Виховний захід "Вода - джерело життя на Землі"

Про матеріал
Для ознайомлення учнів з найбільшим багатством Землі – водою та її значенням для всього живого.
Перегляд файлу

C:\Users\Lenovo\Desktop\Andriy-Peresunko-9rokivshk.---11.jpgВиховна година

 

 

 

 

 

 

 

«Вода – джерело життя

на Землі»

 

 

 

 

Мета: ознайомити учнів з найбільшим багатством Землі – водою та її значенням для всього живого, формувати екологічну культуру, розвивати мовлення та здібності учнів,  виховувати любов до природи, бережливе ставлення до води.

Хід заходу
 

І. ВСТУП

Вчитель.

        Давай, мій юний друже,

Розправим крила дужі:

На мить пташками станем,

З-під хмар на землю глянем —

Ми вод земних простори

Побачим неозорі.(Діти закривають очі)

На дошці з’являється малюнок планети.

  • Придивившись уважно до карти півкуль нашої планети, де голубим кольором зображено величезні водні простори, Ви зрозумієте, що десь, колись, хтось помилився,назвавши планету Землею. Більше їй підходить назва "Вода", адже саме вода займає ¾ поверхні Землі. Вода повсюди – в морях і океанах, на суходолі і в річках, озерах, болотах,водосховищах і каналах, в льодовиках і під землею. Є вона й у повітрі. Зрештою, навіть м и самі, як і всі живі організми, більш як на половину утворені з води! Без неї не може існувати життя на Землі. Отже пасувала б нашій планеті назва "Аква” (з латинської - вода).

Діти, де живе вода? (М’яч)

Навіщо нам вода?

Я – вода! Я на планеті всюди!

Життя буяє, доки є вода.

Живуть рослини, і тварини, й люди.

А зникну я – прийде до всіх біда.

Засохне ліс, загинуть море й річка.

Пустеля стане всюди й суховій.

Без кольору і без смаку водичка,

А сила велетня в воді святій.

Як є вода, Земелька оживає,

Зелена вся планета і нова.

Росте травичка, квітка зацвітає.

Це правда, люди, а не пусті  слова.

Учень 2.

А вода – це справжнє диво!

Як прожити без води?

З нею ми завжди щасливі,

З нею в нас нема біди.

 

Учень 3.

Є вода – ростуть рослини:

Ліс, сади, рясні поля.

Це чудово для людини

І радіє вся земля.

 

Учень 4.

Плавають в водичці діти,

Риби у воді живуть.

Розцвітають в лузі квіти

І рясні дощі ідуть.

Пісня «Мжичка»

  • Давайте пограємо у гру «Вода –не вода». Я називаю предмети, якщо це вода у будь-якому стані, то ви плескаєте в долоні, якщо – ні, то піднімаєте руки вгору (камінь, роса, іній, латаття, сніг, річка, пара з чайника, лід, море, берег, жабка, туман)

 

  • Ви знаєте, що вода – мандрівниця. Вона не стоїть на місці, а постійно перебуває у русі.

З роси, з морів, річок і плес

Вода як перейде у пару,

Одразу ж лине до небес.

Щоб утворити в небі хмари.

І впасти з хмар на ниви

Як сніг, як град, як злива.

Знов перейти у пару

І повернутись в хмару,

І впасти з хмар на ниви

Як сніг, як град, як злива.

Цей шлях, що вона робить,

І зветься колообіг.

  • Як же мандрує вода, ми дізнаємося подивившись казку про хмаринку. (Перегляд мультфільму)
  • . Коли навесні чи влітку чомусь довго не було дощу, люди з нетерпінням його чекали, хвилюючись за майбутній урожай, а малята навіть промовляли заклички. А малята під кущем Їй гукали:
  •  - Мила хмарко,
  •  Хай частіше буде парко.
  • Проливай дощі-хлющі
  • На городи, на кущі,
  •  На жита, на пшениці,
  • Буде хліб нам і млинці,
  •  Буде каша, буде борщ.
  • Лий нам, хмарко, щедрий дощ.

Звучить музика дощу.

Вибігають діти. Танець з зонтиками.

Вода, вода… Без кольору й смаку,

Й без запаху — прозора рідина,

А має силу не аби яку,

Бо всім-усім дає життя вона.

 

А без води нічого б не росло:

Ні квіти, ні дерева, ні трава…

Пташок, тварин, людей би не було.

Тому вода — усьому голова!

 

До всіх людей це треба донести.

Найголовніше на землі — вода!

То ж воду треба — дуже берегти!                

 

Води багато в морі, в океані,

Й ніде не дінеться! Яка ж тоді біда?

Чого ж річки для нас такі жадані?

А от тому, що в них питна вода!

 

Вода потрібна для життя людини

Людина без води не проживе.

Вода нам треба кожної хвилини,

Без неї в світі згине все живе.

 

Вчитель.

Обговорення ситуації.

Одного разу діти прийшли до озера. Яка краса! На березі ростуть квіти, зеленіє травичка. Але що це? На траві – купа сміття.

                                               «Треба його прибрати,» - вирішили діти. Зібрали сміття з берега та й кинули у воду.

                                               «Ой, які ж ми молодці. Тепер берег буде чистий!»

-          А що скажете про вчинок дітей ви?  Як треба було зробити?

  • Діти, а як ми повинні берегти воду? Назвіть правила економії води.
  • Давайте подивимось мультфільм «Склянка води», щоб зрозуміти її цінність.
  • - За давніх-давен люди бережно ставились, до криниць, складали про них легенди. Криниця — символ Батьківщини, сили, багатства, родючості, святості, чистоти, краси, вірності, безсмертя народного духу, розлуки, туги, народної духовності. До води народ ставиться з повагою, тому що вона потрібна для існування всього живого. Плювати у воду і засмічувати її було великим гріхом. Недаремно народ склав приказку: «Не плюй у криницю, бо прийдеться води напитися».

За селом у нас криничка,
Неглибока, невеличка.
Клен шумить над нею листом,
В ній вода холодна, чиста.


Йдуть із поля трудівниці —
Завертають до криниці.
Із відерцем ходить мати
Чисту воду з неї брати.


Знають люди: як нап'єшся,
Наче сили наберешся.
І говорять: то криниця,
У якій жива водиця.

 

Пісня «Криниця» (виконують діти)

 

Шана і бережливе ставлення до води були притаманні українському народу з давніх-давен і відобразилися на сторінках народної мудрості в прислів’ях та приказках.

 

Гра «З’єднай частини прислів’їв”

Де вода, там і життя.

 Куди водиця тече, там травиця росте.

 Не виливай каламутну воду, доки чисту не знайдеш.

 Буде вдосталь води, то не буде біди!

Вчитель.

  • У мене в руках повітряна кулька блакитного кольору, яка символізує краплинку води. Я пропоную взяти її в руки і розповісти, як ми будемо берегти та економити воду.

В нас люди здавна про водичку дбали

І правильно жили на цій землі.

То ж від води вони здоров’я мали,

Оберігали криниці малі.

Тепер ми знаємо, як воду витрачати,

Й багатства як примножити свої.

Й здоровими ресурси водні мати,

Поля квітучі та ліси, й гаї.

Ти вранці личко умиваєш,

У синій хвилі риба грає.

Йде дощ і шелестить трава:

Жива, жива, жива, жива...

Запам'ятай же назавжди:

І я з води, і ти з води,

Запам'ятай на майбуття:

Земна вода — Землі життя.

Пісня Н.Май «Хмарка»

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 вересня 2021
Переглядів
1301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку