ВІЗИТНА (ІНФОРМАЦІЙНА) КАРТА
ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
Прізвище, ім’я, по-батькові: Дацюк Анна Іванівна
Адреса досвіду: Комунальний заклад загальної середньої освіти «Початкова школа №1 Хмельницької міської ради»
Фах, посада: філолог, вчитель англійської мови
Кваліфікаційна категорія: спеціаліст
Педагогічний стаж: 9.5 років
Назва досвіду: Виховний захід «I love English with Paddington Bear»
Класифікація досвіду за темою та змістом: комплексний
Класифікація досвіду за характером діяльності: дослідницький
Суть та зміст досвіду: розвиток творчих здібностей учнів на уроках англійської мови, активізації пізнавальної діяльності та створення позитивної мотивації до вивчення англійської мови.
Анотація досвіду: Мотивація відіграє ключову роль у вивченні англійської мови. Найкраще, що може зробити вчитель, щоб допомогти учням початкової школи вивчити англійську – зробити цей процес захоплюючим. Зацікавити школярів можна різноманітними іграми, заняттями, на яких вони малюють, співають і багато рухаються. Тому, у процесі навчання школярів англійської мови ми використовуємо мультфільми, пісні, вірші, рухливі ігри, фізкультхвилинки, змагання. Вивчення англійської мови разом з героями мультфільмів сприяє швидкому слуховому та візуальному запам’ятовуванню слів та ключових фраз у контексті. Навчальні ігри на основі мультфільмів сприяють загальному розвитку дитини і розкриттю її здібностей.
Виховний захід «I love English with Paddington Bear»
Цілі та завдання:
Клас: 1
Матеріали для роботи: напис I love English, макети бейджів, картки для майстер класу «Сендвіч для Падінгтона», картинки про Лондон, лист від Падінгтона, відеозаписи.
ХІД ЗАХОДУ
Teacher. Hello, kids. I am glad to see you! How are you today? You look wonderful.
(Video “Hello song for children”)
Teacher. Many people like to travel. I like to travel very much. And what about you? Do you like to travel? Great! Today we are going to fly to amazing England. So, let’s make a plane and fly… Super! We are in England. It is London, the capital of Great Britain. Look, we can see many interesting places there. (Pictures about London)
Teacher. This is Windsor Gardens Street. There is a house, where a kind bear lives. Have you ever heard about Paddington? Who is it? Yes, of course. This funny bear Paddington came from Peru to London. The Browns have found him in the railway station. Let’s watch short video about this friendly bear
(Video about Paddington Bear)
Teacher. What’s that? Look! Paddington sent us a letter. Let’s open it and read.
Letter from Paddington
Hello! I am Paddington. Glad to see you in London. I like children very much. I like to play with them. I have prepared interesting games for you. I am sure, that you love English just like me. Remember, that you are kind people. Please, do your best and mean well. Because, those are two of the most important things in our life.
Love from Paddington
Teacher. Let’s play a game “How well do you know Paddington?” (Вчитель ставить запитання, діти хором відповідають).
1. Where does Paddington come from?(Bolivia, Peru or USA)?
2. What is the name of the family who find Paddington in a railway station? (The Robinsons, The Smiths or The Browns)?
3. What is Paddington's favourite food? (Marmalade, Jam or Honey)?
4. What colour is Paddington’s hat? (red, black or blue)?
5. What is the name of Paddington's aunt? (Rosie, Clara or Lucy)?
Teacher. Great job! I see you know Paddington very well.
Teacher. When the Browns found Paddington in the railway station, they saw the message tag “Please, look after this bear. Thank you!” Paddington sent such tags for you and I offer to sign them. After that, we can stick these tags on the Paddington’s letter.
(Учні отримують бейджики і підписують своє ім’я. Після цього, клеять їх на лист від ведмедика).
Teacher. Dear kids, it’s funny day. Please, stand up and dance, and play.
(Video «Freeze game»)
Teacher. I have a magic bag. It’s Paddington’s bag with toys. There are many interesting things in this bag. Please, take one toy from a bag and say what that is. (У рюкзаку знаходяться різні предмети, назви яких учні вже вивчили: шкільне приладдя, іграшки, тваринки. Діти по черзі дістають предмет і називають його. Вчитель запитує, чи має дитина таку іграшку вдома, чи любить нею гратися).
Teacher. Paddington likes marmalade sandwiches very much. Who knows, how many sandwiches does a bear need a day? Yes, just one sandwich contains all the vitamins and minerals a bear needs for a whole day. Now, I offer you to make your own sandwiches. (На заготовці діти малюють інгредієнти, які б вони додали у сендвіч і називають їх).
Teacher. Paddington is very kind and friendly bear. He teaches us to:
-work hard and stay the course;
-look for the good in everyone;
-understand, that people can change;
-be kind and mind our manners;
-look on the positive side of everything.
III. SUMMARIZING
Teacher. Paddington has a huge heart. He is sure, that thanks to his lessons there will be many children with smiles on their faces not only this day, but every day. It is very important to smile and I advise you to smile always and everywhere. Thank you for this interesting trip. It’s time to fly home. It’s time to say goodbye! Bye-Bye, kids. See you next time.