Організація навчально-виховного процесу в ГПД в умовах Нової української школи

Про матеріал
У матеріалі розкриваються різні години здоров`я , які притаманні для всіх класів початкової школи. Потрібні для активного відпочинку дітей після розумової діяльності,також , щоб розвивати м’язеву систему, покращити роботу серцево-судинної та дихальної системи, удосконалювати навики стрибання, метання в ціль і на дальність. Виховувати кмітливість, спритність, чесність, дружбу, дисциплінованість.
Перегляд файлу

Організація навчально-виховного процесу в ГПД в умовах Нової української школи

Година здоров’я

Мета: Сприяти активному відпочинку дітей після розумової діяльності, розвивати м’язеву систему, покращити роботу серцево-судинної та дихальної системи, удосконалювати навики стрибання, метання в ціль і на дальність. Виховувати кмітливість, спритність, чесність, дружбу, дисциплінованість.

Інвентар: М’ячі (великі і малі), обручі, скакалки, кеглі, естафетні палички, прапорці, мішечки з піском.

- Підготовча частина.

Шикування. Ознайомлення зі змістом години здоров’я. Ходьб, різновиди ходьби. Повільний біг з переходом у ходьбу.

Рухові вправи на розвиток м’язів рук і ніг.

- Основна частина

Естафет, рухливі ігри.

- Заключна частина.

Шикування. Ігри низької рухливості. Дихальні вправи. Приведення організму в спокійний стан. Підведення підсумків. Організоване повернення в клас.

Година дозвілля

«Спортивна година»

Згідно з орієнтовним режимом дня, «спортивну годину» доцільно проводити після закінчення уроків. Вона проводиться з метою відпочинку дітей після розумової діяльності, загартування і зміцнення організму, фізичного їх розвитку, закріплення навичок поведінки у колективі.

Особливістю цих занять є те, що вони проводяться у невимушеній обстановці, здебільшого у формі гри. Тривалість цих занять залежить від багатьох обставин: втоми, попереднього виду діяльності, активності учнів, погодних умов. При ознаках перевтоми необхідно перейти до легких вправ чи ігор або припинити їх виконання на деякий час. Оскільки перебування дітей на свіжому повітрі - важливий фактор загартування, зміцнення здоров'я, підвищення працездатності дітей, тому незалежно від пори року ці заняття слід проводити на свіжому повітрі. Лише в разі негоди (дощ, сильний мороз, завірюха) їх переносять у спортивний зал, актовий зал, коридори. При проведенні години дозвілля на відкритому повітрі широко використовуються м'ячі, скакалки, обручі, санчата, лижі, ключки.

«Спортивну годину» доцільно проводити після закінчення уроків (для учнів, які навчаються в 1-у зміну). Час фізкультурних занять визначається режимом групи продовженого дня з урахуванням конкретних умов школи. У план кожного заняття, як правило, включають від 3 до 5 основних видів фізичних вправ з ходьби, бігу, стрибків, метання, лазіння, а також рухливі ігри чи естафети.

Вправи мають бути нетривалими і чергуватися з короткочасним відпочинком. Інтенсивні фізичні вправи і рухливі ігри слід чергувати із спокійними. «Спортивна година» не дублює урок фізкультури, але має певну структуру. Заняття почина­ється з організації групи і пояснення його змісту. Після шикування в шеренгу, колону чи коло й усвідомлення завдань заняття діти роблять невеличкий пробіг у повільному темпі (можна чергувати з ходьбою), виконують загально-розвиваючі вправи і переходять до основних вправлянь - бігу, стрибків, метань, рухових ігор тощо.

У режимі групи продовженого дня бажано організовувати змагання, фізкультурні свята, спортивні вечори.

«Спортивна година» може бути дуже різноманітною, але обов'язково доступною віковим особливостям і можливостям школярів. До доступних можна віднести наступні види рухів:

- ходьба звичайна і з різними рухами рук, ніг і тулуба, звичайна і швидка ходьба по периметру площадки і зі змінами напрямку руху, ходьба на носочках і п'ятках;

- біг повільний і швидкий, з виконанням завдань по сигналу, біг у чергуванні з ходьбою, біг з подоланням нескладних перешкод (перестрибування «канави», перебігання по гімнастичній лавочці та інші);

Година  активного  дозвілля  у  групі  продовженого  дня

Спортивні  змагання  «Спритні та дружні»

 

Мета: Сприяти зміцненню здоров’я, опорно-рухового апарату, формуванню правильної   постави учнів, розвитку фізичних якостей (швидкості, спритності, витривалості).

Виховувати стійкий інтерес до занять фізичними вправами, позитивні морально-вольові якості, колективізм, дружелюбність,  дисциплінованість.

Інвентар та обладнання: м’ячі, обручі, мішечки-подушечки, гімнастичні лави, свисток,  наочність (дитячі відеречка, картопля, круги із картону, абетка в кубиках).

Казковий герой «Лисичка».  Музичний супровід.

Місце проведення: спортивний зал  прикрашений лозунгами: 

«Козацькому роду нема переводу», «Фізкультура», «Спорт», «Здоров’я».

                

                                                Хід  заняття

                                                I.  Підготовча  частина 

                                              Шикування.

         Під музичний супровід заходять в спортзал дві колони учнів у спортивних формах  з табличками «Спритні» та «Дружні» і шикуються на лініях в дві шеренги.

     Із букв на окремих листках учні складають слово ЗДОРОВ ’Я (в першій шерензі) 

 Учні:  

  – Здоров’я  всім бажаємо й вітаєм: «Добрий день!»

Вчитель:

 Здоров’я – найбільша цінність людини. Його потрібно берегти.

 А щоб здоров’я було міцним, треба дружити з фізкультурою, займатися спортом, робити ранкову зарядку.

 Навіть у «Казці про маленького принца» про це розповідається.

(Текст казки додається).

 – То яке лікування  призначила добра фея, що допомогло хлопчикові вирости?

 

Учень 1:

Лиш один рецепт на світі

Всім – усім підходить дітям,

Коли спорт полюбиш –

Сильним, спритним будеш.

Учень 2:

Щоб міцним зробилось тіло,

Тренуватись треба вміло.

Покажем вам які ми вправні

І дружно виконаєм вправи.

Для виконання вправ по команді вчителя учні перешиковуються у 4 шеренги.

 

                      Комплекс  загальнорозвивальних  вправ  з  імітацією

Учні по черзі стають обличчям до класу, декламують вірш і показують імітаційні рухи.  Решта дітей повторюють за ними ці вправи.

 

1. Сірий котик міцно спав

Навіть пісню не співав,

Та, нарешті, пробудився,

І довкола обдивився,

Став смачненько потягатись

І чистенько умиватись.

 

2. Руки за голови ставимо сміло

І повертаємось вправо, наліво.

Двічі наліво, двічі направо,

Зробимо чітко, діти, цю вправу.

Двічі наліво, двічі направо -

Будемо мати гарну поставу.

 

 

3. Раз – підняти руки вгору.

Два – нагнутися додолу.

Не згинайте, друзі, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

Три, чотири – прямо стати,

Будем знову починати.

Раз, два, три, чотири – набираємося сили.

 

4. Зараз будем присідати,

Щоб ногам роботу дати.

Встали-сіли, встали-сіли,

Хай мужніє наше тіло.

Хто ж втомився присідати,

Може вже відпочивати.

 

5. Станем струнко!  Руки в боки!

Пострибаєм, як сороки,

Як сороки-білобоки,

Стрибу-стрибу, скоки-скоки!

А ще так, як жабенята:

Ква-ква-ква, ква-ква-ква! -

Щоб спочила голова.

 

6. По болоту ходять чаплі

Такі горді і неквапні.

Такі горді і неквапні

     По болоту ходять чаплі.

 

7. А по лісі – їжачок,

В нього шубка з голочок.

Раз, два,три, чотири, п’ять – зупинись відпочивать.

(Матеріал  використаний із посібника « Фізкультхвилинки у початковій школі/ Упорядники: Лабащук О.В., Скіпакевич О.В – Тернопіль: Мандрівець, 1999»)

Вчитель

Ось розминці вже кінець,

Хто старався – молодець !

Сьогодні ми ще позмагаємось

І хто спритний та кмітливий дізнаємось.

                                      II. Основна  частина

– Команди! Для проведення змагань! Праворуч! Кроком руш!

Команди перешиковуються у дві колони і займають призначені для них місця. Оголошується склад журі, яке буде судити спортивні змагання.

Нагадую учням про дотримання правил поведінки в спортзалі під час змагань.

                                    Привітання  команд

Вчитель:

 Але перш ніж будете змагатись,

командам треба привітатись.

Команді «Спритних»:  «Фізкульт – привіт !»

Команді «Дружних»:   «Фізкульт – привіт !»

Вчитель:

– Жюрі готові бали рахувати і переможців визначати!

                                                     Змагання  команд

1. Естафета  «Грузити  вагони»

 Ми живемо у селищі Заводському. На цукровому заводі виробляють цукор, який в мішках вагонами відправляють у різні куточки України та за кордон.

За командою учасник переносить на голові мішечок «з цукром» (подушечка) спортивною ходьбою і складає його у «вагон». Учень повертається назад  та стає в кінець строю. Перемагає команда, яка швидше справиться із завданням.

 З’являється  «Лисичка» (казковий  герой)

– Добрий день, шановні друзі, рада всіх вас бачити. Мені сорока-білобока на хвості принесла, що у вас сьогодні свято, цікаві змагання.

 – Я лисичка, я сестричка, руденька хитренька.

Я придумала вам, друзі, ігри веселенькі.

Я картопельку садила, полола й сапала,

А збирати я не вміла – ложкою копала. 

2.  «Саджання і збирання» картоплі

Учні в команді діляться на пари. За командою пари починають бігти з кошиком картоплі, добігають до «ямки» (картонний круг), «садять» дві картоплини і повертаються назад до лінії старту. Те саме роблять інші пари. Перемагає та команда, учні якої швидше виконають завдання.

Так само, за командою, парами «збирають картоплю».

3. Складання  з  кубиків  абетки  назви  команди.

За сигналом учні з кубиком в руках пробігають через обруч, кладуть його на табуретку і повертаються до лінії старту. Перемагає команда, яка швидше з кубиків складе слово.    (СПРИТНІ)  , (ДРУЖНІ)                                            

4. «Біг  сороканіжок»      (20 учасників – 40 ніжок)

 А зараз перевіримо чи справді ви такі спритні та дружні.

Гравці команди беруться за руки і біжать до стійки, оббігають її та повертаються назад до лінії старту. Перемагає команда, яка швидше займе своє місце.

5. Конкурс капітанів

Учні шикуються у 2 колони. Спереду на відстані 3м до кожної колони стоїть капітан з м’ячем. За командою вчителя капітан по черзі кидає м’яч гравцеві своєї команди і ловить від нього. Гравець, який віддав м’яч капітану, біжить в кінець колони. Спіймавши м’яч від останнього гравця своєї команди, капітан піднімає його вгору. Виграє команда, яка раніше закінчила передачу м’яча. 

«Лисичка»

  – Бачу ви втомились, присядьте на лавку.

Хай відпочинуть ручки – ніжки, а попрацює голова.

Я загадки загадаю. То ж увага, починаю!

                                           Відгадування  загадок

1. Його б’ють, та він не плаче, а ще вище скаче.            (м’яч )

2. Я весело стрибаю, бо чудовий шнурок маю.              (скакалка)

3. Дві дощечки, дві сестри несуть мене із гори.               (лижі)

4. Гра, що люблять всі на світі: і дорослі, й малі діти.

    М’яч ! Ура ! І крики: «Го –о – ол !». Називається…  (футбол)

Вчитель:

 Поки журі підводить підсумки , у нас музична пауза.

 «Лисичка»

Ігри з вами я вже грала, і загадки загадала.

Дуже хочу танцювати. Тож  давайте починати!      

           Ритмічний танець    «Якщо весело живеться, роби так »                                                                                                                                          

Якщо весело живеться, ляскай так.             двічі ляснути пальцями

Якщо весело живеться, плескай так.            плеснути двічі

Якщо весело живеться, одне одному всміхнемся,

Якщо весело живеться, плескай так.            двічі плеснути в долоні

Якщо весело живеться, ляскай так.              двічі ляснути пальцями

Якщо весело живеться, тупай так.       двічі притупнути лівою і  правою ногою                               

Якщо весело живеться, одне одному  всміхнемся,

Якщо весело живеться, плескай так.        

Якщо весело живеться, роби все…

Якщо весело живеться, одне одному всміхнемся.

Одне одному всміхнемся просто так.                             

                               III. Заключна частина

                                 Підведення   підсумків

Слово  судді:

– «Раз, два, три, чотири, п’ять,

Важко бали рахувать.

Ці команди спритні дуже,

А також кмітливі й дружні.

Як одна вперед піде,

Друга зразу ж дожене.

Що ж тут нам було робити?

Треба всіх нагородити!

Всім, хто бігали, змагались,

Та стрибали залюбки –

Ми вручаємо медальки!»

   Перемогла  - дружба!

(Нагородження учасників змагань шоколадними медальками)

Вчитель

   – Вітаємо команди з перемогою. Бажаємо всім-всім міцного здоров’я.

   – Бережіть і зміцнюйте його. Дружіть із фізкультурою та спортом.

                   Організований перехід учнів до класу

Учні:

 Відпочили і пограли, а тепер тихенько в клас.

 Щоб усі нас шанували, щоб усі любили нас!

(ДОДАТОК)

                     « Казка  про  маленького  принца»

Жили собі король з королевою. Довго вони не мали дітей. Й ось одного щасливого дня Бог послав їм малюка. Дуже щасливі вони були, що народився в них син. Тому вирішили влаштувати розкішний бал. На нього король з королевою запросили всіх своїх друзів та знайомих. Не згадали лише про злу фею.

Образилась та і вирішила відомстити королю. Вона зробила так, щоб принц завжди залишався маленьким.

Проходили роки, а принц не підростав. Захвилювались король з королевою, запросили лікарів зі всього світу, але ні один з них не зміг нічим зарадити малюку.

Втратили вже батьки надію. Та про нещастя почула добра фея й вирішила допомогти. Вона виписала рецепт, у якому було вказано, що принц повинен щодня робити зарядку.  Після того, як хлопчик почав займатись фізичними вправами, батьки помітили, що він зростає щогодини.

З того часу почали вони жити-поживати і добра наживати. А в королівстві всі стали виконувати ранкову зарядку.

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, 4 клас, Інші матеріали
НУШ
Інкл
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку