Використання проєктних технологій в освітньому процесі

Про матеріал
Дана розробка - метод проєктів, метою якої є заохочення здобувачів освіти, як у власній роботі, так і в роботі всього колективу та поглибити знання про взаємозв'язок фізіології організму і фізичних явищ.
Перегляд файлу

14563363_350376355316792_8547472852060036725_n

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

Державний професійно-технічний навчальний заклад

"Західно-Дніпровський центр професійно-технічної освіти"

 

 

 

Методична розробка

 

в номінації

 

«Використання проектних технологій в освітньому процесі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор розробки

О.П. Анциферова – викладач фізики

 

 

 

 

2021 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

З М І С Т

 

№ з/п

Найменування теми

Сторінка.

1.

Вступ

2

2.

Тематика використання проектів при вивченні фізики

3

3.

Характеристики і параметри методу проектів.

4

4.

Хід виконання  колективного проекту

5

5.

Висновок

16

6.

Література

17

7.

Додатки

18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Важлива зацікавленість кожного учня

    як у власній роботі, так і в роботі всього колективу.

 

Вступ

      За багаторічну працю в системі профтехосвіти стало зрозуміло, що нікому не можна дати освіту на засадах якоїсь окремої науки незалежно від інших наук, тому, що органічне поєднання відомостей інших навчальних предметів навколо однієї теми, є однією з найперспективніших задач, яка закладає нові умови діяльності викладачів та учнів, що має великий вплив на ефективність сприйняття учнями навчального матеріалу. Тому важливим є баланс інтересів усіх суб’єктів освітнього процесу по відношенню до нововведень, ступінь їхньої мотивації, орієнтованості на результат. Одним із перспективних шляхів розвитку  й підвищення мотивації навчання є впровадження нетрадиційних методів і форм організації уроку. Викликати інтерес до предмету важлива задача для вчителя та для учня який в майбутньому буде оцінюватися, як висококваліфікований робітник, фахівець своєї справи.  На сучасному етапі учням потрібні мотиви, які працюють на перспективу: їм треба показати широке поле  фізики, розкрити її практичну спрямованість, зв'язок з іншими предметами, ввести захопливі елементи історії розвитку фізики, відкритих законів явищ, учених, працюючих над проблемами, показати зв’язок фізики з життям, побутом і викликати здивування. Одним з яких є – метод проектів. Проведення таких уроків пов’язане з організаційними труднощами, тому що це є спеціально організований учителем і самостійно виконаний учнями комплекс дій, який завершуються створенням творчого проекту. Звичайно, проектною діяльністю треба доповнювати навчальний процес, щоб ця діяльність вона була не замість уроку а разом з уроком. Це дасть змогу учням найповніше виявити свої здібності. Вибирати тематику проектів, необхідно з  вимогами навчальної програми та здібностями учнів. Постановка перед учнями завдання, виконання якого можливе лише на основі вивчення поданої теми. Це може бути бесіда, інформація про теоретичну і практичну значимість майбутньої теми або розповідь про історію виникнення і розвиток основних понять даної теми тощо. Основною метою творчих проектів – сприяти самостійному формуванню інтелектуальних, спеціальних і загальнокультурних знань і вмінь учнів, сприяти розвиткові таких умінь як ініціатива, співробітництво, навички роботи в колективі, логічне мислення, бачення проблем і прийняття рішень, одержання і використання інформації, самостійне навчання, планування, розвиток комунікативних навичок. Основними задачами метода проектів є наступні функції: допомогти учням у пошуку джерел, необхідних їм для роботи над проектом і при цьому бути джерелом інформації; підтримувати безупинний зв’язок, щоб допомогти учням просуватися в роботі над проектом та заохочувати їх. Даний метод дозволяє використовувати безліч дидактичних підходів навчання у справі, незалежні заняття, мозковий штурм, рольову гру, евристичне і проблемне навчання, дискусію;  має високу мотивацію, що означає зростання інтересу і включення у роботу в міру її виконання;  дозволяє вчитися на власному досвіді і досвіді інших у конкретній справі.

  1. Тематика використання проектів при вивченні фізики

Вибір тематики проектів у різних ситуаціях може бути різним. В одному випадку проект висувається вчителем з урахуванням навчальної ситуації з предмета, в інших в залежності від рівня знань учнів класу. Тематика проектів може пропонуватися самими учнями, орієнтуючись на їхні пізнавальні, творчі, прикладні здібності. Запропонований проект орієнтує учнів і створює основу для усвідомлення певних цілей. Самоконтроль і самооцінка можливостей майбутньої діяльності з вивчення поданої теми. Після того як основне навчальне завдання сформульовано, зрозуміле і прийняте учнями, і з’ясування, що  наявних  знань для розв’язання Для виконання проекту, повинно бути готовим наочне приладдя, прилади, пристрої, єднальні провідники, зібрана електрична схема, якщо цього вимагає урок, використання у навчанні комп'ютерів, електрифікованих схем, магнітних дошок, плакатів з узагальненням схем і опорними конспектами, іншими новими засобами наочності, технічними засобами навчання тренажерами. Самостійність, активність, вміння і навички навчального процесу є тою основою до колективної роботи і  виховує у учнів соціальні мотиви вчення. Творчі ставлення до діла, колективна діяльність то, можливо різноманітна одночасна робота усіх учнів, спрямована на досягнення спільної мети. Праця у парах, групова і між групова робота, фронтально-колективна діяльність. Наприклад група ділиться на невеликі бригади по 4 учня у кожній. Один з членів групи, призначається відповідальним, керівником роботи. Метод, що включає роботу у групах має таку структуру: постановка пізнавального завдання, інструктаж про послідовність роботи у групі, роздача дидактичного матеріалу. Дидактичний матеріал для групи складається із двох частин : картка - завдання відповідальному ; картка - завдання членам групи. Відповідальний отримує обидві картки – завдання. У першій їм вказані цілі й хід проведення роботи, організаційні дії відповідального, у – другий – план роботи, індивідуальні завдання кожному члену групи. Також спільна робота в проекті передбачає підготовка до відкритого уроку. Це дає можливість: демонструвати експонати, вироблені власними руками. пояснювати принцип роботи, виготовленої речі та інше висловлювати свою точку зору до роботи іншої групи, дискутувати, обґрунтовувати, робити висновки. Спостереження показали, що поглиблюючись у предмет, учні все більше ставляють запитання на які необхідно відповісти так, щоб це був аналіз, синтез зрозумілий дитині, а іноді, необхідна розповідь, бесіда. Можна поставити учня в такі умови, щоб він аналізував сам, зробив висновки цього  навчального завдання недостатньо,  переходимо до складання й обговорення  плану майбутньої роботи. Використання методу проектів дозволяє впроваджувати методи, які зорієнтують урок: використовувати різноманітні форми й методи організації роботи, що враховують суб’єктивний досвід учнів щодо теми, яка розглядається; створювати атмосферу зацікавленості кожного учня як у власній роботі, так і в роботі всього класного колективу; емоційний виклад матеріалу – запорука результативності методу. Тому – основна задача - заохочувати прагнення учнів до самостійної роботи, аналізуючи під час уроку різні способи виконання завдання, запропоновані учнями, відзначати та підтримувати всі прояви діяльності, що сприяють досягненню учнями мети. Для керівника методу проектів найважливішою передумовою є теоретична підготовка до навчального проектування та здатність майстерно застосувати ці знання на практиці, що передбачає використання сукупності дослідницьких, пошукових, творчих за своєю суттю методів, прийомів, засобів. Крім того, для того, щоб учені при виконанні завдання впевнилися у власних силах, у зміцнені волі, бажанню долати труднощі, керівник використовує авансування довірою. Розробка проекту, його основних етапів, створення моделі є важливим чинником подальшої успішної діяльності. Тематика проекту обирається з урахуванням нових освітніх завдань, реалій сучасного життя, тощо. Тому обґрунтування вибору проблеми висвітлює концептуальність, актуальність, необхідність, новизну обраної тематики. Назва проекту відтворює основний зміст діяльності й визначається її кінцевим результатом, вона повинна бути чітко сформульована. Мета та завдання проекту повинні бути сконкретизовані й спрямовані на реальний результат.

  1. Характеристики і параметри методу проектів.

Відповідно до мети та завдань обирається тип проекту, подається його характеристика за певними параметрами. Прикладом може бути навчальний проект «Фізика в медицині». Охарактеризувати можна цей проект за критеріями: за змістом - міжпредметний; за кількістю учасників - колективний; за тривалістю – середньої тривалості; за ступенем самостійності - репродуктивно-дослідний,  частково-пошуковий; за характером контактів – зовнішній; за кінцевим результатом - теоретико-практичний. Визначені учасники та співучасники проекту, якими були медсестра закладу Козина Л.В. , викладач хімії, біології, захисту Вітчизни Твереза Т.М., викладач охорони праці Макайда О.А., історії Тарасюк П.П. Термін реалізації проекту- 3 тижні, база реалізації проекту медична установа. Прогнозований результат передбачив нові технології, роботу медичних приладів, можливість здолання ситуацій з хворою людиною, надання першої медичної допомоги.

  1. Хід виконання  колективного проекту
    1.  Підготовчий етап:

Над проектом працює група 2КК-20. Склад групи 20 учнів

  1.  Визначення мети і завдань проекту.

Поглибити знання про взаємозв’язок фізіології організму і фізичних явищ, які відбуваються в організмі людини та будову фізичних приладів на прикладах медичного обладнання; розвивати навики групової роботи; формувати поняття про бережливе відношення до власного здоров’я.

  1. Опис проекту, його основних етапів.

Завдання: узагальнити знання, отримані на уроках фізики, біології, захисту Вітчизни, ознайомитися з медичними приладами, принципами їх роботи та знайти зв'язок з фізичними законами, явищами.

Методики і виконання завдання: бесіда, інтерв’ю, обговорення, круглий стіл

  1. Організаційний етап:
    1.  Розподіл на групи і завдання кожної групи:

а) підготувати презентації; б) запропонувати фізичне обладнання, яке працює на властивостях фізичних явищ; в) показати можливість використання медичного обладнання; г) інтерв’ю медичних працівників, пацієнтів; д) організувати проведення проекту, а саме провести відкритий урок за круглим столом.

Складання плану діяльності кожної групи, розподіл обов’язків.

1. Готуємо презентації:

Т. Цимбал «Ультразвук в медицині»

О. Лось «Як працює мозок людини»

Д. Кохно «Оптичні прилади в медицині»

В. Бігун «Лазери в медицині»

Керівник групи Т. Цимбал

2. Вивчаємо роботу медичних апаратів, працюючих на фізичних властивостях, і визначити зв'язок фізичних явищ з принципом роботи кожного.

О. Лось - ампліпульс терапія

К. Петюренко - УВЧ - терапія

Я. Зеленська – магнітотерапія

Т. Бігун - ультразвукова терапія

О. Біляк - гальванізація та електрофорез

В.Бондік - офтальмоскоп

Керівник групи К. Петюренко

3. Беремо інтерв’ю у фахівців: з лазерної терапії;  як правильно прочитати кардіограму;  виміряти тиск; як правильно зробити штучне дихання, виміряти температуру.

Л. Кльосова – інтерв’ю з лазерної терапії

А. Васильєва – інтерв’ю з кардіологом

А. Дрозд – інтерв’ю з викладачем з охорони праці «як правильно зробити штучне дихання?»

П. Іванченко - інтерв’ю з медпрацівником училища «як правильно виміряти пульс, температуру?»

Керівник групи Л. Кльосова

4. Завдання до відкритого заходу

Т. Лисенко - обговорення

О. Морін – обладнання уроку

К. Пузанов - стіннівки

А. Пушкар – висновки проведеної роботи

А. Шевацукова – оцінка проведеної роботи

Керівник групи Т. Лисенко

  1. Підсумковий
    1. Звітування груп (Додаток 1)
    2. Оцінювання результатів діяльності
  2. Висновок
  3. Література
  4. Фотоматеріали до проекту (Додаток 2)

.

 

 


 

 

 

 

 

 

  ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

Державний професійно-технічний навчальний заклад

"Західно-Дніпровський центр професійно-технічної освіти"

 

 

Картинки по запросу посох асклепия                                                                    

 

Навчальний проект

«Фізика в медицині»

 

 

 

 

 

Автор розробки:

Викладач фізики О.П. Анциферова

 

 

 

 

2021 р.

 

Додаток 1

Відкритий урок проекту

Тема проекту: «Фізика в медицині»

І. Визначення і мета проекту:

1.1.навчальна: поглибити знання про взаємозв’язок фізіології організму і фізичних явищ, які відбуваються в організмі людини та будову фізичних приладів на прикладах медичного обладнання;

розвиваюча: формувати уміння застосовувати знання на практиці;

виховна: розвивати навики групової роботи;

здоров’я зберігаюча: формувати поняття про бережливе відношення до власного здоров’я.

1.2. Опис проекту, його основних етапів.

задача : узагальнити знання, отримані на уроках фізики, біології, захисту Вітчизни, ознайомитися з медичними приладами, принципами їх роботи та знайти зв'язок з фізичними законами, явищами.

Методика і виконання завдання: бесіда, інтерв’ю, обговорення, круглий стіл

 Обладнання: газети “Фізика и медицина”, « Що фізикам відомо про медицину» тонометр, термометр, записи кардіограми, комп’ютер, мультимедійна дошка.

 ІІ. Організаційний

2.1. Розподіл учасників на групи

2.2. Завдання кожної групи.

        2.3. Складання плану діяльності кожної групи, координація роботи груп.

        2.4. Розподіл обов'язків між членами групи.

- Презентації

- Обговорення проблеми

- Використання термометра (фізіологічні показання організму і показники медичного приладу)

- Електрокардіографія (фізіологічні показання організму і показники медичного приладу).

- Тонометр і його використання людиною.

- Ультразвукові дослідження.

- Як працює мозок людини?

Рефлексія

Підведення підсумків.

ІІІ. Хід роботи

 

Вступне слово вчителя фізики:

Сьогодні ми підводимо підсумок роботи, яку ви проводили на протязі певного часу у формі круглого столу. В ході уроку будемо спостерігати тісний взаємозв'язок фізики і медицини, тобто практичне застосування знань двох предметів. "Фізика не тільки може, а й повинна глибоко вторгатися в біологію, як своїми засобами дослідження, так і властивими їй теоретичними уявленнями". Цими словами академіка Л.А. Арцімовіча я і хочу почати наш захід. За правилом проведення круглого столу, в уроці беруть участь всі учасники заходу, але нам необхідно вибрати головуючого і секретаря, який складе протокол круглого столу.

Вчитель біології:

Мабуть, ні для кого не секрет, що шкільна програма багато в чому відірвана від реального життя. Ви вчитеся розв'язувати тригонометричні нерівності, складати рівняння теплового балансу, малювати кристалічні решітки та постійно ставите запитання собі, батькам і нам викладачам "Ну навіщо все це нам? Чи знадобиться це в житті?".

Щоб таких запитань ставало все менше, і щоб ви розуміли взаємозв'язок вивченої теорії з життєвою практикою, ми створили цей проект «Фізика і медицина»

Ви побачите взаємозв’язок між фізикою, хімією, біологією та медициною. Переконаєтеся, що знання, отримані під час вивчення одного предмета, дозволяють краще зрозуміти процеси, що вивчаються в інших предметах.

Це дасть вам можливість цілісного сприйняття навколишнього світу.

Головуючий Л. Кльосова:

Перше ніж ми почнемо обговорювати низку питань, поставлених метою уроку, розглянемо презентації, запропоновані до проекту.

Т. Цимбал «Ультразвук в медицині»

О. Лось «Як працює мозок людини»

Д. Кохно «Оптичні прилади в медицині»

В. Бігун «Лазери в медицині»

Обговорення:

  1. Що таке електричний струм, його види, застосування в медицині?

Електричний струм – це упорядкований спрямований рух заряджених частинок. Розрізняють два види струму: постійний і змінний струм.; який знайшов застосування в медицині. Наприклад метод ампліпульс терапія.

- ампліпульс терапія -

суть методу полягає у впливі на певні ділянки тіла пацієнта синусоїдальними струмами середньої частоти, модульованим по амплітуді низької частоти в межах 10 150 Гц. Найбільш часто в якості несучої використовується частота 5000 Гц, при якій внаслідок дуже малого опору шкіри забезпечується гарне проходження струму вглиб тканин. Дану лікувальну методику використовують для зняття больового синдрому.

 

http://www.oborudunion.ru/l2400165/images/photocat/1000x1000/1000382759.jpgАмпліпульс-8

  1. Відомі лікувальні методи впливом електричних полів.

Охарактеризуйте електричне поле.

Електричне поле утворюється як рухомими так і нерухомими зарядженими частинками. Взаємодія між якими дає можливість керувати основними параметрами електричного поля. Наприклад УВЧ - терапія

- Ультрависокочастотна терапія.

УВЧ - терапія - лікувальний метод, при якому на тканини хворого впливають   електричним полем високої частоти порядку 40,68 МГц потужністю від 1 до-350 Вт. Це поле підводять до хворого за допомогою конденсаторних пластин різної величини і форми.

Аппарат УВЧ
 

Аппарат для УВЧ-терапии УВЧ-30.03 Нан-ЭМА

 

 

  1. Що вам відомо з теорії магнітних полів?

Магнітне поле, як відомо утворюється електричним струмом, що означає – провідники по яким протікає електричний струм навколо себе має магнітне поле. Основні характеристики якого використовують в медицині. Наприклад – магнітотерапія.

   

Купить аппараты для магнитотерапии BTL-4000

Фізіотерапевтичний апарат для магнітотерапії ВТL

 

  1. Що нам відомо про ультразвук?

Ультразвук — це механічні пружні коливання і хвилі, які відрізняються від звуку вищою частотою коливань (понад 20 кГц) і не сприймаються вухом людини. Ультразвукові коливання, як і звукові, поширюються у вигляді змінних стиснень і розріджень, характеризуються довжиною хвилі, частотою і швидкістю поширення. Частотна характеристика і довжина хвилі визначають особливості поширення коливань у навколишньому середовищі (повітряному, рідинному і твердому).

- ультразвукова терапія

Апарат для ультразвукової терапії УЗТ Апарат призначений для лікування захворювань внутрішніх органів, кістково-м'язової та нервової системи.

 

  1. Відомий процес гальванізації, розкажіть про нього

Гальванізація - це метод покриття одного металу будь-яким іншим шляхом електролізу. Гальванізіруют поверхні в декоративних цілях (наприклад, сріблення). У промисловості ж гальванізацію застосовують для зміцнення металевої поверхні виробів і захисту їх від впливу зовнішнього середовища. В медицині - це метод впливу на організм постійним електричним струмом

- гальванізація - метод впливу на організм постійним електричним струмом. Апарати для гальванізації - генератори випрямленої змінного низькочастотного струму (50 Гц), що перетворюють його в струм постійного напрямку і напруги.

 

 ÐÐ¿Ð°Ñ€Ð°Ñ‚ для гальванізації та електрофорезу ПОТІК-01М    Апарат «Потік – 1»

 

6. Назвіть відомі вам оптичні прилади

- лінзи, і тролі, і мікроскопі, і світлові вогні, і лазери, принцип роботи яких полягає у використанні законів поширення, відбивання та заломлення світла.

Похожее изображение

 

Офтальмоскоп - це увігнуті спереду дзеркало з невеликим отвором в его центрі. І принцип роботи пов'язаний з тим, що дзеркало працює, як збираюча лінза і в той же час, як лупа.

Світовий сигнал внаслідок явища повного внутрішнього відображення стінки трубки повністю и без похибок передається в очі лікаря, утворюючі в ньому зображення  освітленого в ділянках шлунку. Таким чином, лікар може спостерігати и фотографувати язви стінки шлунку и кровообігу тканин. А називається таке дослідження - ендоскопія.

7.     Що ми знаємо про лазери?

 

Картинки по запросу медичний лазер

 

Лазери здатні генерувати електромагнітне випромінювання в діапазонах інфрачервоного, видимого та ультрафіолетового світла. Товщину лазерного променю можна зменшити до розмірів павутини, а високу щільність його енергії можна сконцентрувати в точці розміром в 1/50 товщини людського волоса. При цьому досягнута висока точність і стерильність оперативного втручання. При таких операціях значно скорочується крововтрати, що полегшує протікання після операційної реабілітації.

Інтерв’ю Л. Кльосової.

 В ході бесіди було визначено, що лазерна терапія застосовується для зменшення набряку, болю, сприяння процесам відновлення клітин і поліпшення мікро циркуляції. Так людині хворої на варикоз вводять зонд на кінці якого знаходиться лазер в кровоносну вену через хвору ногу в осередок ураження. Під високою температурою лазер починає склеювати уражені місця в наслідок чого кров знаходить нові ходи циркуляції. Високу температуру лазера пригнічують знеболюючими. Операція проходить безболісно.

Інтерв’ю А. Дрозд – інтерв’ю з викладачем з охорони праці «як правильно зробити штучне дихання?» Перш ніж починати штучне дихання, потрібно усунути все, що заважає нормальному диханню. Ніс і рот потерпілого очищають. Го­лову обов'язково треба повернути на бік, щоб блювотні маси не потрапили в дихальні шляхи. Штучне дихання проводять різними способами: за Лабордом, Сильвестром, Шеффером і Шюллером. За способом Лаборда витягують язик потерпілого і притри­мують пальцями, обмотаними носовою хустинкою або марлею. Захвачують язик, витягують його (при цьому відбувається вдих) і потім, не випускаючи, дають йому податися в рот (при цьому відбувається видих). Робити це потрібно ритмічно 12-16 разів за хвилину. У такому ж темпі робиться «вдих» і «видих» і при інших способах штучного дихання, що приблизно відповідає кількості дихальних рухів у здорової людини. За способом Сильвестра потерпілого кладуть на спину, під лопатки підкладають валик з одягу. Той, хто робить штучне ди­хання, стає на коліна біля голови потерпілого, бере його руки за передпліччя біля ліктів. Вдих відтворюється відведенням рук у боки і назад за голову на кілька секунд (2 - 3), а видих досягаєть­ся приведенням зігнутих у ліктях рук до боків грудної клітини. Руки потерпілого притискують при цьому до грудної клітини, в результаті чого із неї витискається повітря. За способом Шеффера потерпілого кладуть на живіт, потім обидві руки витягують вперед або витягують вперед одну руку, а на другу, зігнуту у лікті, кладуть голову, повернуту на бік. Той, хто подає допомогу, стає на коліна так, щоб стегна потерпілого були між його колінами. Потім він кладе великі пальці по боках хреб­та, нижче лопаток, а рештою пальців охоплює нижню частину грудної клітини. При рахунку «раз, два, три» потрібно повільно потягнутися вперед, масу свого тіла передати рукам, які лежать на нижніх ребрах потерпілого, від чого груди його стискаються і відбувається видих. Потім, відкинувшись назад і переставши тис­нути, потрібно порахувати: «чотири, п'ять, шість». У цей час груд­на клітина потерпілого розширюється і в неї входить повітря, тобто відбувається вдих. Такі рухи повторюють до настання природного дихання. За способом Шюллера потерпілий лежить на спині. Той, хто подає допомогу, двома руками з обох боків бере реброві дуги потерпілого і розтягує їх угору і на боки (вдих), а потім стискує донизу і до середини (видих).

Як виміряти тиск у людини? Інтерв’ю П. Іванченко

- На праву руку лікар надягає манжету, сполучену з манометром, і накачує в манжету повітря. Фонендоскоп лікар прикладає до артерії і, поступово знижуючи тиск в манжеті, чекає появи звуків ударів в фонендоскоп. Те значення тиску, при якому починаються удари, називають «верхнім» значенням тиску, а то значення, при якому удари припиняються - «нижнім» значенням тиску. При цьому лікар скаже, що у пацієнта тиск 120 на 80 і що це тиск вважається для людини нормальним.

  1. Як влаштований і як працює мозок людини?

- Це питання вже тисячі років хвилює вчених. А сьогодні дослідники отримали реальну можливість спостерігати на екрані роботу мозку людини і навіть простежити за тим, як «тече» думка. Цю чудову можливість надав їм новий прилад, який називається позитронно-емісійний томограф. Картинки по запросу томограф

Принцип роботи позитронно-емісійного томографа (або просто ПЕТ) полягає в наступному: в кров пацієнта вводиться містить радіоактивні ізотопи речовина, активно переробляє нейронами мозку, наприклад глюкоза, в якій деякі атоми вуглецю С замінені радіоактивними ізотопами вуглецю С. Нейтрони мозку для своєї роботи вимагають дуже багато енергії, тому при порушенні різних ділянок кори головного мозку різко збільшується споживання цими ділянками кисню. А кисень потрапляє в кору c артеріальною кров'ю, яка несе з собою і радіоактивні ізотопи вуглецю.

При розпаді радіоактивного вуглецю С (а період його напіврозпаду дорівнює 20 хвилинам) випускаються позитрони. Ці позитрони стикаються з електронами і взаємознищуються, віддаючи енергію в вигляді двох гамма-квантів, що розлітаються в протилежних напрямках. Потрапляючи на кільце детекторів, що оточують голову пацієнта, ці гамма-кванти викликають світіння кристалів детекторів. Комп'ютер реєструє це світіння, розраховує положення джерел гамма-випромінювання і виводить отриману інформацію на екран томографа. Таким чином, по збільшенню кровотоку до різних ділянок мозку вдається простежити «протягом» думки людини.

Оцінювання проекту

 Згідно із шкалою балів відповідно до критеріїв оцінювання інформація щодо проекту повністю (максимально) відповідає критерію оцінювання (є досконалою відповідно до даного критерію). 10 балів

Рефлексія:

Доповніть речення:

  • Чи сподобався мені захід…
  • Чи досягнута мета заходу…
  • Я зробив наступні висновки…
  • Чи будуть в нагоді мені знання, винесені з проекту…

 

 

Висновок

Метод по впровадженню проектної технології у навчальний процес дозволяє зробити такі висновки: - участь у роботі над колективними або індивідуальними проектами сприяє формуванню у учнів вміння відбирати і аналізувати інформацію, працювати з довідниками, спеціальною літературою, присвяченою різним формам життя і діяльності людини, галузям техніки, науковим відкриттям, використовувати можливості інформаційних технологій;

- учні вчаться проводити спостереження, брати інтерв’ю, систематизувати і узагальнювати отриману інформацію, висувати гіпотези, робити аргументовані висновки;

- результати пошуків широко використовуються у процесі навчальної та позаурочної діяльності, що приносить ще більше задоволення учням;

- цей метод не є альтернативою класно урочної системи, натомість - це додатковий засіб, що підвищує якість навчання, розвиває пізнавальну сферу та особистісні якості учнів, є засобом розвитку пізнавального інтересу; -проектна діяльність дає змогу поглибити знання учнів з навчальних предметів, визначити їхні здібності, розвинути інтерес до дослідницької роботи, сформувати вміння працювати з різноманітними інформаційними джерелами, навчити проводити спостереження та робити висновки, залучитися до пошукової діяльності;

- відкриває в учнях здібності лідерів, які вчаться організовувати роботу в групах, уміння співпрацювати, відчувати себе членом команди, брати відповідальність на себе, реалізувати результати діяльності. Робота над проектами приносить учням не лише нові знання та вміння, а й величезне задоволення, радість пізнання, спілкування, відчуття перемоги і впевненості в собі.

Підсумок.

Викладач фізики: Круглий стіл закінчив сьогодні свою роботу. Захід дуже змістовний, цікаві презентації, їх ув’язка з предметом, але ви зробили більший акцент на медицину. Будемо сподіватися, що отримані знання не будуть зайвими в вашому житті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Фотоматеріали до проекту

 

 

C:\Users\User\Desktop\IMG_20190212_102144.jpg Тип відкритого заходу – круглий стіл

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

C:\Users\User\Desktop\IMG_20190212_104408.jpg Знайомство з медичними приладами

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\IMG_20190212_102737.jpg Презентації

C:\Users\User\Desktop\IMG_20190212_103040.jpg Обговорення

C:\Users\User\Desktop\IMG_20190212_104650.jpg Вимірюємо тиск

 

C:\Users\User\Desktop\IMG_20190212_104332.jpg Можливість використання медичного обладнання

 

 

C:\Users\User\Desktop\IMG_20190212_102307.jpg Інтерв’ю з викладачем біології Т.М. Тверезою, яка відчула на собі дію лазерного проміння.

C:\Users\User\Desktop\posoh-asklepija1.jpg Бог медицини Асклепій декілька версій викладача історії П.П. Тарасюк.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Презентація викладача до питань роботи над проектом

ЖезлзАсклепія використовується як медичний символі

і раптом посох обвила змія. Злякавшись, Асклепій убив змію. Але слідом з'явилася друга змія, яка несла в роті якусь траву. Ця вбиту. допомогою став воскрешати мертвих (той же міф ю, перетворюється в протиотруту.

Засновники медицини автори праць про будову серця, кісток, залоз Гіппократ і  Аристотель

При роботі серця відбуваються електричні явища, які викликають появу електромагнітного поля навколо працюючого органа або м’яза.

Температура, швидкість, вологість повітря, атмосферний тиск – все те що ми називаємо мікрокліматом.

 

 

При природній радіоактивності випромінюються: альфа-частинки - ядра гелію, бета-частинки - електрони великих швидкостей, гама-промені - електромагнітні хвилі з довжиною меншою, ніж у рентгенівських променів. При штучній радіоактивності можуть випромінюватись ще позитрони - бета-плюс-розпад. Характеристики радіоактивних речовин: - період напіврозпаду - час, за який розпадається рівно половина всіх ядер даної речовини; - активність – кількість розпадів в одиницю часу. Радіоактивні препарати використовують в радіоактивній діагностиці і терапії.

Зміщення в просторі частинок середовища в звукових збуреннях характеризується такою величиною як амплітуда коливань. Для опису змін стану частинок середовища використовується фізична величина – частота.

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
22 червня 2023
Переглядів
246
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку