Виховний захід. Сценарій "Свято зошита"

Про матеріал
Розробка сценарію виховного заходу "Свято зошита"для початкової школи. Це свято можна проводити як серед учнів всієї початкової школи, так і на паралелі класів ( всі 3 кл. або 4 кл.) або в одному класі.
Перегляд файлу

1

 

 

                                                          “СВЯТО  ЗОШИТА”

Ведуча Любі діти!

            У вашому житті є багато свят. Це і день народження, і свято Нового року, і 

            свято Святого Миколая.

            А сьогодні в нас дуже незвичайне велике свято – День початкової школи.      Це

           свято всіх вас – учнів, які навчаються в нашому ліцеї , від першого до че

           твертого класу. Ви в нас дуже різні.

            Є кмітливі й дуже мудрі,

            Чуйні є, є байдужі,

            Танцюристи є й музики,

            Є спортсмени і базіки,

            Є рухливі й повільненькі,

            Є завзяті та пасивні,

            Нетерплячі і активні.

            Артистичні є, співучі.

            Отакі у нас є учні.

 

Звучать фанфари, мелодія веселої шкільної пісеньки

(наприклад, “Учат в школе”), на сцену вибігає дівчинка

 

ДІВЧИНКА       Доброго дня! Представте, що зошити – це не просто папір, це – наші друзі! І ми довіряємо їм найпотаємніші думки і мрії! Я вірю, що, коли ми записуємо їх у свій улюблений зошит, вони потім обов’язково здійснюються!

        Отже, на вас чекає цікава історія про моїх друзів – зошитів, яких я так люблю і влаштовую їм сьогодні справжнісіньке свято!

Звучить мелодія веселої пісеньки, на сцені з’являються кілька учнів з портфеликами в руках. Вони  танцюють і співають (або читають слова)

ДІТИ (по черзі):            Ми – дорослі, бо тепер

 Ходимо до школи,

 Є справжнісінький портфель

 В мене і в Миколи!

 У Надійки і Катрусі,

 У Петра і у Дмитра!

 Кожен день, йдучи до школи,

 В них складає дітвора:

 Олівці – малювці,

 Пензлик, гумку, папірці,

 Беремо і я і ти

 Книжки, ручки, зошити!

 Зошити – зошити,

 Беремо і я і ти!

Зошити – зошити,

 Беремо і я і ти!

 

ДІВЧИНКА Ну, що, ти приготувався до школи? А зошити взяв?

 

ХЛОПЧИК (заглядає до портфеля):  Ні! Немає! Зошитів, немає!!!

 

2 ДІВЧИНКА А всі останні – взяли? Ой, і в мене десь поділися..

 

 Діти заглядають до портфелів, не знаходять там зошитів

 

  1.                                                                    В мене теж немає!

 

  1.                                                                    І в мене зошитів немає!

 

  1.                                                                    А що ж ми будемо робити?

 

ДІВЧИНКА Уявіть собі, а як же раніше жили без зошитів?

 

  1. Може, вони й не потрібні?! Раніш зошитів, мабуть, не було, і нічого – без них навчалися!

 

  1.                                                                    А хто ж нам відповість на такі запитання?!

 

Звучить чарівна музика, на сцені з’являється ЧАРІВНИЦЯ – ПАПІРНИЦЯ (це може бути вчителька або старшокласниця). Діти заворожено повертаються до Чарівниці/

 

ЧАРІВНИЦЯ  Доброго дня, дівчатка та хлопчики! Доброго дня всім дорослим!! Що тут трапилося?

ДІВЧИНА   Брали в школу зошити, і їх немає!

 1                           І в мене – немає!

2                            І в мене!

 

ЧАРІВНИЦЯ Я – Чарівниця – Папірниця! І знаю про зошит і папір майже все на світі! Раніше, коли не було зошитів, люди використовували інші речі. Хочете, розповім?

ДІТИ                    Звичайно, хочемо!

ЧАРІВНИЦЯ     Тоді я поведу вас у Паперову Країну. Спочатку відправимося на 10 ти

                              сяч років назад, коли зошитами були скелі і кам'яні плити, бо саме на

                              них учні писали домашнє завдання.

 

Звучить музика “дикунів,” ці учні, що на сцені, або інші, виконують короткий “Танок дикунів”, і палицями та молотками вибивають домашнє завдання на уявлених “плитах”.

 

СТАРОДАВНІЙ УЧИТЕЛЬ   Тут помилка! Зітри і перепиши заново!

 

УЧЕНЬ Учителю! Я дві неділі вибивав на скелі домашнє завдання?!

ВЧИТЕЛЬ   А ти зітри і набий заново!

УЧЕНЬ          Горе мені! Я ж не встигну і до зими!!

 

“Дикуни” втікають  за куліси

 

ДІВЧИНКА Який же портфель потрібен був для кам’яних зошитів? Залізний сундук, не інакше! Всією сім'єю несли б його до школи!

ЧАРІВНИЦЯ Тому, щоб не носити таких портфелів, люди придумали писати на папі

                               русі!

 

Звучить музика “древнього Єгипту”, демонструється “жива картина” – “Древньоєгипетські фрески” (люди з папірусами в руці)

 

ЧАРІВНИЦЯ Папірус – це різновид річного тростяника, такої рослини, яку використовували для письма ще в древньому Єгипті з Третього тисячоліття до нашої ери!

ДІВЧИНКА Як цікаво! Скільки дивовижних речей ми ще не знаємо! А що буде да

                              лі?!

 

ЧАРІВНИЦЯ А далі були світки, на яких вже писали навіть наші козаки!

 

Звучить “Гопак”, шкільний танцювальний колектив виконує короткий танок зі світками, в фіналі танцю хлопці розвертають свитки./

 

КОЗАК Лист до нащадків!

Любі друзі! Школярі! Як вам гарно буде,

Коли світків, як у нас, довгих вже не буде!

І на чому ви писати будете, не знаю, -

Треба Зошит вигадати – вам цього бажаю!

ВСІ  КОЗАКИ   Любо!!!

Знов звучить “Гопак”, козаки йдуть за куліси.

ЧАРІВНИЦЯ  А чи знаєте ви, що було далі?

ДІВЧИНКА    Розповідайте, будь ласка! Дуже цікаво!

ЧАРІВНИЦЯ А далі з’явилися школи, гімназії та ліцеї, в яких навчалися ваші бабусі й дідусі, мами й тата! І писали вони вже у зручних зошитах, але не дуже зручними чорнилами. І навіть були чудернацькі прилади, які звалися “чорнильниці-невиливайки”! Так, шановні дорослі?!

  Учні дуже старанно виводили в зошитах кожну паличку та гачечок. Навіть був такий предмет – каліграфія! В зошитах писали дуже красиво!

ДІВЧИНКА    Ми зрозуміли – без зошитів та паперу – нікуди! І як добре, що вони в нас є – та ще й такі різні!

ЧАРІВНИЦЯ А я хочу запитати у всіх присутніх – які ви знаєте зошити? Називайте гучно!

Діти відповідають (називаючи зошити в клітинку, в лінійку, нотні, блокноти для нотаток тощо)

ЧАРІВНИЦЯ   Молодці! А зараз ми з вами побачимо, як ви вмієте писати у зошитах в клітинку! Чи є серед вас веселі математики?

Діти відповідають

ЧАРІВНИЦЯ    А чи любите ви отримувати корисні призи?

Діти відповідають

ЧАРІВНИЦЯ   Отже, розпочинаємо наші веселі іспити! У першому конкурсі запрошую прийняти участь тих, хто найбільше вже знайомий із зошитами в клітинку – наших 4-класників та їхніх батьків!

Чарівниця та її помічники формують команди з кожного 4-го класу по 5 чоловік – 4 учнів та один з батьків.

На сцені розташовані стенди, на кожному з яких прикріплений аркуш ватману, розверчений фарбами як лист в клітинку. Кількість стендів дорівнює кількості команд.

ЧАРІВНИЦЯ   Отже, поясню вам завдання: до кожного листа нашого великого зошиту підходять по одному з учнів з кожної команди. Я зачитую веселу задачку. Ви, звичайно, повинні якнайшвидше її розв’язати і написати на аркуші відповідь.

     Всього буде 4 задачки – по числу маленьких учасників. А потім дорослі повинні знайти загальну суму відповідей.

Будь ласка, прошу по одному учаснику команди підійти до наших “зошитів”!

Перша задачка – на рахування!

До команди по футболу

Запросили два Миколи,

Борю, Вовку і Мишка,

І Сергія, і Тишка!

Напишіть же без поради –

Скільки всього у команді?

Учні пишуть відповідь, потім до стендів підходять наступні учасники

Друга задачка – будьте уважні!

П’ять кролів жували травку,

А один побіг у ліс,

Троє спали на печі,

Ще один їв калачі!

Скільки всього було кролів?

Учні пишуть відповідь, потім до стендів підходять наступні учасники

Третя задачка:     Я в портфелик свій складав

Зошит, ручку і пенал,

З ковбасою два бутерброди –

Одного з’ів по дорозі!..

Що в мене залишилося?

Учні пишуть відповідь, потім до стендів підходять наступні учасники

Четверта задачка:   В мене родичів багато:

Дві бабусі, мамо й тато,

Є сестра і дядя Гриша,

Дід Свирид і братик Миша.

Скільки нас – рахуйте справно,

Бо програєте змагання!

Учні пишуть відповідь, потім до стендів підходять дорослі

ЧАРІВНИЦЯ  А дорослі капітани числа всі будуть складати!

роблять гарно чи погано – дуже швидко будемо знати!

Дорослі складають всі відповіді і пишуть суму на листі.

Чарівниця підводить підсумки конкурсу.

Усі учасники конкурсу одержують призи – зошити із спеціальних наборів    (по 2-3 зошити)

 

ЧАРІВНИЦЯ  Наступний конкурс - “Веселе буриме”! А що це – “буриме”? Чи знаєте ви, любі друзі? Буриме – це складання вірша з заданою римою! Пояснюю. Згадуємо чотири слова, які римуються парами, наприклад : “співає-знає” та “написала-заспівала”. З цими римами легко скласти такий віршик:

  Галя дзвінко так співає –

  Ноти Галя добре знає.

  Вона пісню написала

  І на святі заспівала!

 Бачите, як легко! Якщо у вас є  чотири слова з римами, треба розставити їх в кінці кожного рядка, придумати слова в рядках – і вийде віршик! Ну що, спробуємо?

Цей конкурс – для третьокласників. Мені потрібна від кожного третього класу команда у складі трьох починаючих поетів та одного дорослого поета чи поетеси!

На ігровий майданчик виходять декілька  поетичних команд. Помічники Чарівниці-Папірниці виносять аркуші формату “А-1” за кількістю команд третьокласників, заздалегідь розліновані в лінійку та з написаною римою:     сонце

                            віконце

                                              свято

                                              вітати.

ЧАРІВНИЦЯ  Ось вам чотири слова, що римуються: “сонце-віконце і свято-вітати”.  Уявіть собі, що ви – справжні поети,  і напишіть на аркуші вірша з цими римами. Придумуємо разом, а потім, за три хвилини, кожна команда зачитає свій твір!

  А ми, любі глядачі, із задоволенням послухаємо пісню, яку заспіває нам _____________________________________________

 

 Пісня у виконанні учасників шкільної самодіяльності.

 

Ми слухаємо віршовані твори від кожної творчої групи і по вашим оплескам визначаємо переможця!

 

 Зачитуються вірші усіх учасників конкурсу. Визначається команда-переможець.

 

ЧАРІВНИЦЯ   Всі учасники отримують маленькі призи – зошити в лінійку, а в команді, що перемогла – кожний одержує по два зошити! Пишіть, будь ласка, вірші і поеми! Бажаємо натхнення у творчості!

 

 Звучать фанфари. Учасникам та переможцям змагань вручаються зошити-призи.

 

ЧАРІВНИЦЯ   Сьогодні для всіх талантів знайдеться конкурс! І зараз настав час для тих, хто полюбляє працювати з зошитами для малювання - юних художників! Другі класи, черга дійшла й до вас! Всі конкурси ми об’єднали з дорослими, і зараз нам потрібні від кожного другого класу по одному дорослому художнику і по чотири юних! Просимо винести спеціальні  зошити з малювання!

 

Під веселу мелодію помічники виносять аркуші формату “А-1”, пов’язки на очі та фарби або фломастери, допомагають учасникам зав’язати очі.

 

ЧАРІВНИЦЯ   Кожен учасник команди повинен намалювати з зав’язаними очима одну деталь від цього звіра, а разом у команди має вийти портрет козлятка! Починаємо за моєю командою! Отже, раз, два, три! Почали!

 

У супроводі веселої мелодії юні художники виконують завдання.

 

ЧАРІВНИЦЯ   У якої команди малюнок виявився кращим? Це нам підкажуть ваші оплески!

Нагороджуємо усіх зошитами для малювання, а учасники команда-переможця отримують по два зошити! Вітаємо переможців!

 

Звучать фанфари, вручаються призи.

 

ЧАРІВНИЦЯ   Останній конкурс – для тих, хто любить нотні зошити - музичний! Він називається “Вгадай мелодію!” Але перед ним – музична пауза!

 

Виконується номер шкільної художньої самодіяльності: танець, пісня, аеробіка, тощо.

 

ЧАРІВНИЦЯ  Отже, конкурс “Вгадай мелодію!” Перші класи , увага! Цей конкурс – ваш! Пояснюю швидко! Звучить мелодія з відомого мультфільму. Той клас, що вгадує першим і починає співати цю пісню, отримує один бал! Починаємо!

 

Діти співають пісні.

 

ЧАРІВНИЦЯ  Як добре, як дружно співають усі учасники нашого свята! Мені навіть  важко визначити переможця цього конкурсу!

Чарівниця-Папірниця пропонує заспівати разом пісню ( це може бути гімн школи або будь яка інша пісня).

Ведуча   Любі діти, милі діти,

                Виростайте, наче квіти

                Білолиці, чорноброві,

                Виростайте всі здорові.

                Виростайте в дружбі, в мирі,

                Чуйні серцем,

               Чесні, иірі,

               І на радість всій країні,

               І на славу Україні.

Потім усі учасники свята прощаються до нових зустрічей  на шкільних святах та уроках.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 лютого 2021
Переглядів
374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку