Вікторина "Безпечний інтернет"

Про матеріал
Вікторина підходить для учнів 5-6 класів. До сценарію є ще презентація. Цікавий та пізнавальний захід.
Перегляд файлу

Мета :

      ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину; дати можливість учням самостійно прийняти ту позицію, до якої вони схиляються, розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно, виховувати інтерес до порушеної теми;

      сприяти розвитку пізнавального інтересу; підвищенню творчої активності; розвитку вміння логічно викладати думки, вихованню шанобливого ставлення до чужої думки; культурному та інтелектуальному розвитку учнів;

      сприяти розвитку самооцінки та самоаналізу, як чинників, що спонукають до самовдосконалення учнів; мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі.

Тип уроку: узагальнюючий урок.

Вид уроку: урок - вікторина.

Технологія: ігрова технологія.

Обладнання: монітор, ромашка, клубок, 2 ватмани, елементи колажа, клей, ножиці.

Хід заходу.

Безпека - це життя людини,

Безпека - це наше майбуття.

Прийміть до серця світ природи –

Прекрасне буде всіх життя!

 

Організаційний момент

Вступне слово

Інтернет. Що це? Останні роки це слово щільно увійшло в наше життя. Це цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє тобі дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без  Інтернету.

Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми потрапляємо у світ, де нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже; інформаційні потоки: корисні та шкідливі; новини, музика; фільми і ще багато різної інформації.  Ми свідомо здійснюємо пошук серед усього цього розмаїття. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони.

З дитинства ми  знайомимося з Правилами дорожнього руху, Правилами поводження з газом, Правилами з пожежної безпеки, і ми спокійно реагуємо на них і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно. На будь-якому підприємстві, дорослі знають і дотримуються правил, щоб працювати безпечно, щоб ніщо не загрожувало не тільки їх життю, але і моральній та духовній рівновазі.

А чи існують правила, яких ми маємо дотримуватись працюючи в Інтернет? Що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків.

На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.

Саме тому сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо темі «Безпечний Інтернет». Спробуємо дослідити  позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

Проведемо наш захід у вигляді вікторини

1. Гра «Вітання без слів»

Учасникам пропонується протягом 2-3 хвилин по черзі, не повторюючись (при цьому кожен учасник має право використати кожен спосіб привітання лише один раз; для кожного наступного привітання необхідно вигадати новий спосіб) привітати якомога більше товаришів. Робити це треба мовчки, без слів: кивком голови, рукостисканням, обіймами і т.ін.

 

         2.  «Знайди слово»
(наприклад  назви пристроїв, які у своїй роботі використовують Інтернет)

Рис 11.png

Що заважало вам знайти потрібне слово?

Правило: разом із необхідною, корисною інформацією в Інтернеті є дуже багато зайвої, або шкідливої.

 

 

 

3.Загадки

 

 


 З ним справу має архітектор, 
З ним справу має будівельник. 
Хто за комп'ютером працює, 
До нього теж давно вже звик. 
Скажіть про що іде тут мова – 
 Назвіть одне англійське слово. (Windows)
*     *     * 
 Про нього знаємо ми нині: 
З ним справу мають в медицині. 
Біолог з ним теж справу має, 
А комп'ютер від нього страждає. (Вірус) 
 *     *     *
Хто хоче щось запам'ятати – 
В блокнот свій може записати. 
Комп'ютер теж немов блокнот – 
Не має з пам'яттю турбот. 
А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноут-бук) 
  *      *     *
Ця всесвітня мережа 
Скільки знає – просто жах! 
З нею вчись ти працювати – 
Теж багато будеш знати. (Інтернет)
*       *      * 
Ось я кнопку натискаю 
І папір вже заправляю. 
Він друкує без зупинки 
Вірші, пісні і картинки 
І швидкий він, наче спринтер 
Відгадайте, що це ...(принтер)
 *     *    * 
І комп'ютери порою 
Розмовляють між собою 
А для цього їм потрібна 
Річ відома не усім 
До телефону підключай 
І повідомлення приймай, 
Адже мову ми ведем 
Про зв'язок через .....(модем)
*    *
 Може він порахувати, 
Може він пісні співати, 
Малювати і писати, 
Помилки перевіряти. 
Може він листа прийняти, 
З другом швидко нас зв’язати, 
Він багато чого може 
  І завжди нам допоможе! (комп’ютер )    
*      *       *
Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я …………… (редактор)
*      *       *
Я пишу листи і вірші,
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен ………….. (Word)
*      *       *
А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім мабуть уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж, це …………… (клавіатура)
*      *       *
Я показую об’єкти,
Фото-, відеопроекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний - …………… (монітор)
*      *       *
Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я ………….. (мишка)


 

 

5. Вікторина «Що я знаю про Інтернет?» (ромашка)

 

  1.                Комп’ютери,  з’єднані між собою (мережа)
  2.                Програма для спілкування (чат)
  3.                Електронна «книжка», де міститься різна інформація(сайт)
  4.                Як називають сторінки сайту(веб-сторінки)
  5.                Як називаються програми для роботи з Інтернетом (браузери). Навести приклади.
  6.                Особа, яка зламує та проникає у системи даних, не маючи на це дозволу (хакер)
  7.                Програма, яка знаходить і знищує віруси (антивірусна програма)

 

 

6. Гра «Відтвори емоцію смайлика»

Всі ви є активними користувачами соціальних мереж. І, практично щодня, спілкуєтеся один з одним за допомогою Інтернету. Віртуальне спілкування витісняє живе. Ви навчилися виражати свої емоції в Інтернеті за допомогою смайликів. А зараз ми перевіримо чи так само вправно ви можете виразити свої емоції і в реальному житті.

(на екранні з’являються смайлики учням потрібно відобразити ту емоцію яку він показує)

7. Гра «Клубок».

Для того щоб людина користувалася мережею Інтернет, спілкувалася в ній з іншими, їй треба зареєструватися. Що таке реєстрація? Людина вигадує собі ім'я (нікнейм) під яким вона буде блукати по мережі. Давайте з вами теж створимо мережу і спробуємо в ній зареєструватися .

Учні передають один одному клубок, називаючи (вигадуючи) собі нікнейм. При цьому утворюється сітка (мережа).

Діти роблять висновки: не всі люди в мережі реєструються під власним ім'ям, зазвичай вони вигадані, і дуже важко дізнатися, що за людина знаходиться

8.Ребуси

Вірус

Мережа

Спам

Антивірус

Браузер

Сайт

Хакер

Пароль

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. «Задачі»

Учні по черзі отримують картку з фразами, які необхідно закінчити.

1. Учениця 4-го класу Софія Мережна зайшла на незнайомий сайт. Раптом на екрані комп'ютера з'явилися незрозумілі повідомлення. Що зробити Софії?

  • Закрити сайт.
  • Звернутися до батьків за допомогою.
  • Самій усунути несправність.

(Завжди питай батьків про незнайомі речі в Інтернеті. Вони розкажуть, що безпечно робити, а що ні).

  1.               Софія Мережна, буваючи в Інтернеті, часто стикається з неприємною інформацією, яка "лізе з усіх боків", вона заважає їй працювати в Інтернеті. Як Соні позбутися від непотрібної інформації, щоб користуватися тільки цікавими їй сторінками.
  • Встановити антивірусну програму. 
  • Встановити на свій браузер фільтр. 
  • Встановити новий браузер.

(Щоб не стикатися з неприємною і агресивною інформацією в Інтернеті, встанови на свій браузер фільтр, або попроси зробити це дорослих - тоді можеш сміливо користуватися цікавими тобі сторінками в Інтернеті).

  1.               Софія Мережна на уроці інформатики створила собі електронну скриньку. Тепер вона може обмінюватися повідомленнями зі своїми друзями. Сьогодні на адресу її електронної пошти прийшло повідомлення: файл з грою від невідомого користувача. Як їй вчинити ?
  • Завантажити файл, і почати грати.
  • Не відкривати файл.
  • Відправити файл своїм друзям.

(Не скачуй і не відкривай невідомі тобі чи надіслані незнайомцями файли з Інтернету. Переконайся, що на твоєму комп'ютері встановлений брандмаузер і антивірусне програмне забезпечення. Навчися їх правильно використовувати. Пам'ятай про те, що ці програми повинні своєчасно оновлюватися).

  1.               На уроці природознавства Соні задали знайти зображення динозаврів. Вона захотіла скачати картинку в Інтернеті, натиснула кнопку "завантажити", на екрані з'явилося повідомлення відправити SMS на вказаний номер в Інтернеті. Як вчинити Соні?
  • Відправити SMS на вказаний номер в Інтернеті.
  • Перевірити цей номер в Інтернеті.
  • Не викачувати більше картинки.

( Якщо хочеш скачати картинку або мелодію, але тебе просять відправити смс - не поспішай! Спочатку перевір цей номер в Інтернеті - чи безпечно відправляти на нього смс і чи не обдурять тебе. Зробити це можна на спеціальному сайті.)

  1.               Софія Мережна познайомилася в Інтернеті з учнем 6-го класу Віталіком Незвичайним. Віталік не вчиться з Софією в одній школі, і взагалі Соня його жодного разу не бачила. Одного разу Віталік запросив Соню, зустрітися з ним у парку. Що робити Соні?
  • Піти на зустріч.
  • Піти на зустріч разом з мамою чи татом.
  • Не ходити на зустріч.

(Не зустрічайтеся без батьків з людьми з Інтернету наживо. В Інтернеті багато людей розповідають про себе неправду.)

  1.               Новий друг Софії Мережної, з яким вона познайомилася вчора в Інтернеті попросив її терміново повідомити йому таку інформацію: номер телефону, домашню адресу, ким працюють батьки. Соня повинна:
  • Повідомити йому потрібні відомості.
  • Не повідомляти в Інтернеті, а повідомити при зустрічі.
  • Порадитися з батьками.

(Ніколи не розповідай про себе незнайомим людям: де ти живеш, навчаєшся, свій номер телефону. Це повинні знати тільки твої друзі та родина!)

  1.               Соня вирішила опублікувати в Інтернеті свою фотографію і фотографії своїх однокласників. Чи можна їй це зробити?
  • Ні, не можна.
  • Можна, за згодою однокласників.
  • Можна, згода однокласників не обов'язково.
    1.               Софії купили комп'ютер. Вона тепер цілий день проводить за комп'ютером. Через кілька днів у неї стали сльозитися очі, з'явилися болі в руках. Що їй робити ?
  • Продовжувати проводити час за комп'ютером.
  • Дотримуватися правил роботи на комп'ютері.
  • Більше ніколи не працювати на комп'ютері.
  1.               У Софії Мережної багато друзів в Інтернеті, вона щодня додає нових друзів в свій контакт-лист в ICQ. Раптом їй стали приходити повідомлення з неприємним, грубим змістом. Що Софія повинна зробити?
  • Образити кривдника.
  • Не відповідати кривдникові тим же, а продовжити з ним спілкування.
  • Повідомити дорослим про це.
  1.          У Софії Мережної виникли питання при роботі в онлайн-середовищі. Батьки Соні виїхали у відрядження, бабуся Софії не може їй допомогти. До кого Софія може звернутися?
  • Їй слід почекати приїзду батьків.
  • Вона може звернутися на лінію допомоги "Діти Онлайн".
  • Вона може запитати у однокласників.
  1.          Марина Невідома порадила Софії Мережній для перегляду веб-сторінок дитячий браузер. Як ви думаєте який?
  • Гогуль.
  • Opera.
  • Google Chrome.

Гогуль - дитячий браузер для перегляду веб-сторінок. Його можна завантажити на сайті gogol.tv.

  1.          Софія Мережна на уроці інформатики навчилася заходити в Інтернет. За допомогою чого вона може потрапити в Інтернет?
  • Гіперпосилання.
  • Веб-сторінки.
  • Браузера.

(Браузер - засіб перегляду веб-сторінок.)

11. «Небезпеки в Інтернеті»

Створення колажу з малюнків.

Перша команда називає безпеку Інтернету, а друга – правила безпечного інтернету

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель:

Інтернет - це диво-звір!

Його можливостям не вір

Такий цікавий й небезпечний

Будь з ним ти дуже обережний.

І хай з вас кожен пам'ятає,

Коли простори покоряє

Про небезпеку в Інтернеті,

Що манить у свої тенета.

У пошуках свого кохання

Ти починаєш спілкування

Із незнайомцем віртуальним,

Що прагне зустрічі реально.

Не дай ввести себе в оману!

Скажи ти «Стоп!» цьому обману,

Закінчи небезпечну гру,

Навчись розпізнавати цю брехню.

Коли ж заманюють в витрати,

Не дай себе ти ошукати!

Покинь цей небезпечний сайт,

Не вартий він твоїх витрат!

Якщо ж з'явилося бажання

Розповісти про себе все,

То пам'ятай, що особисті дані –

Це інформація - «секрет».

А ще я хочу про сміття

Інформаційне розказати

Бруд інтернетний, як багно,

Він має здатність засмоктати.

І на останок пам'ятай:

Такі сторінки залишай!

 

Ми з Вами подорожували сьогодні стежками мережі Інтернет і дізналися, що в мережі Інтернет треба бути обережним і пам'ятати правила безпечної роботи в мережі Інтернет. Пам'ятайте, не забувайте й іншим знання свої передавайте!

Будь в інтернеті обережний дуже , а то в халепу потрапиш мій друже!

 

doc
Пов’язані теми
Інформатика, 5 клас, Сценарії
Додано
12 лютого
Переглядів
127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку