Виховний захід "Скажемо насильству - ні!"

Про матеріал
Ознайомити учнів із поняттям "насильство", його видами та проявами; розвивати навички конструктивного вирішення конфліктних ситуацій. Розглянути пам`ятку " Як вберегтися від насилля"
Перегляд файлу

Виховна година «Скажемо насильству – НІ!»

Мета: ознайомити учнів з поняттям «насильство», його видами та проявами, розвивати навички конструктивного вирішення конфліктних ситуацій, толерантного спілкування.

    Життя іде і вносить корективи

У наші плани і у долі теж.

Здається тут ми не щасливі,

І раптом щастю – знов немає меж!

То світить сонце, а то хмарка плаче,

То враз веселка сяйвом виграє,

І зайчик сонячний через віконце скаче,

І знову в світі – тільки щастя є!

Аж хочеться руками світ обняти

І поділитись щастям з усіма!

То ж треба світ таким як є сприймати,

Не сумувать, не нарікать дарма.

Життя складне, дає свої капризи,

І радості, і болі в ньому є.

Цікаве тим, що є завжди сюрпризи

І їх життя частенько роздає.

  

   У світі постійно відбуваються війни, напади на людей, дискримінація, приниження, одна людина кривдить іншу людину, чинить насильство щодо неї..

Ми вже звикли сприймати насильство, як щось неминуче.

Але ж прояви насильства порушують права людини, принципи вільного

та справедливого існування. І коли насильство чиниться поруч з нами, чи у нас в домі, в школі, на вулиці, ми можемо зупинити його.

Міжнародна правозахисна акція «16 днів проти насилля» розпочата у 1991 році. Ініціатори обрали датою початку акції  25 листопада — Міжнародний день боротьби з насиллям та датою її завершення — 10 грудня — Міжнародний день захисту прав людини.

Притча.

Посеред шляху лежав пес, повз нього проходило безліч людей, і кожен з них, проходячи поводив себе по – різному. Одні обережно обходили боком, щоб не наступити на нього, інші боляче штовхали, щоб не заважав, а ще одні – охоче жбурляли каміння, або голосно кричали на нього.

А неподалік сидів старий жебрак. Дивився він на це все та й запитав у пса: «Чому ти тут лежиш?». На що пес йому відповів: «Я шукаю собі доброго хазяїна».

Якщо цю притчу перекласти мовою сьогодення, то можна сказати, що наше життя – той самий шлях посеред якого  ми. На цьому шляху ми зустрічаємося з різними людьми, всі по - різному до нас ставляться. Вони не завжди стримані, часто виникають у нас з ними сварки, і навіть, вдаються до насилля.

Що ж таке насильство?

Насильство – це будь-які умисні дії однієї людини по відношенню до іншої, якщо ці дії порушують права  й свободи людини, наносять їй фізичну, моральну чи психічну шкоду.

 

Види насильства

  • Фізичне (невипадкове завдання тілесних ушкоджень),
  • Економічне (нездатність батьків, або людей, які доглядають дитину, забезпечити потреби в їжі, одязі, житлі…)
  • Психологічне (відсутність у родині здорової атмосфери; може проявлятися у зневазі, у жорстокому поводженні),
  • Сексуальне (використання людини для отримання сексуального задоволення).

Вправа «Який вид насильства».

Діти  розділюють стікери з ознаками насильства  на групи: фізичне,психологічне, економічне.

Стікери: навмисне пошкодження  особистого  майна, залякування і погрози, штовхання і бійки, вимагання грошей, кидання в інших різними предметами, образливі і принизливі прізвиська, бійки, крадіжка.

                                        Притча «ДВА ВОВКИ»

  Колись давно старий індіанець відкрив своєму онукові одну життєву істину.

У кожній людині йде боротьба, дуже схожа на боротьбу двох вовків.

Один вовк представляє зло – заздрість, ревнощі, жаль, егоїзм, амбіції, брехню… Інший вовк представляє -  добро , мир, любов, надію, істину, доброту,  вірність …

Маленький індіанець, зворушений до глибини душі словами діда, на кілька миттєвостей задумався, а потім запитав:

– А який вовк в кінці перемагає?

Старий індіанець ледь помітно посміхнувся і відповів:

– Завжди перемагає той вовк, якого ти годуєш.

–Лють, жорстокість і злість руйнують нервову систему – і хвороби неминучі.

Перегляд мультфільму «Капітошка»

Запитання

  1. Чи прагнув Вовк дружби? (Ні)
  2. Які слова він повторював коли розглядав себе в дзеркалі? (Щоб його боялись)
  3. Чому він прагнув викликати в інших страх?(З нього насміхались)
  4. Що роздратувало Вовка, коли він побачив Капітошку? (Сміх Капітошки)
  5. Чому? (Вовк вважав, що Капітошка сміється з нього)
  6. Чи у ставленні до Капітошки Вовк проявив насилля? Як саме?
  7. Якою була реакція Капітошки на вчинки Вовка?
  8. Чи стали б головні герої мультфільму справжніми друзями, якщо б  Капітошка відреагував  інакше, наприклад спробував дати здачу чи обурився?

Притча «Все залишає свій слід».

 Жив-був один дуже запальний і нестриманий молодий чоловік. І ось одного разу його батько дав йому мішечок з цвяхами і сказав, щоб кожен раз, коли він не стримає свого гніву, вбити один цвях в стовп огорожі. У перший день в стовпі було декілька десятків цвяхів. Другого дня ще більше.. Наступного тижня він навчився стримувати свій гнів, і з кожним днем число забитих в стовп цвяхів стало зменшуватися. Хлопець зрозумів, що легше контролювати свій гнів, ніж забивати цвяхи. Нарешті прийшов день, коли він жодного разу не втратив контроль над своїми емоціями. Він розповів про це своєму батьку і той сказав, що цього разу кожен день, коли синові вдасться стриматися, він може витягнути зі стовпа по одному цвяху. Йшов час, і прийшов день, коли він міг повідомити батька про те, що в стовпі не залишилося жодного цвяха. Тоді батько взяв сина за руку, підвів до огорожі і сказав: «Ти непогано впорався, але ти бачиш, скільки в стовпі дірок? Він вже ніколи не буде таким як раніше. Коли говориш людині щось зле, у нього залишається такий шрам, як і ці дірки. І неважливо, скільки разів після цього ти вибачишся – шрам залишиться».

Вправа  «Квітка-семибарвиця»

Правила спілкування в нашому класі (діти по черзі читають правило і прикріплюють пелюстку):

  • Взаємоповага,
  • Один говорить – всі слухають,
  • Відвертість, щирість,
  • Правило «піднятої руки»
  • Говорити по черзі ,
  • Доброзичливість,
  • Підтримка .

Як зупинити насильство.

  •  Уникай ситуацій, які можуть призвести до насильства.
  • Говори спокійно і впевнено.
  • Дай агресору можливість зупинитися.
  • Відійти в сторону. Це не ознака слабкості!
  • Не прагни помсти ворогам. Вмій пробачати.
  • Попросити допомоги. Це не ознака слабкості чи боягузтва!

Пам’ятка «Щоб вберегтись від насильства»

  1. Попереджуй батьків куди йдеш, з ким , коли повернешся.
  2. Якщо десь затримався, передзвони батькам,попроси, щоб тебе зустріли.
  3. Постарайся, щоб твій маршрут проходив не через ліс чи парк.
  4. Якщо тобі здалось, що тебе хтось переслідує, перейди на іншу сторону, зайди в магазин, звернись до дорослих.
  5. Якщо тебе зупинили і попросили показати дорогу, поясни на словах. Не сідаючи в машину.
  6. Якщо незнайома людина відрекомендувалась другом твоїх батьків, не спіши запрошувати її додому.

Врятує світ краса –

Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало.

Бо стільки всюди зла –

Людина вже не та,

Тож , люди , на землі

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві ввічливості й добра прожити.

 Кожен з нас – маленька частинка України, й ще менша частинка всесвіту. Але ми – це все. Як ми себе будемо поводити, як будемо ставитись до рідних, близьких, друзів -  таким буду світ. Все в наших руках ( притча про метелик). Існує всім відоме золоте правило : ставтесь до людей так, як би ви хотіли, щоб ставились до вас. Запам’ятайте його і пронесіть в душі протягом життя.

 

 

 

 

docx
Додано
22 листопада 2021
Переглядів
1872
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку