Виховний захід-тренінг для учнів 4 класу. "Люди з особливими потребами"

Про матеріал
Виховний захід-тренінг для учнів 4 класу .Містить практичні вправи.Метою є розвиток в учнів емпатії і поваги до людей з особливими потребами.
Перегляд файлу

Виховний захід.Тренінг    

Тема :  Люди  з  особливими  потребами   

 

Мета:Сприяти розвитку емпатії  і  поваги до людей з вадами здоров’я, моти-

вувати учнів надавати підтримку дітям з особливими потребами.

 

Результати  навчання

Наприкінці заняття учні:

розповідають , що  відчувають люди з вадами здоров’я, якщо вони не мають     друзів;

наводять приклади видатних людей із вадами здоров’я, які досягли життєвого успіху.

демонструють уміння висловити підтримку людям з особливими потребами.

 

Обладнання і матеріали

Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.

Комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано).

Заготовка для плаката «Серце друга»  

Роздрукувати роздавальні матеріали для учнів, перевірити презентацію.

Намалювати на дошці або плакаті «Серце друга», а посередині —контур дитини в інвалідному візку .

Вирізати з червоного паперу маленькі серця за кількістю дітей у класі .

 

Орієнтовний план уроку

Стартові завдання 5 хв

Актуалізація теми7 хв

Вправа «Аналізуємо ставлення» 12 хв

Презентація «Видатні постаті, які мали вади здоров’я» 3 хв

Руханка  «Молекули» 3хв

Вправа  « Обери позицію» 5хв

Підсумкові завдання 10 хв

Усього тривалість 45хв

 

Тренінг

Стартові завдання (повторити   попередній матеріал і перейти до нового)

1.Вступ: «Діти,усмішка  може  створити справжні дива. Усміхніться,будь ласка.

Мозковий штурм

У  нашому житті існує багато правил. Є також правила поведінки на тренінгах.Перевіримо,чи знаєте ви, що заборонено,а що дозволено!(Вчитель зачитує правила , якщо учні вважають, що  саме так  необхідно  поводитись –плескають в долоні,якщо ні-тупають ногами.

 

 

На  тренінгах ми:

-весь  час викрикуємо з місця;

-дотримуємось  правила  «Мобільна тиша»

-перебиваємо і ображаємо інших;

-не слухаємо однокласників і вчителя;

-поважаємо думку кожного;

-критикуємо і насміхаємося;

-слухаємо і чуємо;

-дотримуємось правила піднесеної руки «ліхтарики»;

-говоримо по черзі.

Діти зачитують правила  на плакаті.

2. Зворотний зв’язок із минулим заняттям: «Про що ми  говорили на минулому уроці?» Вислухайте відповіді учнів, підсумуйте: «На минулому уроці ми з вами    говорили про те, як діяти  разом,як допомагають дружба і злагодженість у роботі.»  

3. Оголосіть тему уроку: «Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, як живуть люди з особливими потребами,а також про успіхи, яких вони досягають завдяки силі волі».

4. Знайомство. Попросіть дітей по черзі назвати своє ім'я і сказати, чим вони

полюбляють займатися разом із друзями. Наприклад: «Привіт! Мене звати Наталка. Разом зі своєю подругою Оксаною я люблю розмовляти про все на світі і плести браслетики з бісера».

5.Підсумуйте: «Дякую, з ваших відповідей зрозуміло, що друзі приносять тепло і радість у ваше життя».

 

Актуалізація теми (викликати співчуття до людей з особливими потребами)

1. Слово вчителя: «Поруч з нами живуть і навчаються діти з особливими потре-

бами. Це хлопчики або дівчатка, які мають слабке здоров’я, погано бачать і чують чи пересуваються в інвалідному візку. Тільки ми рідко зустрічаємося  з ними, тому що вони часто обирають життя у чотирьох стінах. Як ви гадаєте, чому вони це роблять?» (Можливі відповіді: у них немає друзів, вони соромляться, їм складно вибратися надвір, бо немає пристосованих для візків сходів, тротуарів)

2. Запропонуйте дітям переглянути відео «Подарунок».

http://autta.org.ua/ua/materials/material/Podarok/

3.Запитання для обговорення:

•• Що робив хлопчик на початку цього відеоролика?

•• Який у нього був настрій?

•• Як ви думаєте, чому?

•• Який подарунок зробила йому мама?

•• Який настрій був у цуценяти?

 •• Чи обмежувала його фізична вада?

 

•• Чого навчився хлопчик у свого нового друга?

4.Підсумуйте: «Люди із вадами здоров’я можуть бути активними і щасливими,якщо матимуть друзів».

 

Вправа «Аналізуємо ставлення»(обговорити, що відчувають  люди  з особливими потребами, коли їх  ображають, як це можна змінити)

1Робота в групах.

 1 група:Опрацьовує оповідання Любові  Сащенко   «Я -людина»    .

Запитання для  обговорення :

•• Як поставилися діти до нового хлопчика у дворі?

•• Чому вони так робили?

•• Що відчуває людина, коли її дражнять?

•• Чому хлопці вирішили потоваришувати з Олегом?

•• Як вони це зробили?

 2 група:Опрацьовує оповідання Василя Сухомлинського «Горбатенька дівчинка»

Запитання для обговорення:

 •• Чому  вчитель хвилювався?

•• Як  діти  дивилися на дівчинку?

•• Що запропонував вчитель?

•• Якою була  реакція дітей?

 3 група: Опрацьовує оповідання Василя Сухомлинського  «Як Сергійко навчився жаліти»

Запитання для обговорення:

•• Що  робила  дівчинка,яку  побачив Сергійко?

•• Чому хлопчик був здивований?

•• Коли Сергійко  зрозумів,як це жити в темряві?

•• Яке  бажання виникло у хлопчика?

 

2. Перегляд відеороліка  «Соціальна реклама»

3.Підсумуйте: «У спілкуванні з людьми, які мають вади здоров'я, слід бути доброзичливим і тактовним. Кожна людина  заслуговує на повагу, а людина з вадами здоров'я варта ще більшої поваги, адже вона щодня долає додаткові труднощі. Попри те, такі люди дуже часто досягають визначних успіхів у різних сферах життя»

.

Презентація «Видатні постаті, які мали вади здоров'я» (усвідомлення,

що люди з обмеженими можливостями можуть реалізовувати найсміливіші

плани)

Продемонструйте відповідні слайди з презентації «Видатні постаті, які мали вади здоров'я».

Людвиг Ван Бетховен-відомий німецький композитор.Написав свої най кращі музичні твори,коли втратив слух.

Франклін Делано Рузвельт-32 –й  президент  США,через хворобу був прикутий   до інвалідного візка.

Марія Приймаченко- одна знайвідоміших українських художниць.Через важку недугу ходила ,спираючись на милиці.Та це не завадило їй творити пензлем справжні дива.

Запитання для обговорення:

•• Які ще видатні постаті з вадами здоров’я ви знаєте?

•• Чи є у вас знайомі з особливими потребами, які вміють робити те, чого не

вмієте ви? (Наприклад, старенька бабуся-інвалід пече найсмачніше печиво.)

 

 Руханка  «Молекули» (учні рухаються і об’єднуються в  групи)

 

Вправа  «Обери позицію»

Учні отримують завдання і  обирають спосіб допомоги людям з особливими потребами

1 група:У клас має прийти новий учень з обмеженими можливостями пересування(під час ходи він використовує палицю)Як ви його зустрінете? Як спілкуватиметеся на перервах?

2 група:Ти  граєш з друзями в сніжки.З під’їзду виїхала людина на візку і застрягла в снігу.

3 група:Учні  класу  готуються до конкурсу інсценізації казок.У вашій групі  бере участь дівчинка з порушенням мовлення.Якими є ваші пропозиції щодо її ролі в конкурсі?

 

Підсумкові завдання (закріпити отримані знання)

1. Зачитайте висновки:

•• Поруч з нами живуть люди з особливими потребами.

••  Люди з особливими потребами заслуговують на повагу і підтримку з боку

довколишніх.

•• Як і всі інші діти, вони хочуть спілкуватися і мати друзів.

•• Кожен з вас може зробити такій дитині щось приємне, наповнити її життя турботою і любов'ю.

Адже головне,щоб   поруч завжди  були чуйні і добрі люди.

+

 Є поміж  нас люди  різні.

Кому що треба, доля не пита.

Та є дві речі всім нам необхідні

У світі –мир ,а в душах доброта!

 

Хай живе!Хай живе надія!

Хай земля,хай Земля радіє!

Печаль хай серце обминає,

І добро всіх людей єднає!

 

 

 

2. Підсумкова вправа: «Серце друга».

• Закріпіть на  дошці контур дитини в інвалідному візку    Зверніть увагу на те, що таким дітям світ часто здається чорним, похмурим.

• Роздайте дітям вирізані з кольорового паперу сердечка    і  скажіть: «У кожного з вас є паперове сердечко. Зараз       ви можете   поділитися тим, що зробить дитину з особливими потребами  щасливішою .  

  Скажіть те, що ви можете зробити для неї (тепло привітатися, подарувати квітку, погратися, зателефонувати, запросити на свято, подивитися

разом мультики тощо).

• Запропонуйте дітям по черзі вийти до дошки і  озвучити своє бажання.

 . Допоможіть прикріпити сердечка до дошки навколо малюнка.

3Підсумуйте: «Погляньте, завдяки вашій турботі світ для цієї дитини став кольоровим, сповненим любові. Пам'ятайте, що іноді ви можете допомогти такій людині одним теплим словом або  маленькою доброю справою».

• Завершіть урок оплесками.

 

docx
Додано
26 лютого 2023
Переглядів
752
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку