Комунальний заклад «Чернівецький обласний навчально-реабілітаційний центр
«Родина»
У світі професій
Методична розробка виховного заняття
(виховне заняття для учнів 4-го класу)
Автор-розробник: Дячук Лілія Миколаївна, вихователь
КЗ «Чернівецький обласний
навчально-реабілітаційний центр «Родина»
Тема. У світі професій Мета:
- розширити і закріпити знання про людей різних професій, особливості їх професійної діяльності;
- формувати знання про нові види професій (садівник, ветеринар, бджоляр); - розвивати та корегувати аналіз і синтез шляхом виділення ознак обстежуваних
предметів та відокремлення одних ознак і властивостей від інших;
- збагачувати активний та пасивний словниковий запас новими термінами; - корегувати дії під час виконання завдань;
- виховувати повагу до людей різних професій.
Матеріали та обладнання: мультимедійна презентація, картки із зображенням: професій, предметів та атрибути для ігор.
Форма проведення: гра-подорож.
Словник: садівник, ветеринар, бджоляр.
1. Організаційно-психологічний етап.
- Добрий день. Сідайте. На сьогоднішнє заняття до нас завітали гості.
Привітаймося з ними і один з одним для гарного настрою.
Ось зібралися ми в круг
Я - твій друг, і ти - мій друг.
Міцно за руки візьмемось, І один одному посміхнемось.
2. Актуалізація опорних знань.
- Подивіться навколо себе. Ви бачите столи, стільці, книги, шафи, стіни.
Все це зроблено руками людей різних професій.
- Цікаво! Чи знаєте ви, які предмети належать до тієї чи іншої професії. - Хто вгадає, кому це належить?
2.1. Гра «Відгадай професію».
Завдання: визначити назви професій, які зображені на мультимедійній презентації, користуючись зображенням предметів.
- Подивіться на зображення людей різних професій.
vТісто, хліб, піч…..пекар.
vПігулки, термометр, шприц ……лікар.
vДошка, книги, глобус…..вчитель.
vГітара, концерт, ноти…..музикант.
vЦегла, дошка, будинок..…будівельник.
vКолесо, ключ, автомобіль…...автослюсар.
vТканина, ножиці, голка…..швець.
3. Повідомлення теми заняття.
- Я пропоную нам вирушити у цікаву подорож світом професій. Світ професій дуже великий. Є багато професій, з якими ви ще не знайомі. І сьогодні ми з ними будемо знайомитись. - Отже, вирушаємо….
4. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
4.1. Професія «Садівник».
4.1.1. «Мозковий штурм».
Сьогодні у нашій подорожі ми познайомимось із різними професіями.
- Людина якої професії зображена на малюнку?
- Куди кидає насіння садівник щоби воно виросло?
- Чому садівник поливає грунт?
- Чи потрібне сонячне тепло для росту рослини?
- Які предмети використовує в своїй професії садівник?
4.1.2. Вправа «Послідовність дій».
Завдання: викласти послідовність дій: росту рослин, висаджування дерев, росту квітів у вазоні.
4.1.3. Психогімнастика «Квіточка».
Теплий сонячний промінчик упав на землю і зігрів у ній зернятко. Прокинулася зернина, з неї виріс паросток. З паростка – чудова квіточка. Ніжиться квіточка на сонці, підставляє теплу і світлу кожну свою пелюстку, повертає голівку слідом за сонцем.
Тілесні вияви. Присісти на пальчиках, голову і руки опустити; підіймається голова, розпрямлюється корпус, руки підіймаємо вгору – квітка розквітла; голова ледь відкинута назад, повільно повертається слідом за сонцем.
Міміка. Напівзаплющені очі, посмішка, м’язи обличчя розслаблені.
4.2. Професія «Ветеринар».
Ми з вами продовжуємо подорожувати світом професій.
- Людина якої професії зображена на малюнку?
- Що робить лікар?
- Кого лікує ветеринар?
- Що використовує ветеринар, допомагаючи тваринам?
- Де працюють ветеринари?
- Чи співчувають ветеринари хворим тваринам?
4.2.1. Геометричний конструктор «Танграм».
Завдання: викласти фігуру тварини із геометричних фігур різних кольорів.
Динамічна пауза «Кульгава мавпа»
(музичний супровід)
По команді вихователя учасники гри, що стоять у колі, повинні уявляти себе «кульгавою мавпою» (стрибати на правій нозі, на лівій нозі та на обох ногах) доти, доки не буде команди «стоп!».
4.3. Професія «Бджоляр».
А ми продовжуємо подорожувати.
- Людина якої професії зображена на малюнку?
- Де живуть бджоли?
- Чи створюють бджоли сім’ї?
- Від чого бджоляр захищає своє обличчя «сіткою»?
- Чи любите ви мед?
4.3.1. Гра «Бджола».
Завдання: перемістити «бджолу» (з пластиліну) з однієї квітки на іншу, орієнтуючись на квіти певного кольору.
5. Узагальнення та систематизація набутих знань.
5.1. Асоціативний кущ професій.
Завдання: розмістити зображення предметів у відповідності до вивчених професій.
6. Підсумок виховного заняття.
- Що ми сьогодні робили на уроці?
- Які професії ми вивчили?
- Чи сподобалось Вам заняття?
6.1. Створення ситуації успіху. Рефлексія.