Географічна гра «Останній герой» ( 8 клас)
Мета: підвищити інтерес до предмету, закріпити та поглибити знання з географії в цілому та з географічної номенклатури зокрема
Обладнання : фізична карта світу, картки, зображення літаків, ноутбук
План проведення гри ( основні завдання ):
-
«Острів на карті»
-
«Міста України»
-
Географічна вікторина
-
Бліц – турнір
-
«Обери запитання»
-
«Цифра»
-
«Геоаксіологія»
-
«Переклади слово»
-
«Вірю – не вірю»
-
«Світові рекорди»
В центрі класу капітан повітряного лайнеру – вчитель, помічник капітану повітряного лайнеру, 2 ведучі – учениці 9 класу у вигляді стюардес.
Звук працюючого аеропорту.
Вчитель. По черзі проходимо до карти та показуємо острів . Хто впорався з завданням, сідає у літак (відведені місця за партами у класі ). Якщо учень не знає, де розташований об єкт , заходить у багажний відсік ( окремо виставлені стільці вздовж класної стіни) для отримання багажу знань ( впродовж гри ці учні можуть, піднявши руку, дати відповідь на запитання та пройти у салон літака). Помічник капітана говорить учням по черзі, куди проходити («Пройдіть , будь ласка до салону» або «Пройдіть у багажний відсік»)
Звук лайнеру, що відлітає
-
Завдання «Острів на карті»
-
О. Мадагаскар
-
О. Нова Гвінея
-
О. Гренландія
-
О. Великобританія
-
О. Шпіцберген
-
О. Куба
-
О. Ямайка
-
О. Вогняна Земля
-
О. Мальта
-
О. Нова Земля
-
О. Хоккайдо
-
О. Ісландія
Виконуючи наступні завдання, учні отримують призові жетони за правильні відповіді або проходять у багажний відсік за вказівкою помічника капітана . Капітан корабля дає вказівку помічнику та стюардесам, які оголошують зміст завдань.
-
Завдання «Міста України»
На дошці по вертикалі записано назву міста Кіровоград, учні за кожною літерою наводять приклади міст України , перша буква яких починається з даних літер. Одна з стюардес пише назву міста на дошці.
Наприклад : К – Київ, Кременчуг
І – Ізмаїл, Ізюм
Р – Рівне
О – Одеса, Очаків
В – Вилково …. і так далі
-
Завдання «Географічна вікторина»
-
Для хіміка – формули, для математика – цифри, для географа - … ? (карта)
-
Великий земний котел, що кипить на повільному вогні . (мантія)
-
Ознакою багатства морської фауни є велика кількість … (акул)
-
Вони є в Африці, Антарктиді, біля екватора на Галапагоських островах (пінгвини)
-
Її називають «кров землі» (вода)
-
Її навивають «шкіра землі» (грунт )
-
Як називають мандрівники верблюдів у пустелях (бархани )
-
Їх називають на півночі Африки – ваді, в Австралії - … (крики )
-
Французькою мовою «рукав» … (Ла – Манш)
-
Закінчи фразу грецького вченого «Всі предмети, які знаходяться на Землі, падають на неї, а сама Земля не падає ,тому що … ( їй нікуди падати)
-
Бліц – турнір
-
Чи можна найвищу гору втопити в океані ? ( так, у Тихому)
-
Яку країну у давнину називали «Дарунок Нілу» (Єгипет)
-
У якому напрямку рухався мандрівник , якщо він рухався точно за меридіаном ? (північ – південь)
-
Що означає цифра 365 ? (час обертання Землі навколо Сонця)
-
Яка пора року у США, якщо в Україні осінь ? (осінь)
-
У Європі зима , а в Австралії - … ? (літо)
-
Який материк перетинають всі меридіани Землі ? (Антарктиду)
-
Над головою Полярна Зірка. Де стоїть мандрівник? (північний полюс)
Музична пауза . ( Повітряний лайнер потрапив у зону турбулентності. Стюардеси проводять з пасажирами фізхвилинку з музичним супроводом)
-
Завдання «Обери запитання»
Стюардеси на розносах роздають учасникам запитання, записані на картках.
-
Де на Землі день довше, ніж доба ? (за полярним колом)
-
На якому материку зустрічається анаконда ? (Північна Америка)
-
Яка протока єднає два моря, два океани, роз єднує дві країни ? (Берингова )
-
Ріка України, яка несе свої води до Балтійського моря . (Західний Буг)
-
Найбільший півострів у Чорному морі (Кримський)
-
Найглибша западина Світового океану (Маріанський жолоб)
-
Завдання «Цифра»
Стюардеси на розносах роздають цифри, записані на картках.
Учні роз ясніють їх значення.
603,7 – ( площа України)
24 – (кількість областей в Україні)
7 – (країн – сусідів в Україні)
2061 – ( висота г. Говерли)
515 –( висота г. Берди)
-
Завдання «Геоаксіологія»
-
«Головна вулиця України»– (Дніпро)
-
«Мати міст руських» – (Київ)
-
«Дах світу» – (Памір)
-
«Країна висхідного сонця» – (Японія)
-
Африканський ріг» – (півострів Сомалі)
Музична пауза . ( Повітряний лайнер знов потрапив у зону турбулентності. Стюардеси проводять з пасажирами фізхвилинку з музичним супроводом)
-
Завдання «Переклади слово»
-
Ландшафт - ( з німецької «краєвид»)
-
Циклон – ( з німецької – той, що кружляє)
-
Клімат – ( з грецької «нахил»)
-
Меридіан – ( з латинської «полуденна лінія»)
-
Завдання «Вірю – не вірю»
Чи вірите ви, що :
-
У вічнозелених лісах рослини ніколи не скидають листя ( ні, листя по черзі 2 – 3 рази на рік опадають)
-
Азовське море – наймілководніше у світі ( так, середня глибина – 7 м , максимальна – 15 м)
-
Завдання «Світові рекорди»
-
Найбільша низовина (Амазонська)
-
Найвищі гори ( Гімалаї)
-
Найповноводніша річка ( Амазонка, 500 приток)
-
Найбільша течія в океані ( течія Західних вітрів)
Підсумки
Кожен учень підраховує отримані жетончики. Капітан корабля оцінює роботу учнів.
Стюардеси роздають учням кисленькі карамельки, щоб краще перенесли зліт.
Звук лайнеру, що відлітає.