.

ІV Підсумок заняття

-Яка тема нашого заняття?

-В якому документі зафіксовано основні принципи прав дитини? (Декларація)

- А які права ви запам`ятали запишіть до «Правового дерева» в групах. (Представлення робіт).

Але слід знати не лише свої права, але й обов`язки. Прагнучи відстояти свою свободу, не утискайте свободу інших.

Дякую за роботу! Ви молодці! Бажаю, щоб ваші права ніколи не порушувались!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткаченко Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 березня 2020
Переглядів
565
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку