Позакласний захід у 4 кл.
Тема. Мій друг – дорожній рух.
Мета. Закріплювати знання учнів про дорожній рух і правила безпечної поведінки на вулицях; розвивати увагу; виховувати культуру поведінки на вулицях та бережливе ставлення до власного життя і здоров’я.
Обладнання: картки із завданнями, емблеми для команд.
Форма проведення: вікторина
Хід проведення
І. Організаційна частина.
1. Вправа «Подаруй посмішку».
- Давайте візьмемось за руки, посміхнемось і передамо тепло своїх долонь один одному.
ІІ. Повідомлення теми заняття.
Ми з вами щодня перебуваємо в ролі учасника дорожнього руху. Переходимо дорогу – ми пішоходи, рухаємося транспортом – пасажири, а якщо маємо власний транспорт. Для виконання цих ролей ми повинні знати правила дорожнього руху, та засоби його регулювання.
Порушуючи правила дорожнього руху, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку. Тож, щоб не сталося лиха ми повинні знати елементарні правила дорожнього руху, основні засоби його регулювання, вміти правильно переходити через дорогу та переводити своїх менших братів та сестер, розрізняти типи дорожніх знаків, щоб завчасно скористатися інформацією для своїх подальших дій.
Отож, тема сьогоднішньої вікторики «Мій друг – дорожній рух».
Усі мають пам’ятати,
Що на дорозі не варто жартувати.
У грі повторимо ми правила дорожні
І будемо завжди всі обережні.
ІІІ. Основна частина.
Конкурс №1 «Незакінчене речення».
1. Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину… (пішохідний перехід).
2. Особа, яка керує транспортним засобом…(водій).
3. Написи та лінії на проїжджій частині…(дорожня розмітка).
4. Пристрій для регулювання руху в певних напрямках… (світлофор).
5. Пішохідний світлофор, на відміну від звичайного, має тільки …(два сигнали червоний та зелений).
6. Працівник ДАІ, який регулює дорожній рух…(регулювальник).
1. Нормативний документ, який встановлює порядок дорожнього руху на всій території України…(правила дорожнього руху).
2. Учасниками дорожнього руху є: водій, пішохід та…(пасажир).
3. Світлофор з символами людини…(пішохідний світлофор).
4. Звичайний світлофор має три сигнали, а саме: червоний…(жовтий та зелений).
5. Особа, яка перебуває у транспорті, проте, не керує ним…(пасажир).
6. Транспорт, який стоїть обходити тільки…(позаду).
Конкурс № 2 «Крокодил».
Представнику від команди дають список понять та термінів по темі. Завдання – без жодного слова, за допомогою рухів, міміки і жестів показати своїй команді дані слова. Дається 1 хвилина. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Команда 1
- Водій
- Зебра
- Велосипедист
- Світлофор
- Пішоход
- Регулювальник
- Шлагбаум
Команда 2
- Перехрестя
- Підземний перехід
- Свисток
- Дорожній знак
- ДТП ( аварія)
- Мотоцикл
– Пасажир
Конкурс № 3 «Ерудит».
Команди одержують завдання – кросворди . Вони однакові для кожної команди. На розгадування дається 3 хвилини. Команда, яка перша виконає завдання, отримує 1 бонусний бал.
Оцінювання: 1 бал за вірно відгадане слово.
Кросворд «Дорожній рух
|
|
|
|
1 а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 а |
в |
т |
о |
б |
у |
с |
|
|
|
|
|
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 д |
о |
р |
о |
г |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
м |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
о |
|
|
4 м |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
б |
|
|
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
і |
|
|
5 т |
р |
а |
м |
в |
а |
й |
6 с |
в |
і |
т |
л |
о |
ф |
о |
р |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ь |
|
|
ц |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
л |
|
|
|
|
|
|
1. Залізний кінь фарбований,
Гумою підкований.
(Автомобіль)
2. Від села і до села,
Де дорога пролягла
Перевозить дім людей —
І дорослих, і дітей.
(Автобус)
3. Лежить верба посеред села,
Розпустила гілля на кожне подвір’я.
(Дорога)
4. По дорозі летить,
Що є сили тріскотить.
Крил не має, роги — є,
В нього є ім’я своє.
(Мотоцикл)
5. По місту дві змії повзуть
І на собі хатки везуть.
У тих хатках людей багато.
Ти знаєш, як хатки ці звати?
(Трамвай)
6. З місця зрушити не в змозі,
Бо на варті при дорозі
Я стою щодня, щоночі,
Хоч і маю скляні очі.
(Світлофор)
Конкурс № 4 «Збери картинку».
Необхідно зібрати розкидані на дорозі частини картинки, щоб вийшла картинка з тим же зображенням, що і назва команди.
Конкурс № 5 «Відгадай загадку»
Команди відгадують загадки (по 5 загадок)
1. Біжать чотири брати
І один одного не можуть наздогнати.
(Колеса)
2. Як переходиш вулицю,
То завжди зупинись,
І перш за все з увагою
На мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема.
Трикольорові очі
Я маю недарма…
(Світлофор)
3. Маленькі будиночки містом біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.
(Автобус, трамвай, тролейбус)
4. Я в будь-який сезон року
Та в будь-яку непогоду
Дуже швидко в будь-який час.
Провезу я під землею вас .
(Метро)
5. Чи буває у дощичка
Чотири колеса?
Скажи, як називаються
Такі чудеса?
(Поливальна машина)
6. З рогами, а не коза,
Є сідло, а не кінь.
З педалями, а не рояль,
З дзвоником, а не двері.
(Велосипед)
7. Полотно, а не доріжка,
Кінь біжить сороконіжка.
(Поїзд)
8. Довгий хвіст дугою тягне за собою.
(Тепловоз)
9. Не женуть, вівсом не годують, коли оре - сім плугів тягне.
(Трактор)
10. Землю рити я допомагаю, замість тисячі лопат я один копати рад.
(Екскаватор)
Конкурс № 6 «Дорожні знаки».
Розставити стрілочки від назви дорожнього знаку до його картинки.
«Місце для стоянки»
«Проїзд без зупинки заборонено»
«Інша небезпека (аварійно-небезпечна ділянка)»
«Діти»
«Телефон»
«Дикі тварини»
«Пост ДАІ»
Конкурс № 6 «Лабіринт».
На папері намальований лабіринт.
Завдання: хто швидше допоможе машинці дістатися до свого будинку.
III. Підсумок.
Підведення підсумків вікторини.