Конкурс «Знавці природи»

Про матеріал
Конкурс «Знавці природи» Вчитель фізики Терентьєва О.П. Тема: Знавці природи Використовуємо здоров’язберігаючі технології у позакласній роботі Мета: розвивати пам’ять, творчу уяву, увагу, спостережливість, уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, пізнавальну активність і творчість учнів, їхню допитливість, кмітливість, логічне та оперативне мислення, почуття гумору; розширити і поглибити знання учнів, вчити використовувати знання та вміння до життєвих ситуацій, показати зв’язок фізики з іншими науками, із життям, формувати навички як індивідуальної діяльності, так і роботи в команді, вчити працювати самостійно, швидко знаходити правильну відповідь і подавати її в дотепній формі. виховувати почуття відповідальності за результати колективної діяльності, культуру поведінки, повагу до суперника, взаємо¬розуміння, вміння відстоювати свою точку зору; прищеплювати інтерес учнів до фізичних знань, поглиблення знань з фізики, заохочення до вивчення фізики, виховання ерудованих і гармонійно розвинених особистостей
Перегляд файлу

Здоров’язберігаючі технології у позакласній роботі

Конкурс «Знавці природи»

Вчитель фізики Терентьєва О.П.

Тема: Знавці природи

Мета: розвивати пам’ять, творчу уяву, увагу, спостережливість, уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, пізнавальну активність і творчість учнів, їхню допитливість, кмітливість, логічне та оперативне мислення, почуття гумору;

розширити і поглибити знання учнів, вчити використовувати знання та вміння до життєвих ситуацій, показати зв’язок фізики з іншими науками, із життям,  формувати навички як індивідуальної діяльності, так і роботи в команді, вчити працювати самостійно, швидко знаходити правильну відповідь і подавати її в дотепній формі.

виховувати почуття відповідальності за результати колективної діяльності, культуру поведінки, повагу до суперника, взаємо­розуміння, вміння відстоювати свою точку зору; прищеплювати інтерес учнів до фізичних знань, поглиблення знань з фізики, заохочення до вивчення фізики, виховання ерудованих і гармонійно розвинених особистостей

Обладнання: Сигнальні картки, картки із завданнями, чорна скринька, олівець, книжка, нитки,  дзеркало, тонкий дріт, бісер, зошит у клітинку, картки з ілюстраціями до завдань, презентація Р.Р.

Форма проведення: конкурс.

Програма заходу

І. Вступне слово вчителя

ІІ. Представлення команд

ІІІ. Конкурси:

  1. Конкурс « Розминка»
  2. Конкурс «Впізнай фізика »
  3. Конкурс «Розрахункова задача  »
  4. Конкурс «Впізнати фізичний стан»
  5. Конкурс «Невагомість»
  6. Конкурс «Збирачі формул»
  7. Конкурс «Гонка за лідером»
  8. Конкурс «Чорна скринька»
  9. Конкурс «Конкурс знавців  »
  10. Конкурс «Експериментальна задача»
  11. Конкурс «Розрахункова  задача»
  12. Конкурс «Вірю-не вірю»         

IV. Підбиття підсумків конкурсного заходу

 

Хід заходу

 

        Добрий день, шановні гості! Ми раді бачити Вас на нашому заході, конкурсі «Знавці природи», Цей захід  присвячений королеві наук – Фізиці.

вас чекають цікаві завдання і маленькі відкриття,  і багато іншого. Але умова така: поводитися виховано, почуватися вільно, включатися активно, але не агресивно.

         Сьогодні тематика уроку - Здоров’язберігаючі технології , вони навчають нас жити без конфліктів. Навчають укріплювати, зберігати своє і цінити чуже здоров’я. Ці технології повинні прищепити вам принципи здорового способу життя, посилити мотивацію до навчання.

Сьогодні захід –який повинен принести лише задоволення, стимулювати цікавість, творчість. Усе це буде досягатися різноманітними формами роботи з використанням інтерактиву , здоров’язберігаючих та та інноваційних технологій.

Природа – то ФІЗИКА, слово разюче:

В ньому хмаринка і сонце палюче,

Все, що літає, дзвенить і блищить,

Плаває в водах, холоне, кипить.

На всі боки озирнись

І уважно подивись,

Ти побачиш тоді враз

Фізику навколо нас!

 Поєднаємо ми, звісно,

              І цікаве, і корисне!

     На разі ви повинні сісти всі так, щоб вам було зручно, закрити очі і уявити перемогу своєї команди у конкурсі, і відповідно отримати гарну оцінку «12», (Тихенько лунає легка музика)

     Перед тим, як почати змагатися у кмітливості та обізнаності нам необхідно вибрати 3 суддів котрі будуть оцінювати правильні та найдокладніші відповіді.

1) Надія Василівна

2.) _______________________

3)________________________

    Кожна з команд, які беруть участь у сьогоднішньому заході вибрали капітана команди і придумали своїй команді назву.

(учні представляють назву, своє бачення світу очима фізиків)

    Прошу відігнати геть негативні заряди негативних емоцій, налаштувати свої звукоприймачі на мажорний лад і веселі хвилі. За таких умов, безперечно, настане резонанс, і амплітуди радості й добра зростуть максимально.

      Команди на даний час одні заряджені позитивно, інші негативно, але в залі є глядачі, які електронейтральні, я думаю, ви здогадалися, що це – члени журі, вони допоможуть нам визначити, в яку все ж таки сторону спрямована рівнодійна трьох сил.

        Тож не гаймо часу, вперед, за знаннями та перемогою!

 

Завдання№   1   «РОЗМИНКА»  (за кожну правильну відповідь  1 бал) , перед вами завдання і чотири варанти відповідей, які представлені записами на різнокольорових прямокутниках. Відповідь давати лише сигнальною карткою відповідного кольору без слів і тримати картку до зміни завдання.

(Презентація  «Розминка» 25 слайдів)

 

Завдання№   2   «ВПІЗНАЙ  ФІЗИКА»  (за кожну правильну відповідь  1 бал), перед вами завдання впізнати науковця, підняти сигнальну картку зеленого кольору – готовності до відповіді  - один із членів команди дає чітку відповідь (яка команда першою підніме сигнальну картку – та відповідає першою, у разі неправильної відповіді –право давати відповідь автоматично переходить до ін.. команди)

Завдання на уважність, пригадаємо основоположників науки фізики, творців її законів

(Презентація  «Впізнай фізика 1-10 слайдів)

Поки журі підраховує кількість балів, я вас ознайомлю із внеском у фізику українських вчених:

(Презентація. «Фізики України» 1-8 слайдів)

Пулюй, Иван Павлович (з Тернопільщини)

Пильчиков Микола Дмитрович (з Полтави)

Кондратюк Юрій Васильович (з Полтави)

Патон, Борис Евгеньевич (м. Київ)

Корольов Сергiй Павлович ( Московской губернии, Россія)космічний геній (жінки говорили 'космічний Дон Жуан')

Завдання№  3   «РОЗРАХУНКОВА ЗАДАЧА»  (за завдання 5 балів), на виконання завдання 2 хвилини

(Презентація. «Фізики України» 9,10,11слайди)

«Космічні» Білка та Стрілка  собаки- космонавти, зробили 17 повних обертів навколо планети Земля (радіус – 6371 км) за 25 годин. Завдання: розрахуйте наближено лінійну швидкість, з якою рухавсь «Супутник -5» по орбіті

 

Розвязання:

Час- 25год

Кількість обертів – 17

Радіус – 6371

====υ=L/T=2πR/T

υ=2*3.14*6371*17/25=27 206, 7184 км/год

відповідь: швидкість = 27 206, 7184 км/год

 

Завдання№   4   «ВПІЗНАТИ ФІЗИЧНИЙ СТАН» (за завдання 1 бал) перед вами завдання впізнати фізичний стан, підняти сигнальну картку зеленого кольору – готовності до відповіді  - один із членів команди дає чітку відповідь (яка команда першою підніме сигнальну картку – та відповідає першою, у разі неправильної відповіді –право давати відповідь автоматично переходить до ін.. команди)

(Презентація. «Фізики України» 12слайд)

В якому стані перебували собачки Білка і Стрілка(Альбіна і Маркіза)?

Відповідь – в стані невагомості               

 

Журі підраховує кількість балів

Завдання№  5  «НЕВАГОМІСТЬ» (за кожну правильну відповідь  1 бал), перед вами завдання впізнати скільки героїв перебуває у стані невагомості, для відповіді потрібно підняти сигнальну картку зеленого кольору – готовності до відповіді  - один із членів команди дає чітку відповідь (яка команда першою підніме сигнальну картку – та відповідає першою, у разі неправильної відповіді –право давати відповідь автоматично переходить до ін.. команди)

Скільки героїв перебуває в стані  невагомості?

(Презентація. «Скільки героїв перебуває в стані невагомості» 1-10 слайди)

Відповідь до усіх –

 - Коли тіло падає, воно не тисне на опору і не розтягує підвіс. Значить, вага тіла при падінні дорівнює нулю.

 - Стан, при якому вага тіла дорівнює нулю, називають станом невагомості.

 

Журі підраховує кількість балів

 

Завдання№  6   «ЗБИРАЧІ ФОРМУЛ» (за виконане завдання 3 бали) перед вами завдання за початком формул що знаходяться на столі знайти їх продовження-вибрати необхідні елементи серед інших карток, для знаходження елементу до загального столу має доступ лише капітан команди. Якщо відповідь готова, формули повністю відновлені – сигналізуємо зеленою карткою і  один із членів команди дає чітку відповідь .

 

Конкурс «Збирачі формул» (3 формули з різних розділів фізики)

 

(Учні складають формули)

Журі підраховує кількість балів

 

Завдання№  7  «ГОНКА ЗА ЛІДЕРОМ» (за кожну правильну відповідь  1 бал), перед вами завдання які підготовила команда команді Якщо відповідь готова - сигналізуємо зеленою карткою і  один із членів команди дає чітку відповідь , якщо ж відповідь невідома – сигналізуємо червоною карткою.

 

 

Конкурс «Гонка за лідером» Запитання команда команді

 

(учасники команди зачитують запитання, а друга команда дає на них відповідь).

1 команди

  1.           Найлегший газ у природі. (Водень)
  2.           Скільки секунд в одній годині? (3600)
  3.           Треба розпилити колоду завдовжки 5 м на частини завдовжки 1 м. Скільки розпилів треба зробити? (4)
  4.           Найменша відстань між поділками учнівської лінійки. (1 мм)
  1.                    2 команди

 

  1.           Чому дорівнює кут відбивання? (Куту падіння)
  2.           Чому кожне вимірювання має приблизний характер? (Тому що можна допустити неточності під час вимірювання. Прилади мають різну точність вимірювання)
  3.           Дитина циркуля? (Коло)

                         4. Найменша неподільна частинка? (Атом)

 

Вчитель. Журі оцінює відповіді команд. (оголошення результатів)

 

 

Завдання№   8  «Чорна скринька»  (за кожну правильну відповідь  2 бали), капітан команди повинен розгадати, що знаходиться в чорному ящику та написати слово на папері одному учаснику своєї команди, котрий не кажучи ні слова показує пантоміму своїй команді. Якщо відповідь готова - сигналізуємо зеленою карткою і  один із членів команди дає чітку відповідь , якщо ж відповідь невідома – сигналізуємо червоною карткою.

 

Конкурс «Чорна скринька»(пантоміма)

 

       За кожний вгаданий предмет ― по 2 бали (один за правильно опізнаний предмет, другий – за правильно показану пантоміму) НА ДОТИК.

1.(Олівець)

2.(Книжка)

        3. (цибуля)

4. (Дзеркало)

 

Вчитель. Журі оцінює відповіді команд. (оголошення результатів)

Завдання№   9  «Конкурс знавців» (за кожну правильну відповідь  1 бал), кожній окремо команді зачитується  по 6 питань, відповівши на які вони можуть отримати  6 балів. Якщо відповідь готова - сигналізуємо зеленою карткою і  один із членів команди дає чітку відповідь , якщо ж відповідь невідома – сигналізуємо червоною карткою.

 

Конкурс «Конкурс знавців»

 

 

Питання для 1-ї команди

  1.    Підошви спортивного взуття роблять рельєфними, чи збільшують при цьому силу тертя? (так)

2 Чи можна потяг вважати матеріальною точкою, якщо:

) розглядати його рух від Києва до Львова (можна).

3. Чому сталева, алюмінієва і срібна ложки,однакові за формою і розміром, мають різну масу? (Тому що різна густина).

4. Як підключається в коло амперметр? (Послідовно)

5. Чому опік шкіри від киплячої олії сильніший, ніж від киплячої води? (Температура кипіння води 100оС, а олії – майже втричі вища)

6. Чому крапля води розтікається на підлозі, а крапля ртуті – ні? (Тому що молекули ртуті не взаємодіють з молекулами підлоги)

 

Питання для 2-ї команди

1. Чому камінь кинутий вгору, падає на землю? (Завдяки силі земного тяжіння).

  1. Чому в гарячому чаї цукор швидше розтопиться, ніж у холодному? (За вищої температури явище дифузії проходить швидше).
  2. У вагоні поїзда, що рухається по мосту через річку, на столику лежить яблуко. чи в спокої перебуває яблуко відносно:

) моста через річку (ні);

  1. Як підключається в електричне коло вольтметр? (Паралельно)
  2. Чому у морі легше плавати, ніж у річці? (Тому що у морі густина солоної води, а отже, і сила Архімеда більша)
  3. Чому молекули не можна вважати найдрібнішою частиною речовини? (Тому що молекули складаються з атомів)

 

 Журі оцінює відповіді команд. (оголошення результатів).

 

 

 

Завдання№   10  «Експериментальна задача» (за завдання  5 балів) Кожній команді на вибір надається набір інструментів і за допомогою їх треба розв’язати експериментальну задачу. Якщо відповідь готова - сигналізуємо зеленою карткою і  один із членів команди дає чітку відповідь , якщо ж відповідь невідома – сигналізуємо червоною карткою.

 

 «Експериментальна задача»

 

Вчитель.. Важливу роль у вивчені фізичних явищ відіграє експеримент. На запропонованих вам картках записані експериментальні завдання, які ви повинні виконати і пояснити хід ваших дій. Прошу вибрати пакет завдань

Оцінка – 5 балів.

Експериментальна задача.

  1.                                        У вас є моток тонкого дроту, олівець і зошит у клітинку. Як можна визначити орієнтовну площу поперечного перерізу дроту? Чому наші вимірювання є приблизними?
  2.                                        У вас є бісер, олівець і зошит у клітинку. Як можна визначити орієнтовно радіус бісерини? Чому наші вимірювання є приблизними?

 

Вчитель. Журі оцінює відповіді команд. (оголошення результатів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання№   11  «Розрахункова задача» (за виконане завдання 3 бали), Якщо відповідь готова - сигналізуємо зеленою карткою і  один із членів команди дає чітку відповідь , якщо ж відповідь невідома – сигналізуємо червоною карткою.

 

(Презентація. «Платівки» 1 слайд)

 

Зараз деякі фанати-колекціонери збирають рідкісні платівки, купуючи їх за неймовірно великі кошти… та цінні не усі, а ними можуть бути платівки

 – довгограючі 25-30 сантиметрові диски, що грають 33 1/3 оберти в хвилину;                                              -

-78 років декілька крихких дисків, що грають на 78 обертів за хвилину;                                                    - -45 років, 17 сантиметрові диски, що грають на 45 обертів за хвилину

З недавнього часу  почали користуватися попитом рок записи эпохи «ранній винтаж», особливо таких померлих культовых особливостей, якк Джимі Хендрикс, Дженіс Джоплин и Джим Моррисон.

 

Прослухайте запис

 

(Презентація. «Платівки» 2 слайд)

(Звучить запис з вінілової платівки)

? ви пізнали мелодію, (Андрей Александрович Миронов-Остров Невезения (Юрий Владимирович Никулин) – С пластинки 1968 года 47906 оцифровка Іван Вікторов (Пенза)

   Задача: Платівка  обертається з частотою 78 об.хв,  час звучання пісні – 2,09 хв. Визначте, скільки разів ця платівка робить обертів по колу протягом нашого з вами прослуховування?

Дано                                                Розвязання

Частота -  78 об/хв                        кільк. Об.=час*частоту

Час        - 2.09.хв                            кільк. Об.=78*2.09=163.02 оберти

_________

Кількість обертів - ?

Відповідь:163 оберти

Вчитель. Журі оцінює відповіді команд. (оголошення результатів)

 

Завдання№   12  «ВІРЮ-НЕ ВІРЮ» (за кожну правильну відповідь  1 бал), зачитуватимуться  правильні і неправильні твердження. Якщо ви згодні з твердженням, то піднімаєте зелену картку, а якщо не згодні – червону. За кожну правильну відповідь-1бал.

 

(Презентація. «Вірю-не вірю»)

 «Вірю-не вірю».

Ведучий зачитує твердження. Учасники піднімають картки відповідного кольору. Журі слідкують за діями команд

Ведучий: 

1. Спіткнувшись об перешкоду, бігун падає назад. (ні)

2. Молекули води, льоду і пари однакові. (так)

3. Об’єм твердого тіла дорівнює сумі об’ємів усіх його молекул. (так)

4. Речовини в рідкому стані зберігають свій об’єм і форму. (ні)

5. За напрям електричного струму обрано напрям позитивно заряджених частинок. (ні)    

6. Сила тяжіння завжди напрямлена до центра Землі. (так)

7. Газ передає тиск в усіх напрямах не однаково.   (ні)

8. Ядро атома складається з електронів.    (ні)

 

 

Вчитель. Ось і закінчився наш конкурс, журі підбили підсумки і готові їх оголосити.

 

 

 

(Оголошення підсумкових результатів, нагородження переможців)

Вітаю переможця – команду ___________________________! Сьогодні ви довели, що ви розумні, гарні учні, кмітливі, зосереджені, уважні, а головне – ви знаєте як підставити дружнє плече допомоги своєму товаришу. Бажаю всім подальших успіхів, цікавих знахідок, нових відкриттів у вивченні однієї з найважливіших наук про природу - фізики!

До побачення! До нових зустрічей!

 

 

ДОДАТОК

Конкурсна таблиця

 

Види конкурсів

1-а команда

2-а команда

Сума балів

1-а команда

2-а команда

Світ очима фізиків

 

 

 

 

 

1 « Розминка»

 

 

 

 

2 «Впізнай фізика »

 

 

 

 

 

 

3«Розрахункова задача »

 

 

 

 

 

4 «Впізнати фізичний стан

 

 

 

 

 

5 «Невагомість»

 

 

 

 

 

 

6 «Збирачі формул»

 

 

 

 

 

 

7 «Гонка за лідером»

 

 

 

 

 

 

8 «Чорна скринька»

 

 

 

 

 

9 «Конкурс знавців »

 

 

 

 

 

10 «Експериментальна задача»

 

 

 

 

 

11«Розрахункова  задача»

 

 

 

 

 

12«Вірю-не вірю»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКОВЕ   ЗАВДАННЯ №1

 « Загадка» (відгадування загадок)

(За кожну відгадану загадку команди отримають по 1-му балу)


1. Живе—лежить,

Помре — біжить.

(Сніг)

2. Іде років двісті,

А стоїть на місці.

Лічить людський вік,

Та не чоловік.

(Годинник)

3. Куди ступиш — всюди маєш,

Хоч не бачиш, а вживаєш.

(Повітря)

4. Прозорий мов скло,

а не вставиш у вікно.

(Лід)

5. Все по колу і по черзі

Дві подружки ходять вперто,

Не штовхаючись ніколи,

Кожна знає своє коло.

(Стрілки годинника)

6. На вогні — мокне,

У воді — сохне.

(Віск)

 

 

7. Із землі підніме й мала дитина,

А через хату не перекине

й доросла людина.

(Пір'їна)

8. То як кавуни великі,

То як яблука малі.

Хоч не можуть говорити,

Вагу визначить змогли.

(Гирі)

9. Дві сестри гойдалися,

Правди домагалися,

Ледве не побилися,

Раз — і зупинилися.

(Терези)

10. Що за диво-велетень

Торкає хмарин верхівки?

Без нього не збудуємо

Багатоповерхівки.

(Піднімальний кран)


 

Вчитель. Просимо журі оцінити відповіді команд. (Оголошення перших результатів)

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКОВЕ ЗАВДАННЯ  №2

«Експеримент».

 

  Є дві склянки і аркуш паперу.

 Необхідно встановити третю склянку з водою на аркуш паперу, що, як місток, єднає дві склянки. Хто зможе це зробити?

 

Глядачі підходять до столу і намагаються виконати дослід, але склянка не може стояти на аркуші паперу. Один з глядачів здогадався і показує правильні дії

Відповідь: Необхідно аркуш паперу скласти «гармошкою», тоді на цей місток  можна встановити склянку з водою. Склянка  не провалиться тому, що, коли з аркуша паперу зробити гармошку, в нього з’являються ребра жорсткості, які значно збільшують міцність і жорсткість конструкції.

DSC02714

 

 

 

 

 

ДОДАТКОВЕ ЗАВДАННЯ  №3

 «Знахідка»

 

Упізнайте фізичні явища, про які йдеться мова в творах


  1. Як синіє все навколо

Плаче дитинча,

Ароматом матіоли

Сад мене стріча.

В.Сосюра

(Дифузія, звук)

  1. Прокотився грім з розгоном,

Грають блискавок шаблі,

Пахне море і озоном

Від притихлої землі.

М.Рильський

(Звук, випаровування, дифузія)

  1. Синіє даль за далиною,

Поля, гаї, озер камиш.

І все летить перед тобою,

І ти, здається, сам летиш.

В.Сосюра

(Відносність руху)

 

  1. Райдуга з неба злетіла,

Радуга впала на землю,

Барвами вкрила долину,

Плава і в’ється над нею.

О.Олесь

(Заломлення і відбивання світла)

  1. Вітер гнув гінку тополю,

Намагався ізломить,

І знемігся. Знов на волю

Струнко рветься у блакить.

В.Еллан-Блакитний

(Пружність)

  1. Надходить вечір чорногривий

І стелить тіні на путі.

Зоря у хвилі вечеровій

Полоще пальці золоті.

В.Сосюра

(Закони поширення світла)

  1. Вода біжить, вода журчить,

Біжить і на перед, біжить і в бік, із тилу,

І мавши власть, і мавши силу

Лама і тягне все що є.

Ламає все і мчить що попаде,

І як би міцно не лежало.

Водою все трощило і ламало.

 

Л.Боровиковський

(Енергія і сила води)

  1. Люблю грозу в начале мая,

Когда весенний первый гром,

Как бы резвяся и играя,

Грохочет в небе голубом.

Гремят раскаты молодые,

Вот дождик брызнул, пыль летит!

Повисли перлы дождевые

И солнце нити золотит.

Ф.Тютчев

 

(Електричний розряд, звук, рух, сила тяжіння, взаємодія  тіл, конденсація)


 

 

Здоров’язберігаючі технології у позакласній роботі

Конкурс «Знавці природи» (Вчитель Терентьєва О. П. )

 

Анотація

Фізика є лідером сучасного природознавства і фундаментом науково-технічного прогресу. У школі фізика розглядається як один з предметів, що виконують не тільки пізнавальну, а також розвиваючу і виховну функції. Можливості реалізації оздоровчої функції освіти багатогранні. Зараз зусилля системи освіти концентруються на тому, щоб зменшити негативний вплив школи на здоров'я учнів і вчителів. Це, перш за все, створення комфортного безпечного освітнього середовища та впровадження здоров'язберігаючих технологій у навчальний процес.

           Важлива складова частина здоров'язберігаючої роботи педагога – це раціональна організація заходу.

Звичайно, фізика не той предмет, де вивчають комплекс фізичних вправ, які сприяють зміцненню здоров’я, але і уроки фізики можуть виховувати у дитини усвідомлення великої цінності здоров’я, прагнення його зберегти та зміцнити.

Здоров'язберігаючі технології у навчанні фізики – це технології проблемні, ігрові, проектні, творчі, пошуково-дослідницькі. Це і самостійний пошук інформації, висунення гіпотез, способів вирішення завдань, розробка творчих завдань, ігри, спілкування, використання образів, ідей, ролей. Без всього цього немає і не буде творчості, інтересу і гарного самопочуття.

Не потрібно забувати і про те, що відпочинок – це зміна видів діяльності. Тому при плануванні заходу не допустимі одноманітність роботи.

В структурі заходу – вітання, емоційне налаштування на урок,  релаксація, оздоровчі вправи, рефлексія, прощання.

У учнів розвинута інтуїтивна здатність чути емоційний стан учителя, а тому з перших хвилин уроку треба створити середовище доброзичливості, позитивного емоційного налаштування .

-кількість видів викладання – не менше 3;

-чергування видів викладання не пізніше, ніж через 10-15 хвилин;

-наявність на уроці методу бесіди, обговорення додаткових питань по темі;

-комплекс вправ динамічних пауз;

-психологічний клімат – співробітництво, дружелюбність;

Очікуваний результат вбачаю:

зниження синдрому втоми;

підвищення працездатності;

підвищення успішності.

      Ефективність позитивного впливу на здоров'я школярів різних оздоровчих заходів визначається не хаотичністю методів, а системною роботою за всіма напрямками.

 

 

Реалізація наприклад соціальної складової здійснюється через:

 

 ♦ використання засобів, які сприяють інтересу до навчального матеріалу;

 ♦ створення умов для самовираження учнів;

 ♦ стимулювання аргументації відповідей;

 ♦ заохочування ініціативи учнів;

 ♦ розвиток інтуїції, творчої уяви учнів;

 ♦ зосередження уваги на якості мовлення;

 ♦ демонстрація правильного мовлення;

 ♦ використання на уроці засобів:

  - проблемного навчання

 - діалогового навчання

 - рефлексивного навчання

 - колективної розумової діяльності ;

 ♦ використання зв’язків з іншими предметами;

 ♦ використання матеріалу з інших сфер життєдіяльності;

 ♦ використання дидактичного матеріалу;

 ♦ ініціація різноманітних видів діяльності;

 ♦ здійснення взаємоконтролю;

 ♦ навчання дотриманню правил спілкування в класі.

Реалізація психічної складової  (Адже психологічний стан і психологічне здоров’я учнів впливає і на фізичне здоров’я .)здійснюється через:

 ♦ створення сприятливого психологічного клімату на уроці;

 ♦ дотримання позитивного мислення;

 ♦ демонстрацію ненасильницьких засобів навчання;

 ♦ навчання вмінню керувати своїми емоціями, почуттями;

 ♦ навчання підтриманню в собі впевненості у своїх можливостях, задатків;

 ♦ здійснення самооцінки, самоконтролю;

 ♦ здатність аналізувати наслідки дій шкідливих звичок тощо;

 ♦ навчання вмінню відмовлятися від пропозицій, які шкідливі для здоров’я;

 ♦ навчання вмінню приймати самостійно рішення в різних ситуаціях;

 ♦ навчання підтримувати дружні стосунки з усіма учнями класу;

 ♦ музикотерапія;

 ♦ кольоротерапія.

 Реалізація духовної складової здійснюється через:

 ♦ навчання доброзичливому ставленню до товаришів у класі, до учнів школи, до дорослих;

 ♦ навчання відповідальності за власні дії та вчинки;

 ♦ вироблення навичок самообслуговування;

 ♦ навчання висловлювати свої погляди;

 ♦ навчання здатності бачити й сприймати прекрасне в житті, природі,

 мистецтві, літературі;

 ♦ навчання вмінню розрізняти зло і добро, духовне і бездуховне, долати

 прояви зла в собі;

 ♦ навчання усвідомленню життєвих цінностей.

 ♦ навчання вмінню уникати конфліктних ситуацій за алгоритмом «Стій!

 Подумай! Прийми рішення!»;

       Впровадження здоров'язберігаючих технологій потребує від учителя, по-перше, не допускати перевантаження учнів, визначаючи оптимальний обсяг навчальної інформації й способи її надання, по друге враховувати інтелектуальні та фізіологічні особливості учнів, індивідуальні мовні особливості кожного учня. Намагатися планувати такі види роботи, які сприяють зниженню втоми. Здоров'язберігаючі технології передбачають : зміну видів діяльності, чергування інтелектуальної , емоційної, рухової видів діяльності; групової й парної форм роботи, які сприяють підвищенню рухової активності , вчать вмінню поважати думки інших, висловлювати власні думки, правилам спілкування

Сьогоднішній захід -  профілактика стресів. Хороші результати дає робота в парах, групах як на місцях так і біля дошки, де ведений, більш «слабкий» учень відчуває підтримку товариша. Антистресовим моментом на уроці є стимулювання учнів до різноманітних способів ров’язання, не боячись помилитися, отримати неправильну відповідь.

До вашої уваги Ароматерапія

 . Заняття принесло подвійний ефект, бо обраний аромат відповідав вимогам учбової діяльності, тобто стимулював мозкову активність, цікавість до навчання, концентрацію уваги. - стимулюючі та тонізуючі ефірні масла, які покращать пам’ять та увагу. - лимон.

До вашої уваги «Музична аптека»

Знімають стреси та надають терапевтичний вплив

Використані: Балада групи «Іглз» - «Готель Каліфорнія»,

Арія «Таміно» з «Чарівної флейти» Моцарта.

Тонізують та підвищують рівень працездатності

Використані: Музика Тіни Тернер

Музика з балад Бон Джові

Музичні композиції Рікардо Фольї

До вашої уваги Використання засобів мультімедіа 

Засоби мультімедіа – це усі засоби для запису та відтворювання звуку, фото та відео зображення.

Презентації PowerPoint,  Фотографії   -     надали саму різну інформацію, текст, звук, нерухомі, або діючі зображення.

 

До вашої уваги Організація цікавого дозвілля

 

      Необхідною частиною шкільного життя є організація цікавого дозвілля. Це дає можливість кожному учню розкрити свій творчий потенціал, заявити про себе, спробувати власні сили, знайти свій талант. 

Конкурс- популярний серед учнів різного віку

 

 

 

doc
До підручника
Фізика 7 клас (Сиротюк В. Д.)
До уроку
§ 27. Сила пружності. Закон Гука. Вага тіла. Невагомість
Додано
5 березня
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку