ВИСТУП НА ТЕМУ РОДИННЕ ВИХОВАННЯ

Про матеріал
Найголовнішим завданням родинно виховання в своїй роботі вбачаю підвищення і поглиблення рівня обізнаності батьків з проблем компетентнісного батьківства ; пропагую психолого-педагогічні знання серед батьків, залучаючи до роботи з психологом та соціальним педагогом. Що сприяє взаєморозумінню та довіри у відносинах між батьками, дітьми та школою.
Перегляд файлу

В основу системи виховної роботи кожної  школи покладено ідеї родинного виховання. Трикутник «школа – учні – батьки» є опорною схемою у вирішенні більшості питань, пов’язаних з проблемами навчально-виховного процесу. Кожна його ланка є рівноправним учасником усіх шкільних справ і ідей

Під основними завданнями родинно-сімейного виховання колективу класу вбачаю:

— гармонійний всебічний розвиток дитини;

— підготовка її до життя в існуючих соціальних умовах;

— формування у дітей моральних цінностей з позиції добра, справедливості, правди, людяності;

— виховання національної свідомості і самосвідомості;

— культура поведінки в сім’ї;

Найголовнішим завданням родинно виховання  в своїй роботі вбачаю підвищення  і поглиблення  рівня обізнаності батьків з проблем компетентнісного батьківства ; пропагую психолого-педагогічні знання серед батьків,залучаючи до роботи з психологом  та соціальним  педагогом. Що сприяє взаєморозумінню та довіри у відносинах між батьками,дітьми та школою.

"Щоб добре знати дітей, треба добре знати сім`ю",  говорив В.О.Сухомлинський. Отож свою роботу розпочинаю з оформлення соціального паспорту класу.

Вивчаю умови життя, моральні принципи батьків. Знання цих та інших даних має важливе значення для організації навчально-виховної роботи в класі, і зокрема, родинного виховання.

Обовязково залучаю батьків до підготовки і проведення  традиційних  родинних свят, що дає змогу забезпечувати духовну єдність поколінь, збереження родинних традицій , засвоєння моральних цінностей .

Виховання дітей у сім’ї  органічно поєднується з виховною роботою школи. Проводжу з батьківською громадськістю ряд нетрадиційних форм роботи:

- родинні мости (зустріч батьків, вчителів, психолога);

- дні добрих справ (спільна трудова діяльність батьків, дітей, вчителів при збиранні каштанів,макулатури);

- дні довіри (у визначені дні психолог здійснює прийом батьків і

консультують їх з проблем,які виникають);

- уроки життєвої мудрості ( обговорення проблем виховання у сім’ї);

- бесіди «Сім`я – ключ до щастя», «Батько й мати – першовихователі своїх

Дітей», «Роль матері у вихованні дитини», «Виховні функції дідусів і бабусь у Родині», «Бабусині руки», «Тато, мама і я - дружна сім’я», «Роде наш красний — роде наш прекрасний...».

Спілкування з природою, довкіллям, людиною, традиції, свята, звичаї, обряди, побут —– усе це лягає в основу навчально-виховного процесу, зокрема родинного виховання.

Сім’я, родина – найвища цінність на землі.

Відомо, що для успішного формування особистості дитини необхідна єдність школи і сім'ї.

Також мною проводиться індивідуальна робота з батькам: відвідування сімей учнів вдома; бесіди з батьками учнів,які не завжди готові почути мене

Обовязково проводжу батьківські збори на яких висвітлюю питання що до підвищення педагогічної культури батьків,знайомлю з сучасними системами родинного виховання;

бесіди (колективні, групові,індивідуальні);

 диспути, дискусії; перегляд фільмів на педагогічні теми;

 Щороку залучаю батьків до святкування та проведення  свята День відкритих дверей;

Під час благодійних ярмарок батьки мого класу були завжди активними учасниками і залюбки долучалися до даних акцій.

Запрошую на відкриті уроки де вони мають змогу відчути себе не лише в ролі слухача,а і в ролі вчителя для своїх дітей; (декада початкових класів)

телефон довіри.( особливо Під час дистанційного навчання  )

 

Для успішного виховання підростаючого покоління важливо, щоб його оточувала атмосфера поваги до моральних норм поведінки, щоб діти бачили нетерпиме ставлення батьків до поганого, аморального, бачили, що у виховному процесі в школі, крім педагогів, беруть участь батьки, громадські організації, правоохоронні органи та інші державні установи.

 

Один американський педагог сказав: "Коли батьки, вчителі і учні, і усі-усі бачать один в одному партнерів у вихованні – вибудовується турботливе, гуманне суспільство".

docx
Додано
18 грудня 2023
Переглядів
206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку