В даний час телебачення майстерно використовується для маніпулювання людською свідомістю. Негативні маніпуляції особистістю в ЗМІ можуть стати справжньою проблемою на початку третього тисячоліття. Найбільшому деструктивному впливу
Вплив мультфільмів на виховання дітей Підготувала; Павлючок Галина Миколаївна Доз-41
Номер слайду 2
В даний час телебачення майстерно використовується для маніпулювання людською свідомістю. Негативні маніпуляції особистістю в ЗМІ можуть стати справжньою проблемою на початку третього тисячоліття. Найбільшому деструктивному впливу сучасних технологій схильні діти
Номер слайду 3
Саме маленькі телеглядачі є найбільш уразливими перед впливом продуктів засобів масової інформації. На відміну від дорослих, діти часто сприймають інформацію за прописну істину і не усвідомлюють, який вплив надає на них перегляд сумнівних програм і мультфільмів. Багато, зокрема батьки і педагоги, давно намагаються з'ясувати: чи не відіб'ється перегляд сучасних мультфільмів на що формується психіці дитини? Яким мультфільмам віддати перевагу: вітчизняним або закордонним? Чи мають мультфільми хоч якусь користь для підростаючого покоління? Чим небезпечний перегляд мультфільмів і чи варто від них відмовитися? Чи не призведуть вони просто-напросто до «зомбуванню» дітей і насадженню їм перекручених ідеалів?
Номер слайду 4
У будь-якого продукту, є свої позитивні і негативні сторони. Мультфільми не виняток. Наведемо кілька «за» і «проти».
Номер слайду 5
Плюси мультфільмів Яскраві і видовищні, мультфільми завжди були улюблені дітьми з будь-якого куточка планети. Вони мають масу переваг. Своєю здатністю виховувати, розвивати, і так сказати, плекати в дітях певні якості вони змагаються з дитячими книжками, розвиваючими іграми та навіть людським спілкуванням. Через мультфільми дитина дізнається про способи взаємодії з навколишнім світом, у нього формуються первинні уявлення про добро і зло. Асоціюючи себе з героями мультфільмів, дитина вчиться шанобливому ставленню до інших, вчиться боротися зі своїми страхами. У цілому, дізнається, як себе вести в тій чи іншій ситуації. Мультфільм ефективно використовується у вихованні дитини, так як він робить великий вплив на формування його світогляду, мислення, та подання про еталони гарного і поганого поводження.
Номер слайду 6
Мінуси мультфільмів Поряд з позитивним впливом мультфільмів є і ряд негативних. Головні герої завдають шкоди іншим персонажам і недбало поводяться з речами, вбивають або травмують оточуючих, причому момент прояву агресії може багаторазово повторюватися протягом усього мультфільму. У результаті під впливом подібних мультфільмів діти стають жорстокими і наслідують цим героям, культивуючи в собі їхні негативні якості. Вони можуть стати безжалісними і жорстокими, що заважає розвитку почуття співчутливості до інших. Діти, регулярно дивляться мультфільми з елементами насильства, подорослішавши, мають більшу схильність до порушення порядку та скоєння кримінальних злочинів. Необгрунтована агресія і поведінка, що порушує суспільні норми, в мультфільмі ніким не карається.
Номер слайду 7
Ніхто не говорить провинився персонажу, що це неправильно і не просить вибачитися або виправити становище. У результаті у дитини виникає ідея про допустимість і безкарності таких дій. Він починає допускати думку, що і він може вести себе подібним чином. Також в мультфільмах ми можемо спостерігати дії героїв, які небезпечно і недоцільно було б повторювати в реальному житті. При перегляді подібних мультфільмів у дитини можливе зниження порогу чутливості до небезпеки. Це може призвести до травм, так як дитина схильна наслідувати тому, що він бачить. Виникає питання: як зробити так, щоб дитина копіював тільки хорошу поведінку персонажів мультфільмів? Демонструються форми нестандартної поведінки, представники жіночого і чоловічого підлог міняються ролями і проявляють не властиві їх підлозі якості. Носять одяг, не призначену для їх статі, проявляють ненормальний інтерес до представників тієї ж статі. Уявіть, як подібні моменти можуть вплинути на статеву ідентифікацію дитини. Деякі мультфільми рясніють сценами зневажливого ставлення до природи, тварин, старості. Герої мультфільмів жартують над немічністю і слабкістю інших. Це обов'язково позначиться на поведінці дитини, в першу чергу по відношенню до своїх родичів. Прийнято вважати, що позитивні персонажі повинні бути привабливими, а негативні - навпаки. В даний час в мультфільмах часто зустрічаються несимпатичні або зовсім некрасиві герої. При цьому вони можуть бути як позитивними, так і негативними персонажами. У результаті дитина втрачає орієнтири для оцінки їх вчинків. При наслідуванні дитина починає асоціювати себе з непривабливим героєм. Це може негативно відбитися на внутрішньому стані дитини.
Номер слайду 8
Вплив мультфільмів на формування психіки дітей Формування особистості дітей відбувається в перші 5-7 років їх життя. Від того, який фундамент буде закладено в ці роки, залежить подальший психічний розвиток дитини. Не маловажну роль в житті дітей грають мультфільми. Вони, з одного боку, дозволяють батькам відвернути чим-небудь дитину на певний час, а самим батькам зайнятися своїми справами, а, з іншого боку, несуть не маловажну виховну, пізнавальну і розвиваючу функції. Радянські мультфільми або, простіше кажучи — мультики, які не штампувалися масово, а були штучним товаром, від цього їх якість тільки вигравала. Кожна деталь в них була продумана до дрібниць. Вони завжди вносять у свідомість дитини тільки позитивну інформацію. На жаль, наприкінці минулого століття не тільки індустрія кіно, а й вітчизняна мультіндустрія переживали не найкращі часи. Мультфільмів в цей час виробляломя не просто мало, а дуже мало, тому звільнену нішу на ринку зайняли американські і японські мультфільми.
Номер слайду 9
Ці мультики розраховані абсолютно на іншу аудиторію, вони несуть в собі елементи абсолютно іншої культури, нав’язуючи підсвідомо ці цінності і вашим дітям. Вони не враховують наші національні і культурні особливості. Наступники радянської мультиплікації — сучасні мультфільми на теренах СНД. Наприклад, на афіші Полтави ви знайдете багато реклами сучасних мультиків, як от про «Івана царевича та сірого вовка». Давно доведено, що перегляд занадто динамічних сцен і сцен з яскравими спалахами на телеекрані, може провокувати у схильних дітей напади епілепсії. Тому іноді дитячі неврологи рекомендують батькам таких пацієнтів обмежитися переглядом до п’яти років виключно продукцією радянської мультиплікації.