Вимірювання фізичних величин

Про матеріал
Урок розроблено з метою повторити основні поняття, величини та закони окремих тем фізики, поглибити, узагальнити і закріпити знання учнів з теми «Фізичні величини», продовжити формування вмінь розв’язувати задачі різного типу: розрахункові, якісні, експериментальні; вчити учнів застосовувати знання для вирішування задач практичного характеру; показати використання законів фізики в техніці, в навколишньому середовищі.
Перегляд файлу

Урок-гра

«Вимірювання фізичних величин

 

 Тема уроку: «Формування ключових компетентностей учнів шляхом практично – орієнтованих завдань на уроках фізики».

Мета уроку: повторити основні поняття, величини та закони окремих тем  фізики;

навчальна: поглибити, узагальнити і закріпити знання учнів з теми «Фізичні величини», продовжити формування вмінь розв’язувати задачі різного типу: розрахункові, якісні, експериментальні; вчити учнів застосовувати знання для вирішування задач практичного характеру; показати використання законів фізики в техніці, в навколишньому середовищі;

розвивальна: розвивати спостережливість, вміння аналізувати; учити самостійно робити висновки, користуватися таблицями, застосовувати здобуті знання; розвивати в учнів експериментальні вміння та навички, розвивати фізичне мислення учнів, їхні творчі здібності, розширювати пізнавальний інтерес до фізики;

виховна: формувати навички колективної роботи в поєднанні з розвитком індивідуальних творчих здібностей учнів, виховувати дбайливе ставлення до навколишнього світу.

Обладнання: фотографії, карточки, вимірювальні прилади, паперовий літачок, презентація.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань (урок-гра «Пошук порушника».

   Девіз:                « Мудрість – це сукупність корисних для життя істин,

                              здобутих розумом, спостереженням

                               і досвідом, - це гармонія ідеї з життям.»

 

                                             Хід уроку

І. Організаційний  момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  • Уявіть що розвиток фізики зупинився б 50 або 100 років тому. Чим відрізнялося б наше життя від теперішнього?

Вправа «Мікрофон» - відповідають учні.

  • Назвіть відомі вам технічні пристрої, якими ви користуєтесь в побуті, на уроках фізики.
  • Давайте пригадаємо, які фізичні величини ми вивчили, як вони позначаються, їх одиниці вимірювання (слайд 1-5)

Інтерактивна вправа « Коректор». Вставте пропущені літери в термінах і сформулюйте їхні визначення.

Шк….а, вимір…ня, прос…р, под…и, ч…с, термо..тр, те…зи, мен…..ка, штри..и.

ІІІ. Повідомлення  теми і мети уроку

  • Вітаю вас усіх на нашому уроці. Кожен урок для вас – це нові знання та несподіванки, радість перемоги над невідомим. Сьогодні ми проведемо незвичайний урок, на якому повторимо і підсумуємо вивчене нами раніше.
  • До нас в ліцей прийшло повідомлення про перехід державного кордону порушником. Прикордонникам вдалося зібрати ряд доказів. Нам необхідно допомогти їм знайти порушника по прикметах і деяких речах.

  Клас - це так звана експертна група і серед усіх учнів вибираємо головних спеціалістів.

  Кожне завдання учні виконують колективно.

Виконуючи завдання, вони обговорюють та передають результати своїх досліджень вчительці, яка збирає  результати та обговорює їх із всіма. В результаті цієї гри учням потрібно встановити:

  1. словесний  портрет порушника;
  2. деякі антропологічні дані;
  3. завдання, які він повинен виконати;
  4. пояснити прикордонникам речові докази.
  • Ви будите працювати з вимірювальними приладами.
  • Давайте пригадаємо, як визначається ціна поділки(слайд 7-8)

IV. Практична частина.

1 завдання:

Прикордонники знайшли браслет, який був загублений порушником. Фотографія браслета в натуральну величину приведена на малюнку (1). Завдання: знайдіть з точністю до 0,5 мм приблизну товщину руки порушника.

2 завдання:

По слідах порушника прикордонники встановили, що в одному місці порушник впав і залишив у вологому  ґрунті відбиток долоні, фотографія якої в натуральну величину зображена на малюнку (2).

Завдання: знайдіть довжину пальців порушника: мізинця і середнього пальця з точністю до 1 мм, а також визначте площу долоні руки.

3 завдання:

Прикордонники виявили слід порушника на піску. На малюнку(3) зображена зменшена фотографія сліду. Завдання: знайти площу підошви з точністю до 0,0001 м2.

4 завдання:

Переховуючись від погоні, порушник загубив два секундоміри малюнок(4), на яких зафіксовані проміжки часу. Відстань між пунктами, де було знайдено секундоміри – 27,3 м. Завдання: знайдіть швидкість, з якою рухається порушник.

5 завдання:

Серед речей порушника, які знайшли в схованці, були термометри малюнок (5). Завдання: запишіть їх покази у вигляді наближеного числа. Зробіть висновок з цих даних про приблизний час перебування порушника в місці знайдення термометрів. Якщо за даними гідрометцентру температура повітря о півночі була 3℃ та зростала кожну годину на 0,5℃.

6 завдання:

Взявши в групи 4 знайдений ними результат швидкості, з якою рухався порушник, визначте шлях, пройдений порушником до часу виконання експертизи, адже у схованці порушник залишив годинник з заведеним будильником на 12.00.

7 завдання:

В схованці порушника були знайдені монети. Розвідники думають, що це замасковані золоті диски. Завдання: розрахувати густину металу. Для цього монети поклали  в мірний циліндр з водою. На малюнку (6) ми бачимо циліндр з водою, а також з водою та монетами. Знайдіть об’єм монет.

8 завдання:

Знайдені в схованці монети зважили, на малюнку (7) ми бачимо фотографію терезів з монетами. Завдання: разом з групою 6 обчисліть густину металу. За знайденою густиною встановіть – що це за метал.

9 завдання:

Серед речей порушника було знайдено прилад, на передній панелі якого розміщені електровимірювальні прилади. На малюнку (8) поміщені їх фотографії, коли основний прилад включили. Завдання: назвати, що це за прилади. За їх показами обчислити потужність струму. Для чого може бути потрібний такий прилад  порушнику?

 

Відповіді

1. 113 ±  0,5 мм.

2. 69± 0,5 мм; 80± 0,5 мм; 8 см*9 см=72 см2.

3. 0,0145 м2.

4. 35 с; 22,5с; 2,18 м/с.

5. 6°С, ранок, приблизно 6 год.

6. 41,1 км

7. 6,2 см3.

8. 24,2 см3; золото.

На основі проведеної роботи (всіх обчислень) група узагальнює всі результати і робить висновок: порушник був чоловік високого росту, міцної статури, про що свідчать результати експертизи на визначення товщини руки та долоні; розмір взуття приблизно 42. Порушник рухається з середньою швидкістю 2,18 м/с, за цей час пройшов приблизно 41,1 км. Він ніс золоті  монети та прилад, за допомогою якого можна було  здійснити диверсію на найближчій електростанції. Отже можна припустити, що порушник рухався  в напрямку залізниці, або в напрямку електростанції.

V. Підсумки уроку.

Інтерактивна вправа «Літачок» (слайд 13).

Учитель запускає паперовий літачок. Поблизу кого він приземлиться, той говорить одне речення-підсумок і запускає далі.

Можна запропонувати учням відгадати загадки та ребуси(слайд 9-12)

VІ. Домашнє завдання(слайд 14)

Знайти об’єм шухляди вашого письмового стола і об’єм  підручника з фізики. Скільки таких книг поміститься у вашій шухляді теоретично і практично?

 

 

 

 

 

 

Малюнки до уроку

C:\Users\1\Desktop\22.png

                                                       Малюнок 1

 

C:\Users\1\Desktop\88.png

                                                          Малюнок 2

 

 

 

 

C:\Users\1\Desktop\44.png

                                                                    Малюнок 3

 

C:\Users\1\Desktop\66.png

                                                                         Малюнок 4

 

 

C:\Users\1\Desktop\11.png

                                                            Малюнок 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Малюнок 6

 

C:\Users\1\Desktop\33.png

                                                           Малюнок 7

C:\Users\1\Desktop\55.png

 

 

                                                                                

 

 

 

 

                                                                           Малюнок 8

C:\Users\1\Desktop\77.png

                                                                                  Малюнок 9

               

                           

 

 

  

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
24 березня 2023
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку