Бджола мала тілом, а велика ділом

Про матеріал
Цікава розповідь про життя бджіл, їх користь, харчування та помешкання. Прослуховування казки про неслухняну бджілку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала Перепадя Наталія Едуардівна, вчитель основ здоров’я, етики, мистецтва (нетрадиційні методи малювання)Бджола мала тілом, а велика ділом.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Кожного року 10 липня відзначається день «Не наступайте на бджіл!», але це лише символічна назва. Акції, які проводяться цього дня, мають на меті привернення уваги суспільства до проблеми зникнення комах на всій Землі. В цей день кожен може вкласти свою частку в заходи щодо збереження бджіл. Карпатський біосферний заповідник підготував 10 фактів про цих працьовитих комах.1. Бджоли єдині комахи на землі, які можуть виготовляти їжу для людини.2. У світі виділяють понад 15 000 видів бджіл.3. В колонії бджіл може бути до 80 тисяч особин і керує ними всього одна королева.4. Матка або королева бджіл може жити до п'яти років. Основна її робота полягає у народженні нового потомства. Влітку кожного дня матка відкладає понад 2000 яєць.5. В пошуках їжі бджоли можуть відлітати від свого вулика на відстань до десяти кілометрів.6. Бджоли дуже ревно захищають свій вулик, це і не дивно, адже для виготовлення всього однієї чайної ложки меду працює до 12 бджіл протягом всього життя.7. Для збору одного кілограма меду бджолиній сім'ї необхідно облетіти відстань, яка еквівалентно трьом екваторам навколо Землі.8. Самці бджіл або трутні забезпечують самку якісним заплідненням, так ще й залишаються без свого дітородного органу після закінчення процесу… У них навіть не має жала.9. Робочі бджілки живуть до шести тижнів і виконують всю необхідну роботу. Тільки робочі бджоли жалять і тільки тоді коли відчують загрозу, оскільки після цього вони гинуть.10. Відмінною рисою бджіл, які дають прополіс, є наявність п’яти очей. Однак, велика кількість очей не означає хорошу якість зору. Вони бачать навколишній світ у блакитних і жовтих тонах.

Номер слайду 4

Користь бджілджоли відіграють найбільшу роль в опиленні квітів. А через опилення, квіти розмножуються. Це означає, що без бджіл квітів би взагалі не було. У кожної бджілки на передніх лапках є щіточки, на які вони збирають пилок. А на задніх лапках – спеціальний кошик для його перенесення. Коли пилок та нектар змішуються разом – утворюється в’язка рідина, яку бджілки складають у стільники. Там формується мед. Чим харчуються бджоли. Бджоли харчуються пилком та нектаром квіток, який вони висмоктують довгим хоботком. А от взимку бджоли харчуються медом, який вони зібрали в теплу пору року. Вони утворюють щільний клубок у своєму вулику, щоб тримати матку і себе у теплі. Помешкання бджіл. Вулик бджоли утворюються зі стільників. Тобто весь будинок бджілки – суцільні цеглинки з меду. Кожен вулик може вміщувати в собі біля 40 000 комашок! Така велика родина бджіл є окремою країною зі своєю королевою та політичним устроєм. Одні працюють (приносять до вулику пилок та нектар), другі виховують діточок (годують їх нектаром), треті будують стільники (з суміші нектару та пилка), в яких потім народжуватимуться і житимуть нові бджілки, четверті, чи-то четверта – королева – народжує дітей – нових працьовитих мешканців своєї країни.

Номер слайду 5

Казка про неслухняну бджілку. Олена Кукуєвицька. Одній бджілці стало нудно літати над квітками. Вона вирішила полетіти на річку, щоб скупатися в спекотний літній день. Коли мама і сестри бджілки дізналися, що вона задумала, то почали відмовляти її від цієї забаганки.«Не вигадуй, маленька бджілка!», – продзижчали вони. «Ти ж не вмієш плавати і потонеш! Та й взагалі – ми, бджоли, не купаємося в річках, а тільки іноді беремо звідти воду». Але наша бджола нікого слухати не хотіла. «Подумаєш, ось деякі люди теж плавати не вміють, але в річку заходять», – сказала вона.І ось, потайки від мами і сестер, маленька бджілка полетіла на річку. На березі і у воді було багато дорослих і маленьких людей. Вони засмагали, плавали, плескалися у воді. «От і я так трохи похлюпаюся, а потім повернуся додому, у вулик», – вирішила бджілка. Але як тільки вона опустилася на воду, її крильця намокли, і вона почала тонути. Річка понесла її подалі від берега. «Ой, річка, відпусти мене додому, до мами», – запхикала бджілка. «А ось і не відпущу. Мої рибки хочуть з тобою познайомитися», відповіла річка і понесла бджілку далі. Тоді бджілка звернулася до рибок: «Рибки, я б рада з вами пограти, але я ж не вмію плавати і втоплюся!». Але рибки відповіли, що нічим не можуть їй допомогти. Тоді наша маленька бджілка попросила вітер: «Дорогий вітер, спаси мене – допоможи мені дістатися до берега». «Гаразд, допоможу», – відповів вітер, дмухнув у інший бік, і бджілку понесло до берега. Майже біля берега бджілку побачив один хлопчик. Він не побоявся, взяв її в долоньку, виніс і поклав на траву. Коли крила у бджілки висохли, вона змогла злетіти і повернутися додому.«Яка ж ти у мене неслухняна бджілка!», – зітхнула мама-бджола. «Ти ж могла потонути, щоб ми тоді без тебе робили?». Після цього випадку маленька бджілка завжди слухалася маму і питала дозволу, перед тим як щось зробити. Але не тільки маленьким бджілкам, але і всім дітям потрібно слухатися рідних, щоб не потрапити в біду.

Номер слайду 6

Варіант малюнка 1

Номер слайду 7

Малюнок бджоли — покрокова інструкція. Голова з хоботком. Голову комахи слід малювати так: Зобразити загострений по краях овал, розташувавши його вертикально. Всередині у нижній межі фігури домалювати невелике півколо. Домалювати півколо, з’єднавши його крайні точки в одній, за межами контуру зображення (хоботок). Відступивши від нижньої межі овалу 1-2 см вгору, зобразити всередині фігури ще один округлий овал, приблизно вдвічі менше першого за розміром (око комахи). Тулуб. Після промальовування основних частин голови бджоли, необхідно перейти до створення контуру тулуба: З правої межі намальованою раніше голови бджоли вивести півколо, розташувавши його крайні точки на межі овалу. З цього півкола вивести вправо ще одне півколо, максимально витягнутий вправо і злегка загострений у своєї пікової точки. Відстань між верхньою і нижньою межею тулуба бджоли має становити не менше 7 див. Смуги. Щоб додати реалістичності малюнку, необхідно заповнити плавно вигнутими смугами внутрішню частину тулуба комахи. Відстань між дугами має становити не менше 2-3 см (точна довжина визначається масштабом зображення і форматом використовуваного аркуша паперу).

Номер слайду 8

Варіант малюнка 2

Номер слайду 9

Варіант малюнка. Спосіб його створення1. В середині робочої площини намалювати 2 перпендикулярні прямі, що перетинаються посередині.2. Відступивши 2-3 см від точки перетину ліній, зобразити невелике коло (одна з частин тулуба комахи).3. Знизу кола домалювати овал так, щоб його нижня точка розташовувалася приблизно посередині нижньої частини вертикалі (друга частина тулуба комахи).4. Зверху, впритул до кола домалювати невелике півколо (голова бджоли).5. Видалити другорядні лінії за допомогою ластику.6. Праворуч і ліворуч від кола домалювати по трикутнику (крила комахи).7. Внутрішню область крил необхідно розділити на 2 половини з допомогою горизонтальної прямої.8. З області з’єднання двох частин тулуба вправо і вліво вивести по 2 злегка вигнуті лінії, спрямовані вниз. Крайні точки ліній повинні бути з’єднані, утворюючи таким чином кут (задні ноги комахи).9. За допомогою кривих, сполучених між собою, також слід намалювати передні лапи бджоли.10. З верхньої межі півкола вивести криві 2, промальовані тонким олівцем (вусики).11. Нижню частину тулуба заповнити смугами, ширина яких повинна бути не більше 2-3 см, в залежності від масштабу підсумкового зображення.12. Розфарбувати отриману картинку, використовуючи чорний і жовтий кольори.

Номер слайду 10

Бджілка Слова: Ірина Білик Музика: Ірина Білик. Жу-жу-жу, маленька бджілка. Жу-жу-жу, з листа на гілку,Жу-жу-жу, я з бджілкою дружу. Жу-жу-жу, маленькі крила,Наче в човника вітрила,Жу-жу-жу, я з бджілкою дружу. Бджілка, бджілка, бджілка,Бджілка!Бджілка, бджілка, бджілка,Бджілка!Жу-жу-жу, маленька мушка. Сіла з носика на вушко,Жу-жу-жу, я з мушкою дружу. Жу-жу-жу, наїлась меду,Злиплась, так тобі і треба,Жу-жу-жу, я з мушкою дружу. Мушка, мушка, мушка,Мушка!Мушка, мушка, мушка,Мушка! Мухи і бджоли літають навколо, | Мухи і бджоли. | Мухи і бджоли не ходять до школи, | Не ходять до школи. | (2) Це класно! Щось навколо стало тихо, От і я собі на втіху Запросила в гості всіх комах. Треба друзів зустрічати Та чомусь не мусить тато,Встигне тільки вимовити, ах!Бджілка, мушка, бджілка,Бджілка!Бджілка, мушка, бджілка,Бджілка!Бджілка! Бджілка!Виконує Аліна Гросу https://mp3xa.cc/track/270049-alina-grosu-bdzhilka.html

Номер слайду 11

Як розпочався творчий шлях Аліни Гросу?Все розпочалося у 1999 році, коли дівчинці було лише чотири рочки. Саме тоді її батьки зрозуміли, що маленька Аліна має справжній вокальний талант. Починати дівчинка вирішила доволі серйозно: того ж року вона знялась у кліпі на свою пісню, яка називається “Літо”. Слухачі були в захваті, адже від Аліни віяло харизмою за кілометр. Крім того, чималу роль зіграв її нестандартний стиль. Візитною карткою маленької співачки стали її афро-кучері та яскраві костюми. Втім справжнім хітом, який знають тисячі українців, стала після “Бджілка”. Без цієї композиції не обходилось жодне дитяче свято на початку нульових.

Номер слайду 12

Інструкція з охорони праці під час малювання 1. При роботі з матеріалами для образотворчої діяльності потрібно уважно слухати вчителя і стежити за показом прийомів, які він використовує при виконанні завдання.2. Перед початком роботи необхідно надіти спеціальний робочий одяг (фартух, нарукавники і т.п.).3. До інструментів з образотворчої діяльності відносяться: папір, пластилін і глина, фарби, воскові крейди, пастель, фломастери і клей.4. Перед початком заняття з образотворчого мистецтва необхідно підготувати робоче місце: розкласти олівці, фарби, папір. Для роботи з фарбами налити воду у баночку.5. При роботі з приладдям для образотворчої діяльності вам слід сидіти вільно і прямо. Не горбітися.6. При роботі з папером слід уникати:порізів об краї паперу.7. Малювати на тілі або одязі як своєму, так і сусіда не можна.8. При роботі з пензликом, олівцем або фломастером використовувати інструкцію з охорони життя і здоров'я при поводженні з пензликом і олівцем.9. При роботі з фарбами слід уникати:попадання їх в очі, до рота, у ніс.можливості забруднити обличчя, одяг.10. Не можна пробувати фарби на смак.11. Протягом заняття необхідно стежити за чистотою рук і робочого столу.12. Після закінчення роботи прибрати приналежності на місце.13. Вимити руки.14. Зняти робочий одяг, привести його в порядок і повісити на місце.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

ДЖЕРЕЛО: https://lifehacker.org.ua/malunok-bdjoli-dlia-ditei-olivcem-dlia-srisovki-rozfarbyvannia-trafaret-na-kvitci-sotah-kameni-z-medom-sotami-vylikom/2/https://lifehacker.org.ua/malunok-bdjoli-dlia-ditei-olivcem-dlia-srisovki-rozfarbyvannia-trafaret-na-kvitci-sotah-kameni-z-medom-sotami-vylikom/3/https://www.pisni.org.ua/songs/197529.htmlhttps://mp3xa.cc/track/270049-alina-grosu-bdzhilka.htmlhttps://chas.cv.ua/posadov-priznachennya/125900https://ukr.media/culture/313018/https://tales.org.ua/kazka-pro-neslukhnianu-bdzhilku/https://mamabook.com.uahttps://eco.rayon.in.ua/news/528509-10-tsikavikh-faktiv-pro-bdzhil-do-dnya-ikhnogo-zakhistu

Номер слайду 16

pptx
Додано
25 листопада
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку