Тема: Квест – цікаве та інтерактивне навчання учнів НУШ.
Мета: сприяти розвитку інтелектуальних здібностей;
розвивати увагу, кмітливість та уяву;
розширювати загальний кругозір, комунікабельність, креативне мислення; вчити учнів мати власну думку та виховувати почуття поваги до вибору й думки інших;
стимулювати пізнавальний інтерес учнів до природи .
Очікувані результати… дізнатись щось нове для себе, навчитись працювати в команді, розвивати вміння застосовувати свої знання на практиці.
Опис проведення квесту.
Командна гра. Протягом відведеного часу команді необхідно знайти відповіді на поставлені запитання, використовуючи свої знання і вміння. Квест складається з декількох частин. Спочатку діти повинні відгадати загадку в зазначеному місці, відгадавши її і виконавши завдання, команда отримує слово. З слів потрібно скласти речення і отримати приз.
Правила гри
1. Для участі в грі учасники мають самі об’єднатися в команди. Команда має обрати капітана й повідомити назву команди організатору гри до її проведення. Капітан користується повагою команди, здійснює зв'язок з організатором гри.
2. Команди виконують завдання в приміщенні школи ( актовий зал).
3. Під час гри командам потрібно знайти певне місце (точку) і виконати завдання. Правильне виконання завдань дає можливість команді сканувати QR- коди для ….
4. Завдання обговорюється всіма членами команди, рішення приймається колегіально.
5. Забороняється користуватися підказками учнів з інших команд.
6. Можна користуватися підказками, знайденими в Інтернеті.
7. Забороняється критикувати інших членів команди.
8. Перемагає команда, яка першою виконає всі завдання.
Вступне слово:
Це тільки на перший погляд здається, що кімната, куди потрапили учасники - звичайна. Найбільше вражає атмосфера, яка там панує і емоції, які там переживає кожен. І взагалі, кожен гравець за ту відведену годину гарантовано отримує задоволення від проведеного часу серед головоломок.
Колись наші батьки і навіть бабці-дідусі бавились у гру «Слідопит», де виконували завдання, проходячи напрямок за вказаними стрілочками. Стрілочки малювали крейдою на асфальті або позначали маршрут кольоровими прапорцями у сільській місцевості. Та часи змінилися. Сьогодні ми з вами маємо сучасні технології і для участі у квесті капітани команд повинні мати гаджет. Гаджет допоможе вам після виконання завдання кожної локації сканувати код, за допомогою якого ви зберете почастинно велике речення (вислів ученого) і почепити його на магнітну дошку. Яка команда збере вислів першою та і отримає перемогу.
Кожна локація має свою тематику і рівень складності. А також свій колір. Отримавши конверт певного кольору ви повинні віднайти певну локацію і виконати завдання. Для проходження квесту варто підключати усі свої здібності: логіку, інтуїцію, уважність, кмітливість, вправність,швидкість виконання, але не силу.
Недарма кажуть, що людина живе не пережитими днями, а прожитими враженнями. Тож бажаю вам плідної праці і нехай ваші враження, емоції, почуття будуть якнайкращі!
А зараз приступаємо до роботи.
Конверт № ! ( зеленого кольору)
На даній локації вам потрібно згадати усі свої знагла про явища природи і відгадати загадки.
Відгадавши усі загадки правильно, із знайдених букв ви складете слово-ключ, яке означає вимірювальний прилад і допоможе вм отримати наступний конверт. (Підказка)( слова будуть надруковані або ж писані на листочку) Загадки будуть у конвертах. Літери будуть давати асистенти.
Впоравшись із завданням ви отримуєте конверт №2
Конверт № 1
Тінь ( пергаментний папір підвішати на двох штативах, світити на нього лампою і поставити між них тіло, в результаті чого побачать «тінь»)
Перша буква відгадки є першою у слові – ключі.
Отримуйте наступну букву « е» для слова – ключа.
Вітер.
Молодці. Остання буква правильної відгадки і є наступною у слові – ключі.
А один великий світляк зігнувся як черв’як.
Місяць і зорі
При правильної відгадці отримуєте ще дві букви « м»
Вода
Друга буква у слові відгадці є наступною у слові – ключі.
Отримуйте ще одну букву « е» для слова – ключа.
День.
Отримуйте ще одне літеру до слова – ключа « е»
Туман
Перша літера слова – відгадки є наступною у слові – ключі
Роса.
Отже відгадавши останню загадку ви отримуєте останню літеру до слова - ключа «р»
Відгадка : ТЕРМОМЕТР,
Конверт № 2
Мороз. (М)
Отже відгадавши правильно ви отримуєте першу буква до слова-ключа.
Темрява.
Молодці. Отримуєте наступну літеру до слова-ключа.(Е)
3.У вікно зазирає, день починає. Що це?
Світанок.
Вітаю ви отримуєте ще одну літеру до слова-ключа. (Н).
3.Найшвидша тварина на суші?
Заєць.
Отримуєте ще одну літеру (З) до слова-ключа. Вітаю.
5. Я - велетень, спокійно сплю,
Та лиш прокинусь я від сну,
Гучно кашляю і чхаю,
Все довкола я здригаю,
Небо димом наповняю
І вогонь я вивергаю.
Вулкан.
Ваша літера у вас (У). Вітаю.
6. Без крил, а літає,
Без рук, а ворота відчиняє,
Без голосу, а завиває.
Вітер.
Молодці. Це ваше (Р).
7. Кольорове коромисло
Ген над річкою повисло?
Веселка. Показати наочно: Лампа і скляна призма для візуалізації веселки (Призма Ньютона)
Ви впевнено йдете до мети. Молодці. Це ваша наступна літера (К)
8. І в пустині, й в океані він знайде дорогу скрізь.
Поміщається в кишені. І веде нас за собою.
Компас
Це ваша остання літера до слова-ключа. Швидко розгадуйте його і прямуйте в наступні місця загадкової країни. (А)
Відповідь : МЕНЗУРКА
Виконавши завдання, ви отримаєте конверт №2. ( жовтий)
Локація №2 « Таємниця основ природи»
Завдання Молодці! Ви робите вірні кроки. Тепер у вас цікавіше завдання, яке заховане за числами. Для читання шифрограми використайте український алфавіт, замінивши цифру на відповідну літеру в алфавіті. Замінюючи числа на літери українського алфавіту, ви отримаєте вислів відомого британського письменника та викладача фізики Еріка Роджерса. Відгадавши цей вислів, ви отримаєте наступний конверт.
25 |
12 |
10 |
11 |
15 |
1 |
- |
18 |
1 |
24 |
15 |
1 |
|
20 |
21 |
19 |
|
20 |
21 |
11 |
21 |
19 |
6 |
24 |
|
Відповідь: (Фізика – наука про природу)
Конверт № 3 знаходиться у класного керівника! ( Синій)
Локація №3. « Що я таке»
Завдання; Упізнайте фізичне явище за допомогою пантоміми; Я буду показувати вам жестами фізичне явище, а ви маєте його відгадати.
Загадки!
1. Спалах блискавки 1. Сонячний зайчик
2. Танення снігу 2. Кипіння води
3. Веселка 3. Спуск з гори
Ви дуже добре справляєтесь з усіма завданнями, тому отримуєте наступний конверт №4 ( червоний)
Локація № 4 « Дослідницька лабораторія»
От ви і зустрілись на останній найцікавішій станція нашого квесту. Тут за допомогою підручних засобів. Вимірювальних приладів вам необхідно проекспериментувати цікаві явищ. З якими ми зустрічаємось часто. Виконавши це завдання ви отримаєте фінальні QR-коди до розгадки.
ЕКСПЕРИМЕНТИ!
Перше явище ви зустрічаєте кожного дня. Воно присутнє майже усюди. Отже для його розгадки нам потрібні : мензурка, вода, паличка для розмішування пакет чаю.
Вода, термометри ( для вимірювання температури води і тіла людини)
Терези, важки, цукерок, жуйка, печево, сік, дитячі фігурки.
Лінійка, дерев’яні бруси різної форми,
Ви молодці усі справились зі своїми завданнями.
А тепер гайда шукати відповідь до нашого головного завдання!
Відповідь до QR-коду
Архімед: « Дайте мені точку опори і я переверну увесь світ.»
ШИФРУВАЛЬНИК
А |
Б |
В |
Г |
Ґ |
Д |
Е |
Є |
Ж |
З |
И |
І |
Ї |
Й |
К |
Л |
М |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
Н |
О |
П |
Р |
С |
Т |
У |
Ф |
Х |
Ц |
Ч |
Ш |
Щ |
ь |
Ю |
Я |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |