Виховний захід "Сучасні гаджети. Хто вони: друзі чи вороги?"

Про матеріал
Матеріал "Сучасні гаджети. Хто вони: друзі чи вороги? " є актуальним для класних керівників 7- 9 класів, може бути використаний на виховній годині.
Перегляд файлу

                                                  Виховний захід

                 «Сучасні гаджети. Хто вони:  друзі чи вороги?» 

Мета: ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом сучасних технологій на їх психологічний  та фізичний стан; визначити симптоми гаджет-залежності  учнів шляхом анкетування для  подальшої її профілактики; виховувати відповідальне ставлення до свого здоров’я.

Наочність та обладнання: презентація, комп’ютер (ноутбук), екран, листи форматів А4, фломастери або ручки.

Тип виховного заходу: тренінг

 

Хід  виховного заходу

І . Організаційний момент. Повідомлення теми та мети

  Вчитель: Добрий день, шановні учні. Ми з вами живемо в епоху стрімкого розвитку технологій, різноманітних засобів передачі інформації. В нашому суспільстві дуже складно знайти підлітка, який би не користувався сучасним гаджетом – планшетом, смартфоном, айфоном, ігровою приставкою чи іншими «плодами цивілізації». Але чи замислювались ви, навіщо людині така кількість сучасної техніки і скільки часу вона витрачає на користування нею? (слайд 1).

      Тож, сьогодні пропоную всім нам дізнатись, обговорити, поділитись досвідом про сучасний світ технологій.  Ключові питання: Це користь чи шкода?  Ви керуєте гаджетом чи гаджет вами? Що таке гаджетоманія і як з цим боротись? Думаю, цілі - зрозумілі, тому розпочинаємо.

ІІ. Основна частина

Вправа 1. «Асоціативний кущ» (слайд 2).

Учням пропонується назвати свої ассоціації зі словом «Гаджет».

( Можливі варіанти: розваги, спілкування, соціальні мережі перегляд фільмів, пошук додаткової інформації, велика бібліотека,  помічник у навчанні….

Вправа 2. «Мікрофон» (слайд 3).

Вчитель: За результатами практичних досліджень психологи констатують, що сучасні підлітки не вміють жити без гаджетів. Вони звикли заповнювати ними  увесь свій вільний час. Пропоную вам  поглянути  на діаграму результатів досліджень використання смартфону.

Учням пропонується відповісти на питання, використовуючи дані діаграми:

«До якої групи дітей  ви належите і чи належите взагалі?»  (відповіді дітей).

.

internet zaleshnist diagrama

Вправа 3. «Робота в групах» (слайд 4).

Учні діляться на дві групи:

І група – досліджує позитивні наслідки використання гаджетів.

(Відповіді дітей: ввесь час на зв’язку з рідними,  доступ до інформації, навчання, в одному приладі все: і калькулятор і календар , фотоапарат і плеєр , тощо. )

ІІ група – досліджує негативні наслідки використання гаджетів.

(Відповіді дітей: постава, порушення зору, дратівливість, небезпечні сайти, тощо.)

Вчитель підводить підсумки роботи дітей в групах.

Вправа 4. «Міні лекція»  (слайд 5).

(Розповідь вчителя супроводжується презентацією, можна також дати завдання учням – підготувати доповідь на тему: «Наслідки надмірного використання гаджетів).

Вчитель : Безперечно, ви маєте рацію. Гаджети змінюють наше життя на краще , але тільки за однієї умови при  правильному і раціональному використанні, в іншому випадку, вони завдають тільки шкоду. Наслідки варіюються між психічними, фізичними та емоційними проблемами:

  1. Проблеми з навчанням. Якщо діти користуються гаджетами занадто часто, їхній час на навчання обмежений, знижується успішність через те, що не вистачає часу на виконання всіх домашніх завдань .
  2. Агресія. Занепокоєння, нервозність, сором'язливість і страх можуть розвинутися через багатогодинні комп'ютерні ігри. Діти, які мають такі симптоми, намагаються уникати людей, місць і занять. Дитина починає проявляти агресію або здається напруженою, коли не може вийти в інтернет, і це почуття чарівним чином проходить, коли гаджети повертаються.
  3. Дитяча депресія. Це – дуже поширене й важке захворювання, що негативно позначається на поведінці дитини. Крім того, на це можуть впливати й соціальні мережі, які прославляють бездоганне життя та гарну статуру, через що самооцінка і впевненість дітей у собі підриваються.
  4. Негативний вплив на характер. Діти частіше використовують інтернет для перегляду контенту для дорослих, ніж для пошуку освітніх сайтів. Така практика негативно позначається на формуванні їхнього характер.
  5.  Проблеми зі здоров’ям: погіршуються зір, слух, постава,  виникає ожиріння, з’являються втома, проблеми зі сном.

Вправа 5.  Перегляд відео « Як ваш телефон змінює вас» (слайд 6).

Вправа 6. Анкетування (слайд 7).

Учням пропонується пройти тестна визначення  комп’ютерної та інтернет-залежності, який розробила Кімберлі Янг— провідний спеціаліст США у вивченні інтернет-залежності.

Анкета

Дайте відповідь  «Так» або  «Ні».

1. Чи відчуваєте Ви занепокоєння через відсутність комп’ютера або Інтернету?

2. Чи відчуваєте Ви  потребу в збільшенні  часу для роботи за комп’ютером або перебуванню в Мережі Інтернет?

3. Чи були у Вас невдалі спроби контролювати, обмежувати  або припинити використання комп’ютера або Інтернету.

4. Чи  відчуваєте Ви  себе  втомленим, пригніченим або  роздратованим  при  спробі  обмежити або припинити користування комп’ютером або Інтернетом?

5. Чи сиділи Ви за комп’ютером або знаходились в online більше ніж планували?

6. Чи були у Вас випадки коли  ви могли отримати проблеми на роботі, навчанні або іншій сфері через надмірне користування комп’ютером або  Інтернетом?

7. Чи траплялось вам приховувати членам сім’ї, друзям або іншим людям час проведення за комп’ютером або у Мережі?

8. Чи використовуєте Ви комп’ютер або Інтернет за для того, щоб уникнути проблем або поганого настрою  (почуття безпорадності, провини, роздратування, депресії).

       Якщо опитуваний дає 5 або більше позитивних відповідей, то він вважається  залежним.

  Вчитель: Отже, ми бачимо, що саме ця проблема на сьогоднішній день є досить актуальною. Для її профілактики хочеться запропонувати кілька порад, що стануть вам у пригоді, а саме цифровий детокс. Під цифровим детоксом розуміють тимчасову відмову від використання гаджетів. Максимально коротко — це відпочинок від інтернету.

Поради проведення цифрового детоксу (слайд 8,9).

1. Звільніть свою спальну кімнату  від смартфона у вечірній час.

2. Виберіть активність, де фізично неможливо використовувати смартфон (плавання, туризм, футбол, тощо).

3. Розгняньте альтернативи смартфону (паперовий календар чи планер, щоб фіксувати важливі події, будильник, щоб прокидатися зранку, паперові книги,

класичний годинник).

5. Встановіть межі. Обмежте використання ґаджетів, коли ви, наприклад: обідаєте, прокидаєтесь чи лягаєте спати, працюєте, навчаєтесь, проводите час з родиною.

6. Виділяйте більше часу на «офлайн». Використайте свій вільний час на живе спілкування з родиною та друзями замість посиденьок в соціальних мережах, групах, чатах. Для мотивації влаштовуйте челенджі з друзями типу «хто перший візьме в руки смартфон, той має пробігти 5 км».

ІІІ. Підведення підсумків

   Вчитель: Сподіваюсь, сьогодні ми з вами розібрались в позитивному та негативному впливові технологій на наше життя. Кожен  учень визначив чи має він  інтернет-залежність і як з цим боротись. Якщо у вас  або у ваших близьких є такі проблеми, дотримуйтесь рекомендацій, влаштовуйте собі цифровий детокс. І обов’язково, поділіться з нами вашими відчуттями: Як ви себе почуваєте після кількох годин без ґаджетів? Чи стали ви помічати світ навколо себе? (слайд 10).

     Життя людини – це найдорожчий скарб на Землі. Бережіть себе, своє здоров’я та  здоров’я своїх близьких.

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

5. http://grunin.com.ua/statia

7. http://qkempek.livejournal.com/2270443.html

10. https://ukr.media/psihologiya/393745/

11. https://internews.ua/opportunity/dependence-on-gadgets

docx
Додано
28 грудня 2021
Переглядів
572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку