Виховний захід "Власність у нашому житті"

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів із поняттями: власність, право власності, форми власності; формувати навички аналізу правових ситуацій з точки зору цивільного права; оцінити важливість для людини бути власником;виховувати поважне ставлення до своєї власності та власності інших.

Перегляд файлу

 

Тема: Власність у нашому житті

 

Мета:  ознайомити учнів із поняттями: власність, право власності, форми власності; формувати навички аналізу правових ситуацій з точки зору цивільного права; оцінити важливість для людини бути власником;  виховувати поважне ставлення до своєї власності та власності інших.

 

Обладнання: Конституція України, Цивільний кодекс України; роздатковий матеріал.

 

Хід заняття

 Організаційний момент

Вступне слово

У повсякденному житті ми користуємося такими словосполученнями: моя ручка, мій телефон, мій одяг, мої речі та інші. А скажіть, будь ласка, чи можна замінити займенник «мій» прикметником-синонімом? (Який? – Власний)

Отже, тема нашого заняття  – «Власність у нашому житті».

Його епіграф – слова давньокитайського мудреця Конфуція: «Право на власність полягає у тому, щоб кожен мав і робив своє так, аби ніхто не мав чужого і не позбавлявся свого».

На ваших столах – роздатковий матеріал. Заповніть таблицю першу: перша частина – ваша асоціація з поняттям власність; друга частина – що б хотіли дізнатися про власність.

Мозковий штур

То що ж таке власність(робота з групою)

Інформаційне повідомлення

В сучасному суспільстві існують такі поняття власності:

Власність – приналежність особі майна (економічний термін).

Право власності – це врегульовані законом суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження майном (юридичний термін).

Ознайомтеся зі ст. 41 ч. 1 Конституції України.

Тож які складові права власності визначено Конституцією?

1. Право володіння – фізичне володіння річчю.

2. Право користування – отримання від речі користі.

3. Право розпорядження – можливість визначати юридичну долю речі.

Робота з групою

Наведіть, будь ласка, приклади речей, якими ви можете володіти, користуватися та розпоряджатися. (приклади: телефон, книжка, одяг…).

А, наприклад, золоті вироби? Ваше право власності щодо них ми з’ясуємо, вивчаючи дану тему. Ви назвали приклади речей, що є вашою власністю, а чи маєте речі, якими користуєтесь, але вони вам не належать? (приклади: школа, міський транспорт, шкільні підручники тощо).

Нас оточує багато таких речей, адже згідно з Конституцією України (ст. 13, 41) визначено такі форми власності в Україні:

– приватна;

– комунальна;

– державна;

– власність народу України.

У газеті «Новини» надрукували такі повідомлення:

1. Гуляючи парком культури та відпочинку ім. Лесі Українки, громадянин Сидорчук знайшов гаманець із грішми. Телефон для довідки знаходиться в редакції. (Рубрика «Знахідка»).

2. Громадянин Іванов, що проживає в місті Євпаторія, розпочав будівництво альтанки на власній присадибній ділянці. Проводячи необхідні земляні роботи, він знайшов горщик із золотими монетами початку XX ст.

Визначте права власності на речі громадян Сидорчука та Іванова, опрацювавши тексти в парах. Чи набули право власності особи, що знайшли гаманець та скарб?

 

Ви і ваші батьки також маєте право власності. Як ви їх набули?

 

Отже, є чимало шляхів набуття власності. Узагальнимо їх.

Набуття права власності залежить від цивільної правоздатності та цивільної дієздатності.

Цивільна правоздатність – це здатність особи мати цивільні права та обов’язки.

Цивільна дієздатність – це здатність своїми діями набувати і здійснювати цивільні права та створювати цивільні обов’язки й нести відповідальність у разі їх невиконання.

Міра ж цивільної дієздатності осіб визначається Цивільним кодексом України.

Види цивільної дієздатності

 

Працюючи в групах, проаналізуйте запропоновані ситуації, використовуючи Цивільний кодекс України.

Отже, проаналізувавши ситуації, ми побачили, що діти також можуть мати власність, але не завжди можуть розпоряджатися нею.

Я думаю, на занятті ви отримали необхідний багаж знань, але недостатньо розмістити його на поличках вашого головного мозку, його потрібно застосовувати в

виробництво (винахід);

– знахідка (скарб);

– приватизація;

– привласнення загальнодоступних дарів природи...

 

повсякденному житті, щоб, як казав Конфуцій, «…ніхто не мав чужого і не позбавлявся свого».

  Вправа Ситуації

Кожна група читає ситуацію та аналізує та відповідає на питання

Підсумок 

Чи справдилися ваші очікування?

І на завершення нашої співпраці хочу вам побажати:

– щоб на ваші мрії ніколи не накладали вето;

– щоб ваші бажання не виходили за рамки правових норм;

– щоб поряд було стільки друзів, скільки депутатів у парламенті;

– а право вашої власності ніколи не обмежувалося.


Додаток

 

СИТУАЦІЇ

15-річна Світлана на зароблені під час літніх канікул гроші купила собі золоті сережки, а на отримані в дарунок від бабусі 200 гривень – золоту каблучку. Через деякий час вона продала сережки своїй подрузі – 18-річній Ользі. Батьки Світлани, дізнавшись про це, звернулися з позовом про визнання всіх правочинів недійсними.

***

17-літня Марина навчається в університеті й отримує підвищену стипендію. Коли Марина придбала на стипендію модні джинси, її батьки заявили, що вони їм не подобаються і що вона не мала права самостійно здійснювати таку покупку, оскільки ще неповнолітня. Чи буде визнано цей правочин недійсним?

***

17-літня Оксана після одруження продала квартиру, подаровану їй бабусею 5 років тому. На отримані кошти вирішила здійснити кругосвітню подорож із чоловіком. Батьки Оксани стверджують, що вона не мала права продавати квартиру без їх дозволу, і вимагають розірвання договору.

***

11-річна Ірина на отримані від батьків кошти замість продуктів купила собі дорогу іграшку. Батьки, дізнавшись про це, звернулися до адміністрації

магазину з вимогою повернути гроші за покупку та забрати назад іграшку. Адміністрація магазину відмовляється, вважаючи, що дівчина сама прийняла рішення та обрала покупку.

***

7-річний хлопчик і його батьки несподівано дізналися, що двоюрідна бабуся залишила йому у спадок будинок і значну суму грошей на банківському рахунку. Чи може хлопчик отримати спадщину і користуватися нею?

***

16-річному Олексію на день народження батьки подарували спортивний велосипед, на якому хлопець катався із друзями щодня. Через рік за згодою батьків Олексій продав велосипед своєму товаришеві Михайлу (18 років). Чи буде даний договір визнано дійсним

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Гриценко Владилена Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Множинська Олена Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Трубіцина Світлана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Крижанівська Антоніна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
1139
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку