Використання методів арт-терапії у навчанні дітей з особливими освітніми потребами (ООП) Тема заняття: "Мій внутрішній світ через мистецтво"

Про матеріал
Використання Арт-терапії у навчанні дітей з ООП передбачає створення атмосфери, яка сприяє розвитку творчих здібностей, емоційного вираження та соціальної адаптації дітей через мистецтво. Арт-терапія допомагає дітям з ООП знайти спосіб вираження своїх почуттів і думок, розвивати навички комунікації, а також знижувати рівень тривожності і стресу.
Перегляд файлу

Використання методів арт-терапії

у навчанні дітей

 з особливими освітніми потребами (ООП)

    Використання Арт-терапії у навчанні дітей з ООП передбачає створення атмосфери, яка сприяє розвитку творчих здібностей, емоційного вираження та соціальної адаптації дітей через мистецтво. Арт-терапія допомагає дітям з ООП знайти спосіб вираження своїх почуттів і думок, розвивати навички комунікації, а також знижувати рівень тривожності і стресу.

Тема заняття: "Мій внутрішній світ через мистецтво"

Мета заняття:

  • Розвиток емоційної виразності через творчість.
  • Підвищення впевненості в собі і своїх здібностях.
  • Сприяння розвитку комунікативних навичок.
  • За допомогою арт-терапевтичних методів знижувати тривожність і допомогти дітям з ООП краще адаптуватися до навчального процесу.

Обладнання:

  • Папір (для малювання).
  • Фарби, маркери, олівці.
  • Глина або пластилін.
  • Картки з різними емоціями (для вираження почуттів).
  • Музика для фонового супроводу.

1. Вступна частина (5-7 хвилин)

  • Привітання з дітьми.
  • Пояснення мети заняття: "Сьогодні ми будемо малювати і створювати різні твори мистецтва, щоб розповісти про наш внутрішній світ, свої почуття і думки."
  • Легка розминка: дихальні вправи або коротка медитація для зняття напруги.

2. Основна частина заняття (25-30 хвилин)

Завдання 1: "Малювання емоцій"

  • Ведучий пропонує дітям вибрати одну емоцію з карток (радість, смуток, страх, злість, спокій, здивування і т.д.).
  • Діти малюють свою емоцію на папері, використовуючи кольори, які асоціюються з цією емоцією.
  • Обговорення результатів: кожна дитина може поділитися, що саме вона зобразила і чому вибрала ці кольори та форми.

Завдання 2: "Створення м'якої скульптури"

  • Діти працюють з пластиліном або глиною, створюючи символ свого настрою чи почуття.
  • Під час роботи важливо, щоб діти не поспішали, а зосереджувалися на своїх відчуттях.
  • Після завершення кожен може поділитися, що саме він зробив і чому.

Завдання 3: "Музична арт-терапія"

  • Включення спокійної музики для створення сприятливої атмосфери.
  • Попросити дітей вибрати один предмет для малювання або ліплення, який асоціюється у них з цією музикою.
  • Важливо запитати дітей, що саме вони відчувають під час прослуховування музики.

3. Завершення заняття (10-15 хвилин)

  • Підсумок заняття: обговорення того, що кожен зміг створити і як ці твори допомогли зрозуміти власні почуття.
  • Діти можуть поділитися своїми переживаннями, що було важливо під час роботи.
  • Дякування за участь і підкреслення важливості вираження своїх емоцій через мистецтво.

Поради для викладача:

  • Під час заняття важливо бути чутливим до кожної дитини, адже діти з ООП можуть мати різні рівні сприйняття і самовираження.
  • Залишити простір для інтерпретації дитячих робіт без оцінки чи критики.
  • Використовувати заохочення і підтримку для кожної дії, щоб дитина відчувала себе впевнено.

Таке заняття дає можливість дітям з ООП через творчість виразити свої почуття, подолати емоційні бар'єри, а також покращити соціальні навички та комунікацію в групі.

 

docx
Додано
22 грудня
Переглядів
5
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку