Тема уроку: "Наша планета - наш дім: як географічні фактори впливають на здоров'я людини"
Мета уроку:
Навчальна: ознайомити учнів з впливом географічних умов на здоров'я людини, сформувати уявлення про здоровий спосіб життя в різних куточках світу.
Розвиваюча: розвивати в учнів критичне мислення, уміння аналізувати інформацію, працювати в групах.
Виховна: виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я та навколишнього середовища.
Обладнання: Карти, атласи, глобус, презентація, відеоматеріали, роздатковий матеріал (завдання, малюнки).
Тип уроку: Комбінований (поєднання пояснення нового матеріалу, групової роботи, дискусії).
Хід уроку:
Організаційний момент: Привітання, перевірка готовності до уроку.
Актуалізація опорних знань: Бесіда про поняття "здоров'я", "навколишнє середовище", "географічні фактори".
Повідомлення теми і мети уроку: Короткий вступ, який зацікавить учнів.
Вивчення нового матеріалу:
Пояснення вчителя:
Вплив клімату на здоров'я (наприклад, адаптація до різних температурних режимів, сонячна радіація).
Вплив рельєфу на активність людини (можливість займатися різними видами спорту).
Вплив природних ресурсів на харчування (мінерали, вітаміни, традиційні страви різних народів).
Екологічні проблеми та їх вплив на здоров'я.
Робота з картами та атласами:
Пошук на карті регіонів зі сприятливими кліматичними умовами для здоров'я.
Порівняння раціону харчування різних народів.
Перегляд відеоматеріалів:
Документальні фільми про життя людей в різних куточках світу, про здорову їжу, активний відпочинок.
Закріплення матеріалу:
Групова робота:
Створення проектів на тему "Здоровий спосіб життя в різних країнах світу".
Розв'язання проблемних ситуацій, пов'язаних зі здоров'ям і географією.
Дискусія:
Обговорення питань: "Як географічні знання можуть допомогти нам вести здоровий спосіб життя?", "Які кроки ми можемо зробити для збереження здоров'я нашої планети?".
Підсумок уроку:
Коротке резюме основних ідей.
Оцінювання роботи учнів.
Домашнє завдання:
Підготувати повідомлення про традиції здорового харчування в одній з країн світу.
Приклади практичних завдань