Виховний захід "Птахи - наші друзі"

Про матеріал
Виховний захід "Птахи - наші друзі" важливий для розвитку у дітей свідомого ставлення до природи та розуміння взаємозв’язку між живими істотами. Цей захід має на меті не лише навчити дітей цікавих фактів про птахів, а й виховати в них відповідальність за довкілля, показати, як маленькі дії можуть позитивно впливати на природу. Ось основні причини, чому такий захід необхідний: 1. Формування екологічної свідомості: Діти вчаться розуміти, що птахи — важлива частина екосистеми. Завдяки обговоренню їхньої ролі в природі (як борців зі шкідниками, розповсюджувачів насіння та співтворців природної краси), діти усвідомлюють, як усі живі істоти взаємопов’язані. 2. Виховання бережливого ставлення до природи: Захід сприяє розвитку турботливого ставлення до тварин, вчить дітей не шкодити птахам, не руйнувати їхні гнізда, а навпаки — створювати для них умови, де вони можуть почуватися в безпеці, як-от годівнички для зимового підгодовування. 3. Розвиток інтересу до пізнання довкілля: Діти дізнаються цікаві факти про життя птахів, що пробуджує інтерес до спостережень у природі. Такі знання часто залишаються в пам’яті на все життя, формуючи основу для подальших досліджень і спостережень. 4. Розвиток творчих і соціальних навичок: Створення годівничок, малювання та ігрові завдання під час заходу дозволяють дітям розвивати творчість, а також вчать працювати в групах, розподіляти ролі та спільно досягати результату. 5. Збагачення духовного світу дітей: Через взаємодію з природою діти відчувають почуття доброти, милосердя і захоплення її красою. Птахи, їхні голоси і поведінка надихають дітей, роблять їхнє життя яскравішим і радіснішим. 6. Формування етичних цінностей: Захід наголошує на важливості піклування про слабших і тих, хто залежить від допомоги людини, як-от зимуючі птахи. Це допомагає дітям усвідомити, що добрі справи — це не лише допомога ближньому, а й відповідальне ставлення до природи. Проведення такого заходу допомагає дітям не тільки більше дізнатися про птахів, а й відчути себе частиною великого природного світу, який потребує захисту та підтримки.
Перегляд файлу

Виховний захід "Птахи - наші друзі"

Клас: 2-й клас
Тривалість: 40-45 хвилин

Мета:

  • Виховати у дітей бережливе ставлення до птахів.
  • Розширити знання про різноманітність птахів та їхню роль у природі.
  • Розвивати творчі здібності учнів через малювання, виготовлення годівничок та рольові ігри.

 

План заходу

  1. Привітання (2 хвилини)
    • Вчитель: "Добрий день, дітки! Дуже рада вас бачити. Сьогодні у нас чудовий день, тому що ми будемо говорити про наших друзів – птахів! Як ви гадаєте, чи можуть птахи бути нашими друзями?"
    • Підводить дітей до роздумів про те, що птахи приносять багато користі та можуть бути корисними для людей та природи загалом.
  2. Бесіда "Птахи та їхня роль у природі" (8 хвилин)
    • Вчитель: "Птахи – це дуже важлива частина природи. Вони живуть поруч з нами: у садах, парках, лісах. Вони допомагають нам – поширюють насіння рослин, знищують комах-шкідників. А які птахи, ви знаєте, мешкають у нашому місті?"
    • Далі вчитель розповідає про різних птахів: горобців, синиць, голубів, лелек, розповідає про їхню роль і значення для природи.
    • Наводить цікаві факти: "Наприклад, чи знали ви, що страус – найбільший птах у світі, а колібрі – найменший? Пінгвіни не літають, але прекрасно плавають. Орел має дуже гострий зір і може ловити здобич навіть з висоти."
  3. Гра "Вгадай птаха" (5 хвилин)
    • Вчитель показує зображення різних птахів (наприклад, горобець, дятел, лелека, сова).
    • "А тепер спробуйте вгадати, хто це? Молодці! Це горобець. А знаєте, чим корисний горобець? Він допомагає знищувати комах і тим самим оберігає рослини в наших садах."
    • На кожну правильну відповідь учень отримує коротку інформацію про особливості цього птаха.
  4. Творча майстерня "Виготовлення годівничок" (10 хвилин)
    • Вчитель роздає дітям картонні тарілочки, пояснюючи: "Ми зараз з вами зробимо годівнички для птахів. Кожен з вас зможе прикрасити її за своїм бажанням, а потім повісити на дерево або балконі вдома."
    • Пояснює, як прикріпити паличку або шнурок, щоб годівничка могла висіти на гілці. Надає кольоровий папір, фломастери та інші матеріали для прикраси.
    • "Подумайте, які кольори можуть привернути увагу пташок, і проявіть свою творчість. Годівничка – це ваш маленький подарунок для наших пернатих друзів."
  5. Перегляд відео про птахів (5 хвилин)
    • Вчитель: "А тепер давайте подивимося коротке відео про птахів, яке покаже їхню унікальність. Зверніть увагу, як кожен птах особливий і чим він цікавий."
    • Після перегляду обговорює, що нового та цікавого побачили учні, підкреслюючи красу та важливість збереження птахів.
  6. Ігрова активність "Літаючі птахи" (5 хвилин)
    • Вчитель: "А зараз пограємо у гру. Я називатиму птаха, а ви повинні будете показати, як він літає. Наприклад, орел – широко розправте крила і повільно летіть. А тепер спробуйте політ колібрі – швидко змахніть крильцями!"
    • Пропонує імітувати польоти різних птахів: "Летимо, як лелека! Плигаємо, як ворона!" Ця гра не лише весела, а й допомагає дітям краще запам'ятати рухи птахів.
  7. Рольова гра "Птахи у моєму саду" (8 хвилин)
    • Вчитель ділить дітей на групи та дає кожній ролі різних птахів (горобці, синиці, голуби).
    • "Уявімо, що у нас є садок, і кожен з вас – птах, який живе в цьому саду. Ви – команда горобців, ви – синиці. Подумайте, що корисного ви можете зробити для саду?"
    • Кожна група розігрує коротку сценку, показуючи, як їхній птах допомагає природі, наприклад, ловить комах, розповсюджує насіння або будує гніздо. Можна використовувати маски або пір'я для кращого ефекту.
  8. Гра "Знайди птаха" (5 хвилин)
    • Вчитель: "А тепер візьміть аркуш паперу і намалюйте свого улюбленого птаха. Після цього приклеїмо малюнки на дошку, і кожен розповість, що він знає про свого птаха."
    • Діти малюють, а потім по черзі виходять до дошки, розповідаючи коротко про свого улюбленця.
  9. Підсумок і обговорення (5 хвилин)
    • Вчитель: "Ми сьогодні дізналися багато цікавого про птахів. Розкажіть, що найбільше вам запам'яталося? Які факти про птахів ви відкрили для себе сьогодні?"
    • Вчитель підсумовує: "Пам'ятайте, що птахи – наші друзі, і ми повинні піклуватися про них, щоб вони могли радувати нас своїми співами і допомагати природі."
  10. Заключне слово (2 хвилини)
    • Вчитель: "Дякую вам за чудову роботу! Пам'ятайте, що кожен з вас може допомагати птахам – ставити годівнички, не шкодити їхнім домівкам, а головне – берегти природу. Давайте подякуємо нашим пернатим друзям, що вони є поруч з нами."
    • Завершує захід, побажавши дітям успіхів у спостереженні за птахами та запрошує повісити годівнички на шкільному подвір'ї або вдома.

 

Цікаві факти для обговорення:

  1. Страус – найбільший птах, що може бігати зі швидкістю до 70 км/год.
  2. Колібрі – найменший птах, що може літати навіть назад.
  3. Пінгвіни – єдині птахи, що не літають, але чудово плавають.
  4. Орел має розмах крил до 2,5 метрів і дуже гострий зір.
  5. Лелеки здатні мігрувати на тисячі кілометрів до своїх гнізд.

Використання таких цікавих фактів під час заходу не лише збагачує знання дітей, але й пробуджує цікавість до світу природи.

 

docx
Додано
4 листопада
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку