Подорож до Країни Безпеки
Мета : повторити та закріпити основні правила безпеки дорожнього руху, поводження з електроприладами, пожежної безпеки та безпеки під час повітряної тривоги ; розвивати мислення, пам’ять, увагу; виховувати обережність, самостійність.
Обладнання : назви станцій, маски на голову (поліцейського, з написами Аварія, ДТП; королева Лампа), капелюх дідусеві, настільні лампи, газета, книга з написом «Правила безпеки», сюжетні малюнки з правил поводження з електроприладами, малюнок пожежника, краплини з правилами, малюнок полум’я.
Зміст заходу
- Сьогодні ми вирушимо у подорож по правилам безпеки до Країни Безпеки на автобусі. (Вмикається коротке відео (пару секунд) їзди автобуса).
- Подивіться мультфільм і запам’ятайте правила, про які вам розповідає герой.
(Тим часом на дошці вивішені ці правила та кілька неправильних. Якщо правильне – учні показують смайлик, що посміхається, а коли неправильне – смайлик сумує (або кружечки тощо)).
І зупинка – вулиця Пішохідна
- Діти, а що може трапитись, якщо не дотримуватись правил дорожнього руху. (Аварія або ДТП). Як ви розумієте, що таке ДТП? Запрошую героїв – Аварію та ДТП.
Аварія і ДТП:
Ми з порушниками дружимо,
Не сумуємо, не тужимо.
Скільки тут людей чудових:
І веселих, і здорових.
Може їх заагітуємо,
потравмуємо, забинтуємо?
(Співають пісню)
Пісня:
Ми – ДТП й Аварія,
Усюди ходим парою,
Навколо все ламаємо,
Пощади ми не маємо.
На трасі і на вулиці
Усіх підстерігаємо,
Ми правил не вивчаємо
І знаків теж не знаємо.
Ми – ДТП й Аварія,
Усюди ходим парою,
Навколо все ламаємо,
Пощади ми не маємо.
Поліцейський:
Ні, не вийде в вас нічого,
Бо ще ми є на дорогах.
Всюди знаки застережні:
Будьте, друзі, обережні!
Щоб не трапилось біди,
На зелене світло йди.
За кермом уважним будь,
Правил руху не забудь!
- Дуже дякуємо за корисні поради. Обіцяємо дотримуватись усіх правил дорожнього руху, щоб ні з ким із нас не трапилося біди.
(Відео автобуса). Наступна зупинка:
ІІ зупинка – станція Електрична
- Електробезпека також є важливим етапом життєдіяльності. Запрошуємо учнів показати невелику розповідь про ці правила. (учні розігрують сценку)
Автор
Чергувати уночі дід Грицько зостався,
Та на правилах безпеки він не дуже знався.
Всюди світло повмикав, щоб не було темно.
Сів газету почитать, та усе даремно:
Сон його таки здолав. І сниться старому,
Що не може він ніяк потрапить додому,
Бо дротами руки й ноги йому обмотало
І якесь створіння дивне все його питало:
Королева Лампа
- Чи ти чуєш, старигане, королеву Лампу?
- Ти тепер за цей весь місяць забудь за зарплату!
- Чи ти знаєш, що напруга у мережі сіла?
- Чи ти чуєш, що проводка десь уже згоріла?
- Чи ти думаєш, що може когось струмом вбити?
- Чи ти знаєш, що усе може тут згоріти?
Автор
З переляку дід проснувся і нумо ганяти:
Світло кинувсь виключати, правила вивчати.
З того часу дід Грицько поводиться чемно:
Про безпеку людей дбає, не сидить даремно.
- Давайте згадаємо та повторимо правила безпечного поводження з електричними приладами. (кілька учнів по черзі витягують малюнок і за сюжетом формулюють правило: )
1) не користуватися пошкодженими електроприладами;
2) не вмикати багато електроприладів в одну розетку;
3) не вмикати розетку мокрими руками;
4) не триматися за шнур при вимиканні приладу;
5) не всовувати у розетку сторонні предмети, особливо залізні;
6) не підходити до обірваних дротів, особливо у вологу погоду;
- Ну що ж, молодці. Рухаємося далі. (автобус їде). Наступна зупинка:
ІІІ зупинка – провулок Пожежний
- Подивіться на дошку: пожежник намагається загасити полум’я. Давайте допоможемо йому. Нам стануть у пригоді краплини, які ллються зі пожежного шлангу. На кожній з них записано правило пожежної безпеки. Вам треба вибрати правильне формулювання, з якого воно почнеться: можна чи не можна:
1) можна чи не можна гратися із сірниками;
2) можна чи не можна самостійно розводити багаття;
3) можна чи не можна підпалювати суху траву;
4) можна чи не можна запалювати газову плиту;
5) можна чи не можна гратися із запальничками;
6) можна чи не можна залишати без нагляду запалену свічку;
7) можна чи не можна чіпати легкозаймисту речовину;
8) можна чи не можна користуватися пошкодженими електроприладами;
9) можна чи не можна гасити займання вогнегасником;
10) можна чи не можна сушити речі над газовою плитою;
11) можна чи не можна використовувати саморобні гірлянди на ялинці;
12) можна чи не можна людині, на якій загорівся одяг, впасти на підлогу і перекочуватись;
13) можна чи не можна повідомити дорослих про займання;
14) можна чи не можна панікувати при пожежі.
- Молодці, діти! Подивіться, скільки краплинок у нас вийшло. Гадаю, що ми допомогли пожежнику і він успішно загасить вогонь. Поїхали далі. І нарешті, ми виїхали на наступну зупинку.
ІV зупинка – проспект Безпеки
- На жаль, діти, ми живемо сьогодні у доволі складний воєнний час. У будь-яку мить ми можемо опинитись у небезпеці. Тому періодично ми маємо повторювати правила безпеки під час повітряної тривоги, алгоритм наших дій, коли ми чуємо сирену, перебуваючи у школі чи будь-де.
- Пропоную наступне завдання. На дошці 2 стовпчики слів та словосполучень з алгоритму дій при повітряній тривозі. Треба до початку фрази у першому стовпчику дібрати її продовження з другого стовпчика і з’єднати їх стрілочками. (відкрити стовпчики).
Зберігай спокій поруч із класом та вчителем.
Швидко склади розмов.
Візьми та не панікуй.
Уважно із класом в укриття.
Виконуй все швидко, без необхідні речі.
Спокійно прямуй на відбій.
Якщо хтось загубився, свої речі у рюкзак.
В укритті знаходься слухай вчителя.
Спокійно чекай скажи вчителю.
- Дуже добре. Ось і ще одне завдання ми успішно виконали. Не забуваймо ці правила і тоді будемо у безпеці. Сподіваюсь, що у найближчому майбутньому ми переможемо ворога і буде мир над Україною, як співається у пісні, під яку учні нашого класу підготували танець. Пропоную його вашій увазі. (учні танцюють).
- Ось і підійшла до кінця наша подорож Країною Безпеки. Сподіваюсь, що ви завжди будете пам’ятати та виконувати правила безпечної поведінки, про які ми з вами сьогодні говорили. Але це не останнє наше заняття у цьому кабінеті безпеки, який ми сьогодні урочисто відкрили. Будуть ще інші теми та інші заняття.