Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів
із дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика»
Успіх в сучасному світі багато в чому визначається здатністю людини проектувати своє життя: визначати далеку і найближчу перспективу, знаходити і залучати необхідні ресурси, намічати план дій і оцінювати досягнення поставлених цілей.
Проект являє собою самостійне доскональне вивчення будь-якої проблеми з презентацією результатів роботи.
Навчальний проект — спільна навчально-пізнавальна, дослідницька, творча або ігрова діяльність учнів — партнерів, що має спільну мету, узгоджені методи, способи діяльності, спрямована на досягнення загального результату з розв’язування певної проблеми, значущої для учасників проекту.
Робота над проектами проходить в кілька етапів:
1. Підготовка до роботи над проектом.
2. Вибір теми.
3. Постановка мети і завдання проекту.
4. Пошук інформації різними способами.
5. Виконання завдань проекту.
6. Підготовка до захисту проекту.
7. Презентація (захист) проектів.
8. Аналіз результатів проектної роботи.
План навчального проекту:
1. Мета
2. Об’єкт дослідження
3. Засіб опрацювання даних
4. Форма подання результатів
Проект «Роль всесвітньої мережі Інтернет у нашому житті»
Розглянемо етапи роботи над проектом на прикладі проекту «Роль всесвітньої мережі Інтернет у нашому житті».
Мета проекту:
• дослідити, яке місце займає Інтернет в нашому житті;
• дізнатись, які небезпеки та можливості приховує в собі мережа;
• підготувати рекомендації для активних користувачів Інтернету.
Тривалість проекту: 2 уроки.
У ході виконання проекту ви проаналізуєте користь та можливу шкоду від Інтернету та знайдете відповідь на питання: як не заблукати у всесвітній мережі.
Працюючи над завданнями проекту, ви маєте змогу:
• вдосконалити навички користування інтернет-ресурсами;
• навчитися знаходити причинно-наслідкові зв’язки між подіями;
• навчитися узагальнювати інформацію;
• навчитися швидко шукати та критично оцінювати інформацію, подавати її у найкращій для сприйняття формі.
Приклад навчального проекту нижче.
Навчальний проект з інформатики на тему:
«Видатні жінки в сфері інформаційних технологій»
Виконав учень 5А класу
Середньої школи № 1291
м. Дніпра
Давиденко Максим
Мета проекту:
поглиблення знань з історії розвитку інформатики та обчислювальної техніки;
дослідження біографічної інформації про діяльність жінок-вчених.
Етапи дослідження:
Споконвіку жінка вважалася берегинею домашнього вогнища, тому наука й інша громадська діяльність були прерогативою чоловіків. Однак в історії були знамениті жінки, які придумали по-справжньому фундаментальні винаходи і зруйнували стереотипи про жіночу логіку і про те, що рушієм прогресу може бути лише чоловік. Наприклад,
Гіпатія Олександрійська (філософ, астроном і математик, остання керівниця філософської школи в Олександрії і хранителька славнозвісної Олександрійської бібліотеки) винайшла астролябію (прилад для вимірювання координат небесних тіл) і прилад для визначення щільності рідини.
Табіта Беббіт (ткаля) у 1810 році створила прототип циркулярної пилки, поліпшену головку для прядильної машини та запропонувала процес виробництва штучних зубів.
Жозефіна Кокрейн (світська дама) 31 грудня 1885 в Іллінойській філії Патентного бюро США запатентовала «Машину, миючу посуд», після того як не дорахувалася чергового блюдця зі свого улюбленого китайського сервізу.
Марія Склодовська-Кюрі (французько-польська вчена) співвідкривач радію та полонію, лауреат двох Нобелівських премій – з фізики та хімії.
Світ вважає, що комп'ютери - це складно, потрібний особливий склад розуму, і логіка, яку жінці не осягнути. Ймовірно мало хто знає, що в історії інформатики багато поворотних моментів, пов'язаних з комп'ютерами, в яких ключову роль грала жінка.
Ада Лавлейс
Ада Лавлейс була дочкою поета, англійського лорда Джорджа Гордона Байрона і Анни Ізабель. Він залишив сім’ю після її народження і помер, коли дівчинці було 8 років. Мати дівчинки, як згодом і сама Ада, дуже любила математику.
У віці 12 років Ада зібрала свій власний літальний апарат. Вона відома тим, що зробила опис ранньої версії обчислювального пристрою загального призначення Чарльза Беббіджа - аналітичної машини.
Вона вважається першим програмістом в історії. На згадку про цю талановиту жінку було розроблено універсальну мову програмування, названу в її честь. Збройні сили НАТО також використовують її.
Катерина Ющенко (1919 – 2001) - українська науковиця, програмістка, яка у 1950-х роках першою працювала на комп’ютері МЕОМ — першій в СРСР і континентальній Європі електронній цифровій обчислювальній машині. Була одним з керівників розробки унікального комп’ютера «Київ» і відповідала за його архітектуру та програмне забезпечення.
Саме наша українка своїми програмними розробками випередила англійку Діну Джонстон – авторку першого програмного забезпечення для Бі-Бі-Сі, королівських ВПС та Британської залізниці; американку Карен Спарк Джоунз, першу програмістку-лінгвістку з Кембриджу, Ґрейс Гоппер – авторку Коболу і голову жіночого відділу шифрувальниць Блетчлі-парку ВМФ США.