Виділяють три етапи формування вмінь монологічного мовлення: об'єднання зразків мовлення рівня фрази у понадфразову єдність;створення власного монологічного висловлювання понадфразового рівня;створення власного монологічного висловлювання текстового рівня (відповідно до вимог чинної програми для даного класу).
Класифікація опор. Повні вербальні:- підстановчі таблиці закритого типу;висловлювання – зразок ( звуковий, друкований). Часткові/ неповні вербальні опори:підстановчі таблиці відкритого типу;структурно-мовленнєві схеми; логіко-синтаксичні схеми;плани висловлювання;ключові слова та словосполучення. Зображальні/ невербальні:малюнки;ілюстрації;картини;слайди.
Повна вербальна опора у вигляді підстановчої таблиці закритого типу{C4 B1156 A-380 E-4 F78-BDF5-A606 A8083 BF9}I haveaanolderyoungersisterbrother. Mysisterbrotheristallshortstrongprettyhandsome. His. Herfaceisroundoval. His. Hernoseeyesisareshortstraightgreybluebrown. His. Herhairisshortlongfairdark. His. Herlipscheeksareredpink
Висловлювання – зразок{C4 B1156 A-380 E-4 F78-BDF5-A606 A8083 BF9} Our English study-room is large and light. There are three windows in the study-room. The windows are large. There are twelve pupils’ desks in the room. The desks are blue. There are books, exercise-books, pens and pencils on the pupils’ desks. There is a pen and a pointer on the teacher’s table. The teacher’s table is brown.
Структурно-мовленнєві схеми{C4 B1156 A-380 E-4 F78-BDF5-A606 A8083 BF9} My name is... My surname is... I am ... years old. I am a pupil of the ... form.{C4 B1156 A-380 E-4 F78-BDF5-A606 A8083 BF9}In Ukraine the First of January, New Year's Day, is.... People do not go .... The holiday begins on the ... Relatives and friends come to ... After twelve o'clock some young people go …
План представлений у вигляді запитань{C4 B1156 A-380 E-4 F78-BDF5-A606 A8083 BF9}1) Where is Ukraine situated?2) What seas is it washed by?3) What is the area of the country?4) What is the population of the country?5) What is the capital of the country?6) What river does it stand on ?7) What is the main street of the capital?8) Is your city green?9) What language is the national in Ukraine?
Усі наведені вище вправи мають відповідати певним вимогам:бути посильними за обсягом ( з урахуванням поступового нарощування труднощів мовленнєвого матеріалу);залучати різні види пам’яті, сприймання та мислення;бути цілеспрямованими та вмотивованими;активізувати пізнавальну і розумову діяльність учнів;містити найтиповіші життєві приклади та ситуації спілкування.