Управління освіти Іллінецької міської ради
Методичний кабінет
Іллінецький НВК "ЗОШ І-ІІІ ступенів – гімназія №2»
Використання інноваційних технологій при вивченні теми
«Світ навколо нас. Тварини»
у початкових класах
Іллінці, 2020 рік
Автор-упорядник:
Рябець Надія Федорівна – учитель англійської мови Іллінецького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №2», вища категорія
Рецензент:
Нечипоренко Світлана Миколаївна – учитель англійської мови Іллінецького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №2», вища категорія, учитель-методист, голова районної МК учителів англійської мови
У методичному посібнику вміщено опис досвіду роботи учителя англійської мови з теми «Використання інноваційних технологій при вивченні теми «Світ навколо нас. Тварини» у початкових класах», розробка уроку та добірка використання технологій викладання англійської мови в початкових класах.
Методичний посібник рекомендовано для вчителів англійської мови.
Затверджено на засіданні ради методичного кабінету управління освіти Іллінецької міської ради.
Протокол №_______ від___________________
Голова ради методичного кабінету Чирва Л.Г.
Рецензія
на методичний посібник Рябець Надії Федорівни
«Використання інноваційних технологій при вивченні теми «Світ навколо нас. Тварини» у початкових класах»
Головна мета учителя на початковому етапі у викладанні англійської мови – сприяти виникненню в учнів бажання вивчати іноземну мову, а також підбирати ті методи, форми, засоби, технології та принципи навчання, які б задовольнили вимоги, що висуває нова програма початкової школи. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі з англійської мови в початковій школі є надзвичайно ефективним засобом підвищення якості навчання молодших школярів.
Посібник містить різноманітні матеріали для розкриття питання креативного мислення учнів, які спонукають до пошуку рішень: співпраці педагога з учнем, учня з учнем.
Учитель має свій стиль викладання, ретельно підбирає навчальний матеріал з різних джерел.
Рябець Надія Федорівна застосовує інформаційно-комунікаційні технології з метою створення комфортних умов навчання.
Нечипоренко Світлана Миколаївна – учитель англійської мови Іллінецького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №2», вища категорія, учитель-методист, голова районної МК учителів англійської мови
ЗМІСТ
Вступ .........................................................................................5
Висновок ................................................................................26
Список використаних джерел ..............................................27
Вступ
Нова програма з англійської мови засвідчила зміну у підході до процесу викладання й чітко визначила орієнтацію на потреби учня. Оскільки результатом навчання учнів іноземної мови є формування у них навичок та умінь користуватися мовою як засобом спілкування, ключовим тут є принцип комунікативної спрямованості, головна функція якого полягає у створенні умов комунікації, відповідного психологічного клімату.
Застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) є на мій погляд, надзвичайно ефективним засобом підвищення якості навчання молодших школярів.
ІКТ дозволяють зробити урок цікавим, динамічним та ефективним, підвищують інтерес до вивчення іноземної мови, сприяють ефективному засвоєнню іншомовного матеріалу, поліпшенню загального настрою в класі.
Використання інтернет-ресурсів дає можливість зробити урок більш яскравим.
При вивченні теми «Світ навколо нас. Тварини» у 4 класі використовую різні технології, вправи, моделюю життєві та ігрові ситуації. Вправи спрямовані на репродуктивну, продуктивну і творчу діяльність школярів. Зміст навчання забезпечую єдністю предметного, процесуального та емоційно-ціннісного компонентів.
1. Вправи на розвиток та удосконалення
навичок письма
1.
2.
3.
4.
5.
2. Використання ігор для активізації вживання
лексики, говоріння
На початковому етапі вивчення теми застосовую ігри на просте сприймання і відтворення матеріалу. Це різноманітні начальні лексичні, граматичні, фонетичні та творчі ігри:
1. Лексична гра «Name animals».
Передаючи по черзі іграшку, перший говорить назву тваринки українською мовою і передає іграшку іншому, той має назвати цю тваринку англійською і, передаючи іграшку наступному учневі, називає іншу тваринку українською, наступний називає англійською і називає тваринку українською і так далі.
2. Лексична гра «Guest the Word».
Після того як нові слова записані на дошці, записані учнями в словники і кілька раз повторені, учитель загадує слово і просить відгадати його. Учні запитують «Is this a fox?» до тих пір, поки слово не відгадане. Учень, який назве задумане слово, стає ведучим. Гра продовжується (учні вибирають картинки тваринок).
3. Дидактична гра «What is missing?».
На дошці під магнітами малюнки тваринок. Діти їх називають. Команда учителя «Close your eyes!» і прибирає 1-2 картинки. Потім команда «Open your eyes!». «What is missing?». Діти згадують зниклі слова.
4. «Memory Run game».
Перший учень називає слово, другий повторює його і називає своє, третій – повторює перше та друге і додає своє і так далі. Ведучий записує слова на аркуші паперу та слідкує за ходом гри. Учень, який допустить помилку, вибуває з гри.
Р1 – a fox
Р2 – a fox and a lion
Р3 – a fox, a lion and a bear… etc.
5. Граматична гра «Have you a Pet (Animal)?».
Мета гри: тренувати учнів у вживанні:
Кожен учень задумує улюблену тваринку (добре завчасно попередити учнів про проведення цієї гри, щоб вони з дому принесли іграшку-тваринку). Ведучий виходить до дошки і починає задавати по одному питанню кожному гравцеві: «Is your pet a duck?», «Is your pet a hen?». Якщо ведучий не вгадує, то учень відповідає «No, it is not». Якщо ж відгадує, то учень відповідає «Yes, it is» і займає місце ведучого.
6. «On the Line».
7. Ping-Pong.
Учитель ставить запитання. Учні дають коротку відповідь.
Have you a got pet? Yes, I have.
Do you like your pet? Yes, I do.
Can your cat run? Yes, it can.
Do zebras live in savanna? Yes, they do?
Can your parrot speak? Yes, it can.
Do you have a dog? Yes, I do.
Does your dog live in a dog-house? Yes, it does.
8. Wild animals, domestic animals.
Роздаю фішки зелені (дикі) та червоні (свійські) тваринки. Учитель називає тваринок, а учні показують фішки відповідного кольору.
9. Граматична гра «8 questions».
Мета гри: тренувати учнів у формуванні загальних запитань. Учитель загадує іменник, учні повинні ставити загальні запитання. Наприклад:
Is it a thing?
Is it a vegetable?
Is it an animal?
Is it a domestic?
Is it a wild?
Doe it live in the forest?
Is it big?
Is it an elephant?
No, it is not.
No, it is not.
Yes, it is.
No, it is not.
Yes, it is.
No, it is not.
Yes, it is.
Yes, it is.
10. Граматична командна гра «Thinking of Words».
Клас ділиться на 2 команди. Учні першої команди ставлять запитання гравцям іншої. Наприклад:
Nina: Victor can you think of an animal whose name begins with C?
Victor: Yes, I can.
Nina: What is it?
Victor: A camel.
11. Граматична гра «Boaster».
Мета гри – затренувати вживання ступенів порівняння прикметників.
Р1 – I have got a fox. It is big.
Р2 – Ha, ha, ha – I have got a monkey. It is bigger.
Р3 – Ha, ha, ha – I have got a bear. It is the biggest.
12. Animal puzzle.
3. Використання прийому групової роботи
(інтерактивні методи)
1. Шкала думок (ранжування)
Із запропонованого списку потрібно розподілити тварин за ступенем порівняння.
fast |
big |
tall |
slow |
long |
|
|
|
|
|
faster |
bigger |
taller |
slower |
longer |
|
|
|
|
|
the fastest |
the biggest |
the tallest |
the slowest |
the longest |
|
|
|
|
|
2. Евристичний діалог «Animals».
Учасникам групи пропоную відповідати на запитання.
What tiger
Where savanna
What can jump, run
What eats smaller animals
3. Чотири кути.
Чотири листи паперу кладуться в 4 кути кімнати і кладуться учням, визначити тему (в групі може бути по декілька чоловік), вони пишуть всі асоціації на листочок, а потім по черзі розповідають про тему, використовуючи записані слова на листочку.
Члени інших груп записують усі почуті вислови й слова.
4. Карусель «Merry-go-round»
Утворюється 4 групи по 3 учні. Видаю аркуші паперу різного кольору із запитаннями де живуть тваринки.
in the forest
(зелений) |
in savanna
(коричневий) |
in the jungle
(салатовий) |
in the sea or ocean (голубий) |
5. Робота в групах «Unscramble the words».
Складіть слова з переплутаних літер і запишіть їх.
6. Аукціон (кінець уроку).
Учасникам групи задається тема «Animals». Групи по черзі зачитують по одному вислову. Та група, яка представить свій вислів останньою і стає переможцем.
It is a fox.
It is big.
It’s orange.
It’s faster than a cat.
It lives in the forest.
It eats meat.
7. – Where do zebras live?
– They live in Africa.
4. Використання віршів для фонетичної зарядки, діалогу, лексичної роботи
Вірші використовую для фонетичної зарядки, діалогу і для фізкультхвилинки. Вірші супроводжую ілюстраціями. Відбираю вірші згідно віку, теми або підтеми.
Animals I love all kinds of animals Dogs and cats and rabbits. I love all kinds of animals, Despite their little habits. |
Tom and his cat Tom has a cat. His cat is red. His cat is big and fat. It is on the bed. |
Like I like my Bunny. Bears like honey. Girls like cats. Cats like rats. Boys like dogs. Storks like frogs. Mice like cheese. Sparrows like peas. Owls like mice. I like rice. Birds like grain. Say it all again. |
The Cat and The Mouse - Little Mouse, little Mouse, Where is your house? - Little Cat, little Cat, I have no flat - I am poor mouse, I have no house. - Little Mouse, little Mouse, Come into my house! - Little Cat, little Cat, I shall not do that - You want to eat me!
|
My pet I've got a pet, It’s a cat. His name is Fred; I love my cat. |
A black cat A black cat Sat on a mat And ate A fat rat. |
My Cat Pit I have a cat. His name is Pit And with me He likes to sit. |
Mice I think mice are rather nice. Their ears are pink, Their teeth are white. They run about the house all night. |
The kittens clothes Jeans and trousers, Sweaters and shirts, Socks and tights, And jackets and skirts. T – shirts, shoes, High boots and mittens, These are the clothes Of the kittens. |
I found a cow I found a cow! How? I found a hen! When? I found a bear! I found a hen! I found a cow! Wow! |
Watch Watch this dog! Watch! He can play Hopscotch! Watch that dog! He runs for a frog. His name is Mark. He likes to bark. Watch the cat! He runs for a rat. His name is Nick. He can play hide-and-seek. |
I love my dog I’ve got a dog, His name is Jack His head is white, His nose is black. I take him out Every day. Such fun we have! We run and play. Such clever tricks My dog can do. I lоve my dog! He loves me too! |
Pig This is Pig, She likes to dig, Her name is Pat, It is very fat. Little dog Harry has a little dog Such a funny fellow. But his dog is made of wood Painted white and yellow. |
Butterfly Butterfly, butterfly, Where do you fly, So quick and so high In the blue, blue sky? Bill's dog Bill's dog is big. Tom's dog is small. But funny little Jim Has no dog at all. |
I like dogs I like dogs, all dogs, Big dogs and small dogs, Glad dogs and sad dogs. But I like best On land or sea, The one who Wags his tail at me. |
The bird-house Little bird, little bird, Look at me! I have a bird-house, Oh, come and see! Little boy, little boy Under the tree, I like this house, Give it to me. |
Robin, sing for me Robin, Robin, high in the tree, Why are you singing so merrily? Sometimes I wish that in a tree, Robin, Robin, don't fly away, Oh, pretty Robin, why can't you stay? |
|
Mothers and Babies |
|
The hen has a chicken. What does it say? Cheep, cheep, cheep All through the day. The duck has a duckling. What does it say? Quack, quack, quack All through the day. The cat has a kitten. What does it say? |
Mew, mew, mew All through the day. The pig has a piglet. What does it say? Squeal, squeal, squeal All through the day. The fish has a baby. What does it say? It doesn't say anything All through the day. |
A duck family Father Duck goes for a swim, Mother Duck comes out with him, And behind them, nice and clean, Seven yellow ducklings swim. Seven little yellow balls. "Quack, quack, quack," the Mother calls. What a pretty sight they make Swimming on the lake. |
|
The Cow The friendly cow all red and white I love with all my heart She give a me cream With all her might To eat with apple tart. |
The pig went to market This pig went to market, This pig stayed at home, This pig had roast meat, This pig had none. This pig cried, "Wee, wee, wee!" All the way home. |
Grasshopper Little Grasshopper lives in the fields. He is a nice funny fellow. His coat is green, his hat is blue, His trousers are brown and yellow. |
The Elephant The Elephant has got a son, A little boy, a small one. But I'm sleepy a lost, The child is bigger than a horse. |
The Zoo I like to go to the zoo, To the zoo, to the zoo! Come with me to the zoo, To the zoo, to the zoo! A zebu lives in the zoo, In the zoo, in the zoo! A zebra lives there too In the zoo, in the zoo! |
Donkey Donkey, donkey, Old and grey. Open your mouth And gently bray. Lift your ears And blow your horn. To wake the world This sleepy morning. |
Grizzly Bear If you ever, ever, ever But a Grizzly bear, You must never, never, never Ask him where He is going, Or what he is doing For if you ever, ever dare To stop a grizzly bear, You will never another grizzly bear. |
The Polar Bear The day is hot, The sun is bright. I see a Bear, He is white. He does not like the hot sun. He likes big icebergs, We have none. I like the Bear, He is nice. Shall I buy for him an ice? |
5. Кросворди
1.
2.
3.
4.
Висновок
Матеріали, які містить даний посібник дозволяють зробити такі висновки:
Запорукою успішної мовної активності учнів є нетрадиційні форми уроків англійської мови, в ході яких учні долучаються до культури країн мови, що вивчається, а також розширюють знання про культурну спадщину рідної країни, що дозволяє учням брати активну участь у діалозі культур, розвивають інтерес до вивчення іноземної мови.
Список використаних джерел
Для нотаток
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________