Виховний захід «Разом для найкращого Інтернету»

Про матеріал
Позакласний виховний захід «Разом для найкращого Інтернету» націлений продемонструвати учням, як захистити себе від будь-яких спроб шахрайства в Інтернеті. Сприяти розвитку інформаційно-цифрової компетентності та інших базових навичок 21 століття. Запропонувати учням поміркувати над питанням власної онлайнактивності.
Перегляд файлу

Виховний захід

Тема «Разом для найкращого Інтернету»

 

Мета :

  • Дослідити, що означає “мати право” порівняно з “мати обов’язок”
  • Навчитися перевіряти факти, посилаючись на правові документи.
  • Розглянути поняття цензури та самоцензури. Сприяти розумінню взаємозалежності прав та відповідальності. Звернути увагу учнів на питання поширення інформації в соціальних мережах.
  • Описати шляхи пошуку відповідних та якісних ресурсів для навчальних заходів.
  • Продемонструвати учням, як захистити себе від будь-яких спроб шахрайства в Інтернеті.
  • Сприяти розвитку інформаційно-цифрової компетентності та інших базових навичок 21 століття. Запропонувати учням поміркувати над питанням власної онлайнактивності.

 

Хід заняття.

Інтернет - це чудове місце! Ми можемо зустріти наших друзів, поділитися нашою улюбленою музикою та зображеннями, а також навіть змінити світ. Від соціальних мереж – до онлайн-банкінгу: сьогодні Інтернет проник у наше життя і діяльність. Окрім комп’ютерів та ноутбуків, ми підключаємо до Інтернету все – мобільні телефони, планшети й багато інших портативних пристроїв.

Сьогодні ви можете перевірити свої навички, дізнатися більше про свої права в онлайн-світі, створити поради та поділитися ними зі своїми друзями та знайомими. Ви також дізнаєтеся, що думають інші про певну діяльність в Інтернеті та про те, що саме вони хочуть від Інтернету отримати. Ось чому сьогоднішній захід називається  Разом для найкращого Інтернету!  Що ви думаєте про Інтернет? Для чого він потрібен? Поділіться своїми думками. (відео питання  1)

Запитання №1.

Як ви використовуєте Інтернет?

І . Права та обов’язки.

З дитинства всі люди вивчають різні правила та дотримуються їх, щоб зробити своє життя довгим та безпечним. Всі ми прекрасно знаємо Правила дорожнього руху, як поводитися з газом, Правила пожежної безпеки, Правила використання електричних побутових приборів. Так? Всі знають ці правила та дотримуються їх?

А чи існують правила, яких ми маємо дотримуватись, працюючи в Інтернет? (Чекаємо відповіді).  Так, в Інтернеті ми також повинні дотримуватися певних правил, щоб залишитися морально та фізично здоровою людиною.

Виконати вправу 1. 

Визначте, які з наведених вище понять, на вашу думку, стосуються ваших прав, а які - обов’язків в Інтернеті. Чи можуть вони належати і до прав, і до обов’язків одночасно? Ви також можете додати інші поняття, які, на вашу думку, пов’язані з правами та обов’язками в Інтернеті.

Хмарина слів. Обговорення.

Вправа 2.  Положення та умови.

Без сумніву, користуючись веб-сайтами, вам доводилося ставили позначку у спеціальному полі, погоджуючись із положеннями та умовами. Хоча може здатися, що перед вами нескінченний текст, написаний незрозумілим юридичним жаргоном, ваша “галочка” в полі прив’язує вас до набору певних прав і обов’язків. Тому важливо спробувати зрозуміти, про що йдеться у цьому документі. Але чи дійсно ви знаєте, з чим погоджуєтеся?

Заповнити поля піктограми.

Вправа 3. Безпечний веб – серфінг робота з інтернетом.

Учні оримують завдання  - знайти поясненя загрозі , яка чатує в Інтернеті.

  1. Клавіатурний шпигун – програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів.
  2. Хробаки – окремий вид шкідливих програм, головною задачею яких є розмноження серед комп’ютерів в мережі.
  3. Адваре – рекламні модулі. Ці програми, мабуть найменш небезпечні з усіх шкідливих програм, але через дуже широку розповсюдженість і просто величезну зухвалість їх авторів в останній час вони стали досить неприємними. Задача рекламного модуля – показати вам рекламу. Це може відбуватись у різних проявах, наприклад у вас можуть самостійно відкриватись певні сторінки у браузері, які ви не відкривали – це будуть сайти з дивною рекламою або просто сайти, які ви не збирались відвідувати.
  4. Дропери –це програми, які встановлюють троянські програми на комп’ютери користувачів.
  5. Руткіт – це спеціальний вид троянських програм, головна мета якого – максимально глибоко інсталюватись у систему, щоб його було якомога важче знайти і видалити. Як правило, руткіти містять драйвери операційних систем. Головна проблема в тому, що руткіти дуже важко знайти і ще важче видалити з системи. Далеко не кожна антивірусна програма може з цим впоратись.
  6. Кібер-булінг. Одна із форм переслідування дітей та підлітків за допомогою інформаційних технологій. Для цього можуть створюватися сайти, на яких розміщуються матеріали, що компрометують дитину (фото, відеозйомки тощо). З метою кібер-булінгу використовуються сервіси миттєвих повідомлень, електронна пошта, соціальні мережі, ігрові та розважальні сайти, соціальні мережі, форуми та чати.
  7. Кібер-грумінг – входження у довіру до дитини з метою використання її у сексуальних цілях. Шахраї дуже добре ознайомлені з особливостями вікової психології дитини і досить легко можуть встановлювати з нею контакт у соціальних мережах, форумах. Починаючи із віртуального спілкування та входячи у довіру до дитини, злочинці пропонують потоваришувати, а потім поступово переходять до розмов про зустріч у реальному житті та переводять тему спілкування у сексуальну площину.
  8. Спам -це масова розсилка реклами або іншого виду повідомлень особам, які не висловлювали бажання їх отримувати. Метою розповсюдження підроблених повідомлень є отримання від споживачів таких особистих відомостей: власного імені та імені користувача; номера телефону й адреси; пароля або PIN-коду; номера банківського рахунку.

 

  1. Грифери. Інтернет-шахраї, які заважають учасникам он-лайн ігор спокійно грати. Вони періодично пошкоджують ігрових персонажів, блокують певні функції гри та викрадають як персонажів, так і їхнє віртуальне життя.

10. Шантаж. Виманювання інформації про дитину та її сім’ю з метою подальшого пограбування, шантажу. Це відбувається завдяки використанню шпигунського програмного забезпечення. Це комп’ютерні програми, які збирають інформацію без відома власника комп’ютера. Зібрана інформація може містити:

- список рекламних сайтів, на які переходить користувач;

 - особисту інформацію: ім’я, адресу та номер телефону;

- перелік файлів, які завантажує користувач на свій комп’ютер.

 11. Фішинг – технологія Інтернет-шахрайства, розроблена з метою крадіжки конфіденційної інформації. Різновидами її є поштовий фішинг (отримання листа від «державної установи» або «банку» із вимогою повідомити особисті  дані) та он-лайн-фішинг (створення ідентичної копії відомих сайтів Інтернет-магазинів з метою обманювання покупців).

 Наприклад, користувач хоче відкрити сайт вконтакте ру, а замість цього набирає вконракте ру. Як показує статистика такі помилки при введені адреси користувачі роблять досить багато. При цьому відкривається сторінка абсолютно схожа на сторінку авторизації популярної соціальної мережі. Користувач намагається авторизуватися, вводить свій логін і пароль, а оскільки сайт підроблений він не авторизується, а просто повідомляє свій пароль зловмисникам.

12.  Фармінг. Різновид шахрайства в Інтернеті, коли оманливим шляхом користувач потрапляє на ідентичну копію відомих сайтів. Потім відбувається зараження комп’ютера вірусами та шпигунським програмним забезпеченням.

13. Он-лайн-хижаки «Хижаки» встановлюють контакт із дітьми шляхом розмов у чат-кімнатах, обміну миттєвими повідомленнями, електронною поштою. Багато підлітків користуються он-лайн-форумами підтримки ровесників з метою вирішення власних проблем. Хижаки шукають вразливих жертв. Вони виявляють по відношенню до вас увагу та турботу, пропонують подарунки і таким чином намагаються поступово спокусити своїх жертв. Вони в курсі найостанніших музичних новинок і все знають про хобі, які найчастіше цікавлять дітей. Вони вислуховують дітей і «співчувають» їхнім проблемам. Вони намагаються позбавити комплексів молодих людей, поступово вводячи у свої розмови сексуальний контекст або показуючи відверто сексуальні матеріали. Хижаки також можуть спонукати дітей, з якими вони знайомляться в он-лайні, до контакту віч-на-віч.

14. Скімінг – це вид кіберзагроз, який не має відношення до програм, чи Інтернету. Мова йде про крадіжку даних з кредитних карт шляхом фізичного зняття інформації. Фактично на картридж для прийняття картки  встановлюється спеціальна накладка, а на клавіатуру банкомату зловмисники ставлять додаткову накладку, яка пропускає через себе всі натискання і звичайно ж при цьому зчитує їх. Тобто Ви вставляєте свою карту в банкомат і скімер на карто-приймачі знімає дані карти, після чого фіксується пін код, який Ви вводите на клавіатурі.  І зловмисники отримують дані про Вашу карту. Таким чином у зловмисників є можливість створити копію Вашої карти і знаючи Ваш пін код вони можуть вільно розраховуватись або знімати готівку з Вашої  карти.

15. Недостовірна інформація. Вчителі загальноосвітніх навчальних закладів помітили, що якість шкільних рефератів протягом останніх років погіршилася: інформація, яка міститься у більшості рефератів, є недостовірною, неповною або застарілою. І це не дивно, адже учні завантажують вже готові повідомлення з Інтернету. Проте часто користувачі не замислюються над достовірністю отриманої інформації, не вміють аналізувати та узагальнювати її. Якщо при підготовці рефератів неправдива інформація до життєвого ризику не призводить, то коли ми шукаємо інформації, що стосується здоров’я, ризик істотно збільшується. Проблеми, що стосуються здоров’я повинні обговорюватися лише у родині, із дорослими та фахівцями. В Інтернеті на різноманітних форумах досить легко знайти інформацію, яка є життєво небезпечною, якщо нею скористатися.

 

 https://dyvys.info/2018/02/06/shho-treba-znaty-pro-bezpechnyj-internet-serfing-5-porad/

(або замінюємо Вправою «ХТО Я?»)

 

Гравцям на спину прикріплюються надписи зі словами Інтернет-термінів, тобто все, що пов’язано з Інтернетом: спам, хакер, вірус, сайт, пошта, смайлик. Учасник ставить глядачам питання, на яке вони повинні дати відповідь «так» або «ні». У кожного гравця є хвилина на те, щоб за допомогою відповідей на запитання з'ясувати, що ж зображено на його картці.

 

Підсумок.

ПРАВИЛА ІНТЕРНЕТ БЕЗПЕКИ

  1. Поводьтеся чемно і ніколи не ображайте інших!
  2. Не зустрічайся із незнайомими он-лайн друзями особисто!
  3. Користуйтеся пошуковими системами для дітей.
  4. Уважно поводьтеся з паролями: використовуйте складні паролі, не користуйтесь одним паролем для всіх акаунтів, періодично змінюйте паролі.
  5. Уважно відносьтесь до посилань в повідомленнях в соціальних мережах та у інших месенджерах.
  6. Встановіть антивірус одразу після встановлення операційної системи і постійно його оновлюйте.
  7. При проведенні будь-якої фінансової операції через Інтернет уважно дивість на протокол з’єднання. Потрібно щоб сайт мав 'https://' протокол. Сайти, які можуть викрадають дані працюють використовуючи протокол з’єднання 'http://'.
  8. По можливості не робіть он-лайн покупки в незнайомих і маловідомих магазинах. При покупці дивіться на відгуки та рейтинг продавців.
  9. Періодично робіть резервне копіювання важливої інформації. 
  10. Нікому і ніколи не повідомляйте персональні дані.
  11. Періодично перевіряйте Ваші мобільні пристрої на предмет додаткових програм, можливо Ви помітите незнайомі іконки на головному екрані чи в меню смартфона.

 

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час – це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом.

 

 

docx
Додано
1 червня
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку