Вікторина "Біологічна інтелект-фієста"

Про матеріал
Мета: підвищити інтерес до предмету; розширити кругозір учнів; формувати творче мислення у дітей; виявити обдарованих дітей з предмету біології. Поглибити знання і вміння, отримані на уроці. Форма проведення: інтелектуальна гра. Організація і проведення гри: заздалегідь формуються команди гравців по шість учнів з 6-х класів. Учні обирають капітана і дають назву команді. Удома учні повторюють матеріал. ХІД ГРИ: І частина. Представлення учасників команд та журі. Оголошення правил змагань. Команди представляють своїх учасників, назва команди, девіз, емблеми. Найкраще привітання - 5 балів. ІІ частина. Проведення конкурсів І Гейм. « Розминка » Командам задаються питання і учасники повинні якомога швидше дати відповідь, за 1 хвилину, кожна правильна відповідь – 1 бал. 1 команда 1. Які дерева мають пух? ( тополя ) 2. Яка найбільша ягода росте на городі? ( кавун ) 3. Яка рослина дає молоко? ( кокосова пальма ) 4. Під оболонкою знаходиться прозора в’язка рідина…( цитоплазма ) 5. Розмножується хламідомонада…( статево і нестатево) 6. Головними частинами квітки є …(тичинки і маточки ) 7. Плід картоплі… ( ягода ) 8. Квітки, що мають або тичинки, або маточки…( одностатеві ) 9. Стебло злакових… ( солома ) 10. Ламінарія, або морська капуста, яка це водорость? ( бура ) 2 команда 1. На якій рослині ворожать закохані? (ромашка ) 2. Найперша весною розпускає листя. Рослина – кущ. ( Смородина ) 3. Її назва – імя ляльки в бродячих театрах. ( петрушка ) 4. Як називається трубка, в якій містяться головні частини мікроскопа? ( тубус ) 5. Яка наука вивчає рослини? ( ботаніка ) 6. Чому восени листя забарвлюються в золотаво-багряні тони? ( з настанням холодів руйнуються пігменти, хлорофіл. Зберігаються довше і надають листкам осіннього забарвлення – каротин і ксантофіл.) 7. Запилення, яке здійснює людина. ( штучне ) 8. Зачатковий пагін. ( брунька ) 9. Частина маточки, куди потрапляє пилок. ( приймочка ) 10. Статевий процес, за якого спермій зливається з яйцеклітиною. ( запліднення ) 3 команда 1. Рекордсмен серед рослин за швидкістю росту. ( бамбук ). 2. Які горіхи живуть під землею? ( арахіс ) 3. З плодів якої рослини роблять курагу і урюк? ( абрикос ) 4. Цю рослину довго м’яли? (м’ята ) 5. Найпоширеніший тип мікроскопа? ( світловий ) 6. Чому рослини, що цвітуть ввечері та вночі, частіше мають віночки білого і жовтого кольору? ( для залучення нічних комах ). 7. Орган рослини, в якому відбувається фотосинтез. ( листок ) 8. Плід гороху. (біб ) 9. Запасаюча тканина в насінини. ( ендосперм ) 10. Рослини, квітки яких і тичинкові, і маточкові. ( однодомні ) ІІ Гейм. « Біологічні загадки » Учням задають загадки, хто першим відгадає отримає - 1 бал. 1. Відбулося запліднення, насіння розвивається. А перед заплідненням що відбувається? ( запилення ) 2. Квітки творіння містить насіння. Хто здогадається, як називається? ( плід) 3. Червоний колір, а винний смак, кам’яне серце, чому то так? ( вишня, кістянка) 4. Червона, солодка, пахуча, росте низько –до землі близько. ( полуниця, суниця) 5. Що за Мартин дереться на тин? ( гарбуз ) 6. Сидить Марушка в семи кожушках. Хто на неї гляне, той і заплаче. ( цибуля) 7. Ягода красна, ягода вкусна. Режь да соли, ешь да хвали. ( томат) 8. Під землею пташина гніздо звила, яєць нанесла. ( картопля, бульба, пагін) 9. На сучках висят шари, посинели от жари. ( Слива) 10. Стоїть півень на току у червонім ковпаку. ( мак) 11. Долгоножка хвалится: я ли не красавица? А всего –то косточка да красненькая кофточка. ( черешня ) 12. Білі зуби маю, та усі ховаю. Довгі коси маю, та не заплітаю. ( кукурудза) 13. Із мішка - на забаву, а із пляшки – на приправу. ( соняшник) 14. Була дитиною - пелюшок не знала, а старою стала – сто пелюшок придбала. ( капуста) 15. Батько тисячі синів має, кожному мисочку справляє. ( дуб, жолудь) 16. Зелене, а не дуб, кругле, а не місяць, з хвостиком, а не миша. ( кавун, гарбузина) 17. Стоїть – коливається, головою величається, а торкнеш – кусається. ( будяк ) ІІІ Гейм. « Конкурс капітанів » Скласти кросворд. Хто з капітанів першим складе кросворд з найбільшою кількістю слів - отримує 5 балів, другий – 3 бали, третій – 1 бал. І\/ Гейм. « Гра з глядачами » Правильна відповідь – 1 бал. 1. У міфології ця квітка – символ сили та спокою. Давні римляни вважали, що в кожній зі цих квіток – легкі сни, що це квітка бога Морфея. ( Мак ) 2. Суцвіття цієї рослини українські дівчата вплітали в коси, а на весільних столах ця рослина символізувала вірний та міцний шлюб. ( Калина ) 3. Цариця вод і квітка русалок. ( Лілея ) 4. Це осіння квітка. Походить вона з Південної Америки, але в Європі її сприйняли як овоч і їли замість картоплі. Її названо на честь російського ботаніка, академіка І.Георгі. ( Георгін ) 5. Улюблена квітка українців: невелика, блакитного кольору, п*ятипелюсткова, з витким стеблом. Її оспівано в піснях нашого народу. Вона супроводжувала наших предків від колиски до могили. У ній купали малюків, щоб вони росли здоровими й гарними, а дівчата вплітали її в коси. ( Барвінок ) 6. Квітка богині кохання Афродіти. Цариця квітів. ( Троянда ) 7. Назва цієї квітки походить від латинського « мечоподібний ». Листя її нагадує мечі. Згідно з легендою, двоє юнаків – фракійців потрапили в полон до римлян. Їм запропонували поборотися один з одним – переможець одержував свободу. Але вони були друзями і на знак протесту увіткнули мечі в землю. На цьому місці виросли мечоподібні та стрункі ( як воїн – гладіатор) квіти. ( Гладіолус) 8. Назва цієї квітки походить від перського слова « толібан »- « тюрбан ». Його дали, мабуть, за подібність квітки зі східним головним убором. ( Тюльпан) \/ Гейм. « Дешифрувальник » На столі у кожної команди лежить дешифрувальник і код із цифр. Вам потрібно скласти слово. Перший хто склав слово – отримує 5 балів, другий – 3 бали, останній – 1 бал. 1 команда – спірогира ( 653652361 ) 2 команда – пінулярія ( 535740630 ) 3 команда – ламінарія ( 414351630 ) \/І Гейм. « Конкурс : ти –мені, я –тобі.» Команди по черзі задають питання один одному – правильна відповідь 1 бал. \/ІІ Гейм. « Конкурс - Поварята.» За одну хвилину хто більше і правильніше назве складові, з яких варять традиційну українську страву – борщ. Перший отримує – 5 балів, другий – 3 бали, і третій – 1 бал. \/ІІІ Гейм. « Пантоміма.» Один із учасників пантомімою зображує рослину. Команди повинні відгадати. За правильну відповідь зараховується по 2 бали не лише тому, хто відгадав, а й тому, хто « зображував » рослину. 1 команда – цибуля, троянда. 2 команда – буряк, дзвіночок. 3 команда – капуста, гладіолус. І\/\/ Гейм. « Біологічний футбол » Перед вами намальований сектор з цифрами, під кожною цифрою є питання зі своїми балами. 1+ 2 3+ 4 5+ 6 7 8 9 1. Що означає в перекладі українською слово « фітотерапія »? ( траволікування )-3 бала. 2. Алоє – це лісова чи кімнатна рослина? ( кімнатна )- 1 бал. 3. Закінчіть приказку: « Нема України без … і …» (« верби і калини » )- 3 бала. 4. Плід з багатьма насінинами. ( багатонасінний )- 4 бала. 5. Коренева система Однодольних. ( мичкувата )- 6 балів. 6. Жилкування листка конвалії. ( дугове )- 5 балів. 7. Квітки, що мають і тичинки, і маточки. ( двостатеві )- 7 балів. 8. Підземний орган рослин. ( корінь )- 3 бала. 9. Рослини, що мають дві сім’ядолі. ( дводольні )- 5 балів. \/\/ Гейм. « Д / З » Команди по черзі розповідають легенди про квіти ( рослини), а інші вгадують. Правильна відповідь – 2 бали. ІІІ частина. Підсумок. Журі підраховує бали команд і визначається команда переможниця. Нагородження грамотами та дипломами учасників команд. Біологічна інтелект фієста 6 клас « Флора – рослинний світ. » 1 а б в 2 г д є 3 ж з і й 4 к л м 5 н о п 6 р с т 7 у ф х 8 ц ч 9 ш щ и 0 е ю я 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Перегляд файлу

Мета: підвищити інтерес до предмету; розширити кругозір учнів; формувати творче мислення у дітей; виявити обдарованих дітей з предмету біології. Поглибити знання і вміння, отримані на уроці.

 

Форма проведення:  інтелектуальна гра.

 

Організація і проведення гри:  заздалегідь формуються команди гравців по шість учнів з 6-х  класів. Учні обирають капітана і дають назву команді. Удома учні повторюють матеріал.

 

                                                       ХІД  ГРИ:

І частина.

 

Представлення учасників команд та журі. Оголошення правил змагань.

Команди представляють своїх учасників, назва команди, девіз, емблеми.

Найкраще привітання  -  5  балів.

 

ІІ частина.

                                                  Проведення конкурсів

                                             

                                                      І  Гейм.  « Розминка »

 

Командам задаються  питання  і учасники повинні якомога швидше дати відповідь, за 1 хвилину, кожна правильна відповідь – 1 бал.

                                                         

                                                              1 команда

1. Які дерева мають пух?  ( тополя )

2. Яка найбільша ягода росте на городі?  ( кавун )

3. Яка рослина дає молоко? ( кокосова пальма )

4. Під оболонкою знаходиться прозора в’язка рідина…( цитоплазма )

5. Розмножується хламідомонада…( статево і нестатево)

6. Головними частинами квітки є …(тичинки і маточки )

7. Плід картоплі… ( ягода )

8. Квітки, що мають або тичинки, або маточки…( одностатеві )

9. Стебло злакових… ( солома )

10. Ламінарія, або морська капуста, яка це водорость? ( бура )

                                                       

                                                               2  команда

1.  На якій рослині ворожать закохані?  (ромашка )

2.  Найперша весною розпускає листя. Рослина – кущ. ( Смородина )

3.  Її назва – імя ляльки в бродячих театрах. ( петрушка )

4.  Як називається трубка, в якій містяться головні частини мікроскопа?  ( тубус )

5.  Яка наука вивчає рослини?  ( ботаніка )

6.  Чому восени листя забарвлюються  в золотаво-багряні тони? ( з настанням холодів руйнуються  пігменти, хлорофіл. Зберігаються довше і надають листкам осіннього забарвлення – каротин і ксантофіл.)

7. Запилення, яке здійснює людина.  ( штучне )

8. Зачатковий пагін.   ( брунька )

9. Частина маточки, куди потрапляє пилок.  ( приймочка )

10. Статевий процес, за якого спермій зливається з яйцеклітиною.  ( запліднення )

                                                       

                                                            

                                                                3 команда

1. Рекордсмен серед рослин за швидкістю росту.  ( бамбук ).

2.  Які горіхи живуть під землею?  ( арахіс )

3.  З плодів якої рослини роблять курагу і урюк?  ( абрикос )

4. Цю рослину довго м’яли?  (м’ята )

5.  Найпоширеніший тип мікроскопа?  ( світловий )

6.  Чому рослини, що цвітуть ввечері та вночі, частіше мають віночки білого і жовтого кольору?  ( для залучення нічних комах ).

7. Орган рослини, в якому відбувається фотосинтез. ( листок )

8. Плід гороху.  (біб )

9. Запасаюча тканина в насінини.  ( ендосперм )

10. Рослини, квітки яких і тичинкові, і маточкові.  ( однодомні )

 

                                  ІІ  Гейм.  « Біологічні загадки »

Учням задають загадки, хто першим відгадає  отримає - 1 бал.

 

1. Відбулося запліднення, насіння розвивається.

А перед заплідненням що відбувається?                                              ( запилення )

 

2.  Квітки творіння містить насіння.

Хто здогадається, як називається?                                                        ( плід)

 

3. Червоний колір, а винний смак, кам’яне серце, чому то так?        ( вишня, кістянка)

 

4. Червона, солодка, пахуча, росте низько –до землі близько.          ( полуниця, суниця)

 

5.  Що за Мартин дереться на тин?                                                    ( гарбуз )

 

6. Сидить Марушка в семи кожушках.

Хто на неї гляне, той і заплаче.                                                           ( цибуля)

 

7. Ягода красна, ягода вкусна.

Режь да соли, ешь да хвали.                                                              ( томат)

 

8. Під землею пташина гніздо звила, яєць нанесла.                       ( картопля, бульба, пагін)

 

9. На сучках висят шари, посинели от жари.                                  ( Слива)

 

10. Стоїть півень на току у червонім ковпаку.                                ( мак)

 

11. Долгоножка хвалится: я ли не красавица?

А всего –то косточка да красненькая кофточка.                              ( черешня )

 

12. Білі зуби маю, та усі ховаю.

Довгі коси маю, та не заплітаю.                                                       ( кукурудза)

 

13. Із мішка - на забаву,

а із пляшки – на приправу.                                                               ( соняшник)

 

14. Була дитиною - пелюшок не знала,

а старою стала – сто пелюшок придбала.                                       ( капуста)

 

15. Батько тисячі синів має,

кожному мисочку справляє.                                                            ( дуб, жолудь)

 

16. Зелене, а не дуб, кругле, а не місяць,

з хвостиком, а не миша.                                                                  ( кавун, гарбузина)

 

17. Стоїть – коливається, головою величається, а торкнеш – кусається.  ( будяк )

 

                                          ІІІ  Гейм.   « Конкурс капітанів »

 

Скласти кросворд. Хто з капітанів першим складе кросворд з найбільшою кількістю слів - отримує 5 балів, другий – 3 бали, третій – 1 бал.

 

                                        І\/  Гейм.  « Гра з глядачами »

 

Правильна відповідь – 1 бал.

1. У міфології ця квітка – символ сили та спокою. Давні римляни вважали, що в кожній зі цих квіток – легкі сни, що це квітка бога Морфея. ( Мак )

 

2. Суцвіття цієї рослини українські дівчата вплітали в коси, а на весільних столах ця рослина символізувала вірний та міцний шлюб.  ( Калина )

 

3.  Цариця вод і квітка русалок.  ( Лілея )

 

4.  Це осіння квітка. Походить вона з Південної Америки, але в Європі її сприйняли як овоч і їли замість картоплі. Її названо на честь російського ботаніка, академіка І.Георгі.

                                                                                                                     ( Георгін )

5. Улюблена квітка українців: невелика, блакитного кольору, п*ятипелюсткова, з витким стеблом. Її оспівано в піснях нашого народу. Вона супроводжувала наших предків від колиски до могили. У ній купали малюків, щоб вони росли здоровими й гарними, а дівчата вплітали її в коси.                                                                          ( Барвінок )

 

6. Квітка богині кохання Афродіти. Цариця квітів.                           ( Троянда )

 

7. Назва цієї квітки походить від латинського « мечоподібний ». Листя її нагадує мечі. Згідно з легендою, двоє юнаків – фракійців потрапили в полон до римлян. Їм запропонували поборотися один з одним – переможець одержував свободу. Але вони були друзями і на знак протесту увіткнули мечі в землю. На цьому місці виросли мечоподібні та стрункі ( як воїн – гладіатор) квіти.                                                             ( Гладіолус)

 

8.  Назва цієї квітки походить від перського слова « толібан »- « тюрбан ». Його дали, мабуть, за подібність квітки зі східним головним убором.                              ( Тюльпан)

 

                                              \/  Гейм.  « Дешифрувальник »

На столі у кожної команди лежить дешифрувальник і код із цифр. Вам потрібно скласти слово.

Перший хто склав слово – отримує 5 балів, другий – 3 бали, останній – 1 бал.

1 команда – спірогира             ( 653652361 )

2 команда – пінулярія             (  535740630 )

3 команда – ламінарія             ( 414351630 )

 

                                       

                          \/І  Гейм.  « Конкурс : ти –мені, я –тобі.»

Команди по черзі задають питання один одному – правильна відповідь 1 бал.

 

                                          \/ІІ  Гейм.  « Конкурс -  Поварята.»

За одну хвилину хто більше і правильніше назве складові, з яких варять традиційну українську страву – борщ.

Перший отримує – 5 балів, другий – 3 бали, і третій – 1 бал.

 

 

                                    \/ІІІ  Гейм.   « Пантоміма.»

Один із учасників пантомімою зображує рослину. Команди повинні відгадати.

За правильну відповідь зараховується по 2 бали не лише тому, хто відгадав, а й тому, хто

 « зображував » рослину.

1 команда – цибуля, троянда.

2 команда – буряк, дзвіночок.

3 команда – капуста, гладіолус. 

                            І\/\/  Гейм.  « Біологічний футбол »

Перед вами намальований сектор з цифрами, під кожною цифрою є питання зі своїми балами.

1+

2

3+

4

5+

6

7

8

9

1. Що означає в перекладі українською слово « фітотерапія »?  ( траволікування )-3 бала.

2. Алоє – це лісова чи кімнатна рослина?   ( кімнатна )- 1 бал.

3. Закінчіть приказку: « Нема України без … і …»  (« верби і калини » )- 3 бала.

4. Плід з багатьма насінинами.  ( багатонасінний )- 4 бала.

5. Коренева система Однодольних.  ( мичкувата )- 6 балів.

6. Жилкування листка конвалії. ( дугове )- 5 балів.

7. Квітки, що мають і тичинки, і маточки. ( двостатеві )- 7 балів.

8. Підземний орган рослин.  ( корінь )- 3 бала.

9. Рослини, що мають дві сім’ядолі.  ( дводольні )- 5 балів.

              

                                  \/\/  Гейм.  « Д / З »

 

Команди по черзі розповідають легенди про квіти ( рослини), а інші вгадують. Правильна відповідь – 2 бали.

 

ІІІ  частина.                            Підсумок.

 

Журі підраховує бали команд і визначається команда переможниця. Нагородження грамотами та дипломами учасників команд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       

        Біологічна

      інтелект  фієста

                     

                           6 клас

  « Флора –  

    рослинний 

              світ. »

 

 

 

1

 

 

 

а б в

2

 

 

 

г д є

3

 

 

 

ж з і й

 

4

 

 

к л м

 

 

 

5

 

 

н о п

6

 

 

 р с т

 

7

 

 

 

 

у ф х

 

 

 

 

 

 

8

 

 

ц ч

9

 

 

ш щ и

0

 

 

е ю я

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

3

4

 

 

5

6

7

 

 

 

8

9

 

 

               

 

 

doc
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
1112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку