Свято Весни
(ціннісне ставлення до природи)
Мета. Розширити знання дітей про весну та весняні явища в природі; викликати інтерес до пізнання природи; розвивати естетичні почуття, викликані красою весни, творчі можливості дітей, пам'ять, мислення, увагу,розширювати кругозір; виховувати любов до природи.
Обладнання: корзина із квітами, демонстраційний матеріал, картки із словами.
Форма проведення: свято
Категорія учасників: здобувачі освіти 1-4 класів
Зал святково прикрашений: права половина по – зимовому(сріблястим дощиком, білими повітряними кульками, паперовими сніжинками, невеликими картонними ялинками); ліва – по-весняному(кольоровими стрічками, червоними, зеленими та жовтими повітряними кульками, паперовими пташками, штучними квітами та зеленню). Звучить музика. до залу входить ведуча.
Ведуча. Все прокидається поволі,
зі сну зимового встає.
Радіє гай, радіє поле,
земля поталу воду п’є.
Скресає і щезає крига,
бурульки падають з дахів,
і вітерець прозорокрилий
додому підганя птахів.
А в лісі на галяві теплій
поміж ялинок запашних
уперше спалахнув метелик –
тендітний вогничок весни.
Добрий день, любі друзі. От і наблизилися вже до нас теплі весняні деньочки. Природа вже прокидається та оживає. І вже недовго чекати весну. Проте, хто ж нам розповість про цю красуню?
До залу входить Календарик.
Календарик. Я розповім, адже я відомий знавець всіх пір року.
Ведуча. А хто ти такий?
Календарик. На це запитання я відповім загадкою.
У січні я товстенький,
у грудні я худенький.
Цілий рік рахую дні,
пори року й місяці. (Звертається до глядачів.)
Отже, хто я?(Діти відповідають.)
Так, мене кличуть Календариком, і я розповім вам про свята, які чекають нас незабаром і які минули вже. Але спочатку відгадайте ще одну загадку:
Де вона проходить, там травиця сходить,
Квіти розцвітають, солов'ї співають.
Коли це буває?
Ведуча. Правильно, друзі, так буває навесні. А хто скаже, які птахи приносять на своїх крилах весну? (Жайворонки, лелеки, ластівки, шпаки.) Що змінюється в природі з приходом весни?
(Чути стукіт.)
Зима. Помовчте! А то зараз напущу морозу й перетворю вас на бурульки!
Ведуча. А й справді, Зимо! Ти , мабуть, заблукала й не помітила, що тобі вже давно час піти від нас. Чого ж ти ще тут?
Зима. Не слід мені вказувати, коли піти, а коли залишитись. Я сама собі господарка! І кажу вам, що Весни не буде! Ще не скінчився мій час правління. А якщо знов будете кликати Весну – я вам стільки снігу намету, що вона до вас 100 років шлях буде шукати, але так і не знайде!
Не діждати вам Весни,
Не прийшли її ще дні!
я вам снігу намету
і хурделицю зроблю,
заморожу всі струмки,
закую усі річки.
Напущу мороз тріскучий,
злий, безжальний і колючий! Ви мене ще згадаєте!
Календарик. Так, кепські наші справи! Щоправда, взимку теж багато свят і різних розваг, але вже хочеться теплого сонечка, щоб гаї були зелені й співали пташки.
Ведуча. То що ж нам робити? Не можна дозволити холодній Зимі вічно панувати. От що я надумала. Потрібно Зиму задобрити, зробити якийсь сюрприз. Можливо ви знаєте і розкажете вірш про Зиму!
(Діти розказують вірші)
Дні такі короткі,
світить сонце мало,
ось прийшли морози,
і зима настала.
Білий сніг пухнастий
падає, кружляє
і на землю тихо
стелиться, лягає.
Зимонько-голубонько
в білім кожушку,
любимо ми бігати
по твоїм сніжку.
Зима. От і славно, от і добре. Але ще я хочу почути пісеньку і про себе і про весну. Ну що , знаєте? Ні?
Ведуча. Знаємо, знаємо. Зараз дітки заспівають пісеньку «Ой минула вже зима.»
Зимонько, ми зробили тобі сюрприз. А зараз пусти до нас Весну,а сама побудь гостею на нашому святі. Гаразд.
Ну що ж давайте разом покличемо Весну, щоб вона почула і скоріше прийшла.
Діти. Весно-красно, прийди до нас!
Весна. Привітанням журавля
я пробуджую поля,
небеса та ручаї
і заквітчую гаї.
І усякий мене зна.
Відгадали? Я …
Ведуча. Здрастуй, Весно! Що ж ти нам принесла?
Весна. Принесла я вам загадки, конкурси, пісні, ігри, свята. Але все по-порядку. В мене є три помічники. Давайте запросимо їх на наше свято.
Ведуча. Заходьте, заходьте , гості дорогії. Ми раді бачити вас.(Заходять місяці.)
Березень. Я – перший місяць у весни.
Я – пролісковий цвіт.
Я пережив зимові сни
І відродився знов на світ.
Квітень. Я – Квітень,
Славний квітникар,
Вам сонячно і рясно
Заквітчую ліси, гаї
Духмяним цвітом – рястом.
Травень. Я – Травень теплий, дощовий,
іду і весело співаю,
вітаю небо сонечком ясним
і тішу землю чарівним розмаєм!
Весна. А зараз проведемо конкурс загадок.
1.Я перший зацвітаю серед гаю,
і білі, наче сніг, пелюстки маю.(підсніжник)
2.Тане сніжок, квітне лужок,
день прибуває - коли це буває? (весною)
3. Сонечко в траві зійшло,
усміхнулось, розцвіло,
потім стало біле-біле
і за вітром полетіло.(кульбаба)
4.Ішов довговяз у землю зав’яз,
із землі всіх повиганяв.(дощ)
5.Високо стоїть, одне око має,
всюди заглядає.(сонце)
6.Біг кінь білобокий через Дунай глибокий,
як упав – заіржав, увесь світ задрижав.(грім)
7.Що за книга: без букв, без сторінок, а багато чого навчить? (природа)
8.Привітала нас піснями з весною
і живе з нами під стріхою одною.(ластівка)
9. Хат не будую, не мажу, не квітчу,
на гілці ночую, людям роки рахую.(зозуля)
Ведуча. Молодці. Наступний конкурс – від місяця Квітня. Він хоче дізнатися, чи знаєте ви весняні квіти.(Квітень показує малюнки квітів, а діти називають їх назви )
Кульбаба, барвінок, конвалія,сон –трава, мати – й – мачуха, підсніжник, фіалка, тюльпани і т. д .
Ведуча. А зараз перевіримо чи знаєте ви прислів’я про весняні явища природи, про народні прикмети, повір’я. Я читатиму початок, а ви закінчите прислів’я :
1.Весняний день(рік годує).
2.Березень березовим віником зиму вимітає, а весну(в гості закликає).
3.Ластівка день починає, а (соловей кінчає).
4.Де пташки, там гинуть(комашки).
Календарик. Ви все знаєте, просто молодці. Я хочу розповісти вам про весняні свята, але з вашою допомогою. Я покажу листок із свого календаря, а ви назвете свято. Ви ж любите свята, чи не так?
1 березня – 1 день весни
8 березня – Міжнародний Жіночий день
9 – 10 березня – Шевченківські дні
1 квітня – День сміху
15 квітня – Великдень
9 травня – День перемоги
25 травня – Останній дзвоник
Молодці.
Ведуча. Діти, а чи любите ви жарти? Тоді дайте відповіді на мої жартівливі питання.
1.Скільки горобець зробить кроків за 7 років?(жодного)
2.Яка рослина вбиває звіра?(звіробій)
3.Яким одним словом можна замінити слова: весна, літо, осінь, зима?(рік)
4.Чи може дощ іти два дні підряд?(ні)
5.Яким гребінцем неможна розчесатися?(півнячим)
6.Чи росте дерево взимку?(ні)
7.На яких полях ніколи не сіють?(на полях зошита)
8.На якому дубі листя не росте? (на сухому)
9.Як дощ капає?(краплинами).
Ведуча. Конкурс «Заспівай веснянку»
Заспіваймо разом ми дзвінких пісень
в цей святковий радісний, в цей весняний час!
(діти співають веснянки)
Останній конкурс «Утвори нові слова». Із букв слова любисток потрібно утворити нові слова.(люби, сто, люк, листок, коти, колю,соки і т. д .)
Підсумки конкурсів.
Ведуча. На цьому наше свято закінчується, але тиждень Весни тільки розпочинається. Тому на протязі цього тижня будьте активні, мудрі, сміливі, веселі, приймайте участь у всіх запропонованих конкурсах.
Використана література:
1.Дитячі журнали - «Малятко», «Пізнайко».
2.Українські народні звичаї та обряди – вікіпедія.
3. «Подумай – відгадай» - українські народні загадки- Київ «Веселка»-1988.
4. Борейко В. Є. Без верби і калини нема України / В. Є. Борейко. – К. : Мрія, 1995. – 56 с.