ВИХОВНИЙ ЗАХІД «ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ»

Про матеріал
Мета: з'ясувати сутність понять «здоров'я» та «здоровий спосіб життя»; поглибити знання, уміння і навички здорового способу життя учнів з метою попередження небезпечної поведінки; розвивати вміння роботи в групах; виховувати толерантне ставлення один до одного.
Перегляд файлу

 

                        Капітанівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  

 

 

 

 

 

 

ВИХОВНИЙ ЗАХІД

 

«ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ»

 

 C:\Users\Користувач\Desktop\зображення_viber_2022-01-27_14-37-57-631.jpg  

 

                                  

                                                                         Підготували та провели

                                                                         класний керівник 11 класу

                                                                        Фінів Юрій Іванович,

                             педагог-організатор

                                                                        Фініва Світлана Владиславівна,

                                                                        сестра медична Перемот Ольга Павлівна

 

                                                   

                                                        

                                                            

 

27.01. 2022 рік

 

   

Мета: з'ясувати сутність понять «здоров'я» та «здоровий спосіб життя»; поглибити      з  нання, уміння і навички здорового способу життя учнів  з метою попередження небезпечної поведінки; розвивати вміння роботи в групах; виховувати толерантне ставлення один до одного.


Хід дискусії
I. Організаційний момент. Емоційне налаштування класу
II. Вітання
Класний керівник: (звертаючись до учнів, які стоять у колі). Підніміть смайлик(відповідний), хто:
    сьогодні поснідав; .
    займається у спортивних секціях;
    робить ранкову зарядку;
    зараз почуває себе здоровим на 100 %; 
    миє часто руки;
    носять окуляри;    
    вважає, що здоров'я — це не тільки відсутність хвороб, а й здорові думки, вчинки.

IІІ. Бліц – опитування /невелика розминка/

1. Що є найбільшою цінністю у житті людини? Здоров'я.
2. Що таке здоров'я? Стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб чи фізичних вад.
3. Від чого залежить наше здоров'я? Від спадковості – 20%.
Від медицини – 10%.    Від екології – 20%.    Від способу життя – 50%.
4. Чи звернули ви увагу від чого найбільше залежить здоров'я? Чи погоджуєтеся ви з цим?   

5. Що таке спосіб життя? Співвідношення праці і відпочинку, харчування, сон,

характер спілкування з людьми.
6. Який спосіб життя ви вважаєте здоровим? Який зберігає і зміцнює здоров'я

(фізичне і моральне).
7. Назвіть основні складові здорового способу життя. Фізична і розумова праця,

 здорове харчування, дотримання гігієни та режиму фізкультури, загартування.
8. В якому розумінні можна стверджувати що "праця створила людину"? Працюючи. Людина не лише створює необхідні для забезпечення життя матеріальні засоби, а й сама розвивається, духовно зростає, удосконалюється.
9. Яка праця на вашу думку важливіша фізична чи розумова? Як без однієї так і без другої немислиме людське життя.
Для чого потрібно дотримуватися гігієни та режиму? Для профілактики захворювань, для забезпечення нормальної роботи всіх ланок нашого організму.
10. Як підтримувати свою фізичну форму?
Виконувати ранкові зарядки, відвідувати уроки фізкультури, щоденно активно рухатися, проводити вихідні на свіжому повітрі (спортивні ігри, туристичні походи тощо).
11. Скільки часу потрібно витрачати на сон? Не менше 8 годин на добу

ІV. Гра «Острів мрій»
      В  цій грі всі мрії стають реальністю. Проте кожен учень повинен обрати тільки одну мрію з усіх: «Здоров'я», «Багатство», «Слава», «Кохання», «Професія», «Родина».

 

Усі вони записані на дошці. Це вікторина на зразок «запитання — відповідь». На запитання «Про що ти мрієш?» відповідають по черзі всі, до кого звертається вчитель, на відповідь дається кілька секунд. Усі відповіді записуються на дошці у відповідних категоріях. Декого з учнів можна попросити пояснити свій вибір. Можна

поцікавитися, чому окремі учні не обрали мрію «Здоров'я», обговорити, чому

ставлення до здоров'я впливає на здійснення будь-якої мрії. Потім учитель пропонує визначення поняття здоров'я Всесвітньої організації охорони здоров'я: «Здоров'я —

це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб

або фізичних вад».

  Український народ завжди турбувався про здоров’я своєї нації. Мудрі прислів’я дійшли і до нашого часу… я, думаю ви їх пам’ятаєте.

  • Здоров’я маємо - не дбаємо,  а втративши – плачемо.    Народне прислів ’я   
  • Без  здоров’я ніщо людині не миле.    Народне прислів ’я

 V. Видатні люди про здоров’я

Людство  з  давніх-давен  усвідомило  ціну  здоров’я,  присвячуючи  цій темі мудрі  думки,  які  слугують  засобом  передачі  знань  і  досвіду старшого  покоління молодшому. З  розумінням  цінності  здоров’я  і руйнівних  наслідків  хвороб

випливає думка про необхідність дбайливого ставлення до власного здоров’я. 

Багато  висловів  дійшло  до  нашого  покоління  від  древніх  лікарів,  філософів, вчених,  дослідників,  письменників,  в  яких  стверджується  верховенство здоров’я

 над  усім  іншим  у  житті.  Вони  не  тільки  констатують  факти,  а рекомендують  

або відкидають,  застерігають  або  повчають,  схвалюють  або засуджують.

Сестра медична: А чи знаєте ви видатних людей, які говорили про здоров’я?

/Повідомлення учнів/

 Головним  скарбом  життя  є  не  землі,  що  ти  їх  завоював,  не  багатства,  що

 їх маєш  у  скринях...  Головним  скарбом  життя  є  здоров’я,  і,  щоб  його  

зберегти, потрібно багато що знати.  (Авіцена) 

 Поведінка  є  таким  самим  джерелом  патології,  як  гени  й середовище... Неправильна  поведінка  людей  є  більш  частою  причиною  їхніх захворювань, аніж зовнішні дії чи слабкість природи людини. (М. Амосов) 

 Щоб  бути  здоровим,  потрібно  власні  зусилля,  постійні  й  значні.  Замінити  їх не можна нічим.   (М. Амосов) 

 Якби не було хвороб, хто б взагалі згадував про здоров'я. (М. Амосов) 

Хто такий Микола Амосов?

Це людина з великої букви.  Народився він в сім'ї селян. Мати була повитухою, працювала в селі неподалік від міста Череповець. Батько пішов на війну 1914 року, а коли повернувся, то незабаром покинув сім'ю. З 12 до 18 років навчався в Череповці

у школі, потім — там само — в механічному технікумі.

З 1932 року працював у Архангельську, начальником зміни робітників на електростанції при лісопильному заводі. У 1934 році розпочав навчання в Заочному індустріальному інституті. 1935 року поступив в Архангельський медичний інститут, який закінчив з відзнакою у 1939 році. Паралельно з медициною продовжував

навчання в заочному інституті. Темою для диплому обрав проект великого аероплана з паровою турбіною.

 

У 1940 році отримав диплом інженера «із відзнакою». Після закінчення інституту і

 до початку Другої світової війни працював хірургом лікарні в Череповці. Працював у комісії з мобілізації, а через деякий час призначений головним хірургом у Польовий пересувний госпіталь. Після того працював хірургом у Москві.

У 1952 році переїхав до України в Київ, де прожив 49 років. У березні 1953 року захистив докторську дисертацію з медицини на тему «Резекції легень при туберкульозі». У 1955 р. М. Амосов створив та очолив першу в країні кафедру грудної хірургії для вдосконалення лікарів. В 1958 р. починає співпрацювати з Інститутом кібернетики в галузі фізіологічних досліджень серця. 1963 рік — уперше у СРСР зробив протез мітрального клапана.

   Клініку серцевої хірургії, яку очолював Амосов, в 1983 році реорганізували в Київський науково-дослідний інститут серцевої хірургії. Щороку в інституті проводиться близько 3000 операцій на серці, в тому числі близько 2000 зі штучним кровообігом.

Сестра медична. Часто Микола Михайлович говорив: «Добути і зберегти своє здоров’я може тільки сама людина. (М. Амосов) 

Давайте послухаємо, що які вам потрібно робити зусилля, щоб бути здоровим….

/Фільм про Амосова – 2.21/

VІІ. Вправа «Модель здоров'я»
Педагог-організатор. Давайте поговоримо про здоровий спосіб життя.

  1. Що говорять вам батьки про здорову їжу?
  2. Нездорова їжа – що це?
  3. Чи думаєш ти про своє здоров’я?
  4. Чи впливає їжа на ваше здоров’я, які наслідки такого впливу?

Давайте послухаємо про що думають і говорять ваші однолітки з інших країн, щодо здорового способу життя? /фільм «Однолітки про ЗСЖ /

Розвиток науково-технічного прогресу призвів до того, що у кожного із нас є гаджети: Гаджет (англ. gadget — пристрій) — як правило, цікава технічна новинка у вигляді електронного пристрою, або іншого засобу, що поєднує в собі високі технології і цілком реальне застосування. Зневажливе значення — дрібничка,

дурниця.

Сьогодні ґаджетом можна вважати будь-який цифровий прилад, досить невеликий, щоб одягти на руку, покласти до кишені або підключити до КПК або смартфона. Поява і функціональний потенціал ґаджетів передбачені у творах кіберпанка.

Найвідоміші типи ґаджетів: мобільний телефон, смартфон, портативна гральна приставка, мультимедійний програвач, GPS-навігатор, електронна книга.

Як ви думаєте чи існує мобільна загроза?   

/перегляд відео про мобільну загрозу/

Заключне слово вчителя
Вчитель. Здоров'я — це найбільша цінність кожної людини. Важливо знати, що шкідливі звички, про які ми щойно говорили, шкодять нашому здоров'ю, призводять до хвороб, депресій, деградації особистості, втрати мрій, дорогих людей, речей, які були колись найважливішими.

Про це все може говорити будь-яка людина, і будь-яка людина може все це втратити. Пам'ятайте про це, здобувайте нові знання, робіть правильний вибір. Будьте здорові!

docx
Додано
6 червня 2023
Переглядів
264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку