Вивчення творів Тараса Григоровича Шевченка на уроках в початковій школіВиконалавчитель початкових класів. Гегач Тетяна Сергіївна
Номер слайду 2
Вивчення творів Тараса Григоровича Шевченка у початковій школі є важливим етапом формування патріотичних цінностей та розвитку мовленнєвих та літературних навичок учнів.
Номер слайду 3
Основна мета вивчення творів Шевченка:1. Формування патріотичної свідомості (викликати почуття національної гордості та любові до рідної землі.);2. Розвиток моральних цінностей (виховувати почуття справедливості, гуманності та милосердя.);3. Розширення кругозору (ознайомити учнів з універсальними значеннями творчості поета та його внеском в українську літературу.).
Номер слайду 4
Переваги вивчення творів Шевченка у початковій школі: Естетична складова. Твори письменника наповнені прекрасними образами та поетичними зображеннями. Підвищення мотиваціїЦікавий матеріал сприяє більшій зацікавленості учнів у навчальному процесі. Розвиток мовлення. Читання, розповіді, інсценування та обговорення творів Тарса Григоровича активізують мовленнєві навички учнів.
Номер слайду 5
Методи та прийоми вивчення творів Тараса Шевченка: Декламування. Учні вивчають виразне читання уривків з поезій Шевченка;Творчі завдання. Діти створюють власні вірші та історії, використовуючи твори поета як натхнення;Рольові ігри. Клас інсценізує епізоди з життя письменника та його літературних героїв.
Номер слайду 6
Ігрові форми роботи з творами поета:1) Кенгуру-учні письмово відповідають на запитання про життя Тараса Шевченка та його твори.2) Шлях до тризубу-діти перевіряють свої знання про художника за допомогою кросворду чи гри-головоломки.3) Літературний калейдоскоп-учні в групах створюють виставу, використовуючи фрагменти творів Тараса Григоровича.
Номер слайду 7
Тематичні уроки на основі творів Тараса Шевченка: Українська хата. Український пейзаж. Герої творів Шевченка. Учні ознайомлюються з описами української хати у творах Шевченка та самостійно малюють її. Учні аналізують описи природи у творах поета та створюють свій власний український пейзаж. Учні обирають одного героя з творів прозаїка і розповідають про його характеристику.
Номер слайду 8
Роль вчителя у вивченні творів Шевченка:1) Об’єднуваність Вчитель створює сприятливу атмосферу для зацікавленості учнів у вивченні шевченківського матеріалу.2)Індивідуалізація. Вчитель враховує потреби та інтереси кожного учня, використовуючи різноманітні методи та прийоми.3)Стимулювання творчостіВчитель надихає учнів на творчу самовираження під час роботи з творами Шевченка.
Номер слайду 9
Впровадження проектної діяльності на уроках з творів живописця. Український орнамент. Українська кухня. Український костюм. Клас досліджує український орнамент та створює свій власний проект з використанням орнаменту. Діти досліджують український костюм та створюють свій власний костюм українського козака. Учні вивчають українські страви, готують їх та презентують результати своєї роботи.