повторити граматичний матеріал; навчати та тренувати вживання вивчених ЛО, МЗ та ГС в усному та писемному мовленні за темою; розвивати мовні та мовленнєві навички за темою; розвивати комунікативні здібності школярів; виховувати толерантне ставлення учнів один до одного, вміння співпрацювати та допомагати; прищеплювати інтерес до вивчення іноземної мови, усвідомлення її значимості в житті суспільства; виховувати свідомих громадян своєї держави; формулювати речення з правильними граматичними формами дієслова to be; вміти застосовувати граматичні правила на письмі.
Lesson 7
Form: 5-G
Date: 09.09.2021
Тема уроку/ The subject of the lesson Використання дієслова to be/Using of the verb to be
Цілі/Aims:
Очікувані результати/Learning outcomes:
Тип уроку/Type of the lesson: урок формування граматичних навичок.
Види діяльності на уроці/Activities at the lesson:
Перебіг уроку/Procedure
Привітання/Greeting:
T: Good morning!
P: Good morning, good morning, good morning to you! Good morning, good morning I`m glad to see you!
Повідомлення теми, мети уроку:
T: Our theme is ` Using of the verb to be `. We will repeat the grammar material from previous lessons, work with cards and pictures and tell about yourself.
Рапорт чергового:
T: Who is on duty today?
P: I am on duty today
T: What is the weather like today?
P: The weather is sunny.
T: Is it cold?
P: No it isn`t
T: Do you like this weather?
P: Yes, I like.
Гра «Match the column»
T: Now we remember possessive pronouns and join pronouns:
P: I – my
She – her
He – his
You – your
We – our
They – their
It - its.
Робота з підручником/Work with textbook
T: Let`s repeat the rules in your textbooks, p. 5.
Гра «Впіймай помилку»/Game “Catch mistake”.
T: Look at the blackboard and correct mistake:
Письмо/Writing
Робота з картками за рівнями/Work with cards for levels:
T: Please write in your copybooks and do grammar exercise independently:
Завдання: Вставити необхідну форму дієслова to be у пропуск.
1. I _ a teacher.
2. He _ a tourist.
3. My name _ Roma.
4. Kate _ a doctor.
5. They _ actors.
6. She _ a nurse.
7. It _ a cat.
Завдання: Вибрати am, is або are.
1. I _ very friendly.
2. My mother _ very busy.
3. My friends _ very funny.
4. My teachers _ very kind.
5. I _ American.
6. He _ from Italy.
7. I _ not very good pupil.
Говоріння/Speaking
T: Tell about yourself using verb “to be”.
P: My name is Maryna. I am 10 years old. My mother is a teacher. My father is a businessman. I have got two brothers. They are twins. My family is wonderful.
Підсумки уроку/Summarizing
T: What did you do on this lesson?
P: I know…
I liked…
Домашнє завдання/Home tasks
Do ex.5 p. 7, WB. To write about your class using verb “to be”.
I |
their |
You |
your |
We |
her |
They |
its |
He |
our |
She |
his |
It |
my |
I |
their |
You |
your |
We |
her |
They |
its |
He |
our |
She |
his |
It |
my |
I |
their |
You |
your |
We |
her |
They |
its |
He |
our |
She |
his |
It |
my |
Завдання: Вставити необхідну форму дієслова to be у пропуск.
1. I _ a teacher.
2. He _ a tourist.
3. My name _ Roma.
4. Kate _ a doctor.
5. They _ actors.
6. She _ a nurse.
7. It _ a cat.
Завдання: Вибрати am, is або are.
1. I _ very friendly.
2. My mother _ very busy.
3. My friends _ very funny.
4. My teachers _ very kind.
5. I _ American.
6. He _ from Italy.
7. I _ not very good pupil.
Завдання: Вибрати am, is або are.
1. I _ very friendly.
2. My mother _ very busy.
3. My friends _ very funny.
4. My teachers _ very kind.
5. I _ American.
6. He _ from Italy.
7. I _ not very good pupil.
Succesful labels for students