Виховний захід. Профорієнтація.

Про матеріал

Завдання профорієнтації полягає в ознайомленні учнів з професіями та правилами їх вибору, вихованні спрямованості на самопізнання як основу професійного самовизначення; формування вміння зіставляти свої здібності з вимогами щодо набуття конкретної професії, складати на цій основі реальний план оволодіння професією, а також забезпечення розвитку професійно важливих якостей особистості.

В початковій школі через гру ми виховуємо повагу до людей різних професій; формуємо позитивне ставленя до праці.

Перегляд файлу

                          Міністерство освіти і науки України

         Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 8 Рубіжанської міської влади

 

 

 

 

             Гра-квест «Ким бути?»

              (для учнів 4-х класів)

 

 

 

                                                                        Підготовила

                                                                        вчитель початкових класів

                                                                        вищої категорії

                                                                        Олефіренко Ірина Євгенівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                              Рубіжне-2018

 

 

Мета: Розширити та закріпити знання учнів про професії, трудові дії та знаряддя праці; викликати почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати; сприяти розвитку трудової активності і працьовитості школярів, віру у свої сили та бажання здобувати знання. Надати учням уявлення про різноманітність існуючих професій, формувати повагу до праці людини; розвивати увагу, пам'ять, світогляд дитини.

 Очікувані результати:

  • Учні розгадуючи загадки і знайомлячись з додатковою інформацією розширюють свій світогляд про світ професій;
  • діти виконуючи практичні дії  в майбутньому прагнуть сумлінно працювати;
  • розвивається  трудова активність  і працьовитості школярів, віра у свої сили, та бажання здобувати знання.

 

Додаткова підготовка:

- учні старших класів готують тематичні зони ( «Зона кухаря», «Зона кравця та швачки», «Зона будівельника», «Зона Поліцейського», «Зона Продавця»);

- інвентар:  тарілка з хлібом, 4 чашки і 4 тарілки, ложка, виделка, серветки,  скатертина; 3 ґудзика, нитка з голкою, тканина; цеглинки, конструктор; дорожні знаки; овочі, фрукти, коробки з-під різного товару, наліпки для цінників, фартух.

- маршрутні листи для команд.

 

 

 

 

 

 

 

                                                  Хід гри

І. Організаційний момент

Учитель:  Навчаючись в школі ви вже повинні думати про те, яку професію виберете в своєму житті.

               Життя — це праця і бережливість.

Минає рік, минає два,

Минає десять літ —

І школа двері відчиня

І виряджа у світ.

І ти, мій друже,

З того дня

Не безпорадне пташеня,

А соколя, якого жде

Незвіданий політ.

Як тільки вийдеш за поріг,

Лишивши рідний клас,

Чимало сонячних доріг

Тобі укаже час —

Яку завгодно вибирай,

Професій безліч з краю в край.

М.Упеник

 

- А ось чи всі професії нам потрібні? Яку обрати?

Сьогодні ми пропонуємо вам зіграти в гру-квест. Вас ждуть цікаві люди і завдання. Отже, обєднаємось у команди і дамо їм назви.

(Діти розподіляються по командам. Можна  роздати листочки 3 кольорів і обєднатися за кольором, можна запропонувати знайти свою групу за однаковими малюнками.)

- Назвіть свою команду.

ІІ. Оголошення правил гри

- Кожна команда отримує маршрутний лист і починає рухатися до

  потрібної зони, розгадавши загадку. Прибувши до місця призначення ви виконуєте завдання, яке вам запропонують.  На кожній станції ви отримаєте оцінку і наприкінці маршруту ваші бали будуть складені і та команда, яка набере найбільше балів і стане переможницею.  Отже, на СТАРТ!

 

ІІІ. Основна частина

  1. Станція «Будівельник»

Будівельник (учень старших класів у формі будівельника): 

-  Чим цікава професія будівельника? Ця професія виникла дуже давно. Люди завжди піклувалися про своє житло. Навіть первісна людина шукала печеру, де можна було б сховатися від него­ди. Поступово знання людини розширювалися, удосконалювалися її вміння. З'явилися спеціалісти, які вміли краще за інших визначати, де, з яких мате­ріалів і як будувати. Дбали, щоб будівлі були довговічні й красиві. Поступово люди навчилися створювати матеріал для будівництва. Одним із найдавні­ших будівельних матеріалів є добре усім відома цегла. Цегла й нині — найпо­ширеніший будівельний матеріал. Вона не боїться вогню, вологи, вітру.

 

Завдання: скласти із конструктора споруду (сучасний будинок ).

  1. Станція «Кухар»

Кухар (учень старого класу у фартуху):

- Професія кухаря дуже відповідальна. Він знає всі тонкощі приготування їжі. А всі ми любимо смачненько попоїсти. І тоді ми звертаємося до кухаря:
          Дітвору він добре знає,   

Її щедро пригощає,

Бо уміє готувати,

Ще й уміє подавати:

На обід і на вечерю

Борщ, котлети і печеню,

А хто любить солоденьке —

Тому тортика й варення,

Тістечка й киселику,

Пряника й крученика.

Усього він наготує,

Всіх з любов'ю почастує.

 

Завдання: накрити стіл до свята.

 

 

 

  1. Станція «Кравець»

Кравець (учень старшої школи):

- А хто ж шиє нам такий гарний одяг? Це вже професія кравця.

Всі ми любимо гарно одягатися. Платтячка, блузки, костюми, штани, спідниці — все це і багато інших речей — робота кравця.

Є правило кравецьке просте:

Сім раз відмір, а раз відріж!

І, щоб костюм пошить по зросту,

Потрібно мірку знять раніш...

Твій одяг вийде мов картинка:

Все по тобі — рукав і спинка.

Тож на примірці — так годиться —

Стій рівно і не смій крутиться!

М.Познанська

Професія кравця дуже відповідальна і цікава. А яку фантазію він має! Адже кожна одежина повинна бути особливою і гарною: на всі наші смаки.

 

Завдання: Пришити ґудзика.

 

  1. Станція «Поліцейська дільниця».

Поліцейський (учень старшої школи):

- Полі́ція — орган державної влади (система державних органів), що займається охороною громадського порядку і боротьбою з правопору-

шеннями. 

Завдання: Назвати дорожні знаки. Розповісти про правила переходу вулиці.

 

  1. Станція « Продавець»

Продавець:

Дуже рано я встаю.

Все, що бачу, продаю.

Капці татові – за сто, 

Мамині – за двісті…

 

А моє старе авто

Хай іще поїздить!

Торбу гривень наторгую – 

Сама в себе все купую.

Завдання: Розставити правильно товар.

ІV. Підведення підсумків. Рефлексія.

Підведення результатів. Оголошення переможців.

Учитель: Обравши собі майбутню професію, пам'ятайте про головну для вас саме зараз:

Спитай у мами і у тата,

Які професії у них.

Професій різних є чимало,

Сповна їх вистачить на всіх!

                    Та є одна поміж професій

Якої вчаться всі в житті —

Вона для кожного найперша,

Якої вчитимешся й ти!

 

                    Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи кресляр —

Всі називають головною

Одну професію — школяр!

                    Бо всім відомо, що без школи,

     Без знань, що мусиш там набуть,

     Не станеш у житті ніколи

     Тим, ким в дитинстві мрієш буть!

А.Костецький

 

Рефлексія. Вправа «Кольорові папірці».

На кольорових папірцях діти пишуть свої враження про гру. Папірці приклеюють на дошці до двох серцевинок від квітів (квітка радості і квітка суму).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

 

 

    Гра-квест «Ким бути?»

 

         Маршрутний  лист

              І групи

 

  

 

 

 

                               Листопад 2018 

  "Що посієш, те й пожнеш"            

  1. На вітрині всі продукти:

Овочі, горіхи, фрукти.

Помідор і огірок

Пропонує.

                 Оцінка ___________

 

 

  1. На своєму посту стоїть,

Він стежить за порядком.

Строгий сміливий офіцер.

Хто він?

                      Оцінка ___________

 

  1. Хто ж так смачно нам варить і пече?

Надів біленьку шапку.

Готує нам він холодник

І запікає бабку.

Смачний у нього пиріг,

Чудова каша манна.

Він дбає про здоров'я всіх —

Йому подяка й шана!

                  Оцінка ___________                  

  1. Для Марічки, для Оленки

Шию платтячка гарненькі,

Шию я штанці для Гриця,

Для бабусі — рукавиці

А для мами і для тата —

По костюмові до свята.

               Оцінка __________

  1. Цеглу він кладе в ряд,

     Будує садок для хлопців

     Не шахтар і не водій,

     Будинок нам збудує..

                 Оцінка ___________

 

                       

                Загальний бал:  ______________________                        

 

docx
Додано
13 листопада 2018
Переглядів
727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку