Виховний захід з математики

Про матеріал
Сценарій позакласного виховного заходу з математики для учнів 5-6 класів. Містить як вірші про математику, так і цікаві подорожі дітей в гості до Незнайка, в країну "Невиконаних уроків", зустріч з царицею наук Математикою. Крім того в сценарії є багато інтерактивних вправ для учасників заходу так і глядачів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

з математки для учнів 5-6 класів

 

Цікава математика або в країні не виконаних уроків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготував:

вчитель математики

ОЗ"Мостиський ЗЗСО №2 І-ІІІ ст."

Пемпусь І.В

 

 

 

 

 

 

Зала святково прикрашена. На стiнах прикріпленi плакати з висловами:

Математика — цариця всіх наук.

                 Ян Снядецький

Математика — наче вхідна брама до всiх інших наук, бо без її пiзнання нiхто не може зробити жодного кроку вперед  до храму науки.

Феофан Прокопович

У величезному саду геометрії кожний може паідібрати собi букет за смаком.

Давид Гілберт

Математику вже навiть задля того треба вчити, що вона розум до ладу приводить.

М.В.Ломоносов

 

1-й ведучий.

Увага! Увага!

Послухайте нас!

Цiкаву новину

Повідати час.

2-й ведучий.

Увага! Увага!

Не слухайте мимоволi.

Про математику нині

говоримо в школi.

1-й ведучий.

День цікавий, незвичний.

А зветься він — математичний.

Хто розум, увагу, винахідливість має,

Нехай у гостi до нас завітає.

 2-й ведучий.

А хто ще не встиг

Математику полюбити,

Ми з тим збираємось мiцно дружити.

Бо поведемо всiх по дорозi до знань:

Обчислень, задач, мiркувань та рiвнянь.

учень 1

Ти визнана давно главою всіх наук, 

Потрібна нам ти завжди, скрізь і всюди.

Без математики ми нині як без рук.

З тобою з казки, дійсність творять люди!

 учень 2

Освоївши тебе, рвемося у політ,

Створили вже розумні ми машини,

 Штурмуємо космічний світ.

 І різних фактів взнаємо причини.

 учень 3

З тобою ми невпинно ростемо,

З тобою підкоряємо природу,

Твої досягнення ми віддамо      

На благо українського народу.

 

учень 4

Хочеш лікарем стати,

Хочеш в космос літати —

Перш за все треба; друже,

Математику знати.

учень 1

Якщо хочеш досягнути

У житті своїх вершин,-

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

учень 2

Якщо хочеш бізнесменом

Після школи, друже, стать…         

Аксіоми й теореми

Мусиш добре пам'ятать.

учень 3

Якщо лікарем ти станеш;

То, колего, ти затям, 

Коли десь помилишся —

Хтось поплатиться життям.

учень 4

 Не кажу про космонавтів.

 Вчителів і моряків...

То, коли чогось не знав ти,

Час це вивчити настав.

   

Не махай на все рукою,

Не лінуйся, а учись.

Бо чого навчишся в школі,

Знадобиться ще колись.

 

1-й ведучий. Дiти, а ви дружите з математикою?

2-й ведучий.  Як ви думаєте, для чого вона нам потрiбна?

1-й ведучий. Послухайте iсторiю. Вона трапилася з однією дiвчинкою, яка не хотiла вчити математику.

 

Дiвчинка Оленка математики не знала.

Хоч в школi вона вчилась, та все вiдставала.

Домашні уроки не хотiла писати,

А тільки перерва, то чути:

«Галинка, дай швидше списати».

Не вчила таблиць, правил не вчила,

А все сміялась та хихотіла.

Не вміла додати, помножить не вміла,

Бо з математикою вона не дружила.

Сором було їй іти в магазин,

Бо продавці усі знали,

Що Оленка – ледача, невміла –

Навіть грошей рахувати не вміла.

2-й ведучий. Діти, а з вами такого не бувало?

1-й ведучий. Ой, хтось до нас іде в гості. Ви здогадалися, хто це?

2-й ведучий. Так, правильно. Це Незнайко.

1-й ведучий. Незнайку! Чого це ви прийшли до дітей?

2-й ведучий. Незнайку, чому ти не хочеш вчити математику?

Незнайко. А навіщо вона мені? Без цих знань можна і обійтися.

1-й ведучий. Діти, а давайте зараз разом з Незнайком переконаємось, чи потрібно вчити математику чи ні.

2-й ведучий. Незнайко, уяви, що тобі терміново треба до магазину. А до магазину можна пройти навпростець або через міст. Навпростець відстань від твого будинку до магазину 30м, а через міст 20м, а потім ще 40м. Який шлях буде коротший?

Незнайко. Звичайно, що через міст, бо там дорога краща, і цікавіше йти.

1-й ведучий. Діти, а як думаєте ви?

Знайко. Бачиш, Незнайку, ти помилився, бо треба було додати числа 20 і 40. І порівняти цю суму з числом 30. А додавати ти не вмієш.

2-й ведучий. Незнайку, а спробуй дати відповіді на такі питання:

Скільки ніг у карася?

Незнайко. Та, звісно , що дві, бо у мене їх також дві.

1-й ведучий. Діти, а як ви думаєте? (Жодної)

2-й ведучий. Скільки крил у поросяти?

Незнайко. У пташки два крила, а у поросяти чотири. Так швидше і вище можна злетіти.

1-й ведучий. Діти, а що на це ви скажете Незнайку? (Нема крил)

2-й ведучий. На столі лежали 3 цукерки на одній купці. Дві матері, дві дочки та бабуся з внучкою взяли цукерки по одній штучці, і не стало цієї купки. Як це зрозуміти. Скільки людей брали цукерки?

Незнайко. Мабуть п’ять. 

1-й ведучий. Діти, а як би ви відповіли на це запитання?(3 людей)

2-й ведучий. Одне яйце вариться 5 хвилин. Скільки часу будуть варитися три яйця?

Незнайко. Це я вже точно знаю: 15 хвилин.

1-й ведучий. Діти, це правда? (Теж 5 хвилин)

Знайко. Бачиш, Незнайку, весь час ти помилявся. А все тому, що не вчиш математику.

2-й ведучий.  Незнайку, то ти переконався, що математичні знання дуже всiм необхідні.

Незнайко. Не дуже я й переконався, бо на всi запитання відповідав сам. Нехай тепер дiти відовiдають, а я послухаю, чи правду вони говорять.

1-й ведучий. Ну що ж, дiти, переконаємо Незнайка, що ми добре знаємо математику.

2-й ведучий.  Отже, подумаємо над такими запитаннями.

  1.       Петрик провів у бабусі понеділок, вівторок, середу і четвер, а його сестра на цьому ж тижні - середу, четвер, п'ятницю і суботу. Скільки всього днів ми гостювали у бабусі? (Відповідь: 6 днів).
  2.       Один індик важить дві гуски, а одна гуска-три курки. Скільки курок важить один індик? (6 курок)
  3.       Скільки одержимо, якщо додамо найбільше двозначне число і найменше однозначне число?(99+1=100)
  4.       Використовуючи 2 картки з цифрами 9 і 9, виразити шість різних чисел. (Відповідь: 6,9,66,99,69,96).
  5.       Петрик провів у бабусі понеділок, вівторок, середу і четвер, а його сестра на цьому ж тижні - середу, четвер, п'ятницю і суботу. Скільки всього днів ми гостювали у бабусі? (Відповідь: 6 днів).
  6.       Як за допомогою 5 одиниць і одного знаку дії написати число 100? (Відповідь: 111-11=100.).

 

  1.       IV.  Ребуси
  2.       1. сви 100 к    (свисток)
  3.       2. ли 100 к     (листок)
  4.   3. ті 100          (тісто)
  5.   4. Е 100 нія     (Естонія)
  6.   5. 100 ляр       (столяр)
  7.   6. 40 а            (сорока)
  8.   7. ш 3 х          (штрих)
  9.   8. с 3 ж           (стриж)
  10.   9. ві 3 на         (вітрина)
  11.   10. мі 100        (місто)
  12.   11.   7’я          (сім’я)
  13.   12.   100 лиця       (столиця)
  14.   13.   і 100 рія         (історія)
  15.   14.   100 янка        (стоянка)
  16.   15.   нами 100        (намисто)

1-й ведучий.  Ну що, Незнайку, побачив, що діти на всi запитання дали правильнi вiдповідi, а все тому, що вони ходять в школу i вчать математику.

Незнайко. Тепер переконався. Обiцяю, що теж буду i вчити. Я буду старатися.

2-й ведучий.  Дiти, до нас знову хтось іде у гостi.

(З’являється Математика — дiвчина у розкiшній, гарнiй сукнi, а на головi — корона).

Математика

Я — Математика, всiх наук цариця.

Я ваша вiрна помiчниця

Хоч суворою буваю,

Та усе на свiтi знаю.

Що помножить, як вiднять,

Подiлити як, додать.

У цьому всьому я лад знайду

І не дам потрапити в біду.

Нехай голос мiй далеко лине:

Вивчайте, вивчайте, вивчайте мене!

Я чула всю вашу розмову i вирішила до вас завітати. Приємно, що дiти дуже добре мене знають, i навiть сьогоднi в цьому переконався Незнайко. Я хочу вас усiх запросити до мене в гостi, i тому вручаю вам запрошення.

(Математика вручає старостам кожного класу листівки-запрошення, у яких зазначено час проведення певного заходу).

Математика.  Дiти, то ви прийдете до мене, щоб ще більше заглибитися в мої глибини?

Я кажу усiм до побачення, тому що ще поспішаю не в одну школу завітати.

2 ведучий. А тепер трохи математичного гумору

Веселі інсценізації

І ведучий. Ну що ж продовжимо шановні хлопці та дівчата!

ІІ ведучий. А зараз, ми ведемо репортаж з Країни Невивчених Уроків, куди потрапив ледар Віктор Списувач.

І ведучий. Наша мобільна знімальна група супроводжує героя в його подорожі!

ІІ ведучий. А ось і він зі своїм вірним котом Кузею!         (Виходить Списувач з котом)

Кузя. Хазяїне ! Хоч трішечки води! Я помираю!

Списувач. Зараз Кузю, нап'ємось водички газованої - он бачиш продають!

Кузя. Скажіть, а скільки коштує ваша вода?

«Плюс». Наша вода продається не за гроші, а за правильні відповіді.

«Мінус». От скажіть, чому дорівнює 9х5?

Списувач. ...на п'ять , на п'ять. О - 32!

«Плюс». Нам так не здається! Діти, допоможемо Віктору (45)! А - 7х9?

Списувач. (думає, моргає дітям, щоб допомогли).

Кузя. Я кіт, кіт не повинен знати таблицю множення - дайте мені води безкоштовно.

«Мінус». Ми неграмотних котів безплатно не поїмо.

Кузя. Ой, ну я вас дуже прошу, запитайте у хазяїна щось легеньке!

«Плюс». Ну добре - 2х2?

Списувач. 4 (бере склянку, п'є, дає попити коту)

Кузя. (ховається за спину Віктора) Ой заховай мене! Ой я боюсь! Я бачу ноги!

Списувач. Чиї ноги Кузю?

Кузя. В тому й справа, що нічиї!

Списувач. А де ж усе решта? А де тулуб? (ноги топчуться на місці) Вибачте, ви що, живі ноги?

Кузя. Це небезпечні ноги! Вони втекли від свого хазяїна!

Ноги. (б'ють кота)                         Кіт. А-А-А-А-А-А-А-А-А-А-А-А-А-А-А-А-А-А-АА-А!

Робітник. (підходить до ніг) Не ходи далеко товаришу, заблудишся.

Списувач. Що з ними трапилося?

Кіт. Його трамвай перерізав?

Робітник. Ні, його перерізав учень 6-го класу Віктор Списувач. Коли він розв'язував задачу, то отримав відповідь « Щоб викопати яму треба 0,5 робітника». От і маємо!

« Плюс».Треба правильно розв'язувати задачу!

« Мінус». Допоможіть діти! Розв'яжіть задачу « Шість робітників викопали три ями». Скільки робітників викопають одну яму? (відповіді дітей) (2 ями)

Ноги. Спасибі вам, ви великі математики!

Робітник. Як зустрінете Списувача, передайте йому, що він ледар!

Кузя. (єхидно) Я передам, я його знаю.

Швачка. Ой допоможіть! Ой, випустіть мене звідси!

Списувач. Хто там?

Швачка. Мене засудили і відправили в тюрму, бо я не змогла пошити 27 костюмів з 28 метрів тканини!

«Плюс». Хто ж дав тобі таке завдання?

Швачка. Віктор Списувач!

«Мінус».. Давайте діти поможемо швачці. Скільки костюмів можна пошити, якщо на 1 костюм йде 3 м. тканини? ( відповіді дітей) (9 костюмів)

Швачка. Дякую діти ! А Списувачу пошию костюм з 1 м., як він і казав!

(З'являється велосипедист) Велосипедист. Ой, помираю на ходу! Я не можу виконати страшне завдання Списувача.

Списувач. Та я вас не знаю!

Велосипедист. А ну швидко вирішуй задачу правильно, бо буде тобі погано!

(Списувач читає)

Велосипедист. Розв'язуй, взнаєш як вираховувати метри за години та гнати мене зі швидкістю 100км./год!

Списувач.Не виходить задача!

Велосипедист. Як це НЕ ВИХОДИТЬ!!? (біжить за двієчником)

(на зустріч виходять дідусь і бабуся)

Бабуся. Ой, як я втомилась! Я пройшла 1000 кілометрів!

Дідусь. 60 років назад я вийшов назустріч своїй сестрі. Сьогодні я повинен з нею зустрітися. (обіймаються)

«Плюс». Хто ж розлучив вас на довгі роки?

Бабуся. Віктор Списувач.

Дідусь. Він розв'язував задачу «Сестра і брат вийшли назустріч один одному з сіл, які були на відстані 12 км. один від одного і йшли зі швидкістю 3км/год кожен. Через скільки ж вони зустрінуться?»

Бабуся. Допоможіть розв'язати задачу діти!(через 2 години)

Бабуся і дідусь. От і дякуємо, ми знову молоді.

І ведучий.Ми показали 1 день з життя Списувача.

ІІ ведучий. Тяжке та небезпечне існування ледаря і нероби!

І ведучий. Воно сповнене неприємних зустрічей з героями задач, які неправильно розв'язані.

ІІ ведучий. Тож давайте любити математику!!!

 

1 ведучий

Все зумiли розв’язати,

Про складне й просте сказати.

Вмiли добре рахувати

І нове в усiм пiзнати.

І тому заслуга ваша —

Так надалi i тримати —

Математику не забувати.

Математика

Я задоволена всiма,

Хто в гостi завiтав,

Хто всi свої сили,

Умiння й знання

Умiло показав.

Той нагороди вартий,

Подяк, усiх чеснот.

Тож часу ми не гаймо

І переможцiв привiтаймо.

(Математика нагороджує грамотами та цiнними подарунками кращі команди з усiх класiв та вiдзначає окремо особливо активних учнiв).

Я щиро вдячна усiм-усiм

І подаю вам руку.

Тепер ми друзi:

Ви та я.

Мiцні, мов нерозлийвода.

Нехай вам сонечко сiя

І не приходить хай бiда.

До побачення, дiти. Ми скоро зустрінемося з Вами на уроках.

1 ведучий

2 ведучий

Незнайко

Математика

Плюс

Мінус

Віктор Списувач

Кузя

Ноги

Робітник

Швачка

Велосипедист

Дідусь

Бабуся

 

  • 1 ведуча
    Два школярі. Один говорить:
    - Уже не знаю, чи вірити нашому вчителю математики... Учора він сказав, що 6+4=10, а сьогодні, що 7+3 теж =10...

 

2 ведуча

Якщо в тебе є долар і твоя мати дасть тобі долар, скільки в тебе буде грошей?

- Один долар, вчителю.
- Так ти просто не знаєш арифметики

- Це ви не знаєте моєї матері, вчителю.

 

         1 ведуча
Вчителька пояснює дітям ділення. Написала на дошці "2:2" і запитує:
- Діти, хто знає, що це означає?
- Нічия! - підскакує з першої парти Женя.

 

         2 ведуча: А зараз ситуації, які трапляються на уроці математики


Учителька: - Скажи Петренко, якщо один плюс один буде два, а два плюс два буде чотири, скільки буде чотири плюси чотири?
Учень: - Марія Іванівна, - це несправедливо. Ви завжди відповідаєте на легкі питання, а мені дістаються найважчі .

Учитель
- От якщо ти знайшов у правій кишені своїх штанів три карбованці, а в лівій - два карбованці...

Учень
- Виходить, я надяг чужі штани.

        

1 ведуча: А ось і ще випадок. Учитель запитує учня:
Учитель - Скільки буде два плюс два?
Учень - Вісім
Учитель - А десять плюс чотири?
Учень - Двадцять два
Учитель - Ким працює твій тато?
Учень - Офіціантом
Учитель - То-то я дивлюся, ти якось дивно рахуєш.

         1 ведуча: Розмова двох учителів
Учитель - учителю:
- Ну і клас мені трапився тупий! Пояснюю теорему - не розуміють. Пояснюю другий раз. Не розуміють! Утретє пояснюю. Сам уже зрозумів. А вони не розуміють...

         2 ведуча: І таке буває на уроці математики
Вчитель - учениці: "От якщо я тобі дам білку, потім ще двох білок, а потім ще трьох білок! Скільки буде в тебе білок?"
Учениця: "Сім!"
Учитель: "Слухай уважно! Спочатку одну білку, потім ще двох і потім ще трьох. Скільки?"
- "Сім!"
- "Т-а-а-к! Давай по-іншому! Одне яблуко плюс два яблука, плюс ще три яблука! Скільки?"
- "Шість!"
- "Ну, нарешті-то! А білка плюс дві білки плюс три білки! Скільки?"
- "Сім!"
Учитель: "Ну, чому?!!"
- "А у мене вже живе одна білка!

1 ведуча: А ось, що буває, коли вчитель математики дуже-дуже сердитий 
Вчитель у клас входить не в собі і голосно говорить:
- Іваненко, назви двозначне число!
- 46...
- А чому не 64? Два! Петренко, назви двозначне число!
- 98...
- А чому не 89? Два! Сидоренко назви двозначне число!

-         35…

-         А чому не 53? Два! Федюк  назви двозначне число!
- 33! : )
- А чому... не…33!?  Ну добре Федюк… сідай - Десять!
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Сценарії
Додано
30 жовтня 2023
Переглядів
364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку