Виховний захід: "Стоп! Булінг"

Про матеріал

Виховний захід:"Стоп! Булінг" містить інтерактивні технології, QR-коди, посилання на відео, мультфільм та навчальне відео, що допоможе в доступній формі розкрити тему заходу.

Перегляд файлу

Виховний захід для учнів 3-х класів

Тема: STOP BULLING

Мета:-  ознайомити учнів з поняттям, учасниками, видами та проявами, структурою та наслідками булінгу; вчити розрізняти булінг від конфліктних ситуацій; ознайомити з джерелами допомоги жертвам булінгу; 

  - розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації, навички        протидії соціальному тискові;

  - виховувати почуття власної гідності, почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства, виховувати почуття толерантності, бути небайдужим до чужого горя; виховувати культуру спілкування;

- дотримуватись рухової активності учнів;

- створювати ситуацію успіху.

Обладнання: мультимедійна установа, комп’ютерна презентація, листівки з QR-кодами, маркери, білі аркуші паперу, стікери.

Хід виховної години

І. Організаційний момент.

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь: «Добрий день!»

Рушаймо, заняття починаймо!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • На початку нашого заняття я пропоную вам переглянути відео і висловити своє ставлення до побаченого.

(Слайд №1. Перегляд відеоролика.)

  • Обговорення.
  • Як діти ставились одне до одного на даному відео?
  • Чи всі брали участь в конфлікті між дівчатами?
  • Що робили інші під час бійки?
  • Як називається дане соціальне явище?

ІІІ. Повідомлення та опрацювання теми виховної години.

- Щоб довідатись про назву цього соціального явища, пропоную розгадати ребус.

  • Розгадування ребуса.

(Слайд №2. Ребус. За клацанням миші з’являється алгоритм розгадування ребуса. )

  • Яке слово у вас вийшло?

(Слайд № 3. БУЛІНГ.)

 

  • Отже, тема нашого заняття: «STOP BULLING».

(Слайд № 4. Тема заняття.)

  • Чому в темі нашого заняття з’явилося слово «STOP»?

 

  • Що ж таке булінг?
  • Відповідь на дане запитання ви отримаєте, скануючи QR-код з наступного слайда. (Слайд № 5)

 

 

 

  • Асоціативний кущ.

(Слайд №6)

  • Які асоціації в даному асоціативному кущі не відносяться до поняття булінг?

(Слайд № 6. За клацанням миші зникають ті асоціації, які не відповідають поняттю булінг. Якщо учень помиляється, то слово пульсує при натисканні, змінює колір і залишається на місці.)

  • Групова робота.
  • Запишіть причини агресивної поведінки одних дітей по відношенню до інших.
  • Для більш повної відповіді пропоную переглянути відеоролик і зробити доповнення, використовуючи інший колір маркера. (Слайд № 7)

- Існують такі види шкільного булінгу:

  • Фізичний булінг.
  • Психологічний булінг.
  • Економічний булінг.
  • Кібербулінг. (Слайд № 8)

  • Групова робота

- Пропоную кожній групі за QR-кодами ознайомитися з характеристиками кожного виду булінгу. (Слайд № 9)

Фізичний шкільний булінг – умисні штовхання, пирхання, стусани, удари, нанесення побоїв, тілесних ушкоджень та інше. Характерні ознаки: поява незрозумілих порізів, подряпин, ударів, синців, відсутнього або порваного одягу, частих скарг на головний біль і біль у животі.

Психологічний шкільний булінг – отримання психологічної травми, шляхом обзивання, використання образливих слів або погроз, переслідування, залякування.

Характерні ознаки: відсутність бажання спілкуватися з однолітками, дитина частіше перебуває наодинці, стає замкненою.

Економічний шкільний булінг – крадіжки, пошкодження одягу та будь-яких інших речей жертви, вимагання грошей, цінностей, відбирання їжі, будь-якого майна жертви тощо.

Кібербулінг – залякування, яке відбувається за допомогою цифрових пристроїв, таких як мобільні телефони, компʼютери та планшети.

  • Фізкультхвилинка. (Слайд № 10)

 

  • Незалежно від виду булінгу завжди присутні:
  • Агресор – це дитина, яка завдає фізичної, психологічної, економічної чи іншої шкоди іншим.
  • Жертва – це дитина, над якою знущаються.
  • Спостерігачі – діти, які є глядачами цькування.

(Слайд № 11)

 

  • Але, слід памятати, що не всі прояви агресії є булінгом. Пропоную розглянути чим булінг відрізняється від конфлікту. (Слайд № 12)
  •       Під час булінгу агресивна поведінка здійснюється регулярно, а під час конфлікту агресія може проявлятися залежно від ситуації. Також під час булінгу негативна поведінка є навмисною і проявляється у відносинах, учасники яких мають нерівні сили, а в конфліктній ситуації – навпаки.

              

  • Варто зазначити, що за моральне або фізичне насильство передбачено штраф в розмірі від 340 грн. до 350грн., за дії з особливою жорстокістю або за повторне порушення – від 1700 грн. до 3400грн., а за приховування вчителем цькування – від 850 грн. до 1700грн. За неповнолітніх штраф сплачують батьки. (Слайд № 13)

 

 

 

  • Як, на вашу думку, слід поводитись дитині, яка стала жертвою булінгу?

- Перегляньте відеоролик і доповніть свої знання з даного питання. (Слайд № 14)

- Які поради ви зможете дати дитині, яка стала жертвою булінгу?

- За допомогою ви можете звернутися за номерами (044)5002180 – це Всеукраїнський телефон довіри для дітей;

166 000 – «Гаряча лінія» з питань протидії булінгу.

(Слайд № 15)

 

 

ІV. Підсумок заняття.

- З метою перевірки рівня оволодіння даною темою пропоную вам виконати тест «Булінг». (Слайд № 16)

Під час виконання тестової роботи діти зможуть зразу побачити свої помилки і миттєво отримати результат своєї роботи.

 

 

 

- А тепер спробуємо застосувати свої знання на практиці. (Слайд № 17, І частина)

- Хто головний герой мультфільму?

- Як відреагували однокласники їжачка на його появу в класі?

- Чи можемо ми дану ситуацію назвати булінгом? - Що стало причиною булінгу?

- В даній ситуації їжачок є агресором, жертвою чи спостерігачем?

- Який це вид булінгу?

- Які б поради ви б могли дати їжачкові?

- А іншим учасникам ситуації?

- Пропоную переглянути продовження мультфільму. (Слайд № 17, ІІ частина)

- Який вихід з даної ситуації знайшли герої мультфільму?

- Для чого ми розглядали тему «STOP BULLING»?

- Які поради боротьби з булінгом ви запам’ятали?

- Як ви будете діяти, якщо станете свідком цькування?

-  Опишіть ситуацію, де б ви застосували знання, одержані на цьому занятті?

- Молодці! Сподіваюся, що використовуючи набуті знання ви з легкістю зможете зупинити булінг. (Слайд № 18)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані ресурси:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=espwzDTLVkE
  2. https://www.youtube.com/watch?v=EBAOAGLy1yU
  3. https://www.youtube.com/watch?v=CRJJY6sX4Sk
  4. https://www.youtube.com/watch?v=pdpbp7jVKvU
  5. https://presentation-creation.ru/powerpoint-templates/obrazovanie/913-dzhinsovyj-fon.html
  6. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdfMFSudBbXYVpn9TWGBg1EIM3xW2iTKgy2-9nDfbfka5vyQA/viewform?usp=sf_link
  7. https://naurok.com.ua/post/skazhi-bulingu-ni-5-multfilmiv-yaki-navchayut-cinuvati-kozhnogo
  8. https://www.stopbullying.com.ua/about
  9. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=13&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjB6ZuP9sbnAhWsAhAIHZQ4AKkQFjAMegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Fpravo.minjust.gov.ua%2Fua%2Fdownload%2F8162&usg=AOvVaw0kJUHj_cKrQ12lvmNgdTEY
  10. https://learning.ua/blog/201810/shcho-take-bulinh/
  11. https://childdevelop.com.ua/articles/conflict/746/
  12. https://vseosvita.ua/library/vidi-bulingu-iniciacia-proces-i-naslidki-bulingu-99063.html
  13. https://pravo.minjust.gov.ua/ua/programs/booling
  14. https://minjust.gov.ua/news/ministry/v-mejah-proektu-minyustu-ya-mayu-pravo-rozpochato-informatsiynu-kampaniyu-stopbuling-dlya-ditey-ta-ih-batkiv
  15. https://pravo.minjust.gov.ua/ua/library/booling

 

docx
Додано
27 серпня 2020
Переглядів
1854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку