Виховний захід «В Європу з Україною в серці»

Про матеріал

поглибити знання учнів про країни Європи, які входять до складу ЄС, підкреслити приналежність нашої держави до європейської сім'ї народів і безперечність її європейського вибору в майбутньому; розвивати громадянську позицію, причетність до європейських цінностей, пізнавальну активність, логічне мислення; виховувати повагу до національних, духовних, культурних надбань європейських народів, свідомого громадянина України та Європи.

Перегляд файлу

 Відкритий виховний урок «В Європу з Україною в серці»

 

В Європу з Україною в серці

Мета: поглибити знання учнів про країни Європи, які входять до складу ЄС, підкреслити приналежність нашої держави до європейської сім’ї народів і безперечність її європейського вибору в майбутньому; розвивати громадянську позицію, причетність до європейських цінностей, пізнавальну активність, логічне мислення; виховувати повагу до національних, духовних, культурних надбань європейських народів, свідомого громадянина України та Європи.

Обладнання: Державний Прапор України, Прапор Євросоюзу; карта Європи та України; матеріали для інтерактивної вправи «Асоціативне гроно», вишитий рушник, букет калини, малюнки серця .

Епіграф:

МИ ДЛЯ ЄВРОПИ – ЄВРОПА ДЛЯ НАС…

НОВІ ГОРИЗОНТИ ВІДКРИТИ ВЖЕ ЧАС!

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вступне слово вчителя. Ось і закінчилось сповнене веселощів і радості літо. Як би не впертий календар, то ми б і не повірили в це, адже зелень на деревах ще така свіжа, а небо таке пронизливо-синє і високе. І лише замріяні осінні вечори підтверджують правоту календаря. Мине ще один рік — і ви станете на порозі юності, найпрекраснішої пори в житті людини. Якими ви вступите у цей чарівний світ,.залежить від вас самих, від того, як успішно будете формувати своє “я”, вибудовувати храм своєї душі.

А сьогодні настав час вирушати у нову захоплюючу мандрівку дивовижною країною Знань.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація діяльності учнів

Щоб дізнатися тему першого уроку я пропоную вам послухати вірш:

Куточків різних на землі багато.

Європа серед них – найкраща над усім,

Бо саме тут ми маємо зростати.

Європа – наш великий спільний дім!

  • Тож в який куточок світу ми сьогодні відправимось?
  • Правильно! То ж давайте розпочнемо свій перший в цьому навчальному році урок , урок – вікторина  «В Європу з Україною в серці»
  •  

Поспішаймо, любі друзі,

На нас чекають у Євросоюзі!

ІІІ. Розкриття теми уроку

  1. Вступна бесіда вчителя. Європейський Союз – економічний та політичний союз держав-членів Європейських Спільнот, створений згідно з Договором про Європейський Союз (Маастрихтський Трактат), який підписаний у лютому 1992 року і чинний із листопада 1993 року. Метою ЄС є створення умов вільного пересування в його межах товарів, послуг, капіталів та робочої сили.

Вчитель. Українська молодь – за європейських вектор розвитку інтеграції держави. Бо наш народ із його культурною спадщиною, гуманістичною ментальністю достойний зайняти в Європі гідне місце. Ми живемо в унісон з Європою, мислимо по-європейськи, у нас спільні ідеали. Тепер би ще діяти як європейці: послідовно, наполегливо та виважено, впроваджувати європейські стандарти життя, творити Європу у власній державі. Сьогодні весь світ дивиться на нашу країну, сподіваючись, що високі стандарти духу реалізуються в конкретні справи, які піднімуть вагу та значення її у світі.

  1.                 Виступи експертних учнівських груп із візитними картками України та Європи.

                                            Візитна картка України.

Територія -603,7 тис. кв. км.

Населення – біля 48 млн. чол.

Кордони (показують на карті).

Столиця – Київ (показують на карті).

Грошова одиниця – гривня, 1996 р. – у готівковому  обігу (демонструють грошову одиницю).

Прапор – синьо-жовтий. Синьо – жовте сполучення на українському прапорі – одне із найдавніших серед сучасних національних прапорів. Походить воно від герба Галицько– Волинського князівства. Синій(небо) – символ миру,  жовтий(пшеничне поле) – символ достатку. „Наш стяг – пшениця у житах під голубим склепінням неба”. (Учениця читає вірш).

Синій, як море, як день, золотий –

З неба і сонця наш прапор ясний.

Рідний свій прапор високо несім!

Хай він, уславлений, квітне усім!

Гляньте, на ньому волошки цвітуть.

Гляньте, жита в ньому золото ллють.

З жита, з волошок наш прапор ясний.

З неба і сонця, як день весняний.

О. Олесь

  Герб – тризуб. Поява тризуба в Україні пов’язана із дохристиянським культом Сонця. Він графічно передає єдність чоловічого і жіночого начал, що дає третю силу – синівське начало. Тризуб здебільшого  зображають золотим або жовтим на синьому тлі. Уперше став офіційним гербом  після проголошення Акту Соборності України 22 січні 1919 року.  (Учень читає вірш).

Тризуб

Наш герб – тризуб. У ньому сила

Отця Небесного і Сина.

Уважно придивись до нього –

На Духа схожий він Святого.

Що голубом злетів з небес

І у людських серцях воскрес.

Тризуб – немов сім’я єдина,

Де тато, мама і дитина

Живуть у мирі і любові

На Україні вольній, новій.                                         В. Паронова

 

 Гімн –музика Вербицького, слова П. Чубинського „Ще не вмерла України …” Спочатку це був вірш Чубинського, покладений на музику сербської пісні, його сприймали як інтернаціональний гімн на студентських вечірках. Згодом мелодій до слів було декілька. З 1918 року гімн Чубинського звучав лише на музику Вербицького. Зараз –  Державний Гімн України.( виконують уривок).

День Незалежності – 24 серпня.

День Конституції – 28 червня.

Домінуюча релігія – християнство.

                                         Візитна картка Європи

Територія – 10 млн. кв. км.

Населення – більше півмільйона чоловік.

 Кордони(показують на карті).

Країн – 45(показують на карті кордони країн, столиці), 2 колонії – Гібралтар(Великобританія), Фарере (Данія).

Столиця(неофіційна) – Брюссель (показують на карті).

 Грошова одиниця – євро, 1999р – безготівковий обіг(демонструють грошову одиницю).

        Прапор – являє собою синє полотнище з дванадцятьма золотими зірками в     центрі, розміщеними по колу, і символізує союз народів Європи. Кількість зірок незмінна, коло є уособленням єдності, число 12 символізує досконалість і повноту. Це також і кількість місяців року, і кількість цифр на циферблаті годинника, і кількість  апостолів І. Христа. (Показують на стенді або на плакаті).

Учень 1.

Дванадцять зірок мерехтять

У небі голубому.

Вони указують нам шлях

До єдності й любові.

 

Гімн – «Ода до радості» з 9 симфонії Л. Бетховена ( читають читці)

 

        Учениця 1.

Радість, гарна іскро Божа!
Несказанно любо нам
Увійти, царице гожа,
В твій пресвітлий дивний храм.
Все, що строго ділить мода
В’яжеш ти одним вузлом,
Розцвітає братня згода
Під благим твоїм крилом.

      Учень 1.

        Кого доля ощастила
Тим що другові він друг,
Кого любить лада мила, –
Йди до нас в веселий круг.
Йдіть усі, хто зве своєю
В світі душу хоч одну!
Хто ж весь вік черствів душею –
Йди у іншу сторону.

Учениця 2.

Радість – всесвіту пружина,
Радість – творчості душа,
Дивна космосу машина
Нею живиться й руша.
Радість квіти розвиває
І розгін дає сонцям,
Їх в простори пориває

 

День Європи – 5 травня. Затверджений Комітетом Міністрів  у 1972 році. Домінуюча релігія – християнство.

  1.                 Інтелектуальний калейдоскоп

Вчитель. Я підготувала запитання про Європейський Союз та  країни, які входять до нього.  Ваше завдання – дати якнайбільшу кількість правильних відповідей.

Вікторина

  • Як розшифровується абревіатура ЄС? Європейський союз.
  • Яка єдина грошова одиниця введена в Європейському Союзі? Євро.
  • На якому материку знаходиться Європа? Євразія.
  • В якій країні знаходиться географічний центр Європи? Україна.
  • Яку країну Європи називають «Країна гейзерів та вулканів»? Ісландія.
  • Яка країна на європейському континенті найменша? Ватикан.
  • Яка країна Європи найбільш густонаселена? Монако.
  • У якій країні Євросоюзу протікає найкоротша у світі річка Аріль (довжина річки – 84 м)? Італія.
  • Яка гірська вершина Українських Карпат найвища? Гора Говерла.
  • Який півострів Європи найбільший? Скандинавський півострів.

Вчитель. Країни ЄС дали світу величезну кількість відомих діячів: музикантів, художників, поетів, скульпторів та ін.. В наступному завданні ви повинні встановити відповідність між  людиною – родом її діяльності – країною.

« Відомі люди»

Встановить відповідність: культурний діяч  – країна -портрет                         

  • Шуберт – композитор Австрія
  • Чаплін – актор                    Великобританія
  • Гете – письменник Німеччина
  • Ейфель – архітектор Франція 
  • Да Вінчі – художник Італія             
  • Архімед – вчений                   Греція
  • Магеллан – мореплавець Португалія

Вчитель.   Україна – держава з багатовіковою історією та культурою. У кожному регіоні є свої визначні пам’ятки – перлини української землі. Це справжній скарб, наша гордість і надбання. До наших днів збереглися середньовічні фортеці, палаци та садиби, стародавні монастирі та храми, багато інших унікальних архітектурних витворів мистецтва, що навіки прославили своїх майстрів.

Безперечно, у кожній країні є свої перлини. Подорожуючи по своїй землі і країнами Європи, ми відкриємо для себе багато нового і цікавого.

« Визначні пам’ятки»

Встановити співвідношення споруда – країна– фото

Стоунхендж                           Великобританія

Колізей                                   Італія                                   

Біг – Бен                                 Великобританія

Палац Потоцьких                     Україна ( Львів)

Ейфелева вежа                       Франція

Акрополь                               Греція                                     Бранденбурзькі ворота          Німеччина

Замок Любарта                          Україна ( Луцьк)

Вчитель. Ви пам’ятаєте, що у грі «Поле чудес» є свій музей, який постійно поповнюється подарунками гравців. У нас є також «Музей — бюро географічних знахідок», який постійно поповнюється речами, які ви даруєте після ваших подорожей під час канікул.

Давайте спробуємо вгадати, з яких країн вони були привезені.

Отже, з якої країни привезені речі, що лежать у скрині?

«Музей — бюро географічних знахідок»

 

  1. Ведмідь. (Німеччина)
  2. Русалка. (Данія)
  3. Калина. (Україна)
  4. Бандура. (Україна)
  5. Шоколад. (Швейцарія)
  6. Кукурудза. (Румунія)
  7. Парфуми. (Франція)
  8. Грош. (Польща)
  9. Рукавиця. (Фінляндія)
  10. Куранти XV ст. (Чехія)
  11. Спідниця в клітинку (Шотландія)
  12. Драхма. (Греція)

Вчитель. Із знахідками ви справились. А тепер на вас чекає нове завдання. Прочитавши вислови,  відгадати  їх.

Гра «Цікава Європа»

«Вічне місто» ( Рим)

«Місто на траві» ( Париж на річці Сена)

«Туманним Альбіоном» називають…( Великобританію)

«Країна вулканів та гейзерів» ….( Ісландія)

«Батьківщина Дракули» …( Румунія)

«Батьківщина Олімпійських ігор» …( Греція)

«Де народилася Русалонька, героїня відомої казки»…( Данія)

«Країна вальсу»… ( Австрія)

«Країна дамб та тюльпанів» …( Голландія – Нідерланди)

«Країна тисячі боліт» … ( Фінляндія)

«Барселона» це команда ?»» ….( Іспанії)

«Назва « Європейської» капусти ?»… (Брюссельська – Бельгія)

Вчитель. Ви ще не втомилися від такого марафонського забігу? Тож пропоную вашій увазі нове завдання.

Гра «Конверт запитань» (на столі лежить конверт, учні підходять і дістають з конверта аркуші із запитаннями та відповідають на них.)

Конверт запитань

  1. На берегах якої річки розміщується столиця Великої Британії?

( Темза)

  1.              Яка країна розміщується на Апенінському півострові? ( Італія)
  1. В якій країні знаходиться Рурський кам’яновугільний басейн?

( Німеччині)

  1.              Назвіть країну вітряків та тюльпанів. ( Нідерланди)
  1. Країна, що безперервно воює з морем.( Нідерланди)
  1. Країна, якій належить найбільший острів на Землі. ( Данія)
  1. В якій країні знаходиться Лазуровий берег?( У Франції)
  1. Яку державу називають країною-банкіром? ( Швейцарію)
  1. В якій країні знаходиться найзахідніша точка Євразії мис Рока?

( У Португалії)

  1.        Батьківщина Олімпійських ігор. ( Греція)
  1. Найвища гірська система Європи.( Альпи)
  1. Яке столичне місто перетинає нульовий меридіан? ( Лондон)
  1. Найбільша за площею європейська країна. ( Україна)
  1. Яка протока відділяє Європу від Африки? ( Гібралтарська)
  1. Столицею якої країни є Копенгаген? ( Данії)
  1. Два міста на різних берегах великої європейської річки злилися і

утворили європейську столицю. ( Будапешт на Дунаї)

  1.        Цю країну називають «стальним герцогством». ( Люксембург)
  1. Найменша незалежна держава у світі. ( Ватикан)
  1. У назві яких міст України відображено колір? (Біла Церква, Красноармійськ, Жовті Води, Червоне, Краснодон, Чорнобиль, , Красний Лиман, Красноперекопськ).
  1. Назвіть міста України, у назві яких віддзеркалено імена. (Антонівка, Макіївка, Олександрівка, Миколаїв, Київ, Володимир-Волинський, Дмитрівка, Володимирівка, Дніпропетровськ, , Кирилівка Артемівськ, Костянтинівка…).

VІ. Рефлексія
 1. Складання асоціативного грона «Україна».

(незалежна, вільна, патріотична, соборна, демократична, єдина, європейська, багатонаціональна, багатомовна, спортивна, пісенна…)

  1.              Інтерактивна вправа «Повертайся живим»
    Учитель: Дуже хочеться, щоб у нашій країні

панував мир. Тому сьогодні важливо підтримати

наших захисників. Нехай  кожен із вас напише на

жовто-блакитних сердечках щирі побажання для

тих, хто воює заради нас. Всі листівки будуть

відправлені волонтерами у зону АТО і передані

захисникам Вітчизни.  (Діти підписують листівки).

Вчитель. Людина народжується на світ і разом із життям отримує в спадок, мабуть, найбільше і найцінніше багатство – Батьківщину. Її не вибирають за смаком і бажанням, так само, як і не вибирають собі неньку. Вітчизна, як рідна мати, – це наша доля.

В серці кожної людини

Місце є для Батьківщини.

А у мене і в родини

Живе в серці Україна!

ІV. Підбиття підсумків.

Заключне слово вчителя

Ось і закінчилась наша гра-вікторина. І ми повинні зрозуміти, що Європа історично стала регіоном миру. На такій маленькій території, яка простягається від мису Нордкін на півночі до мису Марокко на півдні, від Уральських гір на сході до мису Рока на заході, розташовано 44 держави, економіка і культура яких тісно переплітаються між собою. І тому Українська держава, маючи великий природний, економічний, культурний, інтелектуальний потенціал, спроможна знайти належне місце серед народів Європи і світу. Ми — європейці настільки, наскільки ми — українці; і лише відчувши себе справжнім українцем, можна збудувати свій український дім за європейськими стандартами.

Європа змінює своє обличчя, а наша Україна знаходиться в епіцентрі цих змін, доводячи своє прагнення називатися Європейською державою. Тому кожен із нас може з гордістю сказати: «Я – європеєць!»

Учитель. Ви — майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру, своїми досягненнями славте її і крокуйте до Європи.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Костенко Людмила Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бабко Лілія Євгеніївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
12368
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку