Використання ресурсів Інтернету для навчання

Про матеріал
Мета: • навчальна: засвоїти основні поняття, пов'язані із пошуком інформації в глобальній мережі; набути практичних навиків роботи з інформаційно-пошуковими системами; • розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять (зорову і слухову). • виховна: виховувати почуття потреби в знаннях, цілеспрямованість.
Перегляд файлу

Урок 12

Тема: Використання ресурсів Інтернету для навчання

Мета:

  • навчальна: засвоїти основні поняття, пов'язані із пошуком інформації в глобальній мережі; набути практичних навиків роботи з інформаційно-пошуковими системами;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять (зорову і слухову).
  • виховна: виховувати почуття потреби в знаннях, цілеспрямованість.

Тип уроку: урок удосконалення знань і формування практичних умінь.

Обладнання: комп’ютери, картки із завданнями для практичної роботи.

Хід уроку

І. Організація класу до роботи

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

2.1. «Мозковий штурм»

 – Що таке пошукова служба?

 – Що таке портал?

 – Що називають браузером?

 – У який спосіб можна зберігати веб-сторінки для подальшого використання розміщених даних?

2.2. «Ти – мені, я - тобі»

 Учні задають питання один одному. Якщо відповіді немає, або ж відповідь неправильна, відповідає той учень, який задав питання.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

У даний час всесвітня мережа Інтернет є сховищем невичерпних інформаційних ресурсів. Футбольний фанат може знайти відомості про улюблений клуб або гравця, меломан — музичний кліп і слова улюбленої пісні, вчений — думка колег по науковому питання, учитель — електронну версію підручника. Результат пошуку залежить від уміння шукати.

У сфері освіти Інтернет пропонує широкий спектр енциклопедичних відомостей, освітніх і розвиваючих програм, програм дистанційного навчання, інтерактивних моделей, різноманітних тестів. Деякі найбільш популярні посилання на освітні ресурси наведені в таблицях.

Вид ресурсу

Приклади

Електронні енциклопедії

Вільна багатомовна енциклопедія Вікіпедія

(uk.wikipedia.org);

Всеукраїнська електронна енциклопедія

(електронна енциклопедія.укр)

Електронні бібліотеки

Національна бібліотека для дітей (chl.kiev.ua);

Бібліотека української літератури УкрЛіб

(ukrlib.com.ua)

Державна бібліотека України для юнацтва

(4uth.gov.ua)

Електронні словники та перекладачі

Словопедія (slovopedia.org.ua)

Словник української мови(hrinchenko.com)

Google Перекладач(translate.google.com)

Віртуальні музеї та екскурсії

Національний музей Тараса Шевченка (museumshevchenko.org.ua)

Музеї онлайн (incognita.day.kiev.ua/exposition)

Google Arts & Culiure  (google.com/culturalinstitute)

Сховища відео- та аудіоматеріалів

YouTube (youtube.com)

Мовакаст (movacast.wordpress.com)

Сайти з певних тем, які вивчають в школі

Природа України (naiure.land.kiev.ua)

Лікбез: історичний фронт (likbez.org.ua)

Google  Планета Земля (goodle.com/intl/uk/earth)
Екологія життя (eco-live.com.ua)

 Для допомоги у вивченні окремих предметів розроблено сайти, які містять добірки матеріалів з предмета: навчальні тексти, презентації, відео, завдання для практичного виконання. Наприклад, вивченню шкільних предметів присвячено такі сайти:

  • українська мова – Офіційний сайт української мови (ukrainskamova.com);
  • українська література – Мала сторінка (mala.storinka.org);
  • зарубіжна література – Світова література в школі (svitlit.at.ua);
  • математика – Formula.co.ua;
  • природознавство – Український біологічний світ (biology.org.ua);
  • іноземна мова – Англійська в школі (ksenstar.com.ua).

Перелік освітніх веб-ресурсів

http://infosvit.if.ua Освітній портал «ІНФОСВІТ».

  https://www.eduget.com/uk EDUGET – інноваційна платформа онлайн-освіти.

  http://ptable.com КОРИСНО!!! ЦІКАВО!!! ДІЄВО!!!! Динамічна Періодична система Менделєєва.

  http://school.xvatit.com Сайт Гіпермаркет знань для навчання онлайн. На сайті зібрані шкільні матеріалидля учнів 1-11-х класів у повній відповідності до шкільної програми.

  http://www.ukrtvory.com.ua Сайт Бібліотека школяра присвячений шкільній освіті учнів восьмих – одинадцятих класів. На сайті максимально зібрана та інформація, яка стане у нагоді учню протягом всього навчального року.

  http://www.ukrlib.com.ua Бібліотека української літератури. Ukrlib – це найбільша в інтернеті електронна бібліотека української літератури, яка, крім українських книжок, пропонує також літературну енциклопедію, біографії, шкільні твори, учнівські реферати, стислі перекази змісту творів з української та зарубіжної літератури.

  http://chytanka.com.ua Освітній ресурс для початкових класів. Публічна дитяча онлайн-бібліотека. На сайті представлені відскановані версіїї старих дитячих книжок.

  http://shkola.ua – це соціальний ресурс, що містить електронну бібліотеку підручників, інтерактивні онлайн-уроки, реферати, збірники розв'язків, контакти українських шкіл.

IV. Формування набутих вмінь та навичок

  1. Повторення правил ТБ
  2. Інструктаж вчителя
  3. Практична робота

Практична робота

Завдання.

  1. Охарактеризуйте URL-адресу:

http://postup.brama.com/020809/116_1_2.html

2. Із списку адрес виберіть український пошуковий сервер:

www.metabot.ru,

www.meta.ua,

www.google.com.

3. Завантажте програму для роботи в мережі Інтернет.

У вікні Адреса введіть з клавіатури адресу. Завершіть роботу клавішею Enter. Якщо така адреса є у списку, виберіть її і натисніть клавішу введення.

4. Завантажте Веб-сторінку українського пошукового сервера.

5-6. Знайдіть відомості про погоду на завтра для нашого села. Запишіть покази метеоцентру  в  картку.

У вікні Пошук введіть текст Погода в Коболчині

Завдання. Знайдіть інформацію про видатного українського політичного діяча Богдана Хмельницького, використовуючи українську пошукову систему www.meta-ukraine.com.

7. У рядку пошуку наберіть слово Богдан Хмельницький. Відзначте кількість знайдених посилань. Поверніться на попередню сторінку, використовуючи кнопку Назад в Mozilla Firefox.

8. Змініть умови пошуку, додавши лапки: «Богдан Хмельницький». Як змінилося число знайдених посилань? Чому? Запишіть у картку.

9. Припустимо, серед запропонованих посилань нас цікавлять тільки ті, які містять біографію. Введіть в рядку пошуку слово «біографія», встановіть прапорець «Шукати в знайденому» і знов запустіть пошук. Число посилань скоротиться, і в результатах фігуруватимуть тільки джерела, що містять посилання на біографію Богдана Хмельницького. Запустіть перше знайдене посилання, клацнувши по ній кнопкою миші. Зверніть увагу, що посилання може відкритися в цьому ж або в новому вікні. Запишіть у зошит посилання на знайдений ресурс за зразком: Прізвище, ім'я автора. „Назва роботи". Назва веб-сайту. Дата розміщення/перегляду. Організація. Дата звертання. <URL-adpeca>.

10-12. Користуючись пошуковою системою Google знайдіть вказану далі інформацію:

- Хто такий Сальвадор Далі?

- Що таке АВЕСТА?

- Коли очікується місячне затемнення?

4. Вправи для очей

V. Підведення підсумків уроку

– Які ви знаєте пошукові системи?

– Навіщо потрібно захищати особисті дані в Інтернеті?

– Для чого призначені Інтернет-енциклопедії?

– Які ви знаєте Інтернет-енциклопедії?

– Які ви знаєте Інтернет-словники?

– Для чого призначені онлайн-перекладачі?

– Які ви знаєте онлайн-перекладачі?

VІ. Домашнє завдання.

 Знайти в Інтернеті відомості про «Таврійські ігри».

 

docx
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
352
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку