Виховний захід " Вічна цінність-життя"

Про матеріал
Виховний захід "Вічна цінність-життя" для учнів старших класів. Мета заходу: спонукати учнів до роздумів над життєвими проблемами; сприяти вихованню високих морально- етичних якостей; виховувати активну життєву позицію,усвідомлення , що найвища цінність – це життя.
Перегляд файлу

Відкритий виховний захід

«Вічна цінність - життя»

Мета. Спонукати учнів до роздумів над життєвими проблемами; сприяти вихованню високих морально- етичних якостей; виховувати активну життєву позицію,усвідомлення , що найвища цінність – це життя.

Наочне оформлення.  Виставка книг:  Збірка В.Симоненка «Берег чекань»; В.Сухомлинський «Листи до сина»; відео  «Життя…»,Л.Костенко «І все на світі пережити треба», Е.Асадов «Дорожите счастьем», «Заповіт Матері Терези».

 

1-й ведучий. Життя, як мить, єдина мить,

Махне крилом — і пролетить...

Але в цю мить, коротку мить,

Було і сонце, і блакить.

Я, поки серцем не зачах,

Вкарбую їх в своїх очах.

Бо нам дана мить для життя,

А вічність? — То для забуття.

2-й ведучий. Найцінніше, що є у людини, — це її життя.

1-й ведучий.  Воно дається їй тільки раз і кожній — своє. Довге чи коротке, неповторне і звичне, радісне і сумне, солодке, як мед, і гірке, як полин, воно триває лише від народження до смерті, і його не можна прожити двічі.

(по черзі на сцену виходять шестеро дівчат. У руках вони тримать свічки, що символізують народження дитини, підлітковий вік, юність, молодість і зрілість)

1-а дівчина. Коли дитина народжується, її свічка починає горіти. Тремтливий вогник поступово розгоряється, але він може згаснути будь-якої миті від легенького вітру, як дитина від хвороби. Тому батьки прикривають це полумя долонями, щоб їхня дитина мала шанс на довге життя.

2-а дівчина. Виростаючи, дитина стає підлітком. Вогонь ще тріпотить, не маючи змоги заспокоїтися, наче характер підлітка. Підлітковий вік – особлива пора людського життя, коли ти вже торкнувся притягальної сили землі, а легенькі крила дитинства ще піднімають тебе у небо, де живе казка, де панує мрія.

3-я дівчина. Пізніше людина переходить в юність. Частина свічки згоріла, вогонь заспокоївся, але його колір постійно змінюється, так само, як змінюються думки та емоції в головах юних людей. Юність – це період нашого життя, коли ми робимо найвеличніше своє відкриття – відкриваємо самих себе. У цих пошуках глибокий зміст: кожен може розкрити свої реальні, досі незнані можливості.

4-а дівчина. Після юності настає молодість. Людина на землі живе для щастя, добра і любові. Вона шукає вічне кохання, мріє про взаємність, боляче переживає прикрощі та шалено радіє, коли на це є причина, здобуває освіту, влаштовується на роботу, створює сімю, виховує дітей. Тому її свічка дає вже стабільну кількість світла і тепла.

5-а дівчина. Згоріла вже чимала частина свічки. Людина починає підбивати підсумки, думає про те, що вона зробила за той час, доки горів її вогонь.

6-а дівчина. На своєму останньому етапі свічка горить найяскравіше. Це тому, що людина стає мудрою. Вона ділиться своїм теплом з оточуючими, передаючи їм свій досвід, а коли віск закінчується – гасне.

Учень. Таємниця життя... Вона хвилювала людей завжди з того часу, як вони усвідомили себе живими істотами. Чи має життя якусь мету і сенс, і в чому вони? Хто керує людським життям? Чи можна зробити його кращим і щасливішим? Чи має людина право піти з життя або позбавити іншу людину? Ці й багато інших подібних питань у всі часи привертали увагу не тільки філософів, а й письменників, художників, учених і навіть пересічних людей — кожного, хто хоч раз замислювався над таємницею свого життя.

Учень. Один східний володар захотів пізнати всю історію людства. Мудрець приніс йому 500 томів. Зайнятий державними справами, цар відіслав його, наказавши викласти все це в більш стислій формі. Через 20 років мудрець повернувся. Історія людства займала тепер 50 томів, але цар був уже занадто старий, щоб подолати стільки товстих книг і знову відіслав мудреця. Пройшло ще 20 років, і постарілий, посивілий мудрець приніс володарю один-єдиний том, який вміщав усю премудрість світу, яку той прагнув пізнати. Однак цар лежав на смертельному одрі і у нього не залишилось часу, щоб прочитати навіть одну цю книгу. Тоді мудрець виклав йому історію людства в одному рядку: людина народжується, старіє і помирає.

2-й ведучий. Тож для чого людина приходить у цей світ?

1-й ведучий. Щоб помучитись, постраждати і безслідно піти у забуття?

2-й ведучий. Який смисл у цьому всьому?

1-й ведучий.  В чому сенс життя?

2-й ведучий. Відповідь на ці, та багато інших запитань про цінність життя шукали люди у всі віки, у всі часи.

1-й ведучий.  З античних часів людство користується правилом, сформульованим давньогрецьким філософом Протагером: «Людина є мірилом усіх речей, а цінність людського життя є найвищою суспільною цінністю».

Відеоролик «Життя»

Учень. В нас усіх є дещо цінне,

Дивовижне і незмінне:

Нам дароване життя —

І цікаве, і глибинне.

Ким же бути і яким?

Це питання над усім.

Знає це навіть дитина,

Відповідь одна — людина!

4-й ведучий. Юність — це пік вашого життя. Зараз ви робите найвеличніше своє відкриття — відкриваєте самих себе. А відкриття самого себе — най-прекрасніше, що може відчувати людина. У цих пошуках — глибокий зміст: кожен може розкрити свої реальні, досі незнані можливості. Щоб вияви¬ти і розкрити їх, щоб знайти себе, треба себе пізнати, тобто вивчити і змогти оцінити. А це дасть можливість будувати, творити своє «Я».

Учень. Вдумаймося у слова славетного Леонардо да Вінчі, який повчав, що життя є великий дар, і хто його не цінує, цього дарунка не заслуговує. А щоб цінувати життя, треба знати і розуміти своє місце в ньому. Звичайно, нікому не дано з цілковитою точністю визначити, своє майбутнє, Та все ж, кожному під силу намітити власний шлях самотворення, кожному слід знати, що він спроможний підсилити в собі, а що відкинути, чи хоча б, пом'якшити.

Учень. Так! Треба жити кожним днем,

Не відкладаючи на потім...

Що має буть — не обминем

В своїх стараннях і турботі.

Нам треба жити кожним днем,

Не ждать омріяної дати.

Горіть сьогоднішнім вогнем,

Бо «потім» може й не настати...

Відеоролик Ліна Костенко «І все на світі пережити треба…»

3-й ведучий. Питання про сенс життя хвилює кожного, адже воно випливає із природи самої людини. Кожен має усвідомити цінність життя, цінність кожної його миті, знайти своє місце і призначення, адже, на жаль, чимало людей даремно розтрачують життя, живуть так, ніби у них попереду — безмежна вічність: для них нічого не варто згайнувати годину чи день.

1-й ведучий. Римський імператор Марк Аврелій, котрий жив у II ст. до н.е., прославився не тільки тим, що був Імператором і правив «вічним Римом», скільки своїми роздумами про життя, серед яких є й такий: «Живи так, немовби ти зараз повинен розпрощатися з життям, немовби час, залишений тобі, є несподіваним подарунком».

Учень. Життя кожної людини безцінне вже само по собі. Було б, звичайно, нерозумно спеціально ризикувати життям лише для того, щоб на повну силу відчути всю його чарівність, його справжній смак і сенс. Проте замислитися про цінність життя, коли воно майже все ще попереду, все-таки треба, щоб оцінити по-справжньому те, що ми маємо й більш дбайливо ставитися до цього безцінного скарбу.

Учень. Життя — це шанс кожного. Доля прихильна до тих, хто здатний триматися на плаву, навіть потрапляючи у вир.

Учень. Мати Тереза, лауреат Нобелівської премії, громадянка світу в найвищому розумінні цього слова, залишила  тим   хто  вступає  на життєвий шлях, духовний заповіт у якому сказано:

Відеоролик «Заповіт Матері Терези»

Учень. Життя — це шанс.

Скористайся ним.

Учень. Життя — це краса,

Милуйся нею,

Учень. Життя — це мрія.

Здійсни її.

Учень. Життя — це виклик.

Прийми його.

Учень. Життя це обов'язок.

Виконай його.

Учень. Життя — це цінність.

Цінуй його.

Учень. Життя — це любов.

Насолоджуйся нею.

Учень. Життя — це тайна.

Пізнай її.

Учень. Життя — це удача.

Шукай цю мить.

Учень. Життя таке чудове,

Не марнуй його.

Учень. Це твоє життя.

Борони його.

 

2-й ведучий. Уявіть собі надзвичайно широку ріку, в якій, один біля одного, пливуть багато човнів, кожен з яких уособлює людську долю. Вільна течія річки –це ніби плин часу.

1-й ведучий. Більшість човнів несе течія життя. Мало є таких людей, які з самого початку плавання знають, або в ході його усвідомлюють куди їм треба доплисти, і скеровують свій човен у цьому напрямку – до певної мети.

2-й ведучий. Цілком ймовірно. Що вони до неї допливуть.

1-й ведучий. З інших плавців багато хто здивується, куди це їх винесла вода і чому вони засіли на мілині. Саме до них і належать люди, які ніколи не аналізували своїх бажань, свої мети, ніколи не замислювались яким чином можна їх здійснити. Принаймні, їх завжди обійдуть ті, хто відзначається цілеспрямованістю.

Учень. А час біжить. Куди? Ніхто не знає.

Чому про це не думаємо ми?

Й життя кудись швиденько пропливає,

А нам здається, що даремно прожили.

Не можем свою долю ми змінити,

Але під силу нам покращити життя,

Ми можемо навчитися любити

І не тримати в собі ніжні почуття.

Ми можем дарувати свою ласку,

В підтримку слово вимовить чи два,

Дитині розказати щиру казку,

Щоб сни прекрасні бачила вона.

Усім потрібно завжди пам 'ятати:

Не вічні в цьому світі, люди, ми,

Нам необхідно інших поважати,

Щоби не жити, як колись жили.

Любіть себе, та не безмежно,

Не бійтесь правди, хоч яка гірка,

Робіть, що хочете, та обережно,

І не лякайтесь сліз, що як ріка.

Життя — це подарунок для людини

Це шанс безсмертним спробувати стать,

Це найдорожчий скарб, єдиний,

Який не можна обмінять.

4-й ведучий. Але все таки всі ми любимо мріяти, незважаючи ні на що, і всі ми хочемо, щоб наші мрії здійснювалися. На ватмані намальоване «Дерево мрій». Дітям роздані листочки.  Напишіть на цих листочках свої мрії та прикріпіть на дерево. Нехай вони здійснюються.

1- й ведучий. Сприймайте все своє життя як велику цінність, даровану вам Богом!

Учень. Все довкола промовляє, що твоє життя не випадковість!

Учень.  Життя є загадкою, несподіванкою і відкриттям самого себе у цьому житті!

Учень. Ти є життям!

Учень. З тебе воно починається!

Учень. Подумай над своїм найпершим покликанням – жити!

Учень. Ми живемо, щоб радіти і приносити оточуючим світло своєї радості, таким чином проявляючи свою турботу і доброзичливість.

Учень.  Життя таке приємне. Воно цілком сповнене бажанням жити для інших. І це прекрасно!

Учень. Бо «радість, що існує тільки для нас, а не для світу, не є справжньою радістю».

Учень. Не марнуй своє життя!

Учень. Живи, докладаючи зусиль!

Учень. Роби те, що буде тобі на користь!

Учень. А ще живи, щоб розвивати свої таланти, бо це є цікаво! Це, без сумніву, є носієм твоєї неповторності. Не варто її приховувати чи соромитись, бо тоді ризикуєш відмовитись від важливого фактору життя.

Учень. Живи щасливо!

Учень.  Живи натхненно!

Учень. Живи з надією!

Учень. Радій, втішайся, люби і сподівайся!

Учень. Тобі є що дізнатись, є чим поділитись, є що сказати!

Учень. Жити насправді цікаво, оскільки ти сам можеш обрати спосіб і щораз прагнути більшого у пізнанні свого життя і оточуючих тебе людей.

 

Відеоролик «Дорожите счастьем» Вірш Е.Асадова звучить мовою оригіналу.

 

 

 

 

docx
Додано
5 січня 2021
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку