Вправи для перевірки знань учнів 5 класу по темі «Рівняння».
■ Прийом «Мікрофон» ( продовжити речення з умовним мікрофоном).
-
Як називаються компоненти при множенні?
-
Як знайти невідомий доданок?
-
Щоб знайти невідоме зменшуване, треба…
-
Як називаються компоненти при діленні?
-
Що треба зробити, щоб знайти невідомий множник?
-
Як знайти невідомий дільник?
-
Який елемент отримаємо, якщо від суми віднімемо доданок?
-
Якщо я від зменшуваного відніму різницю, що я знайду?
-
Якщо до різниці додати від`ємник, що знайдемо?
-
Що ти знайдеш, коли добуток поділиш на відомий множник?
-
Учень ділене поділив на дільник, що він знайшов?
-
А інший учень добуток поділив на множник, що він знайшов?
-
А що знайду я , коли поділю ділене на частку?
■ Розгадування кросворда. Потрібно розв’язати рівняння і записати відповідь у відповідний рядок. У виділених клітинках отримаємо слово.
-
2x – 10 = 4 ( Сім)
-
3x + 8 + 5x = 16 (Один)
-
25 – 5x = 25 ( Нуль)
-
x + 10 + 4x = 30 (Чотири)
-
3x + 8 = 14 ( Два)
-
3 · x = 30 ( Десять)
-
110 : x + 10 = 20 ( Одинадцять)
-
x 4 + 8 = 32 ( Шість)
■ Тестове завдання 1.У якому з наведених випадків записано рівняння? А. 3 + 5х; Б.13 – 2 = 11 В. 4х+5=25; 2. Яку дію потрібно виконувати першою у виразі 42+8· (66-56:4)? А. Додавання Б. Множення В. Ділення Г. Віднімання
3. Коренем якого з наведених рівнянь є число 6?
А. х + 6 = 6; Б. 6х + х = 36; В. х + 27х = 168; Г. 32х – х = 192.
4. Обчисліть 18+2·13-3. А. 257 Б. 41 В. 200 Г.38
■ Вправа „ Знайди умову за відповіддю “
х - 17 = 30 47
25 + х = 30 5
4х + 2 = 18 4
5х = 35 7
18 : х = 3 6
■ Вправа «Доповни речення».
-
Рівність, що містить невідоме число, значення якого треба знайти називають… (рівнянням).
-
Значення невідомого, при якому рівняння перетворюється на правильну числову рівність, називається… (коренем рівняння).
-
Розв’язати рівняння — означає знайти всі його корені або встановити, що… (рівняння не має жодного кореня).
-
Для знаходження невідомого доданка треба… (від суми відняти відомий доданок ).
-
Для знаходження невідомого зменшуваного треба… (до різниці додати від’ємник).
-
Для знаходження невідомого від’ємника треба… (від зменшуваного відняти різницю).
-
Для знаходження невідомого множника треба… (добуток поділити на відомий множник )
-
Для знаходження невідомого діленого треба… (частку помножити на дільник).
-
Для знаходження невідомого дільника треба… ( ділене поділити на частку).
■ Встановіть відповідність між величинами та формулами.
S(відстань)
|
2۰( а+в)
|
Р(прямокутника)
|
а·в
|
S(прямокутника)
|
S:t
|
t(час руху)
|
V۰t
|
а (довжина)
|
S:V
|
V(швидкість)
|
S:в
|