1
“СВЯТО ЗОШИТА”
Ведуча Любі діти!
У вашому житті є багато свят. Це і день народження, і свято Нового року, і
свято Святого Миколая.
А сьогодні в нас дуже незвичайне велике свято – День початкової школи. Це
свято всіх вас – учнів, які навчаються в нашому ліцеї , від першого до че
твертого класу. Ви в нас дуже різні.
Є кмітливі й дуже мудрі,
Чуйні є, є байдужі,
Танцюристи є й музики,
Є спортсмени і базіки,
Є рухливі й повільненькі,
Є завзяті та пасивні,
Нетерплячі і активні.
Артистичні є, співучі.
Отакі у нас є учні.
Звучать фанфари, мелодія веселої шкільної пісеньки
(наприклад, “Учат в школе”), на сцену вибігає дівчинка
ДІВЧИНКА Доброго дня! Представте, що зошити – це не просто папір, це – наші друзі! І ми довіряємо їм найпотаємніші думки і мрії! Я вірю, що, коли ми записуємо їх у свій улюблений зошит, вони потім обов’язково здійснюються!
Отже, на вас чекає цікава історія про моїх друзів – зошитів, яких я так люблю і влаштовую їм сьогодні справжнісіньке свято!
Звучить мелодія веселої пісеньки, на сцені з’являються кілька учнів з портфеликами в руках. Вони танцюють і співають (або читають слова)
ДІТИ (по черзі): Ми – дорослі, бо тепер
Ходимо до школи,
Є справжнісінький портфель
В мене і в Миколи!
У Надійки і Катрусі,
У Петра і у Дмитра!
Кожен день, йдучи до школи,
В них складає дітвора:
Олівці – малювці,
Пензлик, гумку, папірці,
Беремо і я і ти
Книжки, ручки, зошити!
Зошити – зошити,
Беремо і я і ти!
Зошити – зошити,
Беремо і я і ти!
ДІВЧИНКА Ну, що, ти приготувався до школи? А зошити взяв?
ХЛОПЧИК (заглядає до портфеля): Ні! Немає! Зошитів, немає!!!
2 ДІВЧИНКА А всі останні – взяли? Ой, і в мене десь поділися..
Діти заглядають до портфелів, не знаходять там зошитів
ДІВЧИНКА Уявіть собі, а як же раніше жили без зошитів?
Звучить чарівна музика, на сцені з’являється ЧАРІВНИЦЯ – ПАПІРНИЦЯ (це може бути вчителька або старшокласниця). Діти заворожено повертаються до Чарівниці/
ЧАРІВНИЦЯ Доброго дня, дівчатка та хлопчики! Доброго дня всім дорослим!! Що тут трапилося?
ДІВЧИНА Брали в школу зошити, і їх немає!
1 І в мене – немає!
2 І в мене!
ЧАРІВНИЦЯ Я – Чарівниця – Папірниця! І знаю про зошит і папір майже все на світі! Раніше, коли не було зошитів, люди використовували інші речі. Хочете, розповім?
ДІТИ Звичайно, хочемо!
ЧАРІВНИЦЯ Тоді я поведу вас у Паперову Країну. Спочатку відправимося на 10 ти
сяч років назад, коли зошитами були скелі і кам'яні плити, бо саме на
них учні писали домашнє завдання.
Звучить музика “дикунів,” ці учні, що на сцені, або інші, виконують короткий “Танок дикунів”, і палицями та молотками вибивають домашнє завдання на уявлених “плитах”.
СТАРОДАВНІЙ УЧИТЕЛЬ Тут помилка! Зітри і перепиши заново!
УЧЕНЬ Учителю! Я дві неділі вибивав на скелі домашнє завдання?!
ВЧИТЕЛЬ А ти зітри і набий заново!
УЧЕНЬ Горе мені! Я ж не встигну і до зими!!
“Дикуни” втікають за куліси
ДІВЧИНКА Який же портфель потрібен був для кам’яних зошитів? Залізний сундук, не інакше! Всією сім'єю несли б його до школи!
ЧАРІВНИЦЯ Тому, щоб не носити таких портфелів, люди придумали писати на папі
русі!
Звучить музика “древнього Єгипту”, демонструється “жива картина” – “Древньоєгипетські фрески” (люди з папірусами в руці)
ЧАРІВНИЦЯ Папірус – це різновид річного тростяника, такої рослини, яку використовували для письма ще в древньому Єгипті з Третього тисячоліття до нашої ери!
ДІВЧИНКА Як цікаво! Скільки дивовижних речей ми ще не знаємо! А що буде да
лі?!
ЧАРІВНИЦЯ А далі були світки, на яких вже писали навіть наші козаки!
Звучить “Гопак”, шкільний танцювальний колектив виконує короткий танок зі світками, в фіналі танцю хлопці розвертають свитки./
КОЗАК Лист до нащадків!
Любі друзі! Школярі! Як вам гарно буде,
Коли світків, як у нас, довгих вже не буде!
І на чому ви писати будете, не знаю, -
Треба Зошит вигадати – вам цього бажаю!
ВСІ КОЗАКИ Любо!!!
Знов звучить “Гопак”, козаки йдуть за куліси.
ЧАРІВНИЦЯ А чи знаєте ви, що було далі?
ДІВЧИНКА Розповідайте, будь ласка! Дуже цікаво!
ЧАРІВНИЦЯ А далі з’явилися школи, гімназії та ліцеї, в яких навчалися ваші бабусі й дідусі, мами й тата! І писали вони вже у зручних зошитах, але не дуже зручними чорнилами. І навіть були чудернацькі прилади, які звалися “чорнильниці-невиливайки”! Так, шановні дорослі?!
Учні дуже старанно виводили в зошитах кожну паличку та гачечок. Навіть був такий предмет – каліграфія! В зошитах писали дуже красиво!
ДІВЧИНКА Ми зрозуміли – без зошитів та паперу – нікуди! І як добре, що вони в нас є – та ще й такі різні!
ЧАРІВНИЦЯ А я хочу запитати у всіх присутніх – які ви знаєте зошити? Називайте гучно!
Діти відповідають (називаючи зошити в клітинку, в лінійку, нотні, блокноти для нотаток тощо)
ЧАРІВНИЦЯ Молодці! А зараз ми з вами побачимо, як ви вмієте писати у зошитах в клітинку! Чи є серед вас веселі математики?
Діти відповідають
ЧАРІВНИЦЯ А чи любите ви отримувати корисні призи?
Діти відповідають
ЧАРІВНИЦЯ Отже, розпочинаємо наші веселі іспити! У першому конкурсі запрошую прийняти участь тих, хто найбільше вже знайомий із зошитами в клітинку – наших 4-класників та їхніх батьків!
Чарівниця та її помічники формують команди з кожного 4-го класу по 5 чоловік – 4 учнів та один з батьків.
На сцені розташовані стенди, на кожному з яких прикріплений аркуш ватману, розверчений фарбами як лист в клітинку. Кількість стендів дорівнює кількості команд.
ЧАРІВНИЦЯ Отже, поясню вам завдання: до кожного листа нашого великого зошиту підходять по одному з учнів з кожної команди. Я зачитую веселу задачку. Ви, звичайно, повинні якнайшвидше її розв’язати і написати на аркуші відповідь.
Всього буде 4 задачки – по числу маленьких учасників. А потім дорослі повинні знайти загальну суму відповідей.
Будь ласка, прошу по одному учаснику команди підійти до наших “зошитів”!
Перша задачка – на рахування!
До команди по футболу
Запросили два Миколи,
Борю, Вовку і Мишка,
І Сергія, і Тишка!
Напишіть же без поради –
Скільки всього у команді?
Учні пишуть відповідь, потім до стендів підходять наступні учасники
Друга задачка – будьте уважні!
П’ять кролів жували травку,
А один побіг у ліс,
Троє спали на печі,
Ще один їв калачі!
Скільки всього було кролів?
Учні пишуть відповідь, потім до стендів підходять наступні учасники
Третя задачка: Я в портфелик свій складав
Зошит, ручку і пенал,
З ковбасою два бутерброди –
Одного з’ів по дорозі!..
Що в мене залишилося?
Учні пишуть відповідь, потім до стендів підходять наступні учасники
Четверта задачка: В мене родичів багато:
Дві бабусі, мамо й тато,
Є сестра і дядя Гриша,
Дід Свирид і братик Миша.
Скільки нас – рахуйте справно,
Бо програєте змагання!
Учні пишуть відповідь, потім до стендів підходять дорослі
ЧАРІВНИЦЯ А дорослі капітани числа всі будуть складати!
роблять гарно чи погано – дуже швидко будемо знати!
Дорослі складають всі відповіді і пишуть суму на листі.
Чарівниця підводить підсумки конкурсу.
Усі учасники конкурсу одержують призи – зошити із спеціальних наборів (по 2-3 зошити)
ЧАРІВНИЦЯ Наступний конкурс - “Веселе буриме”! А що це – “буриме”? Чи знаєте ви, любі друзі? Буриме – це складання вірша з заданою римою! Пояснюю. Згадуємо чотири слова, які римуються парами, наприклад : “співає-знає” та “написала-заспівала”. З цими римами легко скласти такий віршик:
Ноти Галя добре знає.
Вона пісню написала
І на святі заспівала!
Бачите, як легко! Якщо у вас є чотири слова з римами, треба розставити їх в кінці кожного рядка, придумати слова в рядках – і вийде віршик! Ну що, спробуємо?
Цей конкурс – для третьокласників. Мені потрібна від кожного третього класу команда у складі трьох починаючих поетів та одного дорослого поета чи поетеси!
На ігровий майданчик виходять декілька поетичних команд. Помічники Чарівниці-Папірниці виносять аркуші формату “А-1” за кількістю команд третьокласників, заздалегідь розліновані в лінійку та з написаною римою: сонце
віконце
свято
вітати.
ЧАРІВНИЦЯ Ось вам чотири слова, що римуються: “сонце-віконце і свято-вітати”. Уявіть собі, що ви – справжні поети, і напишіть на аркуші вірша з цими римами. Придумуємо разом, а потім, за три хвилини, кожна команда зачитає свій твір!
А ми, любі глядачі, із задоволенням послухаємо пісню, яку заспіває нам _____________________________________________
Пісня у виконанні учасників шкільної самодіяльності.
Ми слухаємо віршовані твори від кожної творчої групи і по вашим оплескам визначаємо переможця!
Зачитуються вірші усіх учасників конкурсу. Визначається команда-переможець.
ЧАРІВНИЦЯ Всі учасники отримують маленькі призи – зошити в лінійку, а в команді, що перемогла – кожний одержує по два зошити! Пишіть, будь ласка, вірші і поеми! Бажаємо натхнення у творчості!
Звучать фанфари. Учасникам та переможцям змагань вручаються зошити-призи.
ЧАРІВНИЦЯ Сьогодні для всіх талантів знайдеться конкурс! І зараз настав час для тих, хто полюбляє працювати з зошитами для малювання - юних художників! Другі класи, черга дійшла й до вас! Всі конкурси ми об’єднали з дорослими, і зараз нам потрібні від кожного другого класу по одному дорослому художнику і по чотири юних! Просимо винести спеціальні зошити з малювання!
Під веселу мелодію помічники виносять аркуші формату “А-1”, пов’язки на очі та фарби або фломастери, допомагають учасникам зав’язати очі.
ЧАРІВНИЦЯ Кожен учасник команди повинен намалювати з зав’язаними очима одну деталь від цього звіра, а разом у команди має вийти портрет козлятка! Починаємо за моєю командою! Отже, раз, два, три! Почали!
У супроводі веселої мелодії юні художники виконують завдання.
ЧАРІВНИЦЯ У якої команди малюнок виявився кращим? Це нам підкажуть ваші оплески!
Нагороджуємо усіх зошитами для малювання, а учасники команда-переможця отримують по два зошити! Вітаємо переможців!
Звучать фанфари, вручаються призи.
ЧАРІВНИЦЯ Останній конкурс – для тих, хто любить нотні зошити - музичний! Він називається “Вгадай мелодію!” Але перед ним – музична пауза!
Виконується номер шкільної художньої самодіяльності: танець, пісня, аеробіка, тощо.
ЧАРІВНИЦЯ Отже, конкурс “Вгадай мелодію!” Перші класи , увага! Цей конкурс – ваш! Пояснюю швидко! Звучить мелодія з відомого мультфільму. Той клас, що вгадує першим і починає співати цю пісню, отримує один бал! Починаємо!
Діти співають пісні.
ЧАРІВНИЦЯ Як добре, як дружно співають усі учасники нашого свята! Мені навіть важко визначити переможця цього конкурсу!
Чарівниця-Папірниця пропонує заспівати разом пісню ( це може бути гімн школи або будь яка інша пісня).
Ведуча Любі діти, милі діти,
Виростайте, наче квіти
Білолиці, чорноброві,
Виростайте всі здорові.
Виростайте в дружбі, в мирі,
Чуйні серцем,
Чесні, иірі,
І на радість всій країні,
І на славу Україні.
Потім усі учасники свята прощаються до нових зустрічей на шкільних святах та уроках.