Головним завданнями роботи загальноосвітнього навчального закладу з сім'ю є:
• пропаганда педагогічних знань з метою підвищення педагогічної грамотності батьків;
• організація заходів, спрямованих на оволодіння батьками системою умінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома;
• гуманізація змісту та форм роботи з сім'ю і взаємовідносин - педагоги-батьки.
Робота з батьками в ліцеї. Педагогіка партнерства.
Виступ на засіданні МО класних керівників
1. Головним завданнями роботи загальноосвітнього навчального закладу з сім’ю є:
2. Основні напрямки спільної роботи педагогів та батьків
1. Підтримка фізичного здоров'я учнів.
2. Спілкування й формування особистісних орієнтацій учнів: інтерес до життя, інтерес до людини, інтерес до культури, що сприяють розумінню загальнолюдських цінностей.
3. Пізнавальна сфера життя учнів (робота з учителями-предметниками) з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Захист не учня, а людини в ньому. Підхід до кожної дитини «з оптимістичної позиції» (А. Макаренко).
4. Робота з родиною - вплив на виховний потенціал родини; об'єктом уваги є не сама родина, а сімейне виховання. Тут необхідно таке: вивчення сімейної атмосфери, що оточує учня, його стосунків із членами родини; психолого-педагогічна освіта батьків через систему батьківських зборів, консультацій, бесід; організація спільного проведення вільного часу дітей і батьків; захист інтересів і прав дитини в так званих важких родинах.
3.Форми роботи з батьками
1. Відвідування сім’ї школяра.
2. Запрошення батьків до школи.
3. Листування з батьками.
4. Бесіди і лекції для батьків.
5. Консультації, вечори запитань і відповідей, читацькі конференції, педагогічні читання.
6. Батьківські збори
4. Види роботи з батьками
5. Нетрадиційні форми роботи з батьківською громадськістю
6. Індивідуальні форми роботи з батьками
7. Батьківські збори
Збори бувають:
- загальношкільні (проводяться двічі на рік, батьків ознайомлюють з планом навчально – виховної роботи ліцею, заслуховують звіти про роботу ради голів батьківських комітетів, розробляють заходи щодо поліпшення діяльності ліцею і сімї); - класні (проводяться 5-8 разів на рік, аналізуються питання навчання і виховання даного колективу учнів, підбиваються підсумки навчально-виховної роботи, обговорюються шляхи виконання єдиних вимог учителя і батьків до дітей)
За змістом збори поділяються:
8. Батьківські конференції
(загальношкільні, класні) мають величезне значення в системі виховної роботи ліцею. Батьківські конференції повинні обговорювати актуальні проблеми суспільства, активними членами якого стануть і діти. Проблеми конфліктів батьків і дітей та шляхи виходу з них, наркотики, сексуальне виховання в родині - ось теми батьківських конференцій.
Батьківські конференції повинні готуватись дуже ретельно, з обов'язковою участю психолога, соціального педагога(якщо такі є). Відмінною рисою конференції є те, що вона приймає визначені рішення або намічає заходи щодо заявленої проблеми.
9. Ділові ігри форма колективної творчої діяльності батьків з вивчення рівня сформованості педагогічних умінь у дорослих
Зразковими темами ділових ігор з батьками можуть бути такі: «Ранок у вашому домі», «Син (дочка) прийшов зі школи», «Вас запросили у школу» й ін.
Ділова гра дозволяє не тільки рефлексивно оцінити ту чи іншу модель поведінки, а й дає цікавий матеріал про життя родини - її традиції, розподіл внутрішньосімейних ролей, способи розв'язання конфліктів. Особливо ефективне використання ділової гри за участю дітей, адже іноді саме їм присутність усієї родини «у комплекті» дозволяє побачити специфіку взаємодії дорослих і дітей, що не у змозі виявити жодна дидактична методика.
10. Анкетування.
Для ефективної організації батьківських зборів доцільно періодично проводити анкетування. ―Вплив родинної атмосфери на успішність дитини‖; ―Моє життя в родині‖; ―Життя вашої дитини в родині‖; ―Ми і наші діти‖; ―Ти і твої батьки‖; ―Чи знаєте ви один одного‖ Анкета «Ліцей очима батьків»
11. Функції роботи класного керівника з батьками.
Перша функція – ознайомлення батьків із змістом і методикою навчально-виховного процесу , що організовує ліцей , обумовлена необхідністю вироблення однакових вимог, загальних принципів, визначення мети і завдань виховання, добору його змісту й організаційних форм у сімейному вихованні у навчально-виховному процесі ліцею.
Друга функція - психолого-педагогічна освіта батьків .
Третя функція - залучення батьків до спільної з дітьми діяльності.
Четверта функція – надання психолого-педагогічної допомоги в розв’язанні складних сімейних проблем : підлітковий вік , профілактика формування шкідливих звичок , профілактика правопорушень.
П’ята функція – взаємодія батьків : із громадськими організаціями , батьківськими комітетами ліцею і класу , ліцейними радами.
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ В РОБОТІ З БАТЬКАМИ
1. Залучайте батьків до шкільного життя, запрошуйте їх до співпраці, на уроки, влаштовуйте з ними зустрічі.
2. Дякуйте батькам за все, навіть за найменші дрібниці.
3. Ніколи не докоряйте батькам, які не відвідують батьківських зборів — це не сприятиме їхньому бажанню зустрічатися з вами частіше.
4. Називайте батьків по іменах та по батькові, не вживайте поширених фраз «мама Петра Іванчука». Інакше в батьків складеться враження, що вони вам цікаві лише в такому статусі.
5. На батьківських зборах наголошуйте на проблемі, а не на конкретній дитині. Водночас хваліть учнів персонально й обов'язково всіх. Знайдіть кілька теплих слів для кожної дитини.
6. Аналізуйте досягнення дитини з часу останньої зустрічі з батьками.
Варварівський ліцей
Чижівської сільської ради
Звягельського району
Житомирської області
Організація спільної діяльності педагогів, батьків та здобувачів освіти (педагогічне партнерство)
Виступ на засіданні МО класних керівників
03 січня 2024 року
Підготувала:
заступник директора з НВР
Заруцька Марія Феліксівна
Варварівка 2024