Метою поданого матеріалу є: виховати любов до птахів, до природи; розширити і поглибити знання про світ птахів; більше полюбити пернатих друзів.
Матеріал допоможе гарно провести свято птахів у початковій школі.
Ведуча Шановні присутні! Ми раді вітати вас у цій залі. Сьогодні до нас завітало чудове свято ̶ свято Весни, прильоту птахів, свято Божого трепету. Тож запрошуємо Вас на свято «Птахи прилетіли ̶ на крилах весну принесли». Сподіваємося, що ці чудові казкові миті надовго збережуться у вашій пам’яті, залишаться приємні враження. То ж бажаємо Вам гарного відпочинку!
Ведучий. Настала весела пора року ̶ весна. Усе оживає від зимової сплячки. З далеких країв повертаються наші пернаті друзі ̶ пташки. Земля прикрашається, готується зустрічати їх.
(Звучить композиція «Звуки природи».)
Ведуча. За вікном буяє весна! Як можна уявити цю прекрасну пору року безстукання дятла, без пісні жайворонка, і без відчайдушного цвірінькання горобців?!
Учень 1. Все навколо зеленіє,
Річка ллється і шумить,
Тихо-тихо вітер віє
І з травою гомонить.
Як тут всидіти у хаті,
Коли вже весна цвіте?
Скрізь дзвенять пташки крилаті,
Сяє сонце золоте.
Учень 2. Он чарівний птах співа вгорі,
Зозуля голосно кукука,
Скриплять червоні снігурі,
В дубову кору дятел стука.
Щебече зяблика сім’я,
І сиза горлиця воркує,
Чудова ж пісня солов’я
Над всіма співами царює.
Ведуча. Яка прекрасна наша Батьківщина! У будь-яку пору року вона милує очі то яскравими барвами літа, то золотом осені, то казковою красою зими, то буйним цвітінням весни. Але найгарніший куточок природи залишається мертвим, якщо його не оживлять птахи.
Ведучий. Але птахи не тільки прикрашають наше життя. Вони ̶ перші помічники людини в боротьбі за високий урожай полів і садів.
Учень 3.
Любі друзі!
Уявляєте, скільки птах
Може нищить, поїдати
Гризунів, жуків, комах?
Учень 4.
̶ Чи знаєте ви, скільки комах з’їдає синиця? Виявляється, стільки, скільки важить сама. Якби в людини був такий апетит, то з вагою 70 кг їй потрібно було б їжі…Хто підкаже?
̶ Спостерігаючи за птахами, учені дослідили, що сім’я синиць за літо знищує понад 4 тисяч гусениць, пара горихвісток ̶ 7 тисяч. Чорноголова чайка з’їдає за день тисячу жуків, клопів, черепашок та інших шкідливих комах. Ластівка виловлює за літо 1 млн мух і комарів.
̶ А тепер спробуйте відгадати, хто з птахів є рекордсменом зі знищення комах?
Учень. Так, це ̶ зозуля. Послухайте, скільки вона з’їла за день: коників зелених ̶ 39, червів капустяних ̶ 43, личинок хруща ̶ 5, павуків ̶ 4, лялечок метеликів 3 і ще 18 молодих ящірок завдовжки від 7 до 20 см.
̶ За підрахунками вчених, за останні 300 років із нашої планети зникло 94 види птахів. І від нас залежить, чи поповниться ця сумна статистика. Саме тому щорічно 1 квітня відзначають Міжнародний день птахів.
Тож давайте і ми сьогодні скажемо слова про тих, хто долає тисячі кілометрів через моря, океани на шляху до нашої землі, до рідних гнізд.
Скажемо, бо вони того варті.
Учень 5. Летять, пливуть і сурмлять уві млі
Шовкові, й жовті, й сизокрилі птиці,
Із континентів чорної землі
У рідні гнізда, на свої криниці.
Учень 6. Щасливий той, хто має ласку й дім,
Чи хоч гніздо у леті грозовім,
Чи хоч гіллячку, схилену вітрами?
Він прилітає з далекого краю,
Не спочиваючи, лине і лине
Здається, на світі миліше немає
Як наше подвір’я стара яворина.
Учень 7. Стоїть вона здавна, листом багата,
Бува, зашумить, а бува, не шелесне.
І то він шукає її і хату,
І те, що прожито, як сон чудесний.
Спочине звечора в темному лузі,
Де в синій далі чайка закличе.
Учень 8. А потім купається собі в галуззі,
Гніздо лаштує, буслиху кличе.
Давно спарувалися, як птицям гоже,
Пір’я назносять, кладуть між віток,
І хлопці вже чули, чи брешуть, може,
Як розмовляли вони про діток.
(Звучить пісня «Весняний вальс». )
Ведуча. Від пернатих друзів на нашу адресу надійшла телеграма.
Телеграма
Всім друзям птахів! Вилітаємо. Зустрічайте.
Ваші пернаті друзі.
Ведучий. Поки птахи ще в дорозі, ми вам розповімо про них.
1.Про грака
Чорномазий, білодзьобий
Він за плугом важно ходить,
Черв’ячків, жучків знаходить –
Сторож вірний, друг полів,
Перший вісник теплих днів.
Граки – перші вісники весни. Вдень вони шукають корм, літаючи ланами й луками і з’являючись у містах. А надвечір повертаються тим самим маршрутом, щоразу в один і той же час на спільне місце ночівлі.
2.Про шпака
Перший він приніс весну,
Розбудив усе від сну.
Все співає під вікном
люди звуть його шпаком.
Шпак – один із найперших вісників весни. Люблять люди його за те, що він гарно співає. Але він може відтворити і пісні своїх колег – зяблика, малинівки,іволги . А ще він може гавкати, як собака, нявкати, як кішка, квакати, як жаба. Живиться шпак виключно комахами, черепашками, мурахами, павуками та черв’яками. Виводить пташенят у гнізді або у шпаківнях.
3.Про ластівку
Скрізь цей птах літає,
Безліч мушок поїдає.
За вікном гніздо будує,
Та у нас він не зимує.
Ластівка більшу частину свого життя проводить у повітрі. Навесні, повернувшись з вирію будує гніздечка і висиджує пташенят. Ластівки знищують багато шкідників садів і полів. Протягом дня батьки приносять малятам їжу 300-600 разів. А зараз послухайте легенду про ластівку.
Одним із найшановніших в Україні птахів є ластівка. Це – Божа пташка. Створена вона Богом із землі. Благословив її Господь за те, що коли розпинали Христа, ластівки крали в катів цвяхи. Якщо ластівка в’є під чиєюсь оселею гніздо, то це передвіщає щастя тій родині. Знищувати гніздо ластівки і її яєчка – гріх: говорять все обличчя зразу ж всіється веснянками. А щоб вивести з обличчя веснянки, потрібно навесні, як уперше побачиш ластівку, вмитись молоком і витертись тим рушником, в якому носили святити паску, і сказати: «Ластівко, ластівко, на тобі веснянки, дай мені білянки».
4. Про лелеку
Які ноги, такий ніс,
По болоту ходить скрізь,
Хату на хаті має,
Жабам рахунок знає.
Лелека. Їх називають ще буслами, чорногузами. Живуть вони парами. Живляться лелеки жабами, мишами, ховрахами. Люди люблять лелеку тому, що ці птахи довірливі, їх усі радо зустрічають навесні, коли ті повертаються до пташиних гнізд. Як оселяться десь, то живуть там багато років. З давніх-давен існує повір’я, що лелеки гніздяться лише біля осель добрих людей. А зараз послухайте легенду.
Легенда «Як лелеки врятували дітей»
Давно це було, коли на нашу українську землю нападали орди кочівників. Налетять, підпалять хати, виженуть худобу, заберуть у полон жінок і дітей. А малюків кидали напризволяще, на згарищах.
Це побачили лелеки і стукотом дзьобів почали кликати на допомогу козаків. Але далеко були козаки, не почули. І тоді птахи кинулись у вогонь, обпалили собі крила, але все-таки підхопили на них потерпілих малюків і піднялися високо-високо над землею.
Почули своїх дітей козаки і кинулися наздоганяти ворогів. А лелеки кружляли над ними, вказуючи дорогу. Наздогнали козаки завойовників і порубали. А лелеки вже не повернулись у село. Їхні чорні крила нагадували б людям про страшні муки, тому полетіли вони в далекі непролазні болота. І з того часу живуть там, не знаючи, що люди завжди їм раді і завжди чекають їх в гості.
5.Про солов’я
Сам вечірньої години
Заховався в кущ калини
Та під дудку голосну,
Грає пісню чарівну.
Ця невеличка пташка поширена по всій Україні. Повертається із вирію у кінці квітня – на початку травня, коли з’являються комахи. За найдавнішою прикметою соловей прилітає до лісу тоді, коли можна напитися води із березового листочка. Летять пташки поодинці вночі. Першими летять самці, а потім самки. Спочатку його можна почути тільки вранці та ввечері. Своїм співом він попереджає інших птахів, що дана гніздова ділянка вже зайнята. Для нього характерне посвистування, тьохкання
6.Про жайворонка
Перелітний птах
Співати мастак.
Одним з перших прилітає
Зимує в Африці й Китаї.
Першими, коли ще з полів не зійшов сніг, прилітають в рідні краї жайворонки. Цих вісників весни особливо шанували на Україні. У березні, першому весняному місяці, матері випікали обрядове печиво у формі жайворонків та давали дітям. Вони, співаючи, носили їх по селу, закликаючи весну. А жайворонками називається тому, що воно має форму пташечки. А ще тому, що за давнішими легендами, ця пташка народилася із сонячного жару, бо прокидалася разом із сонцем і своїм срібним дзвіночком сповіщала весну. Жайворонки несуть на своїх крилах золоті ключі, якими зиму замикають і відмикають літо.
Погляньте, як високо над землею жайворонок летить,- це він до Бога летить, молиться – буде врожай на збіжжя. А от якби летіли над землею низько, то «загубили ціп по дорозі», - був би неврожай. Наші мами, знаючи про цю традицію, теж спекли нашим дітям таких птахів.
7.Про зозулю
Хто гнізда свого не має,
Яйця іншим підкидає.
Та у лісі в холодку
Все кує: ку-ку, ку-ку?
Зозуля прилітає останньою. Кажуть, що вона зачиняє країну Вирій аж до осені. І відлітає першою. На це є дуже вагома причина; в зозулі зберігаються ключі. Кажуть, якщо хто навесні перший раз почує кування зозулі, то буде мати гроші цілий рік. А ще кажуть, як закувала зозуля, то можна купатись. Зозулі не мостять свого гнізда, а яйця (20 і навіть 25 штук ) підкидають іншим пташкам. Зозулі знищують велику кількість шкідливих комах.
Ведучий. ̶ А які вірші про птахів ви знаєте?
Лелека
З радістю зустрічаєм лелек навесні,
Про них ми складаєм легенди, пісні.
Довірливі, вірні рідній землі,
Їх люблять дорослі і діти малі.
Лелека ̶ красивий великий птах.
Домівка його ̶ дерево, дах.
Ми з татом на даху колесо прилаштуєм,
Лелеці своєму гніздечко збудуєм.
Прилетить наш лелека плавно, велично,
Сяде в гніздо упевнено, звично.
̶ Кле-кле-кле, ̶ залунає в окрузі. ̶
Я вже повернувсь, вдома я, друзі!
Ластівки
Ластівки ̶ невтомні трудівниці,
Працьовитіш не знайдеш ти птиці.
З глини зліпили чудо-гніздечко,
Відклали в ньому маленькі яєчка.
І ось безпорадні пищать пташенята,
Приносять їм їжу батьки так завзято.
Коли ж пташенята стануть літати,
Всі ластівки у вирій летять зимувати.
У вересні-жовтні вони відлітають,
Місця гніздування свої залишають.
Навесні ми знову їх будем чекати.
Хай вікна збудують над вікнами хати.
Горобці
Горобці на гілку сіли,
Зграйкою зібрались, полетіли.
Горе злісним шкідникам,
Попелицям і жукам.
Ці птахи бувають в шкоді,
Склюють сонях на городі.
Але й знищують комах.
Горобець ̶ корисний птах.
Шпак
Прилетіли вже шпаки ̶
Перші вісники весни.
Дуже любим цих птахів:
Знищать гусінь, слимаків.
Птах цей гарний теж співак,
Ось такий чудовий шпак.
Ми шпаківні змайстрували,
Про житло птахам подбали.
Грак
По полю ходить грак поважно,
Роздивляється уважно.
Не сховається комаха
Від дзьобатого птаха.
Знищить він і гризунів,
Походивши кілька днів.
Жайворонок
Поле ще дрімає під снігом,
А жайвір чарує всіх співом.
Високо в повітрі «зависає»,
Мелодійні пісні розсипає.
«Польовий соловейко» співом заллється,
І сонечко зійде, йому усміхнеться.
Зозуля
̶ Ку-ку, ку-ку! ̶ зозуля кує;
Роки життя усім роздає.
Яйця у гнізда чужі підкидає,
Діток зозуля не доглядає.
Але користь від неї велика дуже,
Волохату гусінь вона знищує, друже.
Соловей
У підліску із ліщини соловей співа,
Пісні кращої за цю в світі не буває.
Виводить ніжно і чарівно, розбуджує сонце.
Ось заглянув перший промінь у моє віконце.
Ці прикмети знайте і перевіряйте:
Соловей вже співає ̶
То вода в річках спадає.
Соловей витьохкує всю нічку без упину ̶
То чекайте жарку днину.
( Пісня «Солов’ї» Н. Май )
Ведучий. А зараз до нас на свято прилетить пташка. А яка саме, ви дізнаєтесь, коли подивитесь сценку «Хвалько».
Сценка «Хвалько»
Дівчина. Як весело і гарно стало у лісі!
Хлопець. Це тому‚ що пташки повернулись додому і радіють Я знаю загадку про пташку‚ яка найкраще співає:
̶ Ми пішли до гаю вдвох‚
Я й сестра Марічка‚
А в гаю тім ̶ тьох та тьох ‚ ̶
Та іще так дзвінко.
Що за співанки такі?
То співають... Хто? (Солов’ї)
̶ Я знаю цю пташку і можу її впізнати!
Дівчина. А хіба ти її бачив?
Хлопець. Бачив‚ і не один раз! Ось так‚ як тебе!
Дівчина. Чи зможеш її впізнати?
Хлопець. Хіба таку пташку важко впізнати?
Одним оком подивлюсь ̶ зразу ж впізнаю!
(Вилітає снігур.)
Хлопець. Та ось він‚ мій співунчик‚ червоні грудки‚ аж горять!
Дівчина. Ось ми зараз запитаємо у пташки. Ти ̶ соловейко?
Снігур. А ви загадку мою відгадаєте?
Я у чорнім піджачку‚
в рожевій сорочці
До зимового садку
Прилітаю в гості.
Хто я‚ діти?
Дівчина. Ну‚ і хвалько ти!
Хлопець. Я помилився‚ а ось ̶ соловейко!
(Вилітає синичка.)
Дівчина. Скажи нам, пташко, ти – соловейко?
Синичка. А ви загадку мою відгадаєте?
Є в лісі хатка, хатка невеличка,
В ній живе зимує чепурна…Хто? (Синичка).
(Вилітає соловейко.)
Соловейко. Співом солов’їним йде до нас весна,
Голосом пташиним повниться земля.
Хлопець. Оця маленька пташка і є соловейко?
Дівчина. Вона хоч і маленька, сіренька, зате яка голосиста!
Звернення птахів.
Спасибі, малята, за зустріч. Нам було дуже цікаво, але треба летіти далі – ремонтувати свої гніздечка, будувати нові, відкладати яйця, висиджувати малят, бо час іде швидко, треба встигнути висидіти своїх малят до нового відльоту.
Звернення дітей.
Дорогі наші пернаті друзі! Ми хочемо запевнити, що ми ваші справжні друзі. Взимку ми підгодовували ваших родичів, зимуючих птахів і вам будемо допомагати, оберігати. А на знак нашої дружби прийміть оці шпаківні, в яких ви можете поселитися.
Учень 9. Для вас ми будували
Ці будинки чарівні,
Не будинки – тереми
Із новеньких дощечок
Для друзів наших – для пташок.
(Звучить пісня «Весна прийшла».)
Ведуча. Український народ склав про птахів багато пісень, приказок, прислів’їв
Приказки
• Де багато пташок – там немає комашок.
• Восени і горобець багатий.
• Всяка пташка свої пісні має.
• Як багато птиць, не буде гусениць.
• Ластівка день починає, а соловей кінчає.
• Не потрібна солов’ю золота клітка, а краща йому зеленая вітка.
• Хоч соловей маленький, та його пісні удаленькі.
Прислів’я
• Щебече, як соловейко, а кусає, як собака.
• Ворона за море літала, а розуму не набрала.
• Ранні пташки росу п’ють, а пізні – слізки ллють.
• Слово – не горобець, вилетить – не спіймаєш.
• Нарядилась, як пава, а кричить, як ґава.
Скоромовки
• Летів горобчик, сів на стовпчик, • Галка сіла на палку,
Прибіг хлопчик, утік горобчик. Палка вдарила галку.
• Пилип посіяв просо, • Сів шпак на шпаківню,
просо поспіло, заспівав шпак півню:
Пташки прилетіли, - Ти не вмієш так, як я,
просо поїли. Я не вмію так, як ти.
• В лузі журавлик • На одній сосні високій
щипав собі щавлик. десь, колись жили сороки,
Купіть йому горщик – дві сороки-білобокі,
він зварить борщик. одинокі дві сороки.
Прикмети
• Починає співати синиця – весна надходить.
• Закує зозуля на голе дерево – буде неврожай.
• Якщо граки прилетіли прямо на гнізда – буде рання весна.
• Журавель прилетів – скоро лід зійде.
• Чайка з’явиться – незабаром крига рушить.
• Побачив шпака – знай: весна біля порога.
• Птахи в’ють гнізда на сонячній стороні – на холодне літо.
• Благовіщення без ластівок – холодна весна.
• Перелітні птахи летять зграями – на дружню весну.
• Голуби роз воркотілися – на тепло.
• Ластівки стали лаштувати гніздо – настало стійке тепло.
• Соловейко всю ніч співає – перед гожою дниною.
• Як горобці купаються – дощ буде.
Ведучий. А які цікавинки ви записали?
• Синиця з’їдає за добу стільки комах, скільки важить сама.
• Одна сова з’їдає за літо 1000шт. полівок і мишей, зберігаючи одну тонну зерна.
• Ластівка за сезон з’їдає 2 тонни комах.
• Рекорд встановила зозуля. Вона з’їдає за день 39 коників, 43 капустяні черв’яки, 5 личинок травневого хруща, 4 павуки-хрестовики, 3 хрущі і багато інших комах.
• Птахи добре бачать. Яструб у 8 разів бачить зіркіше, ніж людина.
• Найшвидший птах – сокіл.
• Найбільші яйця несуть страуси – до півтора кілограма, найменші – у колібрі (1г).
• Щоб зварити яйце страуса, потрібно 40 хвилин.
• Папуга Прадл знав 800 слів.
• У космос із птахів літали голуби
Ведуча. Хоч пташиний світ різноманітний, численний, але, на жаль, чисельність окремих видів зменшується. Причиною цього є розорювання незайманих земель, осушування боліт, вирубування старих лісів, які були місцем гніздування, та, звичайно, знищування птахів. Птахи, кількість яких зменшується, занесені до Червоної Книги.
Учень 10. Що ж таке Червона книга?
Природа рідна – наша втіха,
Тож хай вона не знає лиха!
- А що таке Червона Книга?
- Для чого вона потрібна?
Учень 11. В Червону Книгу ми занесли
Світ неповторний та чудесний,
Що поступово вимирає,
Давно рятунку нас благає.
Ми всі господарі природи,
Тож збережемо її вроду.
Ведучий. На превеликий жаль, птахи почувають себе серед людського суспільства не зовсім безпечно. Серед всієї фауни, яка занесена до Червоної Книги, птахів найбільше – 67.
Ведуча. – А ви знаєте, що пташкам за їхню допомогу люди побудували пам’ятники?
- Горобцям – у Бостоні (США) за врятування від гусені, яка загрожувала людям знищити врожай.
- Гусям – у Римі за те, що врятували місто від ворога, зчинивши галас і цим попередили мешканців.
- Голубам – у Парижі за те, що принесли звістку про аварію англійського підводного човна під час Другої світової війни.
Ведучий. Настав час перевірити ваші знання про птахів. Проведемо вікторину.
Вікторина
1. Які птахи прилітають до нас першими? (Граки).
2. У назві якого осілого птаха читаємо число 40? ( Сорока).
3. Який птах вигодовує пташенят навіть узимку? ( Шишкар).
4. Що птахам найстрашніше взимку – холод чи голод? ( Голод).
5. У якого птаха такий міцний хвіст, що він ним підтримує тіло на дереві? (Дятел).
6. Пташенята якого птаха не знають своєї матері? ( Зозулі).
7. Який найменший птах у світі? ( Колібрі).
8. Який найбільший птах у світі? ( Страус).
9. Чи є пташине молоко? Якщо є, то в якого птаха? ( У пінгвінів).
10. Якого лісового птаха називають лісовим лікарем і чому? (Дятла, бо він знищує шкідників дерев).
11. Які птахи прилітають до нас з настанням зими? ( Снігурі, омелюхи).
12. Які птахи можуть летіти хвостом уперед? ( Колібрі).
13. Який птах будує собі гніздо з риб’ячих кісток? (Зимородок).
14. Який птах будує собі гніздо за допомогою слини? (Синиця – ремез).
15. Назвіть рідкісних птахів нашого краю? ( Пугач, лелека чорний, куріпка сіра).
16. Які птахи не в’ють собі гнізда, а виводять пташенят у ямці, у піску? (Чайки).
17. Яких птахів ми називаємо червоногрудими красенями? (Снігурів).
18. Який птах, за переконаннями людей, приносить малят? (Лелека).
19. Якого птаха люди використовують як листоношу? (Голуба).
20. Чи будують наші птахи гнізда в далеких країнах? (Ні).
21. Які з перелітних птахів прилітають до нас першими? (Граки).
22. А які – останніми? (Зозуля, бо мусить зачиняти країну Вирій)
23. Хто з перелітних птахів їсть волохату гусінь? (Зозулі).
Ведуча На яблуні-садочку,
Галузочки шелестять, ̶
Там гніздечко, а в гніздечку
Пташенят маленьких п’ять.
П’ять сердечок б’є рівненько,
Десять очок блискотить:
Чи з мушками не йде ненько,
Чи матуся не летить?
Ведучий На яблуні, у садочку,
Малі пташечки сидять,
Притулилися в гніздечку
І весело пискотять.
Чорним оченькам в одвіті
П’ять сердечок рівно б’є:
Краса всюди є на світі,
А щастя лиш вдома є.
Учень 12. Ніколи не зробимо шкоди
Ми пташці у ріднім краю,
Хай лиш в саду і у полі
Співає для нас у маю.
Учень 13. Птахи завжди з нами в спілці,
Поля й лісу сторожі:
Сови, дятли, серпокрильці,
Щигли, одуди, чижі.
Учень 14. То ж, як стрінеш непутящих,
Що біжать поза двором
Видирати гнізда в хащах, ̶
Ти одразу присором.
Учень 15. Між дорослих і малечі
Пташка бачить все навкруг,
Дружно сяде вам на плечі,
Якщо ви їй ̶ справжній друг.
Учень 16. Тих, у кого є кормушки,
В кого є птахи в дворі,
Не кусають ані мошки,
Ні трикляті комарі.
Учень 17. Тримайтесь, жуки і комахи,
Де сад, або нива цвіте.
На «Святі птахів»
Ми договір склали про те:
Все на Землі, все треба берегти:
І птаха, й звіра, і оту тварину…
Не чванься тим, що цар природи ̶ ти,
Бо, врешті, ти ̶ лише її частина.
Учень 18. Рятуємо чисте повітря, рятуємо воду ̶
В морях, океанах, в малих
І великих річках,
Рятуємо рідкісних птахів ̶
Не всі ще породи,
А ті, що зникають у полях,
У лісах, луках.
Учень 19. Поки є в небі свято веселок і крил,
Поки є на землі, і роса, і колосся ̶
Я живу.
Поки тиша овіює явір гіллястий,
Поки засклено щебетом пташки вікно, ̶
Я живу.
Поки є соловей, і зозуля, і шпак,
Щиглик, ластівка, зяблик,
Синиця і грак,
Ми живемо!
Учень 20. Нехай завжди в країні нашій
Чудовий звичай не мина –
Стрічать любовно зграї пташок.
Коли до нас іде весна.
Учень 21. Не лякайте, друзі, пташок!
Хай вони навкруг літають.
Крила їх в проміння сонця,
Наче райдуга, нам сяють.
Учень 22. Ви послухайте їх співи,
Що дзвенять для нас навколо!
Це ж вони нам прикрашають
І ліси, й сади, й поля.
Пташки, наші друзі дорогі!
Знаю я і знаєш ти.
Разом. Птахів треба берегти.
Ведуча. Не можна уявити собі ліс, парк або сад тихим, беззвучним. Весну без - пісні жайворонка, співу синиці, без цвірінькання горобців. А пісня соловейка! Як приємно слухати ці співи! Вони створюють хороший настрій, запалюють серце любов’ю до рідної природи, до своєї землі. Для того, щоб ще більше оживити і прикрасити наші ліси, поля, луки, наші міста і села, необхідно активніше приваблювати й охороняти пернатих друзів.
Ведучий. Шануй, примножуй скарб неоціненний
Який вручила нам свята земля!
Насаджуй сад і прочищай джерельце,
І скривдити не дай маленьке пташеня.
Ведуча. Сподіваємося наша зустріч дала вам можливість більше пізнати і полюбити птахів – цю справжню окрасу природи. Кожен із вас повинен усвідомити, що птахи – наші справжні друзі та незамінні помічники.
Учень 23. Он повзе мурашка, хлюпоче річка.
Не ламай ромашку, не топчи травичку.
В зеленій діброві у цвіту калина –
Глянь, яка чудова наша Україна!
Журавлі над лугом
Линуть рівним клином,
Будь природі другом,
Донькою чи сином.
Учень 24. Наш дивний світ такий, як казка,
Он в небі хмаронька пливе.
Тож бережи його, будь ласка,
Все в ньому гарне і живе.
Он квітка полум’ям палає.
І ясне сонечко блищить,
Чарівна пташечка співає,
Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.
( Пісня «Не давайте суму жити».)
Ведуча. На цьому наше свято закінчене. Дякуємо за увагу!