Виховний захід «Танок осіннього листя»
Мета: сприяти розвитку рухової активності при виконанні пальчикової гімнастики, хороводної гри «Що нам осінь принесе?»; учити дітей дотримуватися елементарних правил природокористування;
викликати захоплення й радість від спостереження за осінніми барвами та явищами природи;
уточнити поняття дітей про яскраві зміни, які відбуваються в природі восени; виховувати естетичні смаки дітей.
Хід заняття.
I. Організаційний момент.
II. Словникова робота. Поповнення активного словникового запасу. Бесіда.
1) Повторення слів попереднього заняття.
2) Вивчення нових слів.
- Чи змінилися довкола нас рослини? Восени дуже гарно, красиво. Хіба ми могли побачити літом такі різнокольорові дерева, таку золоту красу? Осінь називають золотою. Чому? Якого ще кольору восени листя? (червоного, жовтого). Коли восени ми йдемо стежкою, чим вона вкривається, що ми бачимо під ногами? (листя). Цікаво: раніше не було під ногами листячка. Де ж воно взялося? (опадає з дерев). Правильно. Явище, коли падає листя зветься листопад.
- Як ви гадаєте, скільки листячка опаде, а скільки залишиться на деревах? (повністю опаде). Так. Якими тоді стануть дерева та кущі?( голими).
- Чи можна сказати, що осінні листочки танцюють? Чому?
- Коли листя падає на землю, слід прибирати його. Ви звертали увагу, як зараз прибирають всюди опале листя на вулицях нашого міста? Опале листя – це дуже гарне добриво. Коли воно перепріє – то наступного року його можна висипати на грядку або у квітник – тоді все дуже добре буде рости.
III. Дихальна гімнастика.
1) Дихальна гімнастика «Дме вітер»,
2) Артикуляційна вправа «Голка, лопатка»
3) Ла-ла-ла-осінь знов до нас прийшла,
Та-та-та-це красуня золота,
Тя-тя-тя-опадає листя,
Ати-ати-ати-будем разом прибирати.
IV. Зв’язне мовлення (бесіда за пейзажем, о за шкільним вікном)
Яка пора року зображена на картині?
Чим вкрита земля?
Що роблять діти?
Яке листя вони збирають?
Що роблять дорослі?
Як можна назвати цю картину?
Фізхвилинка. Гра –хоровод «Що нам осінь принесе».
Що нам осінь принесе? Що нам осінь принесе? (діти йдуть по колу)
Все, що на городі у вас росте, все ,що на городі у вас росте (зупиняються і роблять «пружинку»
Що нам осінь принесе? Що нам осінь принесе?
Яблучко і меду вам принесе. Яблучко і меду вам принесе.(виставляють ногу на п’яточку).
Що нам осінь принесе? Що нам осінь принесе? (йдуть по колу)
Хлібчику смачнішого за усе. Хлібчику смачнішого за усе.(«пружинка»)
V. Граматична хвилинка.
1) Повторення. Утворення слів з пестливими суфіксами (лист – листочок, сонце – сонечко, вітер – вітерець, дощ – дощик, гриб – грибок).
2) д\гра «Один – багато» (лист – листя, гриб – гриби, древо – дерева, квітка – квіти).
На згадку про золоту осінь діти складають букет з осіннього листя.
Самостійна діяльність дітей.
Спосіб зображення листя діти вибирають самі. Діти малюють дерева різними способами. Грає мелодія "Пори року" П.і.чайковського. Вихователь допомагає дітям у процесі роботи навідними запитаннями, порадами, показом тим, хто цього потребує, прийомом зображення.
Вихователь:
Що ще можна намалювати біля дерева? (Травичку, хмари, калюжі, відлітаючих птахів, їжачка). Траву можна також намалювати за допомогою трубочки з під соку. Ставимо невелику пляму пензликом і роздуваємо крапельку з допомогою трубочки. Ось так