Завдання профорієнтації полягає в ознайомленні учнів з професіями та правилами їх вибору, вихованні спрямованості на самопізнання як основу професійного самовизначення; формування вміння зіставляти свої здібності з вимогами щодо набуття конкретної професії, складати на цій основі реальний план оволодіння професією, а також забезпечення розвитку професійно важливих якостей особистості.
В початковій школі через гру ми виховуємо повагу до людей різних професій; формуємо позитивне ставленя до праці.
Міністерство освіти і науки України
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 8 Рубіжанської міської влади
Гра-квест «Ким бути?»
(для учнів 4-х класів)
Підготовила
вчитель початкових класів
вищої категорії
Олефіренко Ірина Євгенівна
Рубіжне-2018
Мета: Розширити та закріпити знання учнів про професії, трудові дії та знаряддя праці; викликати почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати; сприяти розвитку трудової активності і працьовитості школярів, віру у свої сили та бажання здобувати знання. Надати учням уявлення про різноманітність існуючих професій, формувати повагу до праці людини; розвивати увагу, пам'ять, світогляд дитини.
Очікувані результати:
Додаткова підготовка:
- учні старших класів готують тематичні зони ( «Зона кухаря», «Зона кравця та швачки», «Зона будівельника», «Зона Поліцейського», «Зона Продавця»);
- інвентар: тарілка з хлібом, 4 чашки і 4 тарілки, ложка, виделка, серветки, скатертина; 3 ґудзика, нитка з голкою, тканина; цеглинки, конструктор; дорожні знаки; овочі, фрукти, коробки з-під різного товару, наліпки для цінників, фартух.
- маршрутні листи для команд.
Хід гри
І. Організаційний момент
Учитель: Навчаючись в школі ви вже повинні думати про те, яку професію виберете в своєму житті.
Життя — це праця і бережливість.
Минає рік, минає два,
Минає десять літ —
І школа двері відчиня
І виряджа у світ.
І ти, мій друже,
З того дня
Не безпорадне пташеня,
А соколя, якого жде
Незвіданий політ.
Як тільки вийдеш за поріг,
Лишивши рідний клас,
Чимало сонячних доріг
Тобі укаже час —
Яку завгодно вибирай,
Професій безліч з краю в край.
М.Упеник
- А ось чи всі професії нам потрібні? Яку обрати?
Сьогодні ми пропонуємо вам зіграти в гру-квест. Вас ждуть цікаві люди і завдання. Отже, об’єднаємось у команди і дамо їм назви.
(Діти розподіляються по командам. Можна роздати листочки 3 кольорів і об’єднатися за кольором, можна запропонувати знайти свою групу за однаковими малюнками.)
- Назвіть свою команду.
ІІ. Оголошення правил гри
- Кожна команда отримує маршрутний лист і починає рухатися до
потрібної зони, розгадавши загадку. Прибувши до місця призначення ви виконуєте завдання, яке вам запропонують. На кожній станції ви отримаєте оцінку і наприкінці маршруту ваші бали будуть складені і та команда, яка набере найбільше балів і стане переможницею. Отже, на СТАРТ!
ІІІ. Основна частина
Будівельник (учень старших класів у формі будівельника):
- Чим цікава професія будівельника? Ця професія виникла дуже давно. Люди завжди піклувалися про своє житло. Навіть первісна людина шукала печеру, де можна було б сховатися від негоди. Поступово знання людини розширювалися, удосконалювалися її вміння. З'явилися спеціалісти, які вміли краще за інших визначати, де, з яких матеріалів і як будувати. Дбали, щоб будівлі були довговічні й красиві. Поступово люди навчилися створювати матеріал для будівництва. Одним із найдавніших будівельних матеріалів є добре усім відома цегла. Цегла й нині — найпоширеніший будівельний матеріал. Вона не боїться вогню, вологи, вітру.
Завдання: скласти із конструктора споруду (сучасний будинок ).
Кухар (учень старого класу у фартуху):
- Професія кухаря дуже відповідальна. Він знає всі тонкощі приготування їжі. А всі ми любимо смачненько попоїсти. І тоді ми звертаємося до кухаря:
Дітвору він добре знає,
Її щедро пригощає,
Бо уміє готувати,
Ще й уміє подавати:
На обід і на вечерю
Борщ, котлети і печеню,
А хто любить солоденьке —
Тому тортика й варення,
Тістечка й киселику,
Пряника й крученика.
Усього він наготує,
Всіх з любов'ю почастує.
Завдання: накрити стіл до свята.
Кравець (учень старшої школи):
- А хто ж шиє нам такий гарний одяг? Це вже професія кравця.
Всі ми любимо гарно одягатися. Платтячка, блузки, костюми, штани, спідниці — все це і багато інших речей — робота кравця.
Є правило кравецьке просте:
Сім раз відмір, а раз відріж!
І, щоб костюм пошить по зросту,
Потрібно мірку знять раніш...
Твій одяг вийде мов картинка:
Все по тобі — рукав і спинка.
Тож на примірці — так годиться —
Стій рівно і не смій крутиться!
М.Познанська
Професія кравця дуже відповідальна і цікава. А яку фантазію він має! Адже кожна одежина повинна бути особливою і гарною: на всі наші смаки.
Завдання: Пришити ґудзика.
Поліцейський (учень старшої школи):
- Полі́ція — орган державної влади (система державних органів), що займається охороною громадського порядку і боротьбою з правопору-
шеннями.
Завдання: Назвати дорожні знаки. Розповісти про правила переходу вулиці.
Продавець:
Дуже рано я встаю.
Все, що бачу, продаю.
Капці татові – за сто,
Мамині – за двісті…
А моє старе авто
Хай іще поїздить!
Торбу гривень наторгую –
Сама в себе все купую.
Завдання: Розставити правильно товар.
ІV. Підведення підсумків. Рефлексія.
Підведення результатів. Оголошення переможців.
Учитель: Обравши собі майбутню професію, пам'ятайте про головну для вас саме зараз:
Спитай у мами і у тата,
Які професії у них.
Професій різних є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх!
Та є одна поміж професій
Якої вчаться всі в житті —
Вона для кожного найперша,
Якої вчитимешся й ти!
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи кресляр —
Всі називають головною
Одну професію — школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким в дитинстві мрієш буть!
А.Костецький
Рефлексія. Вправа «Кольорові папірці».
На кольорових папірцях діти пишуть свої враження про гру. Папірці приклеюють на дошці до двох серцевинок від квітів (квітка радості і квітка суму).
Додаток
Гра-квест «Ким бути?»
Маршрутний лист
І групи
Листопад 2018
"Що посієш, те й пожнеш"
Овочі, горіхи, фрукти.
Помідор і огірок
Пропонує.
Оцінка ___________
Він стежить за порядком.
Строгий сміливий офіцер.
Хто він?
Оцінка ___________
Надів біленьку шапку.
Готує нам він холодник
І запікає бабку.
Смачний у нього пиріг,
Чудова каша манна.
Він дбає про здоров'я всіх —
Йому подяка й шана!
Оцінка ___________
Шию платтячка гарненькі,
Шию я штанці для Гриця,
Для бабусі — рукавиці
А для мами і для тата —
По костюмові до свята.
Оцінка __________
Будує садок для хлопців
Не шахтар і не водій,
Будинок нам збудує..
Оцінка ___________
Загальний бал: ______________________