Виховний захід. "Якщо виникне десь дим, телефон лише один - 101"

Про матеріал

Мета даного виховного заходу покликана практично вивчити і засвоїти правила пожежної і протипожежної безпеки,причини виникнення пожеж та правила,які потрібно виконувати,щоб запобігти пожежам,розвивати логічне мислення учнів початкових класів,вміти робити висновки,виховувати інтерес до професії рятівника МНС та пожежного.

Перегляд файлу

КЗ «Великолепетиський ОЗ ЗСО І – ІІІ ступенів»

 

 

 

 

 

 

 

Розробка розважальної програми:

«Якщо виникне десь дим,

телефон лише один - 101»

 

 

Розробила:

вчитель початкових класів

КЗ «Великолепетиський опорний заклад ЗСО І-ІІІ ст.»

Великолепетиської районної ради Херсонської області

Бойко О. Г.

 

 

2018-2019 н.р.

Тема. Правила пожежної безпеки.

Мета. Практично вивчити і засвоїти правила пожежної і протипожежної безпеки,причини виникнення пожеж та правила,які потрібно виконувати,щоб запобігти пожежам,розвивати логічне мислення учнів початкових класів,вміти робити висновки,виховувати інтерес до професії рятівника МНС та пожежного.

Обладнання . Макет будинку ,сірники,два телефонних апарати,темні пов’язки для очей,чотири відра по 10 л.,два дитячих відерця,два костюма пожежних,два шнура і дві дитячі пожежні машини.

Хід заняття.

Сцена:будинок з написом «Кішкин дім». З ’являється старенька Шапокляк,наспівуючи свою пісеньку.

Шапокляк  . Щоб такого зробити гидкого?(Оглядається і піднімає сірники)

О,сірнички,такі гарненькі. Зараз я вогнище розведу.(Дістає сірники і підпалює. В цей час з’являється тітонька Кішечка.)

Тітонька Кішечка.Ой,бабусю,що ви робите?

Шапокляк . Ой ,злякала,чого ти кричиш,як на пожежі?

Тітонька Кішечка. Не зупинила б я Вас ,то була б пожежа!

Шапокляк. Та яка там пожежа!Це по-перше,а по-друге,я ніяка не бабуся ,а громадянка Шапокляк,а по-третє,яка там пожежа від одного сірника?!

Тітонька Кішечка. Не говоріть так!Кожен в світі знає ,що сірник хоч і маленький ,а біда велика. Пам’ятайте завжди ,що гра з вогнем приведе до біди!

Шапокляк. Ух ,ти! А я і не знала,що сірничок такий бешкетник. Тепер я зрозуміла…

Сірники-це не забава!

Знає кожен,знають всі.

Не давайте сірник дітям!

І не трапиться біди!

Шапокляк звертається до Кішечки:

-А ви,панянко,хто така будете?

Тітонька Кішечка. Мене звати Тітонька Кішечка. Про мене написав казку С.Маршак,яка називається «Кошкин дом»

Шапокляк. Так це ж у Вас будинок згорів?А ще мене навчаєте,як із сірниками поводитись!

Тітонька Кішечка. Так,був такий випадок у моєму житті. Але я тепер умію правильно поводитися з вогнем. А сьогодні я чекаю гостей. Це учні нашої початкової школи,які хочуть познайомитися з правилами пожежної безпеки. І Ви ,громадянко Шапокляк,залишайтеся і багато чому корисному зможете навчитися.

Шапокляк. Ну, що ж ,якщо дозволите,то обов’язково  залишусь. А де ж наші гості?

Тітонька Кішечка. А ось і вони. Ми раді вітати наших гостей. Зустрічайте дві команди «Вогник» і «Сірничок» (На сцену виходять дві команди і займають свої місця.)

Ведуча. Шановна громадянка Шапокляк,уявіть ,що Ви ідете по вулиці і бачите,що з вікна з’явився дим та полум’я . Що Ви будете робити ?

Шапокляк. Я? А що ж ,я швиденько втечу, Бо ще подумають, що це я запалила.

Тітонька Кішечка. Та хіба так можна поступати? Коли виникла пожежа ,то потрібно допомогти.

Шапокляк. Ага ,допомогти! Тоді я допоможу винести цінні речі: телевізор, шуби, телефон…

Тітонька Кішечка. Ні ! Ні! Ні!Що ви таке говорите?Давайте запитаємо у дітей,що потрібно зробити,якщо ви бачите,що починається пожежа?

(Команди допомагають, дають правильну відповідь)

Ведуча. Пожежа, як правило виникає не сама по собі, а з вини людей. І приносить багато горя і сліз. Вона знищує все на своєму шляху. ЇЇ легше попередити ,ніж загасити . Тому ми сьогодні згадаємо правила пожежної безпеки.

Девіз сьогоднішнього заняття: «Щоб у вашому домі не було біди ,будьте обережні з вогнем завжди!!»

А якщо трапилася біда ,виникла пожежа, ваші дії в такому випадку? (Відповіді дітей)

Тітонька Кішечка. Правильно, потрібно відразу зателефонувати за номером 101 в пожежну частину, повідомити правильну адресу будинку, своє прізвище, після чого по можливості приступити до ліквідації пожежі.

Шапокляк. Якщо виникне десь дим

                       Або раптом буде спалах,

                      Телефон лише один 101.

Який телефонний номер – цікавий та простий.

Тітонька Кішечка. Згодна, цілком і повністю. Під час пожежі дорога кожна хвилина, бо вогонь не чекає. Тому номер простий і короткий, його потрібно набрати швидко.

Шапокляк. Дорога Кішечка, а давайте перевіримо чи наші команди зможуть правильно набрати номер, якщо кругом темно.

Тітонька Кішечка. І так ,дорогі учасники, перед вами стоїть телефон. Ваше завдання : зав’язать очі , дійти  до телефона ,набрати номер 101 і повернутися назад. Пов’язку  передати наступному (Проходить конкурс « 101». Біля телефону стоять помічники , які фіксують правильність набору номера. Перемагає команда, яка швидко справляється з завданням.)

Шапокляк. Першою закінчила команда …

                     Хай кожен знає громадянин – пожежний номер 101.

Тітонька Кішечка. Ну, що ж, ми гарно справилися з цим завданням, а в наступному конкурсі потрібно чітко і точно повідомити адресу пожежі і своє прізвище.

Шапокляк. Не забудьте, що від точності і швидкості вашого повідомлення залежить як швидко приїдуть за адресою пожежні команди

Тітонька Кішечка. В цьому конкурсі перемогла команда …

Молодці!!! Підсумок цих двох конкурсів один:

Якщо десь щось задимиться,

Якщо десь щось загориться,

По тривозі як один,

Телефонуємо «101».

Повідомте , де горить, що горить,

І хто про це нам говорить.

Ну і добре. А тепер, поки не прибули пожежні, потрібно приступити до тушіння пожежі. А чим ми будемо тушити вогонь?

Шапокляк. А, я знаю! Пирогами і млинцями ,і сушеними грибами!

Тітонька Кішечка. Та де ж Ви таке бачили? Щоб так гасили полум’я?

Шапокляк. А мені розповідали. Там справа була так: лисички море синє запалили, а потім прийшов цей,зелений, як його? Ааа,крокодил!

Довго,довго крокодил,

Море синіє гасив,

Пирогами і млинцями,

І сушеними грибами…

Тітонька Кішечка. Так, це ж у своєму вірші «Путаница» К.Чуковський написав. А на справді пожежу тушать так :

Жарт з вогнем – біда!

Щоб пожежу загасити, то потрібна нам вода!

Шапокляк. Все зрозуміло, без питань!

Естафета водоносів.

(На відстані 3- 5 м. від команд ставлять відра з водою. А біля команд пусті відра. Дітям потрібно перенести дитячими відерцями воду.)

Тітонька Кішечка. Зараз, ви будите носити воду на уявну пожежу і заливати вогонь.   

Шапокляк. Цей конкурс буде проходити так : перший учасник підбігає до повного відра, набирає у відеречко води і повертається до команди, виливає воду в пусте відро і передає слідуючому. Яка команда закінчить першою та швидше затушить вогнище. Подумайте,діти,чи завжди вогонь ворог?Чи буває він другом?

Слово надається гостеві  із пожежної частини.

Гість. Вогонь зігріває нас,наше житло. За допомогою вогню ми можемо приготувати їжу. Без вогню неможливе життя на Землі . Він потрібен всюди: у будинках, у школах ,на заводах. Вогонь плавить руду і допомагає людині отримувати метал . Вогонь,запалений від сонячного променя на далекому Олімпі ,несуть спортсмени-олімпійці. Вогонь - це ще й символ. Люди схиляють голови перед Вічним вогнем біля пам’ятника героям.

А коли вогонь може перетворитися із вірного друга та помічника у безжалісного ворога,який знищить за лічені хвилини те,що створювалося довгими роками наполегливої праці?

(Відповіді учнів.)

Не розводьте у дворах вогонь, попелище ,

Бо для спалаху майна досить і хвилинки.

Щоб вогонь у нас був тільки добрим,ми самі повинні не допустити його злоби.

Пам’ятайте ,що з вогнем жартувати не можна , бо вогонь не пробачає помилок.Кожна десята пожежа в містах і селах нашої області-результат пустощів з вогнем,кожен десятий із загиблих – дитина. 

Школярам і всім малятам

Дуже добре треба знати:

Сірники не для забави,

З ними страшно мати справу!

Шапокляк. З пожежею наші команди справилися добре. Молодці! А тепер я хочу звернутися до вболівальників.

З вогнем боротись ми повинні,

З водою ми напарники.

Ми людям дуже всім потрібні,

Так хто ж це ми такі? (Пожежники)

Правильно, це пожежники. Пожежні – це героїчна професія. Це мужні , безстрашні ,спритні люди. Кожного дня вони готуються до героїчного вчинку. Їх називають бійцями «вогняного фронту». Наприклад, найкращий пожежний одягає бойове спорядження за 18 сек. ,через 30хв. він займає місце у кабіні пожежної машини.

Але треба пам’ятати  дуже  важливе правило :

«Даремно пожежного не турбуй!»

Як ви думаєте чому? (Відповіді дітей.)

Тому що вони не встигають приїхати вчасно туди, де є пожежа.

Конкурс «Пожежні» (За сигналом гравці повинні змотати шнур на паличку і наблизити до себе «пожежну машину».)

(В цей час на сцену виносять два костюми пожежних :куртку, брюки ,каску.)

Шапокляк. (Розглядає.) Ух  ти, який гарний костюмчик. Чи для себе прикупити, авось десь і знадобиться. Тітонька Кішечка, а що будуть робити учасники, якщо один костюм на всю команду?

Тітонька Кішечка. Команди швидко будуть одягати костюм на свого капітана, але це потрібно робити дуже швидко. Тому 1й учасник – одягає брюки, 2й учасник – куртку, 3й учасник – застібає ґудзики на куртці, 4й учасник – одягає каску.

Змагання починається по команді «Пожежа!»

А потім по команді «Відбій пожежної тривоги !» В тому ж порядку команда роздягає командира. Яка команда швидше, та й перемагає.

Підведення підсумків гри, нагороджуються переможці.

Тітонька Кішечка. Я впевнена, що учасники гри всі тепер знають правила пожежної безпеки. А чи засвоїли ці правила наші гості та глядачі? Зараз перевіримо  «Весела  лічилка»             

 Не вмикай на кухні газ-раз! 

 Не клади за піч дрова-два!  

 В лісі сірників не три-три! 

 Не лишай вогонь в квартирі-чотири!

 Не лягай в квартирі спати - п’ять!

 Іскра впала  на підлогу – погасіть-шість!

 Зачиніть вікно, коли в небі грім - сім!

 У грозу під деревом не стійте в лісі -вісім!

 Сірником не забавляйтесь - дев’ять!

 Пам’ятайте всі,про що в лічилці йдеться-десять!

Шапокляк . Вивчіть правила пожежні,будьте завжди обережні.

  Знає хай дитина кожна – жартувати з вогнем не можна.

  Дітям добре треба знати правила протипожежні.

  Із вогнем не пустувати , бути обережним!

Який висновок ви зробили після сьогоднішньої гри?

Що нам треба завжди пам’ятати?

Хай вогонь у серцях палає,а пожеж хай не буває!

 

Список використаної літератури

 

  1.               Активізація пізнавальної діяльності молодших школярів за допомогою використання дидактичних ігор.URL:http://ua-referat.com
  2.               Голобородько Є.П. Загальні питання інтерактивного навчання // Інтерактивне навчання: Досвід впровадження / За ред. В.Д.Шарко. – Херсон: ”Олді-Плюс”, 2000.  188 с.
  3.               Доценко В. П., Макаревич О. І.. Цикл тренінгових занять з основ здоров’я в 4 класі. Початкове навчання і виховання 2011. №28
  4.               Дьохтяр Л.П. Форми активізації пізнавальної діяльності молодших школярів.URL: http://intkonf.org/dohtyar-lp(25.11.2018)
  5.               Погорєлова Т. В. Форми активізації пізнавальної діяльності молодших школярів. Банк дидактичних ігор Сучасна школа України. 2009. № 9. с. 49- 60.
  6.               http://blog.ostriv.in.ua/publication/code-4F54D98A6DF99/list-2BD920BFB27
  7.               https://dovidka.biz.ua/virsh-pro-svitlofor/
  8.               http://krasotkina.com/content.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

docx
Додано
14 січня 2019
Переглядів
622
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку