Виховний захід спрямований на формування в учнів розуміння поняття "справжня дружба", "справжній друг", позитивного ставлення до однокласників і оточуючих, згуртування класного колективу, вміння аналізувати свої дії і вчинки, об'єктивно оцінювати і встановлювати причинно-наслідкові зв'язки у стосунках з однолітками.
ВИХОВНИЙ ЗАХІД
У 4-КЛАСІ
«Віночок дружби»
Підготувала:
Учитель початкових класів
Білоцерківської гумназії-початкової школи
імені генерал-полковника Геннадія Воробйова
Тодосієнко Анна Валеріївна
Мета: Продовжити формувати уявлення учнів про дружбу, поведінку справжнього друга; прищеплювати учням повагу до цінностей дружби; вчити толерантності і взаємоповаги, терпимості й коректності в спілкуванні з друзями,; сприяти формуванню згуртованого класного колективу, розвиткову критичного ставлення до себе і своїх вчинків; вчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; виховувати любов, повагу до друзів, розвивати в учнів загальнолюдські чесноти.
Обладнання: на дошці слова прислів'я, букви слова «дружба», малюнок дерева, «секрет», презентація із зображенням героїв мультфільмів, на партах у дітей сигнальні картки зеленого і червоного кольорів, «листя» дерева, запис пісні Світлани Тарабарової «Разом сильніші».
Хід заходу
І. Вступна частина.
- Вітаю вас, діти. Наш виховний захід присвячений одній з найкращих якостей людини. Якій саме, ви здогадаєтесь, виконавши вправу «Будівельник».
На дошці слова: дерево, а, корінням, людина, міцне, друзями. Діти по одному виходять до дошки і розміщують слова народної мудрості у правильній послідовності. (Дерево міцне корінням, а людина – друзями)
ДЕРЕВО
А
КОРІННЯМ
ЛЮДИНА
МІЦНЕ
ДРУЗЯМИ
Учитель:
- Одна з найкращих якостей людини – вміння дружити.
Сьогодні ми сплетемо «Віночок дружби» - яскравий, барвистий.
( На дошці квітки з паперу тильною стороною до учнів, розташовані у колі – «віночку». Кожна квітка має на пелюстках завдання. Виконуючи його, діти перевертають квітку кольоровою стороною до себе. Так «плетуть» увесь віночок.)
- Хто вважає, що вміє дружити і може бути справжнім другом, покажіть «лайк» або «дизлайк»
Учні підіймають долоні вгору.
Учитель:
- Хто вміє дружити, тому легше в світі жити – народна мудрість. Навчімося бути надійним і вірним другом, частиною міцного і згуртованого класного колективу.
ІІ. Основна частина.
1 КВІТКА – «Продовж слово» (На дошці слово «ДРУЖБА»)
Учитель:
- Що у вас асоціюється з цим словом? Назвіть слова на кожну літеру слова.
Д – добро
Р- радість
У- успіх
Ж – життя
Б - багатство
А – активність
2 КВІТКА – «Упізнай друзів» (На екрані зображення персонажів мультфільмів.)
Учитель:
- Назвіть друзів персонажів, яких ви бачите на екрані.
Білосніжка - гноми
Русальнока - рибка, краб
Немо - Дорі
Беззубик - Гикавка
Джуді - Лис
Анна - Олаф
Менні - Сід, Дієго, опосуми
3 КВІТКА – «Що вміє справжній друг?» (На партах сигнальні картки зеленого і червоного кольорів. Учні підіймають їх у значенні «так» або «ні».)
Учитель:
- Зараз ви почуєте твердження. Якщо погоджуєтеся з ними – підіймайте зелену сигнальну картку. Якщо ні – червону.
Обманювати друзів.
Насміхатися над друзями.
Жартувати над друзями так, що смішно лише йому одному.
Говорити правду друзям
Обмовляти друга.
Допомагати порадою і справою.
Піклуватися про друзів.
Ділитися з друзями.
Заступатися за друзів.
Цікавитися самопочуттям друга, який захворів.
Говорити образливі слова, якщо роздратований.
4 КВІТКА – «Секрет» (На дошці «таємний конверт» із записаним віршем А. Костецького. Читає один учень на весь клас.)
Учитель: - На таємній квітці ми знайдемо секрет дружби. Прочитаймо його!
Я знаю один секрет і хочу з вами ним поділитися.
Секрет
Що зробити, щоб удвічі
торт вам видався смачнішим?
Що зробити, щоб удвічі
кожний день для вас побільшав ?
Щоб і радості, і щастя
було вам аж ніде діти ?
Тут — ніякого секрету!
Треба з другом все ділити!
А. Костецький
5 КВІТКА – «Дерево дружнього класу». (На дошці дерево, на партах «листочки». Діти пишуть на «листочках» якості, які повинени мати учень, щоб мати друзів у класі. Прикріплюють до дошки.)
Учитель:
- Наш клас – колектив, родина. Школа – наш другий дім. Дерево, яке ви бачите, дерево нашого класу. Щоб воно зазеленіло – потрібно йому допомогти. Напишіть на листочках якості, які повинен мати учень, щоб мати багато друзів у класній родині. Прикріпимо листочки до дерева.
6 КВІТКА – «Як правльно вчинити?» (Учитель читає ситуацію, учні висловлюють свої думки з приводу того, як правильно вчинити і чому.)
Учитель:
- Послухайте ситуації і дайте відповіді на запитання.
Ситуація 1
Володя. Вмикай телевізор, наші грають!
Ігор. Не можу. На завтра не підготував українську літературу.
Володя. Облиш ти свої уроки, пропустимо ж перший тайм!
Ігор. Вибач, Володю, але не можу. Вибач!
Володя. Бач, який ти, а ще другом називаєшся.
- Чи правильно вчинив Ігор? А що б ви зробили на його місці?
Ситуація 2
У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию».
- Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який зробив це? Хіба справжній друг учинить так? Хто має вимити парту?
озмова доньки та матері)
Ситуація 3
Справжні подруги
П'ятикласниця Людмила
вранці мамі заявила:
— Все! До школи я — не йду!
Я не стерплю цю біду.
Щастя скінчено моє:
Адже в Рити джинси є!
І тепер зі мною Рита
відмовляється дружити…
Здивувалась мама дуже:
— Ви ж були найкращі друзі!?
— Так. Але сказала Рита
поки буду я ходити
не у джинсах, а в спідниці —
їй не хочеться й дивиться,
бо вона вважає: жінці
для краси потрібні джинси...
Мамо!
Дружбу виручай.
Джинси і мені придбай!
Мама спершу подивилась
на похнюплену Людмилу,
а потім мовила:
— Діла-а...
Ви — спра-а-вжні
подруги! — й пішла...
А ви що скажете мені:
це — справжні подруги, чи ні?
ІІІ. Заключна частина
7 КВІТКА – «Хвиля дружби». (Учні виконують танок під пісню Світлани Тарабарової «Разом сильніші».)
Учитель:
- Ось наш віночок і готовий. Подивіться, який він яскравий, який барвистий. Ми, як ті квіти, прикрашаємо наш клас, робимо його неповторним і дружнім!
Затанцюймо під музику!!! (Звучить музика, учні танцюють.)