Виступ на МО класних керівників "Робота з батьками. Педагогіка партнерства"

Про матеріал

Головним завданнями роботи загальноосвітнього навчального закладу з сім'ю є:

• пропаганда педагогічних знань з метою підвищення педагогічної грамотності батьків;

• організація заходів, спрямованих на оволодіння батьками системою умінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома;

• гуманізація змісту та форм роботи з сім'ю і взаємовідносин - педагоги-батьки.

Перегляд файлу

 


Робота з батьками в ліцеї.  Педагогіка партнерства.

Виступ на засіданні МО класних керівників

 

1. Головним завданнями роботи загальноосвітнього навчального закладу з сім’ю є:

  • пропаганда педагогічних знань з метою підвищення педагогічної грамотності батьків;
  •  організація заходів, спрямованих на оволодіння батьками системою умінь, необхідних для організації діяльності дитин вдома;
  • гуманізація змісту та форм роботи з сім’ю і взаємовідносин  - педагоги-батьки.

 

2. Основні напрямки спільної роботи педагогів та батьків

1. Підтримка фізичного здоров'я учнів.

2. Спілкування й формування особистісних орієнтацій учнів: інтерес до життя, інтерес до людини, інтерес до культури, що сприяють розумінню загальнолюдських цінностей.

3. Пізнавальна сфера життя учнів (робота з учителями-предметниками) з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Захист не учня, а людини в ньому. Підхід до кожної дитини «з оптимістичної позиції» (А. Макаренко).

4. Робота з родиною - вплив на виховний потенціал родини; об'єктом уваги є не сама родина, а сімейне виховання. Тут необхідно таке: вивчення сімейної атмосфери, що оточує учня, його стосунків із членами родини; психолого-педагогічна освіта батьків через систему батьківських зборів, консультацій, бесід; організація спільного проведення вільного часу дітей і батьків; захист інтересів і прав дитини в так званих важких родинах.

 

3.Форми роботи з батьками

1. Відвідування сім’ї школяра.

2. Запрошення батьків до школи.

3. Листування з батьками.

4. Бесіди і лекції для батьків.

5. Консультації, вечори запитань і відповідей, читацькі конференції, педагогічні читання.

6. Батьківські збори

 

4. Види роботи з батьками

  • бесіди (колективні, групові,індивідуальні);
  • диспути, дискусії; перегляд фільмів на педагогічні теми;
  • День відкритих дверей;
  •  відкриті уроки для батьків;
  • клуби для батьків, консультпункти;
  • семінари – практикуми;
  • оформлення куточків для батьків;
  • підготовка тематичних папок з конкретної проблеми для батьків;
  •  телефон довіри;
  •  проведення соціологічних досліджень;
  •  сімейні вечори
  • Прес-конференції з проблем родинного виховання;
  •  Усні журнали;
  • Зустріч за круглим столом;
  •  Конференції з досвіду сімейного виховання; -
  • Читацькі конференції; -
  • Презентація матеріалів, журналів, газет про родинне виховання;
  • Створення рукописних книг ―Дерево мого роду;
  • Клуби для батьків ―”Ми і наші діти”, ”Психологія спілкування з дітьми”; 
  • Консультаційні пункти ―”Виникло питання”;
  • Конкурси ―”Нумо, мами”, ”Нумо, тато”, “Тато, мама і я – спортивна сім’я”, “Що? Де? Коли?”, “Щасливий випадок”.

5. Нетрадиційні форми роботи з батьківською громадськістю

  • День добрих справ – спільна трудова діяльність педагогів, батьків і дітей;
  • Вечір великої родини – організація відпочинку, ігри, театральні виставки;
  • Дискусійний клуб – обговорення проблем виховання школярів;
  • Сімейна скринька - добірка матеріалів з досвіду родинного виховання;
  • Аукціон ідей родинної педагогіки – презентація ідей родинної педагогіки і набір показників її схвалення;

6. Індивідуальні форми роботи з батьками

  • Відвідування сімей учнів вдома;
  • Бесіди з батьками учня

7. Батьківські збори

  • Батьківські збори – одна з основних форм педагогічного всеобучу батьків.

Збори бувають:

 - загальношкільні (проводяться двічі на рік, батьків ознайомлюють з планом навчально – виховної роботи ліцею, заслуховують звіти про роботу ради голів батьківських комітетів, розробляють заходи щодо поліпшення діяльності ліцею і сімї); - класні (проводяться 5-8 разів на рік, аналізуються питання навчання і виховання даного колективу учнів, підбиваються підсумки навчально-виховної роботи, обговорюються шляхи виконання єдиних вимог учителя і батьків до дітей)

За змістом збори поділяються:

  • організаційні (проводяться на початку навчального року);
  • підсумкові (кожного семестру та в кінці навчального року);
  • збори за тематикою педагогічного всеобучу (вивчення досвіду виховання, ознайомлення з педагогічними рекомендаціям, пам'ятками, алгоритмами, порадами, виставками)

8. Батьківські конференції

(загальношкільні, класні) мають величезне значення в системі виховної роботи ліцею. Батьківські конференції повинні обговорювати актуальні проблеми суспільства, активними членами якого стануть і діти. Проблеми конфліктів батьків і дітей та шляхи виходу з них, наркотики, сексуальне виховання в родині - ось теми батьківських конференцій.

 Батьківські конференції повинні готуватись дуже ретельно, з обов'язковою участю психолога, соціального педагога(якщо такі є).  Відмінною рисою конференції є те, що вона приймає визначені рішення або намічає заходи щодо заявленої проблеми.

9. Ділові ігри форма колективної творчої діяльності батьків з вивчення рівня сформованості педагогічних умінь у дорослих

Зразковими темами ділових ігор з батьками можуть бути такі: «Ранок у вашому домі», «Син (дочка) прийшов зі школи», «Вас запросили у школу» й ін.

Ділова гра дозволяє не тільки рефлексивно оцінити ту чи іншу модель поведінки, а й дає цікавий матеріал про життя родини - її традиції, розподіл внутрішньосімейних ролей, способи розв'язання конфліктів. Особливо ефективне використання ділової гри за участю дітей, адже іноді саме їм присутність усієї родини «у комплекті» дозволяє побачити специфіку взаємодії дорослих і дітей, що не у змозі виявити жодна дидактична методика.

10. Анкетування.

   Для ефективної організації батьківських зборів доцільно періодично проводити анкетування. ―Вплив родинної атмосфери на успішність дитини‖; ―Моє життя в родині‖; ―Життя вашої дитини в родині‖; ―Ми і наші діти‖; ―Ти і твої батьки‖; ―Чи знаєте ви один одного‖ Анкета «Ліцей очима батьків»

11. Функції роботи класного керівника з батьками.

Перша функція – ознайомлення батьків із змістом і методикою навчально-виховного процесу , що організовує ліцей , обумовлена необхідністю вироблення однакових вимог, загальних принципів, визначення мети і завдань виховання, добору його змісту й організаційних форм у сімейному вихованні у навчально-виховному процесі ліцею.

Друга функція - психолого-педагогічна освіта батьків .

Третя функція - залучення батьків до спільної з дітьми діяльності.

Четверта функція – надання психолого-педагогічної допомоги в розв’язанні складних сімейних проблем : підлітковий вік , профілактика формування шкідливих звичок , профілактика правопорушень.

П’ята функція – взаємодія батьків : із громадськими організаціями , батьківськими комітетами ліцею і класу , ліцейними радами.

 

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ В РОБОТІ З БАТЬКАМИ

1. Залучайте батьків до шкільного життя, запрошуйте їх до співпраці, на уроки, влаштовуйте з ними зустрічі.

2. Дякуйте батькам за все, навіть за найменші дрібниці.

3. Ніколи не докоряйте батькам, які не відвідують батьківських зборів — це не сприятиме їхньому бажанню зустрічатися з вами частіше.

4. Називайте батьків по іменах та по батькові, не вживайте поширених фраз «мама Петра Іванчука». Інакше в батьків складеться враження, що вони вам цікаві лише в такому статусі.

5. На батьківських зборах наголошуйте на проблемі, а не на конкретній дитині. Водночас хваліть учнів персонально й обов'язково всіх. Знайдіть кілька теплих слів для кожної дитини.

6. Аналізуйте досягнення дитини з часу останньої зустрічі з батьками.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варварівський ліцей

Чижівської сільської ради

Звягельського району

Житомирської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Організація спільної діяльності педагогів, батьків та здобувачів освіти (педагогічне партнерство)

 

 

                                                                Виступ на засіданні МО класних керівників

                                                                                                   03 січня 2024 року

                                                                                          

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

заступник директора з НВР

Заруцька Марія Феліксівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варварівка 2024

docx
Додано
4 січня
Переглядів
234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку