Василівська ЗШ І-ІІІ ст..
Виховний захід
«Здоров’я той має, хто про нього дбає»
Вчитель
Колісник С.П.
с. Василівка
2012
Тема заходу: « Здоровя той має, хто про нього дбає!»
Мета заходу: навчати дітей повсякденного контролю за своїм здоров'ям та поведінкою, виховувати бажання вести здоровий спосіб життя, розвивати оцінні судження.
Матеріал до заходу: плакати про здоровий спосіб життя, вірші, прислів’я, частівки,тести.
Хід заходу.
1. Організаційний момент:
Ми хочемо здоров'я мати, але про нього треба дбати!
Ведучий: Сьогодні ми з вами будем говорити,
Як ніколи в житті не хворіти,
Як здоров'я міцне мати ,
А про ліки і не згадувати!
Вчитель: Є такий вислів: «Дві речі ми цінимо тільки тоді, коли вже їх немає:»
Що ж це за речі?
( Відповіді дітей)
Вчитель: Правильно, діти, це – здоров'я і молодість. Ви ще малі, молодість попереду, а про здоров'я потрібно дбати змалечку. Тому до нас на свято прийшли незвичайні гості. Зустрічайте їх!
( Заходять діти в масках – людська голова, вуха ,ніс, зуби, руки, ноги, очі)
Маски (разом):
Доброго дня,вам любі малята!
Хочемо дізнатись,чи вмієте ви за нами доглядати,
Чи вмієте нас берегти, щоб ніколи не хворіти.
Голова людини:
Я – ваша голівка дитяча,
Та не дуже береже мене малеча.
Без шапки на морозі бігає,
У м’яча мною грає,
На сонці, без хустинки на мені ,загорає.
Чи знають дівчатка й хлопчаки,
Який в мені мозок чуткий?
Від найменшого удару він здригається,
А від того і хвороби починаються.
Ведучий: Що скажуть діти на такі слова?
Учень: Шановна людська голова!
Які тривожні твої слова!
Ти справді кажеш розумні речі,
Що їх треба знати малечі.
Мозок керує руками, ногами,(показ плаката «Мозок людини»)
Всіма бажаннями і почуттями.
Як тільки мозок пошкодить людина –
Не буде жити ані хвилини.
Задумайтесь, любі малята,
Чи потрібно голову від ударів оберігати?
( Відповіді дітей)
Очі : Ми – два брати,обидва Кіндрати,
Через дорогу живемо,
Але в гості один до одного не ходимо! Хто ми такі?
(Відповідь дітей)
Очі: Хто не хоче нас берегти, може брудними руками нас терти,
Кидатись сніжками, каштанами, камінням.
Для цього не потрібні великі уміння.
Може лежачи читати,
Від комп’ютера весь день не відставати,
Телевізор без перерви дивитись,
Тоді легко без зору лишитись.
Учень: Любі наші оченята!
Ми знаємо,як за вами доглядати,
Лежачи, при поганому освітленні, не читати,
Гострими предметами не гратись,
Брудними руками до вас не торкатись,
Комп’ютером та телевізором не зловживати,
На яскраве світло не поглядати,
На протягах не стояти.
Очі: Ми надіємось на вас,любі діти,
Хочемо разом з вами красі Батьківщини радіти.
Вуха: А ми - органи слуху – ваші вуха !
Щоб на уроках все почути, запам’ятати, не забути,
Як за нами треба доглядати?
Дівчинка: Вас потрібно чистити паличкою з вати,
Гострими предметами в вас не ковирятись,
Гучної музики не слухати,
Бо так недовго і глухим зостатись.
Ніс: Я люблю бувати скрізь , недарма кажуть: «Не сунь свій ніс!»
Але ж я – орган нюху, я – важливіший за очі й вуха!
Очі й вуха: Носе! Ти не задирайся, а під ноги роздивляйся!
(разом) як так будеш задаватись, то можеш і без носа зостатись.
Краще діток запитати, чи вміють вони тебе оберігати?
Учень: Носе допитливий, кирпатий,ми знаємо,як за тобою доглядати.
Від пилу й бруду тебе оберігати,
Сторонніх предметів у тебе не пхати,
Бо від цього ти почнеш чхати,
Не зможеш ти більше квітів нюхати і смаку їжі відчувати.
Ніс: Добре, друзі! Буду тепер скромним,
Ви сьогодні мене дуже присоромили!
Зуб: Ой, болить мені ,болить,хочу солодку цукерку вкусить!
Хочу горішок,грушку, пампушку,
Хочу сухариків, медку хоч трішки!
Карієс: Шановні малята! Дайте зубові все скуштувати,
Тоді я стану йому рідним братом,
В стоматкабінеті ми будемо й спати!
Учениця: Ні, карієсе, такої дружби ми не допустимо!
За зубами ми доглянемо!
Ввечері та вранці ми їх чистимо,
Після їжі – полоскаємо,
Як їли гарячий борщ,
то холодним компотом чи молоком не запиваємо,
голками,шпильками, цвяхами залишки їжі не ковиряємо,
бо для цього зубочистки маємо.
Учень: Горіхів зубами не лупаємо,
Для цього спеціальну машинку маємо.
Цукерками не зловживаємо.
Хто ці правила забуде,
До закінчення школи ось таким буде!
(малюнок людини з беззубим ротом (дод. 2)
Руки: А ми ваші рученьки, діти!
Чи вмієте ви за нами слідити?
Учениця: Руки нам потрібні скрізь, нам без них не обійтись!
Руки пишуть, руки малюють,нас одягають,завжди працюють.
Навіть важко уявити, як без рук можна прожити!
(Конкурс « Малюю без рук», дітям зв’язують ззаду руки,олівцем потрібно намалювати сонечко і хмаринку.)
Руки: Чи легко було без нас малювати? (відповіді дітей)
Отож старайтесь нас не ламати,
На морозі без рукавиць не ходити,
Кип’ятком не обливати,
Молотком по пальцях не бити,
До вогню не простягати, щоб не обпалити,
Тоді ми вам будем довго служити!
Ноги: У грибка я одна, у рибок нас нема,
У стола чотири або три – відгадайте, хто ми є?
Чи потрібні ми людині?
Діти: Ви – наші ніжки, потанцюйте трішки!
(танець-гра «Ой, на горі жито»)
Учень: Ноги дітям помагають –
У футбол і в хокей грають,
У походи з ними ходять,
В цирк, в музеї діток водять.
Ноги: Щоб ми вам довго могли слугувати,
Потрібно про нас постійно дбати:
Кожного дня перед сном нас мити,
В тісному взутті не ходити,
По сходах у школі не стрибати,
Підніжок один одному не підставляти,
На санках і лижах обережно кататись,
Бо нас дуже легко поламати.
Голова людини: Зустріч наша пройшла немарно –
Як нас берегти, ви знаєте гарно .
А щоб ще краще усе знати,
Потрібно частівки проспівати.
(Всі учасники заходу виконують частівки)
Ми, всі органи людини, Хто сидить у інтернеті
Просим тебе, друже, щодня і щоночі,
Бережи нас кожен день, дуже скоро він в лікарні
Будь уважним дуже. Лічитиме очі.
Хто здоровим хоче бути, Хто з мобільного весь день
Хай запам’ятає, модні пісні слуха,
Що здоровий тільки той, тому скоро лікар-ЛОР
Хто про себе дбає лічитиме вуха.
Не старайтеся в житті Хто правила порушує
Дружити із тортом, при грі у футбола,
Бо здоров'я має той, той опиниться в лікарні,
Хто дружить зі спортом. Прощай, рідна школо!
Веселі тести
а) зубна; б) для взуття;
2. Якщо бажаєте схуднути, їжте:
а) овочі і фрукти; б)мило;
3. Якщо ви замість серветки витерли руки скатертиною,то:
а) вас похвалять; б) дадуть по руках;
4.Якщо ти не зав’язав шнурки на черевиках,то:
а) твій друг наб'є собі носа; б)твій ніс буде, як картоплина;
5.Якщо в мами круглі очі і відкритий рот,то:
а)ти прийшов зі школи чистий і вчасно;
б)під вечір на порозі з'явилось щось схоже на городнє опудало;
Колісник Степанія Павлівна 2012р.