Виховний захід:"Стоп! Булінг" містить інтерактивні технології, QR-коди, посилання на відео, мультфільм та навчальне відео, що допоможе в доступній формі розкрити тему заходу.
Виховний захід для учнів 3-х класів
Тема: STOP BULLING
Мета:- ознайомити учнів з поняттям, учасниками, видами та проявами, структурою та наслідками булінгу; вчити розрізняти булінг від конфліктних ситуацій; ознайомити з джерелами допомоги жертвам булінгу;
- розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації, навички протидії соціальному тискові;
- виховувати почуття власної гідності, почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства, виховувати почуття толерантності, бути небайдужим до чужого горя; виховувати культуру спілкування;
- дотримуватись рухової активності учнів;
- створювати ситуацію успіху.
Обладнання: мультимедійна установа, комп’ютерна презентація, листівки з QR-кодами, маркери, білі аркуші паперу, стікери.
Хід виховної години
І. Організаційний момент.
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе,
Привітайтесь: «Добрий день!»
Рушаймо, заняття починаймо!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
(Слайд №1. Перегляд відеоролика.)
ІІІ. Повідомлення та опрацювання теми виховної години.
- Щоб довідатись про назву цього соціального явища, пропоную розгадати ребус.
(Слайд №2. Ребус. За клацанням миші з’являється алгоритм розгадування ребуса. )
(Слайд № 3. БУЛІНГ.)
(Слайд № 4. Тема заняття.)
(Слайд №6)
(Слайд № 6. За клацанням миші зникають ті асоціації, які не відповідають поняттю булінг. Якщо учень помиляється, то слово пульсує при натисканні, змінює колір і залишається на місці.)
- Існують такі види шкільного булінгу:
- Пропоную кожній групі за QR-кодами ознайомитися з характеристиками кожного виду булінгу. (Слайд № 9)
Фізичний шкільний булінг – умисні штовхання, пирхання, стусани, удари, нанесення побоїв, тілесних ушкоджень та інше. Характерні ознаки: поява незрозумілих порізів, подряпин, ударів, синців, відсутнього або порваного одягу, частих скарг на головний біль і біль у животі.
Психологічний шкільний булінг – отримання психологічної травми, шляхом обзивання, використання образливих слів або погроз, переслідування, залякування.
Характерні ознаки: відсутність бажання спілкуватися з однолітками, дитина частіше перебуває наодинці, стає замкненою.
Економічний шкільний булінг – крадіжки, пошкодження одягу та будь-яких інших речей жертви, вимагання грошей, цінностей, відбирання їжі, будь-якого майна жертви тощо.
Кібербулінг – залякування, яке відбувається за допомогою цифрових пристроїв, таких як мобільні телефони, компʼютери та планшети.
(Слайд № 11)
- Перегляньте відеоролик і доповніть свої знання з даного питання. (Слайд № 14)
- Які поради ви зможете дати дитині, яка стала жертвою булінгу?
- За допомогою ви можете звернутися за номерами (044)5002180 – це Всеукраїнський телефон довіри для дітей;
166 000 – «Гаряча лінія» з питань протидії булінгу.
(Слайд № 15)
ІV. Підсумок заняття.
- З метою перевірки рівня оволодіння даною темою пропоную вам виконати тест «Булінг». (Слайд № 16)
Під час виконання тестової роботи діти зможуть зразу побачити свої помилки і миттєво отримати результат своєї роботи.
- А тепер спробуємо застосувати свої знання на практиці. (Слайд № 17, І частина)
- Хто головний герой мультфільму?
- Як відреагували однокласники їжачка на його появу в класі?
- Чи можемо ми дану ситуацію назвати булінгом? - Що стало причиною булінгу?
- В даній ситуації їжачок є агресором, жертвою чи спостерігачем?
- Який це вид булінгу?
- Які б поради ви б могли дати їжачкові?
- А іншим учасникам ситуації?
- Пропоную переглянути продовження мультфільму. (Слайд № 17, ІІ частина)
- Який вихід з даної ситуації знайшли герої мультфільму?
- Для чого ми розглядали тему «STOP BULLING»?
- Які поради боротьби з булінгом ви запам’ятали?
- Як ви будете діяти, якщо станете свідком цькування?
- Опишіть ситуацію, де б ви застосували знання, одержані на цьому занятті?
- Молодці! Сподіваюся, що використовуючи набуті знання ви з легкістю зможете зупинити булінг. (Слайд № 18)
Використані ресурси: