В основу системи виховної роботи кожної школи покладено ідеї родинного виховання. Трикутник «школа – учні – батьки» є опорною схемою у вирішенні більшості питань, пов’язаних з проблемами навчально-виховного процесу. Кожна його ланка є рівноправним учасником усіх шкільних справ і ідей
Під основними завданнями родинно-сімейного виховання колективу класу вбачаю:
— гармонійний всебічний розвиток дитини;
— підготовка її до життя в існуючих соціальних умовах;
— формування у дітей моральних цінностей з позиції добра, справедливості, правди, людяності;
— виховання національної свідомості і самосвідомості;
— культура поведінки в сім’ї;
Найголовнішим завданням родинно виховання в своїй роботі вбачаю підвищення і поглиблення рівня обізнаності батьків з проблем компетентнісного батьківства ; пропагую психолого-педагогічні знання серед батьків,залучаючи до роботи з психологом та соціальним педагогом. Що сприяє взаєморозумінню та довіри у відносинах між батьками,дітьми та школою.
"Щоб добре знати дітей, треба добре знати сім`ю", говорив В.О.Сухомлинський. Отож свою роботу розпочинаю з оформлення соціального паспорту класу.
Вивчаю умови життя, моральні принципи батьків. Знання цих та інших даних має важливе значення для організації навчально-виховної роботи в класі, і зокрема, родинного виховання.
Обовязково залучаю батьків до підготовки і проведення традиційних родинних свят, що дає змогу забезпечувати духовну єдність поколінь, збереження родинних традицій , засвоєння моральних цінностей .
Виховання дітей у сім’ї органічно поєднується з виховною роботою школи. Проводжу з батьківською громадськістю ряд нетрадиційних форм роботи:
- родинні мости (зустріч батьків, вчителів, психолога);
- дні добрих справ (спільна трудова діяльність батьків, дітей, вчителів при збиранні каштанів,макулатури);
- дні довіри (у визначені дні психолог здійснює прийом батьків і
консультують їх з проблем,які виникають);
- уроки життєвої мудрості ( обговорення проблем виховання у сім’ї);
- бесіди «Сім`я – ключ до щастя», «Батько й мати – першовихователі своїх
Дітей», «Роль матері у вихованні дитини», «Виховні функції дідусів і бабусь у Родині», «Бабусині руки», «Тато, мама і я - дружна сім’я», «Роде наш красний — роде наш прекрасний...».
Спілкування з природою, довкіллям, людиною, традиції, свята, звичаї, обряди, побут —– усе це лягає в основу навчально-виховного процесу, зокрема родинного виховання.
Сім’я, родина – найвища цінність на землі.
Відомо, що для успішного формування особистості дитини необхідна єдність школи і сім'ї.
Також мною проводиться індивідуальна робота з батькам: відвідування сімей учнів вдома; бесіди з батьками учнів,які не завжди готові почути мене
Обовязково проводжу батьківські збори на яких висвітлюю питання що до підвищення педагогічної культури батьків,знайомлю з сучасними системами родинного виховання;
бесіди (колективні, групові,індивідуальні);
диспути, дискусії; перегляд фільмів на педагогічні теми;
Щороку залучаю батьків до святкування та проведення свята День відкритих дверей;
Під час благодійних ярмарок батьки мого класу були завжди активними учасниками і залюбки долучалися до даних акцій.
Запрошую на відкриті уроки де вони мають змогу відчути себе не лише в ролі слухача,а і в ролі вчителя для своїх дітей; (декада початкових класів)
телефон довіри.( особливо Під час дистанційного навчання )
Для успішного виховання підростаючого покоління важливо, щоб його оточувала атмосфера поваги до моральних норм поведінки, щоб діти бачили нетерпиме ставлення батьків до поганого, аморального, бачили, що у виховному процесі в школі, крім педагогів, беруть участь батьки, громадські організації, правоохоронні органи та інші державні установи.
Один американський педагог сказав: "Коли батьки, вчителі і учні, і усі-усі бачать один в одному партнерів у вихованні – вибудовується турботливе, гуманне суспільство".