Вступний урок з безпеки життєдіяльності у2-3 класі. Пропонована розробка допомагає визначити небезпечні місця та предмети у школі, на її території; скласти і запам'ятати правила безпечної поведінки у школі; правила пожежної безпеки; сформувати навички безпечної поведінки
Правила безпеки дітей у школі
Підготувала: вихователь 2 класу
Краматорської ЗСШІ № 10
Похвалій І.В.
Мета: повторити й узагальнити знання учнів з правил поведінки під час навчально-виховного процесу; види та джерела небезпеки в навчальних приміщеннях, на спортивних майданчиках, на вулиці тощо; правила пожежної безпеки; побутовий травматизм; запобігання нещасним випадкам у школі та дії у разі їх виникнення; формувати життєві компетентності; виховувати пильність, обережність, розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.
Завдання: визначити небезпечні місця та предмети у школі, на її території; скласти правила безпечної поведінки у школі; правила пожежної безпеки; сформувати навички безпечної поведінки.
ОБЛАДНАННЯ: плакати, ілюстрації, картки, правила пожежної безпеки, слайди
ХІД ЗАХОДУ
І Організаційний момент
Вихователь. Доброго дня, дорогі учні!
Перший дзвоник продзвенів,
Діточок в клас запросив.
А щоб гарний настрій мати,
Правила безпеки треба знати.
ІІ Повідомлення теми та мети заходу
- Подивіться на малюнки на дошці. Давайте всі разом спробуємо здогадатися, яка тема нашого заняття.
- Так, це правила безпечної поведінки дітей у школі.
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
- Знання та дотримання основних правил безпеки життя і поведінки допоможуть вам зберегти здоров’я і залишатися в гарному настроі весь навчальний рік.
ІV Вивчення нового матеріалу
1.Слово вихователя
Найбільша цінність і дитини, і дорослої людини – її життя та здоров’я, а безпека – це турбота про них. Усі це розуміють,п роте з року в рік збільшується кількість нещасних випадків, травм, різних неприємностей у школі, які впливають на здоров’я учнів. І все через те, що діти не виконують найпростіших правил безпеки життєдіяльності. Давайте пригадаємо й запам’ятаємо найважливіші.
2. Фронтальна бесіда: (+ перегляд слайдів «Небезпека в школі)
- Які основні правила поведінки у школі?
- Назвіть найнебезпечніші місця в навчальному закладі, поясніть, у чому їхня небезпека (клас, сходи, коридор, їдальня, спортзал, майданчик). - слайди 1,3-5
- Перелічте шкільне приладдя, що може бути небезпечним у разі неправильного користування (ножиці, олівці і т.д.) – слайди 2,6
- Як треба поводити себе під час прогулянок? У спальному корпусі?
- Давайте разом сформулюємо правило і запам’ятаємо його: (слайд 6)
Поводься в школі обережно, щоб не завдати шкоди ні собі, ні іншим
3.Відгадайте загадки:
Лісом він котився з ревом,
Їв кущі, траву, дерева.
А коли напивсь води –
Стих і згаснув назавжди. (Вогонь)
Без крил, без рук, без ніг,
а вгору піднімається. (Дим)
Він завжди на гвіздочку,
Має червону сорочку,
І вогонь блокує вміло
В білій пухнастій піні. (Вогнегасник)
Коли вогнище палає,
Він гасить його допомагає.
Із піщинок наш дружок,
Здогадались? Це...(Пісок)
4.Проблемне питання:
— У народі кажуть, що диму без вогню не буває. Чому, як ви гадаєте?
(Відповіді дітей).
5. Слово вихователя.
— Ось і пожежа, як правило, виникає не сама по собі, а з вини людей. Багато горя і сліз приносить вона.
6. Сценка з випереджаючим завданням і подальшим обговоренням
(Які правила пожежної безпеки порушено? )
( За столом , біля батареї , сидить Ведмідь , читає газету. Стук у двері. )
Ведмідь : Хто там ?
Маша: Це я, Маша. Принесла тобі подарунок – електрообігрівач, бо в тебе дуже холодно й опалення не працює.(Вовки затягують величезний пакунок)
Ведмідь : Дякую. Будемо всі разом грітися. (вмикає обігрівач)Чай будете пити ?
Ставить чайник на піч і відходить. Вбігає білочка:
Білочка : Привіт усім!Що це у вас, електричне сонце?
Вовк: І тепло , як в Африці .
Білочка : А в мене гриби на зиму погано сохнуть, можна я над ним розвішу?
(Біжить за в’язанкою грибів, повернувшись, розвішує їх над обігрівачем.)
Маша: - Мишко, а в тебе випрана білизна вже тиждень під дощем «сохне», занось – зараз швидко висушимо...
( Ведмідь кидає газету біля обігрівача і йде за білизною. )
( До кімнати вбігає Шарик. )
Маша вішає вологий одяг на обігрівач. Гріє руки над обігрівачем.)
Ведмідь : До чого прогрес дійшов ! На вулиці осінь, а тут хоч засмагай!
Питання до дітей: — Які правила порушили герої? Чим могла закінчитися ця історія?
7. Робота в групах
Клас ділиться на 3 групи, кожній даються картки- підказки з зображенням
1 група: сірники, запальнички, газова плитка;
2 група: електроприлади, іграшки, одяг, книжки біля них;
3 група: вогнище, ліс, будинок.
— Давайте сформулюємо правила пожежної безпеки.
ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ
1. Не грайся із сірниками та іншими запалювальними засобами.
2. Користуйся газовою плитою тільки у присутності дорослих.
3. Без дозволу дорослих не вмикай електроприлади. Не залишай їх без нагляду.
4.Не клади іграшки, книжки, одяг біля запалених печей чи увімкнених обігрівальних електроприладів.
5. Не розпалюй багаття в недозволених місцях.
6.Не користуйся відкритим вогнем(свічками, сірниками) у помешканнях, сараях, підвалах, на горищах.
V Підсумок
«Мозковий штурм»
- Назвіть основні правила поведінки у школі
-Що таке «надзвичайна ситуація»?
-Які ситуації можна назвати надзвичайними? (повінь, пожежа, землетрус, смерч, зсув, вибух побутового газу)
-Як ми повинні поводити себе в таких ситуаціях?
- До кого треба звернутися за допомогою?
Заключне слово вихователя
Важко собі навіть уявити життя людини без вогню. Він допомагає приготувати їжу, зігрітися, коли холодно. На заводах та підприємствах вогонь використовують, щоб виплавляти метал, виготовляти посуд, пекти хліб. Автомобілі не зрушать з місця, а космічний корабель не полетить, якщо на допомогу не прийде вогонь.
Вогонь – друг людини. Але якщо він потрапить у невмілі руки, то може стати грізним ворогом.
Питання до учнів:- Що треба робити під час виникнення пожежі?
101 – номер пожежної охорони.
Пам’ятайте! Вогонь стає ворогом, якщо з ним поводитись необережно. Наслідком неправильного і необережного поводження з вогнем є пожежі.