Випуск живої газети «Безпека у Всесвітній павутині»

Про матеріал

Розробка виховного заходу у формі живої газети «Безпека у Всесвітній павутині». Метою цього заходу є ознайомлення учнів з правилами безпечної поведінки в Інтернеті; розвиток культури спілкування, уміння відображати факти і явища Інтернет – життя, аналізувати, порівнювати; розвивати в учнів логічне та критичне мислення, пізнавальні інтереси.

Перегляд файлу

06

 

 

Розробка

виховного заходу у формі живої газети

 

 

«Безпека у Всесвітній павутині»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Безпека у Всесвітній павутині»

 

Навчальна мета: Ознайомити з правилами безпечної роботи в  Інтернеті.  Формувати ІКТ-компетентності учнів  та ключові компетентності для реалізації їхнього творчого потенціалу.

Розвиваюча мета:. Розвивати культуру спілкування, уміння відображати факти і явища Інтернет – життя, аналізувати, порівнювати; розвивати в учнів логічне та критичне  мислення, пізнавальні інтереси

Виховна мета: Виховання в учнів поваги до думки інших, відповідальності та самостійності;  прищеплювати учням культуру спілкування в соціальних мережах.

Форма проведення: Жива газета

Обладнання : презентація PWP, малюнки, буклет,  ноутбук.
 

Хід заходу:
 

 

І. Вступ. Звучить музика (заставка) Заходять ведучі.

 

Вед.1

«Увага! Увага! Це ж просто дива

Стоїть перед вами газета жива”

Мета в нас єдина, щоб влучнеє слово

Було таки влучним, влучало б у ціль.

Вед. 2

Як бачте, газета у нас незвичайна,

Й підхід у нас буде до кожного свій.

Увага! Увага! Газету „включаймо”

 Дивіться і слухайте номер „живий”.

 

 

ВЕД 1: Ми вас вітаємо на сторінках нашої живої газети.

- Якою ж буде тема нашого випуску?

 

Вед.2   Увага на екран!

Відео:

Вед. 1: Як бачимо, питання безпечного користування Інтернетом зараз дуже актуальне.  Навіть діти молодшого шкільного віку ведуть активне віртуальне життя у всесвітній павутині.
Вже кілька років поспіль у багатьох країнах світу у другий вівторок лютого багато користувачів об’єднані однією подією – Всесвітнім днем безпеки дітей у мережі Інтернет. Саме з цієї нагоди пропонуємо вам випуск живої  газети «Безпека у Всесвітній павутині»    

На її сторінках ми  ознайомимося  з різними поглядами на тему безпеки  в мережі Інтернет, культуру спілкування в соціальних мережах, а також ознайомимося з  правила  безпечного перебування в Інтернеті. 

Вед.2:  Вашій увазі пропонуються такі рубрики нашої газети:

  1. Бліц - опитування.
  2. Діалог «два погляди на один  на один факт». «Інтернет: бути чи не бути?»                                 
  3. Факти «Небезпека в Інтернеті».
  4. Погляд. Ми з вами побуваємо на знімальному майданчику живого телевізійного проекту.
  5. Презентація проекту учнів 10 класу «Молодіжна павутина. Вплив соціальних мереж на підлітків».
  6. Підсумки дня. Поради для Інтернет - користувача.

 

Відео-заставка:

 

           Вед. 1

Ми з радістю усіх вас тут вітаємо,

В питаннях інформатики суперників не маємо!

Ми знаємо Інтернет, як рідну косметичку,

Шукати інформацію ввійшло у нас у звичку!

Мережа небезпечною зробилася для нас,

Такий-то, люди добрі, настав для людства час.

Ті ігри, спами, віруси шкідливі для людей.

Від Інтернет - залежності рятуйте всіх дітей!

 

Вед. 2

          Не знаємо ми міри для Інтернет - розваг,

І від оцього всього вже їде в людства дах!!!

Розшукують нас віруси і небезпечний спам.

Все більше наближається підставлений капкан.

Чому комп висне, париться? Зійдіть з леза ножа!

          Оці всі дивні фокуси дарує мережа!

 Вед.1 Хочемо ми цього чи ні − комп'ютер міцно увійшов у наше життя. І майбутнє – за  ним. Сам по собі комп'ютер не поганий і не хороший, і яким він в результаті стане, залежить від користувача, від його розумного відношення до машини.


Вед.2 Ми відкриваємо нашу газету і перша рубрика «Бліц-опитування».                                       Наші кореспонденти взяли інтерв’ю в учнів нашої школи.

Заходять шкільні кореспонденти (4 чол.)

Кореспонденти: Погляньте на екран! 

Відео

Кореспондент 1. У ході нашого дослідження ми  спробували з'ясувати характер дозвільної діяльності школярів.

Нажаль, за даними опитування ми не побачили книги, переважають сучасна музика, спілкування, телебачення. Відчуження молоді від книги – це тривожний симптом. За словами французького просвітителя Дені Дідро, “коли люди перестають читати, вони перестають міркувати”.

Кореспондент 2. Дослідження даного питання у нашій школі показали, що читачами художньої літератури серед учасників опитування є учні початкових класів. Учні 5-11 класів читають «за потребою» навчальні підручники та літературу передбачену шкільними програмами. Головними джерелами інформації вбачають Internet, телебачення.  

Із діаграми добре видно, що із віком інтерес в учнів до художньої літератури різко знижується, в той час коли зростає інтерес до технічних засобів та ЗМІ.

 

Кореспондент 3.

  • Яким видам медіа надаєте перевагу у свій вільний час?

Провівши дослідження, ми бачимо, що домінуючим видом мас-медійних інтересів молодших учнів нашої школи залишається телебачення.

Більша частина старших учнів слухає музику, що можна розглядати скоріше як «фонове» споживання медійної продукції.

В учнів середньої та старшої ланки вищий інтерес до комп’ютера та Інтернету, ніж в учнів початкових класів.

Учні 5-8 класів частіше віддають перевагу комп’ютерним іграм,ніж учні старших класів, однак останні частіше перебувають в Інтернеті.

Кореспондент 4.

  Питання : "Як ви думаєте, позитивно чи негативно Інтернет впливає на підлітка?"
За даними діаграми 50% групи вважає, що Інтернет позитивно впливає на підлітків, 11% вважає, що  Інтернет несе негативний вплив на підлітка, 39% групи вагається з відповіддю на дане питання. Тобто більша частина учнів, не розуміє позитивних і, понад усе, негативних впливів Інтернету

 

Кореспондент 1.

На питання: «Чи обмежують твій доступ до Інтернету» 68% опитаних учнів відповіли, що  батьки дозволяють їм користуватися Інтернетом коли вони хочуть і не контролюють час перебування за комп'ютером

 

 

Кореспондент 2.

Питання : "які сайти ви найчастіше відвідуєте?"

За даними діаграми можна встановити, якої спрямованості сайти відвідують учні нашої школи.

Кореспондент 3. Ось такі дані отримали ми після спілкування із учнями нашої школи.

 

Вед.1. Дякуємо нашим кореспондентам.

 

(кореспонденти виходять)

 

Вед.2 Що ж таке Інтернет і для чого він потрібний?

 

Вед.1 Інтернет – це глобальна мережа, що об'єднує величезну кількість комп'ютерів по всій земній кулі. У теперішній час Інтернет – це невід'ємна частина нашого життя. І навіть в цю хвилину, у цьому я впевнена, в ньому знаходяться мільйони людей.

 

Вед.2 Можливість отримати будь-яку інформацію не виходячи з дому – зараз це не фантастика, а реальність. І це стало можливим завдяки Інтернету. Крім того, що Інтернет дозволяє тобі знайти потрібну інформацію, мережа значно розширює коло твого спілкування. І це стало можливим завдяки Чату, в Контакті та іншим подібним сайтам.

Вед.1 Так, дійсно, це швидкий спосіб знайти для себе нових друзів, поспілкуватися з ними на будь-які теми, отримати корисні поради. А в Контакті ще можна побачити фото, відеоролики і мати уявлення з ким розмовляєш, завдяки тій інформації, яку розміщує на своїй сторінці людина.

Вед. 2 Але спілкування в Інтернеті приховує небезпеку, яка проявляється в тому, що ти не бачиш свого віртуального знайомого, а тому не можеш бути впевнений у тому, що ця людина безпечна для тебе. Ти можеш вважати, що спілкуєшся зі своїм однолітком, а він або вона насправді може виявитися дорослим чоловіком або жінкою, а ще гірше – злочинцем. 

Вед.1 В рубриці «Два погляди на один факт» ми почуємо діалог «Інтернет: бути чи не бути?»  В рамках цього діалогу учні 11класу спробують навести  свої аргументи «за» і «проти» Інтернету.

Відео-заставка 

(заходять хлопчик і дівчинка – учасники діалогу, опоненти.  Хлопчик називає позитивні якості Інтернету, а дівчинка – негативні)

Хл.: Інтернет відкрив перед людьми нові кордони. Доступ практично до будь-якої інформації – це, звичайно, добре.

 

Дівч.:Але заборонений плід солодкий. В Інтернеті відсутня будь-яка цензура. Насильство, розпуста і шахрайство – процвітають. Більш того, часто нам нав'язують те, від чого варто було б захищати. Варто тільки увійти в мережу, як вас одразу ж завалять спамовими пропозиціями відвідати ті чи інші сайти. Іноді від таких пропозицій просто неможливо відмовитися. Хитрі програми самі відкривають вам потрібні сторінки, анімовані картинки заворожують ... І це мінус.

 

Хл.:   Інтернет – це чудовий спосіб навчитися і розвиватися, За допомогою Інтернет можна передавати тексти, слухати музику, дивитися фільми та телепередачі

 

Дівч.: у молоді стрімкими темпами росте агресивність яка викликана надмірним, а іноді і болючим, захопленням комп'ютерними іграми. Все це призводить до поступової деградації особистості та до комп’ютерної залежності.

 

 Хл.:  Я вважаю, що дуже зручною і корисною, особливо для зайнятих людей, є інтернет-пошта. Вона дозволяє нам пересилати і отримувати листи з різних кінців світу за лічені секунди. До того ж вона безкоштовна і не потребує багато часу

 

Дівч.: Багато сучасних людей потонули у віртуальному світі і живуть віртуальним життям. Люди все рідше зустрічаються в дружніх компаніях за чашкою кави, а пишуть один одному повідомлення навіть якщо знаходяться в сусідніх квартирах.

 

 Хл.:  Ще однією позитивною стороною Інтернету є реклама і магазини. Тут ти можеш знайти будь-яку продукцію, що тебе цікавить, подивитися ціну, магазини, де продається цей товар та іншу інформацію, і за бажанням придбати.

 

Дівч.: Але ж діти перестають читати книги. Для більшості інтернет - це лабіринт. Це дійсно так! Адже його важко назвати навіть океаном інформації, це буде замало.
 

Хл.:   з будь - якого лабіринту є вихід. Перед початком роботи визначтесь, що Ви шукаєте. І, нарешті, найголовніше - інтернет недаремно називають всесвітньою мережею. Він здатний об'єднувати людей з різних куточків планети, з'єднувати тих, хто без його наявності ніколи б не познайомились і навіть не підозрювали про існування одне одного.

 

(учасники діалогу виходять)

 

Вед 1 Підводячи підсумок, хочеться додати: що Інтернет  є дуже важливим джерелом інформації, користуватися яким поза сумнівом треба, проте при цьому не слід забувати про ті проблеми, які несе в собі глобальна мережа і відноситься до неї з часткою розумного скептицизму.

 

Вед.2. А нам прийшов час перегорнути сторінку нашої газети і перейти до рубрики    «Факти»: «Небезпека в Інтернеті»

Відео-заставка   ( виходять по черзі  Вірус, Хробак, Спам, Троянський   кінь та  Користувач ПК)

  Вірус. Я потраплю на ваш комп'ютер, інфікую його, пошкоджуватиму ваші файли, видалятиму програми, і ви не зможете нормально працювати. Я здатний до розмноження. Мине трохи часу — і таких, як я, будуть тисячі. Стережіться!

Хробак. А я прийду до вас разом з електронною поштою, перевантажу мережу, і вона зупинить свою роботу. І ви нічого не зможете вдіяти!

 Троянський кінь. Я вмію добре маскуватися під корисні програми. Але насправді я дуже підступний і відкрию доступ до вашої системи своєму власнику. Активізую програми, які вам зашкодять. А ви навіть не встигнете зрозуміти, що відбувається.

 Спам. Я прийду до вас разом зі своїми друзями, такими ж гарними, кольоровими. Запропоную вам придбати товари. І ви не втримаєтеся від спокуси. Я закидаю рекламою ваш комп'ютер. Ваша мережа перевантажиться.

Користувач ПК. Не треба боятися вірусів. Проти них існує безліч антивірусних програм: Доктор Веб, Аваст, Касперський, Нортон-Антивірус та багато інших. Лише треба вчасно оновлювати їх, щоб вони змогли боротися з новоствореними вірусами. А на спам, який надійшов на ваш комп'ютер, просто не треба відповідати. Якщо ми буде дотримуватися цих правил, то в Інтернеті почуватимемо себе цілком безпечно.

 

Вед.1 Інтернет є важливим інструментом для особистого та професійного спілкування. Проте, ним можуть також зловживати, наприклад, використовувати для розсилання комп'ютерних вірусів і небажаної пошти, отримання інформації особистого характеру для краж, шантажу, переслідувань, розповсюдження і залучення до порнографії, інформування про сайти, небезпечні для дітей, наприклад, про секти, наркотики та їх виготовлення, суїциди, різні види насильства. Ось чому важливо бути обізнаним з питань інформаційної безпеки.

 Вед.2. І ми переходимо до наступної рубрики. В рамках якої ми побуваємо на зйомках живого телевізійного проекту «Погляд», на якому  присутні  вчені, лікарі, психологи, статисти, а також гості.

Відео-заставка

Вед.1: Необхідно пам’ятати про існування загроз в Інтернеті та приділяти підвищену увагу питанню безпеки користування ним. Послухаємо компетентну думку вченого.

 Вчений:      Уперше про  комп’ютерну  залежність заговорили американці  наприкінці  80 – х років минулого століття . На їхню думку, симптомами цієї хвороби є:

  • нав’язливе бажання перевіряти  свою поштову скриньку в Інтернеті;
  • постійне очікування на черговий вихід у Мережу;
  • пристрасть до роботи( ігор, програмування  та інших  видів діяльності);
  •  непереборний потяг до  пошуку інформації у Мережі.

      Внаслідок необмеженого  доступу до будь - якої інформації  часто – густо виникає ілюзорне відчуття всемогутності.

       Другим проявом комп’ютерної залежності є патологічний потяг  грати в сітьові ігри, прихильність до он- лайн- аукціонів та віддання  переваг здійсненню електронних покупок  в Інтернеті. Побічним ефектом відеоігор стає надмірне захоплення та підвищення агресивності , це стосується  особливо дітей.

 

  Вед.1: Виникає питання: Чи корисний  комп’ютер із виходом  у всесвітню мережу для повноцінного розвитку дитини?

Статист: В епоху бурхливого розвитку інформаційних технологій комп’ютер сприймається  як невід’ємна частина  нашого життя . Більшість сучасних дітей не уявляють   ані навчання,  ані дозвілля. Вони готові годинами просиджувати оди на один з мерехтливим монітором. В наш час спостерігається повальне захоплення соціальними мережами

   За статистикою у 2014 році близько 98% населення планети мали доступ до соціальних мереж за допомогою різноманітних засобів комунікації.

Для того, щоб отримати 50 млн користувачів:

  • радіо знадобилося 38 років;
  • телебаченню – 13 років;
  • Інтернету – 4 роки;
  • facebook – більше 200 млн. користувачів менше, ніж за рік;
  • Вконтакте – більше 100 млн. користувачів за 1 місяць.

На сьогоднішній день найбільш популярним сайтом серед молоді є сайт  «Вконтакте».

 

Вед. 1: Деякі батьки, які  з раннього віку залучають дітей до користування комп’ютером, радіють  від цього. 

Запитання нашим гостям студії: Це добре це чи погано, що дитина сидить вдома, не вештається вулицею (в дорослих не виникають  причини для неспокою).

 

Статист: Комп`ютерна залежність розвивається швидше, ніж алкоголізм. Достатньо півтора року. Скільки дітей в Україні вже догралося до стану “ігроголіка”, ніхто не підраховував. Але що їх багато - вже факт. Згідно з дослідженням американських учених, 6-8% користувачів Інтернету вже мають дану патологію, адже багато хто використовує його не для роботи або навчання, а ведуть листування, користуються сайтами, призначеними для розваг. Молодь все більше часу проводить за комп`ютером, віддаючи перевагу віртуальному світу над реальним

 

 Вед.1. Чи  є комп’ютер небезпечним для   здоров’я  дитини? Як ви гадаєте? (питання до глядачів)

Вчений: Люди не хочуть зрозуміти, що комп`ютер не може бути безпечним, оскільки є джерелом електромагнітного випромінювання і неіонізуючої радіації. Про те, що подібна радіація негативно впливає на генофонд, відомо всім.

Лікар: А ще спричиняє різноманітні розлади нервової системи, психосоматичні захворювання, які можуть стати передвісником таких грізних недуг, як інфаркт і інсульт. Про те, що дитина не повинна довго сидіти перед монітором, знають навіть далекі від електроніки люди.

 Згідно з гігієнічними вимогами 7-10-річні діти мають перебувати за комп’ютером не більше 45 хвилин на день, 11-13-річні - двічі на день по 45 хвилин, старші - три рази на день.

Проблеми із зором, головний біль, психічні розлади, безсоння, нервозність – ось ті характерні риси, якими відрізняються геймери (завзяті любителі комп'ютерних ігор). Багато людей не мають інших цілей у житті, крім як самоствердитись у грі. І хоча більшість ігор в мережі безкоштовна, деякі гравці витрачають величезні гроші, щоб отримати перевагу над суперниками.

 

 (Перегляд   ролика «Життя  Інтернет - користувача»)

 

Вед.1 Чи можна позбутися такої залежності?

Лікар. Так! Спосіб позбавлення Інтернет - залежності – придбання іншої залежності: заняття спортом, заняття музикою, танцями, спілкування з живою природою, цікаве хобі  та ін. Якщо жодне із захоплень не цікавить, то варто звернутися до психолога.

Вед.1 : Яку роль у вирішенні  цієї проблеми  відіграють батьки?    

Вчений :  Батьки пасивні у медіа-вихованні дітей. Вони можуть захистити своїх дітей, коли  будуть обізнані з ризиками он-лайн-спілкування та цікавитимуться діяльністю своїх дітей у  мережі Інтернет.

   Батьківські  настанови  та  вимоги є малорезультативними – діти самі  планують свій  час  перебування  біля  комп’ютера.

Вед.1: Послухаємо думку психолога.

 

Психолог:  Недостатньо мати доступ до світових інформаційних ресурсів, треба бути готовим до адекватного її  розуміння  і  тлумачення,  критичного осмислення і конструктивного застосування цих знань на благо, а не  на шкоду людині, тобто мати духовний імунітет проти можливих руйнівних впливів техногенного соціуму.  Існують спеціальні знаки,   які допоможуть споживачам інформаційної системи убезпечити  себе від  можливої шкідливої інформації.

Вед.1 Напевно, все -таки користі від Інтернету більше, ніж шкоди. Особливо в сьогоднішньому світі, де життя тече все швидше і швидше. Очевидно, що в найближчому майбутньому він повністю або майже повністю замінить всі інші засоби зв'язку. Тож нам прийдеться навчитись правильно ним користуватись.

Відео-заставка  (учасники телепроекту «Погляд» виходять)

Вед 2. І наступна рубрика нашої газети «Презентація проекту: Молодіжна павутина. Вплив соціальних мереж на підлітків», яку підготували учні 10 класу.

Відео-заставка  (заходять учні 10 кл. – 6 чол.)

Захист проекту:

Учень 1: Двадцять перше століття. Вік комп'ютерних технологій і новинок.

 

 

Учень 2:  Чому ми так любимо, проводити час за комп'ютером і в соціальних мережах, як це на нас впливає, чи зможемо ми сказати собі стоп? (чи зможемо ми зупинитися?) Це і багато іншого ми спробувала з'ясувати у своїй роботі, а саме: виявити які саме проблеми пов'язані з використанням Інтернету, виділити шляхи вирішення проблем, пов'язаних з використанням соціальних мереж,  вивчити вплив соціальних мереж на фізичне і психологічне здоров'я людини,  вивчити проблему мережевої залежності, провести соціологічне дослідження з проблеми впливу соціальних мереж на учнів.

 

Учень 3:  Соціальні мережі - це тип відносин людей один з одним. Цей термін був введений в 1954 році соціологом Джеймсом Барнсом. Людина - істота соціальна, і спілкуватися вона почала ще до того як навчилася розмовляти. Якщо опустити деякі моменти, то можна сказати що першою соціальною мережею були вогнища, які розпалювали в давнину, щоб повідомити про небезпеку. А що? Є дві людини - ось вам вершини мережі, а багаття - канал зв'язку. Пізніше були поштові голуби, листи, телеграфи і телефони.

Учень 4: Перша соціальна мережа в Інтернеті з'явилася в 1995 році. Це був американський портал classmates.com ("Однокласники» - аналог цього сайту.)

Але офіційним початком життя соціальних мереж прийнято вважати 2003-2004роки. Саме в ці роки були запущені такі ресурси як: LinkedIn, MySpace і Facebook.  Найпопулярнішими соціальними мережами в  Україні на даний момент є: «ВКонтакте», «Одноклассники»,  «Facebook»,  «Мой мир», «Twitter».

 

Учень 5: Про шкоду або користь комп'ютера досі сперечаються вчені. Давайте ж з'ясуємо, в чому полягають позитивні і негативні моменти при роботі з комп'ютером в соціальних мережах.


Плюси:

  1. Спілкування без меж.
  2. Перегляд відеофільмів, слухання  музики.
  3. Отримання корисної інформації.
  4. Дозвілля.
  5. Допомога в навчанні.
  6. Всебічний  розвиток.

Мінуси:

  1.  Відкритий доступ до особистої інформації користувача.
  2. Не завжди достовірна інформація.
  3. Фінансові затрати.
  4. Приносить шкоду здоров'ю.
  5. Залежність.
  6. Відкритий доступ до негативної інформації.
  7. Трата часу

 


Учень 1:  Нами було проведено дослідження учнів 9-ого, 10-ого та 11-их класів нашої школи. В дослідженні взяло участь _65 учнів. Була складена анкета, за допомогою якої ми отримали відповіді на питання стосовно реєстрації та відвідування соціальних мереж. Було отримано такі результати: виявилось, що 26% 9 класу, 59% 10 класу, 32% 11 класу відвідують соціальні мережі щодня.

Основними мотивами для використання соціальних мереж є:

  1. розваги,
  2. групи по інтересах,
  3. пошук друзів, однокласників і спілкування з ними,
  4. спосіб зв’язку,
  5. знайомство і спілкування з новими людьми.

Учень 2:  На питання: скільки часу ви проводите в соціальних мережах, отримали такі результати:

52% знаходяться в соц. мережах більше 3-х годин в день і всього 7% -до 1-ї години.

Учень 3:  Але, незважаючи на це, лише  22% 8 класу, 6% 10 класу, 32% 11 класу та  27% дорослих визнають, що відчувають залежність від соціальних мереж.

 

Учень 4:  Зараз соціальні мережі стали дуже поширеними і їхня робота набирає швидких обертів.

В результаті проведених опитувань і обробки інформації, можна виділити шляхи вирішення проблем, пов'язаних з використанням соціальних мереж:

  1. Обмеження часу перебування в мережі.
  2. Пошук альтернативних способів проведення часу (наприклад,заняття спортом, малювання, вишивання, читання книг тощо).
  3. Надання більшої уваги своєму реальному житті (проблемам в школі, в сім'ї, друзів).
  4. Збільшення часу перебування в компанії друзів.

Учень 5: Компьютер може стати другом або заклятим ворогом, може допомогти в біді, а може додати купу проблем, може допомогти знайти однодумців, а може привести до самотності.

Вирішувати тільки ВАМ!!!

 

Учень 6:  «ВКонтакте», «Facebook» та «Одноклассники» не дарують тобі того, що дарує Життя. А сайту життя.com не вигадала ще жодна, навіть найгеніальніша людина! Щоб опинитись у житті не потрібно вмикати комп`ютер, завантажувати сторінки... Можна просто відчинити двері та опинитись у реальності!

 

Відео-заставка 

Вед. Ось ми і дійшли до останньої рубрики нашої газети «Підсумки дня», на якій ми ознайомимося із порадами для Інтернет -користувачів. Пам’ятай про те, що спілкування у чаті, в Контакті та на інших подібних сайтах поряд з користю може приховувати і суттєву небезпеку для всіх нас. Тому, щоб уберегти себе від неприємностей ми повинні постійно пам’ятати нескладні правила безпечної поведінки під час бесіди з незнайомцями або новими друзями, з якими ти познайомився саме в Інтернеті, а не в реальному житті.

 Ми розповімо вам про ці правила. Але спочатку послухайте «Казку про Скріпочку», таку ж, як і у Вас в руках             

(На початку гри кожному з учасників видається канцелярська скріпка)

Вед: (проводитьінтерактивну гру-казку)  Скріпочка дуже товариська і весела. На день народження батьки подарували їй комп’ютер та підключили до мережі Інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування. 

(Учасникам пропонується розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку). 

-  Спілкуючись «в контакті»  з друзями,  одного разу вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. З кожним днем спілкування Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старше за неї. 

На фото,  яке вона отримала,  він був дивовижно гарним і добрим хлопцем,  тому у Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але говорите про це батькам дівчинка не стала, адже думала,  що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи.

Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними квітами. 

(Учасникам пропонується зробити зі скріпочки квітку)

- Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно і безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Пройшов деякий час і, раптом перед Скріпочкою з’явився  неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося - це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго  хлопця.

Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку.  Вона хотіла забути про те,  що сталося і повернути все на свої місця.

 (Учасникам пропонується повернути скріпочку в первину форму)

- У вас вийшло? Ось і у Сріпочки не вийшло. Адже нічого в своєму житті, щоб ви не зробили неможливо повернути назад.

ПАМ’ЯТАЙТЕ: Якщо хтось незнайомий запропонує Вам дружбу в Інтернеті, згадайте казку про маленьку Скріпочку.

- Чи вивчаєте ви правила поведінки  на дорогах? 

- Так.  Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна.

(Заходять всі учасники випуску живої газети)

Учень 1. Увага!   Завжди пам’ятай про те, що ти спілкуєшся з людиною, про яку тобі нічого невідомо, тому не довіряй їй свої таємниці або думки. Краще поділися ними зі своїми батьками чи справжніми, а не віртуальними друзями.

Учень 2. Пам’ятай: спілкування в Інтернеті не є твоїм обов’язком, тому якщо тобі це більше не подобається або тебе лякають твої Інтернет - друзі, то лише вимкни комп’ютер і не повертайся більше до спілкування он-лайн!

Учень 3.  Увага! Ніколи за жодних умов не погоджуйся на особисту зустріч у реальному світі зі своїм Інтернет -другом. Якщо ти все-таки вирішив зустрітися з ним, то нехай обов’язково батьки чи інші дорослі, яким ти довіряєш,  прийдуть з тобою на зустріч. Ти можеш також сказати про це своєму віртуальному другу. Місце для зустрічі повинно бути таким, де постійно знаходиться багато людей.

Учень 4. Скажи собі:

1. Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.

2. Я буду залишати негарні веб-сайти.

3. Я буду зберігати свій пароль в таємниці.

4. Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.

5. Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.

6. Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти реальні імена, адреси й номери телефонів.

Вед.1. І на завершення хотілося б згадати слова одного з великих сучасників: "Інтернет, він не зближує. Це скупчення самотності. Ми начебто разом, але кожен окремо. Ілюзія спілкування, ілюзія дружби, ілюзія життя".

 

Вед.2. Але все ж таки ми впевнені, що користі від Інтернету більше ніж зла, особливо в сучасному світі, де життя вирує все швидше та швидше. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Інтернет повністю або майже повністю замінить всі інші засоби зв’язку. Та можливо багатьом людям треба просто замислитись, чи дійсно вони хочуть провести усе життя у віртуальному світі? Чи влаштовує їх таке існування? Але в кінці кінців як та на що втрачати власний час - це вільний вибір кожного.

Всі учасники виконують пісню (на мотив пісні Ані Лорак «А я за тобой в огонь»)

 З Інтернетом життя клас,                                                                                                                                Не сумуй –  не треба!                                                                                                                                                                                         Ми вам хочемо розказати, научить всіх                                                                                                   Як безпечно треба жити                                                                                                                                        У всесвітній мережі.

  Приспів:

 Ми хочемо допомогти                                                                                                             Знайомих нових знайти,                                                                                                          Безпечно у мережі                                                                                                                      Знання збагатить свої.                                                                                                                                        Щоб віруси й спам життя                                                                                                                       Не нищили без кінця,                                                                                                                                        Ми маємо боротись з цим,                                                                                                             Щоб легше жилось усім.

 

Вед.  Слід всім пам’ятати, що Інтернет -це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом, а краще – знайдіть себе в реальному житті та станьте в ньому справжньою людиною.

 

Всі разом: Безпечного Вам Інтернету!


 


 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
8 липня 2018
Переглядів
1272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку