Місто Харків - одне з найбільших в Україні, а історія його розвитку йде від заснування невеликої фортеці до справжнього культурного, промислового, освітнього, наукового центру. Це незвичайна абетка, яку ви звикли вивчати в школі. Кожна літера відповідає якомусь об'єкту або різним видатним мешканцям міста Харкова.
Також наша абетка має свою таємницю, яку ви можете розкрити зчитуючи QR код. Тому дана абетка і для дітей, і для дорослих – стане у нагоді при вивченні не тільки літер але й пізнання міста Харкова.
УПРАВЛІ
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ
АДМІНІСТРАЦІЇ МОСКОВСЬКОГО РАЙОНУ
ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №98
Харківської міської ради Харківської області
Виконали:
Дорошенко Альона Геннадіївна,
Овсяннікова Вероніка Олександрівна,
Рапота Софія Олегівна,
Решецька Софія Сергіївна,
Тапдигов Паша Джахідович, учні 6-А класу
ХЗОШ №98
Керівник проекту:
Магуріна Світлана Миколаївна,
вчитель географії та природознавства
ХЗОШ №98, спеціаліст вищої категорії
Харків - 2020 р.
Харківська абетка. Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №98 Харківської міської ради Харківської області, Дорошенко Альона Геннадіївна, Овсяннікова Вероніка Олександрівна, Рапота Софія Олегівна, Решецька Софія Сергіївна, Тапдигов Паша Джахідович учні 6-А класу.
Керівник проекту: Магуріна Світлана Миколаївна, вчитель географії та природознавства ХЗОШ №98, спеціаліст вищої категорії
Місто Харків - одне з найбільших в Україні, а історія його розвитку йде від заснування невеликої фортеці до справжнього культурного, промислового, освітнього, наукового центру. Це незвичайна абетка, яку ви звикли вивчати в школі. Кожна літера відповідає якомусь об’єкту або різним видатним мешканцям міста Харкова.
Також наша абетка має свою таємницю, яку ви можете розкрити зчитуючи QR код. Тому дана абетка і для дітей, і для дорослих – стане у нагоді при вивченні не тільки літер але й пізнання міста Харкова.
Паспорт проектної роботи
Назва проекту: «Вивчаємо місто Харків із Харківською абеткою».
Автори проекту: Дорошенко Альона Геннадіївна, Овсяннікова Вероніка Олександрівна, Рапота Софія Олегівна, Решецька Софія Сергіївна, Тапдигов Паша Джахідович, учні 6-А класу, ХЗОШ №98.
Керівник проекту: Магуріна Світлана Миколаївна, вчитель географії та природознавства ХЗОШ №98, класний керівник 6-А класу.
Предмет, у рамках якого проходить робота над проектом: природознавство, географія.
Вік учнів, на який розраховано проект: 6-12 років.
Склад проектної групи: Дорошенко Альона Геннадіївна, Овсяннікова Вероніка Олександрівна, Рапота Софія Олегівна, Решецька Софія Сергіївна, Тапдигов Паша Джахідович, учні 6-А класу, ХЗОШ №98, Магуріна Світлана Миколаївна, вчитель географії та природознавства ХЗОШ №98, класний керівник 6-А класу.
Учасники проекту: учні 6-А класу та їх батьки.
Тип проекту: пошуковий та творчий.
Тип проекту за кінцевим результатом: практично-орієнтований.
Актуальність: розробка проекту «Вивчаємо місто Харків із Харківською абеткою» актуальна тому, що наше рідне місто, в якому ми мешкаємо – Харків, і воно постійно розвивається. Це місто, в якому зосереджено різні світи: науковий, освітній, оздоровчий, культурний, промисловий. Харків – це місто великих можливостей та безмежного людського потенціалу. Кожен українець повинен побувати тут. Можна просто приїхати та пройтися центральними вулицями, відвідати музеї, завітати до парку імені Максима Горького. Прийти до Харківської обласної філармонії, купити квиток до Харківського національного академічного театру опери та балету імені М.В. Лисенка та не забути знайти 50-у паралель у парку імені Т.Г. Шевченка. Не завжди є час та можливість відвідати визначні місця нашого міста, а за допомогою такої абетки можна отримати та розширити свій кругозір про рідний край. Так, зчитуючи QR код, кожна людина отримає цікаву інформацію та дізнається, який об’єкт міста відповідає окремій літрі. Розроблена абетка міста Харкова стане у нагоді для вивчення культурних та архітектурних пам’яток міста. До нашої абетки увійшли різноманітні об’єкти (будівлі, сквери, парки, пам’ятки, храми), а також відомі мешканці міста та представник тваринного світу, якого можна зустріти біля свого будинку в м. Харків, тому цей проект є актуальним.
Практична цінність проекту: отримані матеріали можуть стати у нагоді старшій групі дитячого садочка під час підготовки до школи, вивчення та повторення абетки учнями початкових класів, на уроках Харківщинознавства, в позакласній та виховній роботі з метою підвищення інтересу учнів до міста Харкова.
Мета: залучення учнів до пошукової діяльності з краєзнавства в межах міста Харкова та створення абетки міста, підвищення культури учнів; формування дослідницьких умінь і навичок школярів.
Завдання проекту:
- навчитися отримувати інформацію з різних джерел та обробляти її, робити висновки.
- формувати навички самостійної роботи під час виконання проекту;
- навчитися опрацьовувати літературні джерела та іншу інформацію;
- навчитися презентувати результати дослідження;
- створити абетку міста Харкова, використовуючи назви різних об’єктів міста;
- створити та розмістити QR код з описом вибраних об’єктів міста біля відповідної літери;
- привернути увагу школярів до вивчення рідного міста;
- виховувати любов до рідного міста;
- на заключному етапі проекту виготовити та роздрукувати створену Харківську абетку та поширити її серед учнів ХЗОШ №98, ХЗОШ №31, ХЗОШ №58, ХЗОШ №97, ДНЗ №440;
- розмістити готовий проект на сайті школи та власному блозі Магуріної Світлани Миколаївни.
Необхідне обладнання: Комп’ютер із доступом до мережі «Інтернет», відомості з бібліотеки.
Причини та мотиви створення: прийшовши із початкової школи, ми зіткнулися з тим, що дуже мало знаємо по своє рідне місто. Хоча всі вміємо читати, тобто знаємо абетку. Разом із нашим вчителем та класним керівником Світланою Миколаївною ми довго думали, як зацікавити учнів різної вікової категорії, щоб вони більше дізналися про місто Харків. Тоді у нас виникла ідея створити таку абетку, щоб було цікаво всім: малечі з дитячого садка, учням початкової школи, зацікавити інформацією учнів середньої школи, щоб вони використовували свої смартфони більш продуктивно (зчитування QR кодів).
Нам хотілося помістити в цю абетку саме ті об’єкти, які будуть пов’язані з нашим рідним містом. Харків - місто одне з найбільших в Україні, а історія його розвитку йде від заснування невеликої фортеці до справжнього культурного, промислового, освітнього, наукового центру. У процесі розбудови міста та збільшення кількості його населення призвело до того, що воно почало поступово збагачуватися все більшою кількістю архітектурних пам’яток, будівель, пам’ятників, театрів, скверів, парків, які зараз відтворюють історію нашого міста. Тому нашою ідеєю було створити таку абетку, яка вмістила би різні культурні об’єкти та пам’ятки міста, які вплинули на його розвиток.
Короткий опис: проект «Вивчаємо місто Харків із Харківською абеткою» містить інформацію про різні пам’ятні об’єкти міста Харкова та унікальні установи, які виділяють наше місто серед інших. В рамках цього проекту була розроблена «Харківська абетка». Це незвичайна абетка, яку всі звикли вивчати в школі. Кожна літера відповідає якомусь об’єкту або різним видатним мешканцям міста Харкова. Також дана абетка має свою таємницю, яку можна розкрити зчитуючи QR код.
Основна увага під час виконання проекту звертається на локальний рівень, тобто місто, в якому мешкають школярі. На конкретних пам’ятних об’єктах міста Харкова учні вчаться описувати, аналізувати та порівнювати інформацію про ці об’єкти. Передбачається самостійне виконання проекту за допомогою різних джерел інформації та екскурсій.
При виконанні проекту учні виконують поставлені завдання, які розкривають творчі якості особистості, логічне мислення, вміння проводити особисті дослідження, користуються різноманітними методами дослідження, роблять узагальнення, висновки, застосовують комп'ютерні засоби.
Під час виконання даного проекту учні створили букви «Харківської абетки» та здійснили апробацію їх із учнями ХЗОШ №98, з волонтерською місією завітали до вихованців ДНЗ №440 міста Харкова, яким також запропонували вивчати літери за допомогою даної абетки. Розробивши «Харківську абетку» учні почали поширювати інформацію про свій проект. Так, учні завітали до 1-А та 1-Б класу ХЗОШ №98, саме з цими дітьми вони здійснювали апробацію у ДНЗ №440. Також, на даному етапі «Харківську абетку» вже поширили серед учнів 2-Б класу та 4-Б класу ХЗОШ №98, ХЗОШ №31 (3-Б класу та 4-Б класу).
План реалізації проекту
Етапи проекту |
Зміст |
Термін реалізації |
Діяльність учнів |
Діяльність керівника проекту |
1.Визначення теми проекту. |
01.02. – 15.03. 2019 року |
Уточнюють тему проекту. |
Мотивує учнів та пропонує теми проектів. |
|
2. Обговорення та постановка цілей, завдань, актуальності проекту. |
Обговорюють та формулюють цілі, завдання, актуальність проекту. |
Пояснює мету, допомагає в постановці цілей та завдань проекту. |
||
3. Розподіл ролей та функцій у команді. |
Вибирають та обґрунтовують свою роль та функцію у команді. |
Спостерігає, консультує. |
||
4. Виявлення інформаційних джерел за темою дослідження шляхом перегляду різних бібліографічних показників, роботи в Інтернеті. |
Працюють з різною інформацією. |
Спостерігає, консультує. |
||
5. Структурування отриманої інформації. |
Проводять синтез та аналіз зібраної інформації, виконують дослідження. |
Допомагає в синтезі та аналізі. |
||
1. Створення плану проекту та узгодження з керівником. |
16.03. – 14.05. 2019 року |
Планування роботи над проектом. |
Спостерігає, консультує. |
|
2. Консультація з керівником проекту щодо представлення абетки. |
Вибір форми представлення абетки. |
|||
3. Побудова алгоритму діяльності учнів. |
Робота над проектом. |
|||
4. Розробка літер Харківської абетки. |
||||
5. Розробка алгоритму зчитування QR коду за допомогою смартфону чи планшету. |
||||
6. Пілотна (репетиція) презентація учням ХЗОШ№98 частково виконаної роботи;
|
15.05.- 25.05. 2019 року |
Проводять навчання за допомогою даної абетки з молодшими дітьми. |
Допомагає в презентації проекту |
|
7. Здійснення волонтерської роботи з вихованцями ДНЗ №440. |
15.05.- 25.05. 2019 року |
|
||
8. Аналіз одержаних відгуків та коментарів щодо результатів проекту. |
Здійснюють самооцінку частково виконаного проекту. |
|
||
1. Збір та обробка інформації за різними джерелами. |
березень – травень 2019 року |
Працюють з інформацією, проводять синтез та аналіз зібраного матеріалу. |
Спостерігає, консультує (на прохання). |
|
2. Виготовлення Харківської абетки у вигляді підручника (брошури) та на окремих аркушах літр абетки з відповідною інформацією |
Виконують дослідження і працюють над проектом. |
|||
3. Створення та розміщення QR коду з описом вибраних об’єктів міста біля відповідної літери. |
Виконують дослідження і працюють над проектом. |
|||
1. Підготовка до проведення презентації проекту. |
Вересень -лютий 2020 року |
Оформлюють проект. |
Консультує, надає допомогу в оформленні та презентації проекту. |
|
2. Друкування та поширення інформації про розроблену «Харківську абетку» серед учнів ХЗОШ №98, ХЗОШ №31, ХЗОШ №58, ХЗОШ №97
|
Лютий – березень 2020 року |
Друкують та поширюють «Харківську абетку». |
||
3. Розробка та виготовлення «Харківської абетки» у вигляді брошури. |
Виготовляють брошуру |
|||
4. Здійснення волонтерської роботи з вихованцями ДНЗ №440 |
Проводять навчання за допомогою даної абетки з молодшими дітьми. |
|||
1. Аналіз одержаних відгуків та коментарів до завершеного проекту. |
Березень 2020 року |
Обґрунтовують результати дослідження, формулюють висновки. Проводять самооцінку свого проекту. |
Координує роботу. |
|
2. Коригування та оцінка якості проекту. |
Коригують та оцінюють якість проекту. |
Приймає участь в коригуванні та оцінці проекту |
||
3. Оприлюднення результатів проекту на сайті школи та власному блозі Магуріної Світлани Миколаївни.
|
2020 рік |
Розміщують інформацію про проект |
Допомагає розмістити інформацію про проект. |
Очікувані результати: реалізація зазначених етапів проекту сприятиме загальному розвитку знань учнів про місто Харків. Завдяки сумісним зусиллям вчителя, учнів, батьків, які були залучені до реалізації проекту, зросте інтерес молодшого покоління до свого міста, до його історії та його сьогодення. Так на основі результатів проекту можна створити сайт з отриманою інформацією, яка стане доступною для великого кола людей та сприятиме популяризації та розширенню знань про рідне місто Харків.
Алгоритм зчитування QR коду за допомогою смартфону чи планшету.
Як зчитати коди за допомогою смартфону чи планшету?
3. Після того як програма встановиться, відкриваємо її:
4. Підносимо до смартфону потрібний QR код та скануємо його:
5.Приємного користування!!!
Для нотаток
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Багалій Д.І. Історія Слобідської України. – Харків: Основа – 1991.
2. Багалей Д., Миллер Д. История города Харькова за 250 лет существования (с 1655 года). – Репринт. изд. – Х.: Б.в., 2004. – Т. I. – 586 с.
3. "Історія міста Харкова ХХ століття", - Харків: Фолио – 2004.
4. 365 цікавих фактів. Харків. – Харків: Юнісофт, 2019. – 384 с.
5. Офіційний сайт Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету: http://www.city.kharkov.ua/
6. Рідний край. – Х. край: Навч.посібн. з народознавства. – Х.: ХДПУ, 1999. – 526 с.
7. Саратов І. Ю. Харкове, звідки ім'я твоє? – Х.: ХНАМГ, 2005. – 246с.
8. Туристичний портал про Україну: https://ua.igotoworld.com.
9. Харків – 350. Історія, сучасність, стратегія розвитку: Історико-економічний огляд. – Х.: Золоті сторінки, 2004. – 320 с.